KEVÄÄN YHTEISHAKU 2025 - seuranta & jännitys
Tämän kevään yhteishaku korkeakouluihin aukesi eilen!
Minne itsekukin on hakemassa ja millä fiiliksillä? :)
Kommentit (6747)
Kuinkakohan paljon yliopistojen pääsykoetulokset heilauttaa todistusvalinnan varasijoja? Ainakin todistusvalintojen julkaisun aikan hyppäsin jostain paikalta 60 paikalle 30. Pääsisiköhän pääsykoevalintojen tultua sisälle jopa :P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon saanut jo kaikki koulujen tulokset ja olen hyväksytty viidenteen hakukohteeseen. Milloin voi ottaa sen paikan vastaan? Ei oo tossa mitään kohtaa mistä sen voisi hyväksyä
Kun kaikkien hakijoiden kaikki tulokset ovat tulleet ja tuloskirjeet lähteneet. Kesä-heinäkuun vaihteessa, siis.
Ei enää lähetellä mitään tuloskirjeitä.
Viimeksi tänään lähti kymmeniä tuhansia toisen asteen hakijoille.
Miten nämä liittyvät yliopistohakuun?
Päivittyykö opintopolku päivittäin?
Vierailija kirjoitti:
Päivittyykö opintopolku päivittäin?
Mun ymmärtääkseni kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä opintopolkuun taitaa tuloskirjeen nimellä tulla pdf-tiedote tms. omasta valintatilanteesta heinäkuussa. En tiedä tuleeko vielä paperisena, eipä kai.
sähköpostiin se tulee.
Tulee myös opintopolkuun heinäkuussa, johonkin siihen hakukohteiden kylkeen "tuloskirjeen" nimellä. Säilyvät siellä.
Odottaako kukaan muu maisteriopintojen tuloksia Turun yliopistoon Porin toimipisteeseen? Mulla Johtaminen ja organisointi.
Viime vuosina tulokset tulleet jo aikaa sitten, joten odottaminen on kovaa! =D
Traden taustalla haen, eikä hajuakaan pisteistäni. Viime vuonna jäi pisteet kauas, mutta kävin YAMK:ssa 30 op, joten riippuu mitkä kurssit sieltä hyväksytään tuohon ja mitkä pisterajat tänä vuonna.
Täällä odotellaan Turun yliopiston Porin yksikön Digitaalisen kulttuurin, kulttuuriperinnön ja maisemantutkimuksen maisteriohjelman tuloksia.
Tulisipa jo amk-kokeen osiokohtaiset pisteet!
Täällä odotellaan Itä-Suomen yliopiston hoitotieteen maisteriohjelman tuloksia. Onko muita?
Vierailija kirjoitti:
Odottaako kukaan muu maisteriopintojen tuloksia Turun yliopistoon Porin toimipisteeseen? Mulla Johtaminen ja organisointi.
Traden taustalla haen, eikä hajuakaan pisteistäni. Viime vuonna jäi pisteet kauas, mutta kävin YAMK:ssa 30 op, joten riippuu mitkä kurssit sieltä hyväksytään tuohon ja mitkä pisterajat tänä vuonna.
Mä ootan kans tätä samaa ja hain myös traden papereilla! Oon myös kuullu et viime vuonna ois tullu tosi ajoissa, mut tänä vuonna ei sit vissiin tuu kovin aikasin :(
Vierailija kirjoitti:
Kuinkakohan paljon yliopistojen pääsykoetulokset heilauttaa todistusvalinnan varasijoja? Ainakin todistusvalintojen julkaisun aikan hyppäsin jostain paikalta 60 paikalle 30. Pääsisiköhän pääsykoevalintojen tultua sisälle jopa :P
Näillä parametreillä vastaus on paljon ja vähän. Voisit päästä ja jäädä pääsemättä.
