Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys

Vierailija
12.03.2025 |

Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen! 

Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)

Kommentit (6747)

Vierailija
2161/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tänään tuli kauppiksen valintakokeeseen korjattu vastaus. Virheet pitää löytää ja kokeet pisteyttää uudestaan ennen tulosten julkaisua. Ei voi jättää tulosten julkaisun jälkeiseen aikaan tällaista.

Koetulosten käsittely on siis kaikenlaista muutakin kuin vain pistemäärän laskeminen. Vain sen osan voi tehdä kone.

2162/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun amk ensihoito. Omat valintakokeen pisteeni 329p ja ne riitti varasijalle 62 🥲 Ei taida tuolla alalla olla toivoakaan että pääsis kouluun.. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2163/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viidestä kohteesta neljän tulokset ovat jo tulleet ja ärsyttävästi kahdessa varasijat just hiukan liian kaukana, etten usko mihinkään mahdollisuuksiin opiskelupaikasta. Kaksi on auttamattoman kaukana ja niistä on toivo jo menetetty. 

Metropolia näyttää panttaavan valintakurssin tulosta, mutta ehkäpä sekin varasija tieto sieltä tulee lähipäivinä. 

Sama täällä, kolmesta kohteesta kahden varasijat yli sata ja viimeisessä varasija 40. joten eiköhän tämä ollut tässä, syksyllä uusiksi ellei elämä tuo jotain muuta eteen! :-) 

Vierailija
2164/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7935 kirjoitti:

Oulun amk ensihoito. Omat valintakokeen pisteeni 329p ja ne riitti varasijalle 62 🥲 Ei taida tuolla alalla olla toivoakaan että pääsis kouluun.. 

Kai tässä sentään on toiskertalaisesta kyse..?

Tosi hyvät pisteet, ja silti noin iso varasija. :o

Vierailija
2165/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7935 kirjoitti:

Paljon oli alun hyväksytty?

2166/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikertalainen olen. Ekaa kertaa ikinä kävin edes pääsykokeissa 😁😁

2167/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

374p 

2168/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7935 kirjoitti:

Paljon oli alun hyväksytty?

Oho en osannu vastata eka, mut 374p

2169/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7935 kirjoitti:

Oho en osannu vastata eka, mut siis ekakertalainen oon

Vierailija
2170/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Laurea yamk tuloksia tänäänkään?

Tulis nyt edes huomenna, niin ehtisi opintopolku päivittyä omien kohteideni osalta la aamuna vielä. Ainakin viime viikolla oli la aamuna muutoksia pisterajoissa perjantaihin verrattuna.

Vierailija
2171/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7935 kirjoitti:

Ensihoito on amk-aloista yksi vaikeimmista ellei vaikein päästä sisään.  Googlasin pikaisesti ja viime keväänä esim Tampereelle tarvittiin 363p.

Vierailija
2172/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosionomi-diakiksi ensikertalaisena opiskelemaan Diakonia-ammattikorkeakouluun Helsingin-kampukselle pisteillä 313. Hakiko kukaan muu sattumoisin samaan koulutukseen? :)

Vierailija
2173/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon saanut jo kaikki koulujen tulokset ja olen hyväksytty viidenteen hakukohteeseen. Milloin voi ottaa sen paikan vastaan? Ei oo tossa mitään kohtaa mistä sen voisi hyväksyä

Vierailija
2174/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saanut jo kaikki koulujen tulokset ja olen hyväksytty viidenteen hakukohteeseen. Milloin voi ottaa sen paikan vastaan? Ei oo tossa mitään kohtaa mistä sen voisi hyväksyä

Kun kaikkien hakijoiden kaikki tulokset ovat tulleet ja tuloskirjeet lähteneet. Kesä-heinäkuun vaihteessa, siis.

Vierailija
2175/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun kaikkien hakijoiden kaikki tulokset ovat tulleet ja tuloskirjeet lähteneet. Kesä-heinäkuun vaihteessa, siis.

Ei enää lähetellä mitään tuloskirjeitä.

Vierailija
2176/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, Samk ja Yamk tuokset, odottavan aika on pitkä....

Vierailija
2177/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei enää lähetellä mitään tuloskirjeitä.

Viimeksi tänään lähti kymmeniä tuhansia toisen asteen hakijoille.

Vierailija
2178/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna on samat kriteerit ainakin todistuslaskurin mukaan. Se heittely viime vuoteen eli vertailu ei mene  kuitenkaan yksyhteen. 

Nyt on pakko-opiskeluakin joukossa, kun työmarkkinat jumittavat. Mikä merkitys on sillä, että yhdellä ja samalla kokeella voi yliopistoissa päästä useaankin, ainakin tyrkylle? 

Aikuisopiskelun intoa saattaa vähentää aikuiopiskelutuen lakkauttaminen. Enpä tiedä, paha sanoa. 

Joillekin aloille voi olla jopa helpompi päässä: humanistis-kultturelliset alat varhaiskasvatuksesta puhumattakaan. Ruuhka-aloille sen sijaan pääsy on korkeemmass käress. Toki paikkoja on viime vuosina maltillisesti lisätty. 

Onpa jännä nähdä, kuinka tämä uudistus toimii. Ensi vuonna tulee taas uutta säätöä. Helppoa ei oo kellään!

Vierailija
2179/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opintopolkuun taitaa tuloskirjeen nimellä tulla pdf-tiedote tms. omasta valintatilanteesta heinäkuussa. En tiedä tuleeko vielä paperisena, eipä kai.

Vierailija
2180/6747 |
12.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä opintopolkuun taitaa tuloskirjeen nimellä tulla pdf-tiedote tms. omasta valintatilanteesta heinäkuussa. En tiedä tuleeko vielä paperisena, eipä kai.

sähköpostiin se tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän