KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Jännittääkö täällä kukaan muu eikä ole varma haluaako edes hakemaansa paikkaa? Mutta mikä sen pahempaa kun ettei edes tiedä mitä mahdollisuuksia on?
Onko nää palkit tullut siis AMK-aloille? Ei kai lääkiksen tulokset voi tulla näin ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Onko nää palkit tullut siis AMK-aloille? Ei kai lääkiksen tulokset voi tulla näin ajoissa.
Joo. AMK tulee aina ensin ja lääkis aina lähes vikana. B-kokeella on se apuvälinetapauskin tänä vuonna selvitettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään ilmestyi mun hakemiin tamk koulutuksiin valintakoepalkit, muttei vielä pisteitä. 1. kohteessa todistuksella varasijalla 1. ollut jo tovin, mutta 2. kohteen varasijan tiedot hävis kokonaan, ei mitään pistetietoja, varasijatietoja... mikä homma?
Se tarkoittaa, että olet päässyt ykköskohteeseen.
Ai tää on nyt se. Ei juma! :O
Mihin pääsit?
tamk autotekniikka. mut siis edelleen näkyy opintopolussa 1. varasija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo. AMK tulee aina ensin ja lääkis aina lähes vikana. B-kokeella on se apuvälinetapauskin tänä vuonna selvitettävänä.
Hyvä, kiitos. Ei tarvitse turhaan kirjautua opintopolkuun pettymään.
Ei ollut vielä tullu Jamkkiin eikä Savoniaan, Stressaa niin paljon. Mites muilla meni omasta mielestä amk valintakoe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koitan nauttia palkkipäivän jännittävästä tunnelmasta, mutta hirveetä kidutusta joka kerta kun tulee sähköpostiviesti 😭
Opintopolusta ei tule heti sähköpostia.
Jotkut koulut saattavat lähettää ja niistähän vasta ihmisillä meneekin löysät housuun, kun se kutoshakukohteen pikkukoulu lähettää iloisen onnitteluviestin... :)
Kiitos, nyt en enää jännitä sähköposteja
Tyhmä kysymys, mutta tuleeko näistä aina jokin sähköposti tai hyväksymiskirje..? Olin jo unohtanut koko haun (hain todistuksella yamk). Eilen muistin ja kirjauduin opintopolkuun ja ilmeisesti olinkin päässyt 2. vaihtoehtooni. Mutta mitään ei ole koulusta kuulunut. Ilmeisesti 10.7. paikka pitää viimeistään vastaanottaa siellä opintopolussa?
Vierailija kirjoitti:
Jännittääkö täällä kukaan muu eikä ole varma haluaako edes hakemaansa paikkaa? Mutta mikä sen pahempaa kun ettei edes tiedä mitä mahdollisuuksia on?
Vahva suositus, että et ota mitään paikkoja vastaan, jos et ole varma mitä haluat opiskella. Siinä vie sitten mahdollisesti semmoselta opiskelupaikan, joka todella haluais sille alalle.. Ja jos olet ensikertalainen, niin ens kerralla onki sitten vaikeampi päästä opiskelemaan, jos oot ottanu jo jonku paikan vastaan.. Mulla on kokemusta siitä, että haen jonnekki, saan paikan ykköskohteesta, aloitan opinnot ja huomaan äkkiä, että oon ihan väärällä alalla. Opiskelen tutkinnon loppuun, mutta koskaan en tee alan hommia ja kärsin nyt siitä, että en päässy viime vuonna sinne kouluun minne oikeasti haluan. Viime vuonna olisin saanu paikan 6. vaihtoehdosta, mutta päätin olla ottamatta paikkaa vastaan, koska en kuitenkaan olis opiskellu koko tutkintoa ja olisin vieny joltain toiselta opiskelupaikan.. Päätin sitten opiskella avoimessa yliopistossa haluamani alan opintoja valmiiksi. Avoimen opintoja voin suositella, niin pääsee vähän testaamaan, että onko tää todella se, mitä haluan opiskella
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä kysymys, mutta tuleeko näistä aina jokin sähköposti tai hyväksymiskirje..? Olin jo unohtanut koko haun (hain todistuksella yamk). Eilen muistin ja kirjauduin opintopolkuun ja ilmeisesti olinkin päässyt 2. vaihtoehtooni. Mutta mitään ei ole koulusta kuulunut. Ilmeisesti 10.7. paikka pitää viimeistään vastaanottaa siellä opintopolussa?
