KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Vierailija kirjoitti:
C koe oli järkyttävä. Sen sijaan että haravoitaisiin hakijoita jotka ovat opiskelleet valintakokeen eteen ja ymmärtäneet oppineensa sisällön, nyt testattiin vain kuinka nopeasti yksilö pystyy kahlaamaan kokeen läpi. Ei mitään järkeä. Kemia ja fysiikka -osuus oli ainoa, missä jollain opitulla oli merkitystä. Muut osiot oli puhtaasti sitä, kuinka nopeasti luit. Aivan käsittämätöntä.
Vähän kaduttaa nyt, että en mennyt C-kokeeseen.
Kyllä, palkki on ilmestynyt! Eikö se niin ole ainakin aiemmin ollut, että "palkkipäivänä" ei vielä tuloksia tipu?
Vierailija kirjoitti: riitti:)
Täällä odotellaan VAMK energia ja ympäristötekniikan monimuotoon pääsyä. Tällä hetkellä varasija 5 todistusvalinnassa, saa nähä riittääkö.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, palkki on ilmestynyt! Eikö se niin ole ainakin aiemmin ollut, että "palkkipäivänä" ei vielä tuloksia tipu?
Kyllä voi palkkipäivänäkin tulla jo tuloksia! Riippuu mihin hakenut, mulla ollut sekä että. Kerran myös niin, että eri jonojen tuloksia on samassa kohteessa tullut eri aikaan, eli ei kaikki tulokset yhtäaikaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan siinä on yleensä mennyt palkkien ilmestymisen jälkeen?
"Saat tiedon opiskelupaikasta aikaisintaan torstaina 12.6.2025..."
https://www.salpaus.fi/tietoa-ja-ohjeita-opiskelupaikan-vastaanottamise…
Palkki tarkoittaa sitä, että tulokset on viety Opintopolkuun. Nyt on enää kouluista kiinni mitä tahtia laittavat tulokset näkyville. Osa tullee tänään, osa jää maanantaille.
Vierailija kirjoitti:
Yamk tuli palkit toissapäivänä, vielä ei näy tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Salpaus on toisen asteen koulutuskeskus. Toisen asteen, eli lukion ja ammattiopistojen, tulokset tosiaan tulevat vasta ensi viikon torstaina. Korkeakoulujen ensimmäiset tulokset tulivat jo pari viikkoa sitten.
Vierailija kirjoitti:
Tämä taitaa koskea 2. asteen yhteishakua?
Tänään ilmestyi mun hakemiin tamk koulutuksiin valintakoepalkit, muttei vielä pisteitä. 1. kohteessa todistuksella varasijalla 1. ollut jo tovin, mutta 2. kohteen varasijan tiedot hävis kokonaan, ei mitään pistetietoja, varasijatietoja... mikä homma?
Vierailija kirjoitti:
Palkkipäivä 🎵🎵🎶
Palkit tulloo! 🍊
Ja varasijat paukkuu!
Vierailija kirjoitti:
Tänään ilmestyi mun hakemiin tamk koulutuksiin valintakoepalkit, muttei vielä pisteitä. 1. kohteessa todistuksella varasijalla 1. ollut jo tovin, mutta 2. kohteen varasijan tiedot hävis kokonaan, ei mitään pistetietoja, varasijatietoja... mikä homma?
Se tarkoittaa, että olet päässyt ykköskohteeseen.
Koitan nauttia palkkipäivän jännittävästä tunnelmasta, mutta hirveetä kidutusta joka kerta kun tulee sähköpostiviesti 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tää on nyt se. Ei juma! :O
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos alemmat palkit näkyy se tarkoittaa ettei ole päässyt ylempään kohteeseen 😰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tää on nyt se. Ei juma! :O
Mihin pääsit?
*Haaga-Heliaan ja Metropoliaan