Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä syy miksi me tavalliset miehet emme enää kelpaa.

Vierailija
13.03.2025 |

Ennen sanottiin, että kunhan olet kiltti, rehellinen ja kohtelet naista hyvin, niin löydät kyllä itsellesi kumppanin. Mutta nykyään tuntuu, ettei se enää riitä. Olen tavallinen mies: käyn töissä, pidän itsestäni huolta, en ole mikään alfauros, mutta en myöskään mikään luuseri. Silti deittailu tuntuu olevan jatkuvaa kamppailua koska naisille ei enää riitä mikään.

Kun katson ympärilleni, huomaan, että naiset eivät enää etsi tavallista miestä, vaan jotain muuta. Some ja deittisovellukset ovat muuttaneet kaiken. Naisilla on loputon valinnanvara, tai ainakin he uskovat niin. He saavat päivittäin viestejä miehiltä, jotka ovat pidempiä, komeampia ja rikkaampia kuin minä. Ei siis ihme, että moni tavallinen mies tuntuu olevan näkymätön.

Ongelma on siinä, että naisten odotukset eivät aina kohtaa todellisuutta. Monet tavalliset naiset uskovat ansaitsevansa huippumiehen, koska he saavat Instagramissa tykkäyksiä tai Tinderissä matcheja. Mutta tykkäys ei tarkoita rakkautta, ja match ei tarkoita suhdetta.

Samaan aikaan me tavalliset miehet joudumme kilpailemaan naisten huomiosta tavalla, jota ei ennen ollut. Kiltti mies, joka on lojaali ja luotettava, mutta ei osaa brändätä itseään somessa tai omista urheilullista kehoa ja luksusautoa, jää helposti varjoon. Jos haluat erottua, pelkkä kiltteys ei enää riitä ,sinun on oltava viihdyttävä, jännä, itsevarma ja menestyvä.

Lopulta monille meistä jää kaksi vaihtoehtoa: joko sopeudumme ja yritämme muuttaa itseämme vastaamaan markkinoiden vaatimuksia, tai luovumme koko pelistä. Ja valitettavasti moni tavallinen mies on alkanut tehdä juuri jälkimmäistä.

Kommentit (294)

Vierailija
221/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap. Jos minä deittailisin, deittailisin miestä enkä autoa tai pankkitiliä. Minulla on oma auto ja omat rahat. Ongelma sinun kannaltasi on, että olet oikeassa tuosta että jopa minunkaltaisellani rumalla ja epämiellyttävältä naisella on "liikaa vaihtoehtoja" ja valitsin niistä parhaan: valitsin sinkkuuden. No joo, ollaanpa rehellisiä - alunperin valinta ei ollut omani vaan miesten koska kukaan ei ole koskaan ollut kiinnostunut minusta. Mutta opin lopulta elämään tämän asian kanssa ja nyt en voisi olla tyytyväisempi kun vihdoin näen että minähän olen jo nähnyt sen h3lvetin mitä parisuhteeksi ja perhe-elämäksi kutsutaan ja tämä tapahtui lapsuudenperheessäni. En voi kuin ihmetellä miten yhteiskunnan paineet saivat minut haluamaan itselleni suhdetta, enää en ikinä sortuisi moiseen. Enkä tällä nyt tarkoita että miehet olisivat p4skoja, vaan että se minun parisuhdemallini oli sellainen että se on vaikuttanut itseeni tavalla jolla ei koskaan rakenneta tervettä suhdetta.

Nykypäivänä ei ONNEKSI ole pakko olla suhteessa, juuri tuon taloudellisen riippumattomuuden takia. Suhteeseen pitäisikin mennä halusta, ei tarpeesta. Se, että näet naiset pinnallisia ja/tai objekteina, ei kyllä paranna mahdollisuuksiasi päätyä parisuhteeseen. Kokeile nähdä naiset ihmisinä, jonka jälkeen voisit huomata että he kiinnostuvat sinussa muista asioista kuin minkälaisella kotterolla ajat tai mittailevat pituuttasi. Terapia voisi olla hyvä vinkki alkuunpääsemisessä.

Vierailija
222/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi "tavallisilla" miehillä ei ole enää menekkiä on se, ettei nainen tarvitse miestä saman katon alle. Miksi ottaa tavallista miestä, sellainen kuitenkin vaan lihoo, vanhenee ja mahdollisesti aiheuttaa vaaratilanteita kodissa? 

Niin ja nainen ei liho eikä vanhene?

Lihoo. Jos ukon ottaa. Tutkimukset vahvistaa tämän. 😆

Niin ja mies lihoo kun naisen ottaa. Itselle kävi samoin. Se kävi kun varkain

Eli ei kannata ottaa naista eikä miestä. 😁

No tämähän se taitaa olla tarinan opetus. Mikä huvittavinta, nyt muutama vuosi erosta ja olen taas hyvässä kunnossa ja samat harrastuks

Minkä ikäinen olet? 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tolla asenteella et ikinä saa ketään. Vinkuva mies. Voiko vastenmielisempää olla.

Vierailija
224/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy, miksi "tavallisilla" miehillä ei ole enää menekkiä on se, ettei nainen tarvitse miestä saman katon alle. Miksi ottaa tavallista miestä, sellainen kuitenkin vaan lihoo, vanhenee ja mahdollisesti aiheuttaa vaaratilanteita kodissa? 

Kilo vuodessa keskimäärin.

Vierailija
225/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kilo vuodessa keskimäärin.

Meillä on onneksi niin, että boostataan toisiamme harrastamaan liikuntaa ja elämään terveellisesti. Voi olla, että liikuttais vähemmän ilman kumppania, joka liikkuu myös.

Vierailija
226/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, nykyinen kumppani tuli iskemään minua yökerhossa. Sanoin heti, että en harrasta mitään yhdenillanjuttuja. Kieltäydyin myös treffeistä. Annoin illan päätteeksi puhelinnumeron, kun hän hengaili ystävieni kanssa. Kieltäydyin treffeistä useasti. Lopulta hän sanoi "anna minun näyttää sinulle millainen mies olen" ja suostuin treffeille, koska ajattelin, että vain itseään hyvänä ihmisenä/kumppanina pitävä mies sanoisi jotain tuollaista.

Hän oli tuolloin ihan kivannäköinen opiskelija ja on tosiaan nykyään myös menestynyt, mutta lähdin hänen kanssaan treffeille, koska hän oli SINNIKÄS ja vaikutti hyvältä mieheltä.

Itse taas kokisin tuon red flagina, jos mies ei usko eikä hyväksy, jos nainen ilmaisee, ettei kiinnosta.

Vierailija
227/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena en arvosta yhdessäkään miehessä ensisijaisesti kilttiyttä. Aivan muut ominaisuudet tekevät miehestä kiinnostavan.

Minulla oli kiltti mies. Ei lyönyt eikä pettänyt, mutta toisaalta oli niin saatanan tylsä. Ja huono sängyssä.

Eli miehen pitää olla hyvätuloinen tai jännittävä jotta se herättää sinun mielenkiinnon?

En ole henkilö jota lainasit mutta oma veikkauksesi kertoo omista arvoistasi.

Minä sanoisin, että miehellä pitää olla jokin intohimo joka saa hänet syttymään. Olkoon se sitten se prätkänsä tai ruoanlaitto tai urheilu. Intohimoisen ihmisen kanssa on ihana olla, hänellä on joku palo elämässä, toisin kuin sellaisella joka passiivisena rönöttää sohvalla ja ei tiedä mitään mikä innostaisi. Jälkimmäiselle saa kantaa pizzaa ja kaljaa päivästä toiseen ja hän ei ota mitään vastuuta elämässä, senkuin aneemisena istuu sohvalla päivästä toiseen odottaen että joku muu toisi hänelle onnen ja rakentaisi hänen elämänsä mielekkääksi.

Sen lisäksi täytyy olla kemiaa, sitä ei voi pakottaa. Jos lähtisin jonkun "kiltin" matkaan vain siksi että hän on kiltti niin haaskaisin molempien elämää. Yleensä tälläiset miehet jotka vetoavat "kiltteyteen", eivät huomioi ollenkaan tätä ruinatessaan "mahdollisuutta". 

"Jännittävä" mies on myös eri asia kuin mielenkiintoinen.

Vierailija
228/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tämä "kiltti" tarkoittaa aikuisen kohdalla? Kilttihän tarkoitti entisaikaan lapsista puhuttaessa kuuliaista, tottelevaista, sellaista joka ei ilmaise omaa tahtoaan, ei kyseenalaista auktoriteettia jne. Mutta onko tällainen aikuisen kohdalla hyve?

Aikuisen pitää tarvittaessa osata olla eri mieltä ja vängätä vastaan. Esim. jos terveyskeskuksessa puhelimeen vastaa joku, joka ei meinaa antaa lapselle lääkäriaikaa, vaikka vanhempi huomaa, ettei lapsella ole kaikki kunnossa, tai jos opettajat eivät puutu koulussa tapahtuvaan kiusaamiseen. Tässä vain pari esimerkkiä, joissa ei saa olla kiltti. Ja jos mietitään ihan parisuhdetta, niin kuinka moni haluaa kumppanin, joka on kuuliainen, tottelevainen ja joka ei ilmaise omaa tahtoaan? No, joillain ehkä voi olla fetissi tällaiseen, mutta valtaosa haluaa tasavertaisen kumppanin, eikä koe sitä ongelmaksi, jos joskus jostain asiasta ollaan eri mieltä.

