Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
1341/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Metropolian hakukohteeseen ilmestynyt AMK-valintakoepalkit. Aiemmin oli vaan ne todistusvalinnan tulokset nähtävillä.

Vierailija
1342/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyykö Vipusesta se, kuinka moni on osallistunut johonkin pääsykokeeseen? Kiinnostaisi tietää, kuinka moni kävi tekemässä Helsingin geotieteen pääsykokeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakoe D:tä ei julkaistu tänään virka-ajan aikana, vaikka niin luvattiin. Voiko tästä päätellä, että kokeesta on jälleen löytynyt rutkasti virheitä? 🙄

Vierailija
1344/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun Oamkin tuloksia (tai mitään palkkejakaan) ei näkynyt vielä, ehti jo niin innostua...

Juu ei ollut täälläkään 

Vierailija
1345/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

johtuikohan tästä vilpistä se että eilen g-kokeessa kiersi valvojat koko ajan pöytien ympärillä. Meinasi jossakin kohtaa alkaa hiukan ärsyttämään kun koko ajan näkökentässä ylimääräistä liikettä, pöydät kun oli kaksipuolisia eli molemmilla puolilla istui hakijoita. Se että joku istui vastapäätä häiritsi yllättävän vähän.

Missä sä teit sen kokeen? Itse olin messukeskuksessa Stadissa eikä maillä ollut kukaan vastapäätä istumassa eikä kukaan juuri edes kierrellyt kokeen aikana siinä ympärillä

no ihan siinä samaisessa messukeskuksessa, olin siinä takimmaisessa hallissa kun olin hyvissä ajoin paikalla ja siinä koko hallissa istuttiin molemmissa päissä pöytiä kaikilla paikoilla ja valvojia ravasi siellä alvariinsa. en tiedä oliko joku yksittäinen adhd valvoja joka veti rundia kun en niin paljon nostanut katsetta tarkistaekseen oliko aina sama tyyppi. Eikä siinä, ymmärrän että valvojat pitää olla. Aiempina vuosina ovat osanneet olla ehkä paremmin "näkymättömiä"

Ite olin siinä perimmäisessä hallissa mikä on niiden jalkapallokenttien puolella. Olin ihan siinä kenttien puoleisen seinän edessä.

Vierailija
1346/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun täytyy kyllä antaa pisteet Oulun D-kokeen valvojille! Todella hiljaista ja huomaamatonta liikkumista ja valvomista. Ei häirinnyt yhtään!

Vierailija
1347/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nuo perimmäiset hallit ole yleensä ihan logistiikan käytössä? Kas kun siihen parkkihalliinkin ei oltu jotain pääsykokeiden tekijöitä sijoitettu. Siellä ainakin olisi ollut viileämpää, mutta varmasti teknisiä ongelmia. Olkaa nyt iloisia siitä, että ei sentään ollut tukala helle, sillä voi vaan kuvitella miten tukalaa ja miten surkea ilma silloin pääsykokeessa messuhallissa olisi ollut. Joskus takavuosina olen itse ollut tähän aikaan vuodesta tukalassa helteessä AMK:n pääsykokeissa ja se oli kamalaa, vaikka kyseessä ei ollutkaan tuollainen massakoe ylisuurissa tiloissa. Toisaalta olen ollut muutamana kesänä myös avoimen yliopiston luennoilla ja tenteissä Helsingin yliopiston tiloissa, myös tukalassa helteessä ja huono ilmanvaihto noissakin on ollut. Tosin olen ollut vastaavissa myös ajalla syksy-kevät ja samat ongelmat tuolloinkin vaivasivat. Tästä tulikin mieleen, että voisin vuosien tauon jälkeen tutustua avoimen yliopiston tarjontaan ja mennä jollekin kurssille.

Vierailija
1348/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valintakoe D:tä ei julkaistu tänään virka-ajan aikana, vaikka niin luvattiin. Voiko tästä päätellä, että kokeesta on jälleen löytynyt rutkasti virheitä? 🙄"

Samaa miettinyt ja kytännyt tänään että koska oikein julkaistaan...

Vierailija
1349/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä lukemani perusteella olisin itse saanut takuuvarmasti tuolla Helsingin messukeskuksen pääsykokeessa pahan paniikin, joka olisi sitten estänyt tehokkaasti pääsykokeen tekemisen. Olen toki käynyt tuolla useita kertoja ihan messuilla ja ihan jo sielläkin on välillä meinannut paniikki iskeä ja on iskenytkin. Kesäisin tuolla ei ilmeisesti messuja järjestetä, mutta ihan syksystä kevääseen tuolla on messuilla usein todella kuuma, huono ilma ja vielä paljon ihmisiä niin se paniikin syntyminen on jo tuosta valmis. Valvojat ovat ilmeisesti olleet yliopiston työntekijöitä tai opiskelijoita. 

Tämä ei kyllä pidä paikkaansa. :D aiempina vuosina messukeskuksen pääsykokeissa on ollut helvetin KYLMÄ. En tiedä oliko tänä vuonna ilmastointia laitettu pienemmälle vai vaikuttiko ihmismäärä mutta tänä vuonna oli normaalimpi sisälämpötila. Viime vuonna mun vieressä istui joku nuori tyttö ohuessa topissa ja shortseissa, jäätyi varmasti :( itsellä villasukat ja varalta neuletakki, enkä ole helposti paleleva. On eri asua kävellä messuilla kuin istua 3-4h paikallaan puolityhjässä hallissa.