Tulee, mutta jos ei pääse ykköskohteeseen, se tulee vasta silloin heinäkuun alussa, kun koko haku valmistuu. Et itsekään pääse vielä ottamaan tuota saamaasi paikkaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
KAMK yamk tulokset tulleet!
Jep. Toiseen varasija 11 😄 ja toisessa oon sisällä.
Nämä oli tosin mun hakukohteet 2 ja 3, eli vielä saan odottaa vajaa kuukauden maisterivalinnan tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee, mutta jos ei pääse ykköskohteeseen, se tulee vasta silloin heinäkuun alussa, kun koko haku valmistuu. Et itsekään pääse vielä ottamaan tuota saamaasi paikkaa vastaan.
Sain viimeksi juhannuksena viestin tarjolla olevasta opiskelupaikasta sähköpostiin.
Kellään tietoa mihin mennessä yleensä yliopistoista noi teknilliset ilmottaa? Täällä on näköjään jo hössötetty kun osa amkeista on laittanut tuloksia tulemaan. Onnea kaikille, joilla on jo selvää/melko selvää, että oma koulupaikka aukesi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAMK yamk tulokset tulleet!
Jep. Toiseen varasija 11 😄 ja toisessa oon sisällä.
Nämä oli tosin mun hakukohteet 2 ja 3, eli vielä saan odottaa vajaa kuukauden maisterivalinnan tuloksia.
Oli melko korkeat alimmat hyväksyt pisteet nyt noissa Kamk:n kohteissa. Varmaan ne jonkin verran vielä laskee, kun maisterin tuloksia tulee. Uskon kuitenkin että jäävät korkeammalle kuin viime vuonna.
Mulla se valintakurssin kolmonen tarkoitti reilut 76 pistettä.
Vierailija kirjoitti:
Kellään tietoa mihin mennessä yleensä yliopistoista noi teknilliset ilmottaa? Täällä on näköjään jo hössötetty kun osa amkeista on laittanut tuloksia tulemaan. Onnea kaikille, joilla on jo selvää/melko selvää, että oma koulupaikka aukesi. :D
Yleensä ovat viimeisten joukossa, kun laskut on täytynyt tarkistaa käsin. Oliko siellä tänä vuonna avoimia laskuvastauksia kokeessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C koe oli järkyttävä. Sen sijaan että haravoitaisiin hakijoita jotka ovat opiskelleet valintakokeen eteen ja ymmärtäneet oppineensa sisällön, nyt testattiin vain kuinka nopeasti yksilö pystyy kahlaamaan kokeen läpi. Ei mitään järkeä. Kemia ja fysiikka -osuus oli ainoa, missä jollain opitulla oli merkitystä. Muut osiot oli puhtaasti sitä, kuinka nopeasti luit. Aivan käsittämätöntä.
Vähän kaduttaa nyt, että en mennyt C-kokeeseen.
Myös G-kokeessa testattiin kuinka nopeesti hakkaa Ctrl+F, ei mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
C koe oli järkyttävä. Sen sijaan että haravoitaisiin hakijoita jotka ovat opiskelleet valintakokeen eteen ja ymmärtäneet oppineensa sisällön, nyt testattiin vain kuinka nopeasti yksilö pystyy kahlaamaan kokeen läpi. Ei mitään järkeä. Kemia ja fysiikka -osuus oli ainoa, missä jollain opitulla oli merkitystä. Muut osiot oli puhtaasti sitä, kuinka nopeasti luit. Aivan käsittämätöntä.
Vähän kaduttaa nyt, että en mennyt C-kokeeseen.
Myös G-kokeessa testattiin kuinka nopeesti hakkaa Ctrl+F, ei mitään järkeä.
G-koe on juuri julkaistu. Eriytyvät osiot näyttivät hyviltä.
Miten paljon ja mihin suuntaan eroaa tämän ja edeltävien vuosien yliopistoihin todistuspisteillä valittujen alimmat pisteet? Kaikki ja pienimmätkin asiaan liittyvät huomiot ja tiedot otetaan kiitollisina vastaan.
Opintopolusta ei tule heti sähköpostia.
Jotkut koulut saattavat lähettää ja niistähän vasta ihmisillä meneekin löysät housuun, kun se kutoshakukohteen pikkukoulu lähettää iloisen onnitteluviestin... :)