Ja tarkoittaako kiltti sitä, että hän ei koskaan esim. kyseenalaistaisi valtaa pitävien ajatuksia? En ainakaan itse pidä tätä hyveenä. Tarvittaessa pitää uskaltaa olla vaikka toisinajattelija.

Vierailija
229/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen piti olla mies, että voi perustaa perheen parikymppisenä ollakseen "normaali". Nykyään, miksi ihmeessä nainen ottaisi miehen joka ei herätä voimakkaita tunteita? Lapsia saa jos haluaa ilman että sitoutuu ja naiset elättävät itse itsensä. Kiinnostavalle miehelle on aina tilausta, mutta ei tarvitse tyytyä sellaiseen joka on vain ok. Miehille tosin tuntuu riittävän edelleen että nainen on perusnätti ja tekee kotitöitä. Sekin on kuvottavaa. 

Vierailija
230/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta miesten uhriutumiset

Miehillä nyt on syytäkin uhriutua. Vai kiinnostaisiko sinua puolustaa maata lailla pakotettuna jonka miehille et kelpaa?

Miten muka puolustaminen ja parisuhteen löytäminen liittyvät toisiinsa? Useimmat meistä puolustavat maata siksi, ettei hyökkääjä tappaisi meitä.

Vierailija
231/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, nykyinen kumppani tuli iskemään minua yökerhossa. Sanoin heti, että en harrasta mitään yhdenillanjuttuja. Kieltäydyin myös treffeistä. Annoin illan päätteeksi puhelinnumeron, kun hän hengaili ystävieni kanssa. Kieltäydyin treffeistä useasti. Lopulta hän sanoi "anna minun näyttää sinulle millainen mies olen" ja suostuin treffeille, koska ajattelin, että vain itseään hyvänä ihmisenä/kumppanina pitävä mies sanoisi jotain tuollaista.

Hän oli tuolloin ihan kivannäköinen opiskelija ja on tosiaan nykyään myös menestynyt, mutta lähdin hänen kanssaan treffeille, koska hän oli SINNIKÄS ja vaikutti hyvältä mieheltä.

Halusit kertoa, että olit niin hyvänäköinen kissa, että hyvännäköinen tuleva menestyjämiehesi piiritti ja aneli sinua pitkään treffeille. 

Kivat teille, mutta miten liittyi aiheeseen?

Vierailija
232/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä tämä "kiltti" tarkoittaa aikuisen kohdalla? "

Minusta se on sama kuin empaattinen ja toiset huomioiva. Joka ei ole sama asia että olisi aina samaa mieltä tai muiden jyrättävissä. Mutta osaa siis nähdä asioita myös muiden näkökulmasta eikä vain omastaan.

Vierailija
233/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa annoit numerosi, kun halusit treffeille kyseisen miehen kanssa. Miksi muuten olisit antanut numerosi jos et hänen kanssaan mitään haluaisi?

Vierailija
234/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Y l i l a u d a l l a rullaa ketjuja tajuttomien naisten (joukko)väkisinmakuista. Joukossa on myös ihan kotioloissa otettuja kuvia. Huom! Moni väkisinottaja on jonkun sukulainen. Harvinaisen monet joko duunareita tai työttömiä. Menkää selaamaan.

Vierailija
235/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki-Vantaalta ja Rovaniemeltä lentää päivittäin Turkkiin 1-4 lentoa päivässä. Minkä takia ette aktiivisesti sovi treffejä maahan saapuvien slaavinaisten kanssa? Google translate kääntää! Torista saa aitoustodistuksellisia luksusvermeitä. Vinkkilinkki: https://www.rbth.com/arts/2016/07/08/a-survival-guide-for-dating-russia…

Vierailija
236/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mitä tämä "kiltti" tarkoittaa aikuisen kohdalla? "

Minusta se on sama kuin empaattinen ja toiset huomioiva. Joka ei ole sama asia että olisi aina samaa mieltä tai muiden jyrättävissä. Mutta osaa siis nähdä asioita myös muiden näkökulmasta eikä vain omastaan.

Nuo eivät ole kiltin synonyymejä. Kannattaa käyttää niitä sanoja, mitä oikeasti tarkoittaa, eikä jotain epämääräisiä, tulkinnanvaraisia sanoja.

Vierailija
237/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halusit kertoa, että olit niin hyvänäköinen kissa, että hyvännäköinen tuleva menestyjämiehesi piiritti ja aneli sinua pitkään treffeille. 

Kivat teille, mutta miten liittyi aiheeseen?

En tiedä oliko sinnikäs jahtaaminen tässä neuvo naisten iskemiseen, mutta vähän vaarallista antaa sellaista neuvoksi. Ei ole kiva saada jotain sinnikästä stalkkeria peräänsä, joka ei ymmärrä sanaa ei. Kaikilla ei todellakaan ole ymmärrrystä mikä on sopivan paljon yrittämistä ja jollain voi mennä todella överiksi jos ei pääse näyttämään millainen mies on. Ap:lle mies oli kuitenkin jollain tapaa kiinnostava, mutta jokainen voi miettiä millaista olisi jos joutuisi vastenmielisen ja pelottavan ihminen pakkomielteeksi.

Vierailija
238/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisena en arvosta yhdessäkään miehessä ensisijaisesti kilttiyttä. Aivan muut ominaisuudet tekevät miehestä kiinnostavan.

Minulla oli kiltti mies. Ei lyönyt eikä pettänyt, mutta toisaalta oli niin saatanan tylsä. Ja huono sängyssä.

Virkistävää rehellisyyttä. Olen mies ja päättänyt pitkän parisuhteen samasta syystä. Ei enää koskaan naista, joka ei osaa keksiä itselleen mitään tekemistä.

Kiltteys tarkoittaa minulle normaaleja käytöstapoja, empatiakykyä, rehellisyyttä ja sitä, että kohtelee muita ihmisiä lähtökohtaisesti hyvin tai vähintään neutraalisti. Tällainen kiltteys on mielestäni itsestäänselvyys, ei mikään mainostettava ominaisuus. Kaikki ystäväni, perheenjäseneni ja nykyinen puolisoni ovat "kilttejä" (entinenkin puoliso oli).

Sen sijaan pelkkä kiltteys sinänsä ei tee ihmisestä niin kiinnostavaa, että haluaisin ystävystyä saati sitten ryhtyä parisuhteeseen. Sekä ystävyyteen että parisuhteeseen vaaditaan lisäksi ainakin samantyyppistä huumorintajua, joitain yhteisiä kiinnostuksenkohteita, luontevaa keskinäistä vuorovaikutusta ja yhteneväistä arvopohjaa. Parisuhteeseen sitten vielä lisäksi fyysistä vetovoimaa. 

Kiltteys voi olla myös negatiivista, sen tietää jokainen joka on esim. ollut työpaikalla, jossa on joku marttyyriasenteella itseään kiltiksi mainostava ihminen. Tällainen kiltteys ei ole aitoa vaan perustuu passiivis-aggressiiviseen ja pohjimmiltaan itsekeskeiseen asenteeseen. Lienee sanomattakin selvää, minkälaista kiltteyttä mm. aloittaja edustaa. Joten aloittajan ei kannata hetkeäkään ihmetellä, ettei kelpaa naisille. Ei olisi entisaikoinakaan kelvannut.

T. 90-luvun nuori.

Vierailija
239/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot selvästi hyvännäköinen kinkku jolla on rajattomasti valinnanvaraa. Et tiedä todellisuudesta yhtään mitään

Ei se "ruman" todellisuus ole yhtään sen todellisempaa kuin hyvännäköisenkään.  Jokainen elää omaa elämäänsä.

Vierailija
240/294 |
14.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska miehiä ja naisia on suunnilleen yhtä paljon, mitään ongelmaa ei pitäisi olla. Kun nainen löytää (helposti kuulemani mukaan) kumppanin, löytää samalla mieskin.

Ongelma tulee, jos toinen sukupuoli syystä tai toisesta arvottaa oman vapautensa korkeammalle kuin parisuhteesta saatavan ilon/hyödyn tai mitä ikinä kukin parisuhteesta haluaakaan.  Tähän ei auta muu kuin se, että parisuhteen "arvo"  tavalla tai toisella nousee.

Usein miehet uskovat, että se nousee lompakolla, lihaksilla tms, mutta tosiasia on, että useimmat naiset etsivät ihan jotain muuta. Tätä miehet eivät usko, ja perantelevat ihan vääriä asioita suhteen toivossa. Kun sitten se lompakko tuo vihdoin suhteen, se nainen rakastaakin rahaa, eikä miestä. Mikä pettymys ja katkeruus.

Oikeisiin asioihin panostanut mies harvoin jää yksin. Lisäksi hän löytää naisen, jonka kanssa voi elää ihan oikeaa elämää, eikä vain kaunista esittelykappaletta, joka häipyy, kun parempi/rikkaampi/komeampi astuu näyttämölle.