Skaala on laaja. Eksaktimpi arvelu antaa eksaktimman vastausarvelun. Odottele rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ootan kans tätä samaa ja hain myös traden papereilla! Oon myös kuullu et viime vuonna ois tullu tosi ajoissa, mut tänä vuonna ei sit vissiin tuu kovin aikasin :(
Ei se Porin toimipiste ruuhka-alalle kuulu, mutta paikkojakin on rajallisesti. Malttakaa juhannukseen. Saattaa mennä siitä vielä viikonpäivät.
Jaksuhalit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mikä näissä tulosten tarkastelemisessa kestää..monivalinnat kun pystyy kone varmaan hetkessä tsekkaamaan ja laskemaan pisteet. Ymmärrän että aiemmin näitä on ihan manuaalisesti tarkistettu että se kesti..yliopistovalinnoista siis tämä pohdinta.
Tutkitaan ainakin vilppiepäilyt. Niissä kestää kun hakijalle pitää antaa tilaisuus kommentoida epäilyä.
Lääkiskokeissa on ilmeisesti käytetty lääkisnäppäintä. Kuinka laajaa ja mitä hyötyjä saa, kas siinä pulma. Veteen piirretty viiva vai epäreilu edun haravointi?
Varautukaa, että tulokset valmistuvat 3.7. Jos sekään dead line piisaa.
Menikö siinä reki hevosen eteen, kun sinisilmäiset kokeen laatijat ja muut asiantuntijat miettivät näitä asioita vai tuliko edes mieleen kenellekään?
Lääkisläiset saattavat olla nokkelia näppäilijöitä.
Onko muita jotka odottaa sosiaalityön maisterin tuloksia 🧐 odottavan aika on pitkä!!
Vierailija kirjoitti:
Onko muita jotka odottaa sosiaalityön maisterin tuloksia 🧐 odottavan aika on pitkä!!
Minä täällä päivittelen epätoivoissani opintopolkua.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi jännäilijä myös! 🙋🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi kyllä valittaa tästä ensikertalaisuudesta johonkin, ei ole kauhean tasa-arvoista toimintaa Suomessa. Kyllä kaikille pitäisi antaa mahdollisuus yrittää uudelleen, jos ensimmäinen valinta ei ollutkaan se oma juttu.
Eikö tästä voisi tehdä vaikka kansalaisaloitteen, että ensikertalaisuus palautuis vaikka kymmenen vuoden jälkeen opiskelupaikan vastaanottamisesta.
Nuorena helposti tekee väärän valinnan ja työelämähän muuttuu, voi tulla tarve opiskella uusi ala ihan itsestä riippumattomista syistä.
Hyvä ehdotus ensikertalaisuuden palautuminen mutta tämän päivän työmarkkinoiden myllerryksessä (ei ole alaa joka ei muuttuisi radikaalisti muun muassa tekoälyn tulon myötä) ehdottamasi 10v on aivan liian kauan. Ajattelin ensin itse että viis
Työvoimkoulutukset ovat enemmän tasoa hygieniapassi tai siivouksen perusteet (osatutkintosuorituksia). Käytännössä aina amistasoisia, usein jonkun yhden firman täsmätarpeisiin ja hyvin rajattuja. Ensisijaisesti niille, joilla on kansakoulu/peruskoulutausta. Ja näissäkin todella paljon enemmän hakijoita kuin paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Minä odotan. Ensimmäisenä hakukohteena Lappi, sitten Tampere, Itä-Suomi ja Kokkola
Kamala ajatella, että olisin jo suorittanut uuden korkeakoulututkinnonkin sinä aikana, jonka olen nyt ollut työttömänä, siis jos se olisi ollut mahdollista. Se ei vaan ole ollut mahdollista, vaikka olen tosiaan ollut jo vuosia työttömänä. Nykyään se on entistäkin vaikeampaa, suorastaan mahdotonta.
Yritin vastata henkilölle, joka epäili tai kyseli, miten koepisteet korreloivat aiempien vuosien tuotosten kanssa.