Vierailija
1350/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa lainattua järkevästi kommenttia puhelimella, mutta kommentoijalle joka kysyi (Missä sä teit sen kokeen? Itse olin messukeskuksessa Stadissa eikä maillä ollut kukaan vastapäätä istumassa eikä kukaan juuri edes kierrellyt kokeen aikana siinä ympärillä.) 

vastauksena että isommissa kokeissa yhdessä pöydässä on voinut olla 4 kokeen tekijää, kaksi vastakkain. Koskee lähinnä kokeita lääkis, oikis psyka ym. C-kokeessa messukeskuksessa oli tuolit vastakkaisella paikalla, mutta osallistujia vähemmän, joten ei tarvetta täyttää pöytiä neljällä. Olin itse hallin takaosassa ja mun pöydän edessä oli kulkukäytävä, jossa valvojia ramppasi jonkun verran mutta ei mielestäni häiritsevästi.

No tietysti mä olin siinä oikiksen kokeessa eikä siellä ollut edes vastapäätä mitään tuoleja.

Vierailija
1351/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein Oulun yliopistolla kokeen ja kädet oli loppu ajasta niin kohmeessa, että oli vähän hankala tehdä omia merkintöjä ja laskelmia suttupaperille.

Vierailija
1352/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö Vipusesta se, kuinka moni on osallistunut johonkin pääsykokeeseen? Kiinnostaisi tietää, kuinka moni kävi tekemässä Helsingin geotieteen pääsykokeen.

Ei. Siellä on vain hakijoiden ja hyväksyttyjen asioita. Kokeessa käymättömät ovat siinä valintavassa hylättyjä.

Vierailija
1353/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nuo perimmäiset hallit ole yleensä ihan logistiikan käytössä? Kas kun siihen parkkihalliinkin ei oltu jotain pääsykokeiden tekijöitä sijoitettu. Siellä ainakin olisi ollut viileämpää, mutta varmasti teknisiä ongelmia. Olkaa nyt iloisia siitä, että ei sentään ollut tukala helle, sillä voi vaan kuvitella miten tukalaa ja miten surkea ilma silloin pääsykokeessa messuhallissa olisi ollut. Joskus takavuosina olen itse ollut tähän aikaan vuodesta tukalassa helteessä AMK:n pääsykokeissa ja se oli kamalaa, vaikka kyseessä ei ollutkaan tuollainen massakoe ylisuurissa tiloissa. Toisaalta olen ollut muutamana kesänä myös avoimen yliopiston luennoilla ja tenteissä Helsingin yliopiston tiloissa, myös tukalassa helteessä ja huono ilmanvaihto noissakin on ollut. Tosin olen ollut vastaavissa myös ajalla syksy-kevät ja samat ongelmat tuolloinkin vaivasivat. Tästä tulikin mieleen, että voisin vuosien tauon jälkeen tutustua avoimen yliopiston tarjontaan ja

Minusta siellä messukeskuksessa oli tosi kylmä ja vetoisa. Olisipa jättänyt takin päälle.

Vierailija
1354/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa lainattua järkevästi kommenttia puhelimella, mutta kommentoijalle joka kysyi (Missä sä teit sen kokeen? Itse olin messukeskuksessa Stadissa eikä maillä ollut kukaan vastapäätä istumassa eikä kukaan juuri edes kierrellyt kokeen aikana siinä ympärillä.) 

vastauksena että isommissa kokeissa yhdessä pöydässä on voinut olla 4 kokeen tekijää, kaksi vastakkain. Koskee lähinnä kokeita lääkis, oikis psyka ym. C-kokeessa messukeskuksessa oli tuolit vastakkaisella paikalla, mutta osallistujia vähemmän, joten ei tarvetta täyttää pöytiä neljällä. Olin itse hallin takaosassa ja mun pöydän edessä oli kulkukäytävä, jossa valvojia ramppasi jonkun verran mutta ei mielestäni häiritsevästi.

No tietysti mä olin siinä oikiksen kokeessa eikä siellä ollut edes vastapäätä mitään tuoleja.

Ei hajua minkä verran minäkin päivänä on osallistujia. Hakupainealat yleensä ovat niitä isompia. Ehkä juuri sinä päivänä ei ole ollut tarvetta lisäpaikoille, mun koe oli ke-aamuna.

Vierailija
1355/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Metropolian todistusvalintapisteet koepalkkien myötä laskeneet?

Vierailija
1356/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida enää tällä viikolla ilmestyä palkkeja, ensiviikkoon pitää jännittää.

Vierailija
1357/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintakoe D piti tulla myös julkiseksi tänään mutta ei ole tullut

Vierailija
1358/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tietoa milloin Vaasan maisteriohjelmista on tullu tuloksia aiemmin? Itä-Suomen sama kiinnostaa myös.

Vierailija
1359/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä salissa sul oli jos sulla oli kylmä? :D mulla oli tänään l1 eikä mul ollu kylmä,  vaikka yleensä mul on joka paikassa kylmä :d

Vierailija
1360/6747 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein Oulun yliopistolla kokeen ja kädet oli loppu ajasta niin kohmeessa, että oli vähän hankala tehdä omia merkintöjä ja laskelmia suttupaperille.

Tähän piti siis tossa ylempänä vastata :D