Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linda Brandt-Ahde : Uimahallikohu

Vierailija
12.03.2025 |

Toivottavasti tutkinta aloitetaan uudelleen, ja tutkinnan tappoon osallistuneet viranomaiset tutkitaan myös perin pohjin.

Viranomainen ei voi vedota mm. resusrssipulaan missään tilanteessa, se on laitonta!

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8a5105e-d3bf-4edc-b77a-1a14d0856…

Kommentit (309)

Vierailija
201/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Uinninvalvojien sijaistaminen 

Uinninvalvojien lakisääteiset työtauot on järjestettävä niin, että valvonnan taso säilyy riittävänä. Allasturvallisuuden kannalta paras vaihtoehto on ajoittaa työtauot ruuhka-aikojen ulkopuolelle. Varsinaisen uinninvalvojan on päästävä nopeasti allastilaan esimerkiksi vesipelastustilanteessa. 

Varsinaisen uinninvalvojan taukoja sijaistavan työtekijän on todella valvottava allasturvallisuutta ja tunnettava kohteen riskit, hälytysjärjestelmät ja muut turvallisuuskäytännöt. Sijaisen on tiedettävä, missä varsinainen uinninvalvoja taukonsa aikana on. Sijaisen vaatetuksen on oltava sellainen, että hänet tunnistaa uinninvalvojaksi. Turvallisuuden kannalta paras tilanne on, että mahdollisimman monella hallityöntekijällä on valmius toimia vesipelastustilanteessa.

Kameravalvonta

Kameravalvonta on ensi

Lipunmyyjät ja uimavalvojat ovat eri työtehtäviä. Vaaditaanko kaikilta lipunmyyjiltä uimavalvojan osaaminen vai onko tarkoitus vain myydä lippuja?

Vierailija
202/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan hänellä aikaa harkita tätä tekeekö jutun laittomasta koeaikapurusta. Tässähän on epäilty, että Linda liittyisi jotenkin tähän,mutta eihän kukaan sellaista myönnä. Hän on tehnyt työsuojeluilmoituksen tällaisesta asiakkaasta niinkuin on ehkä ohjeistettu ja ehkä joku on ohjeistanut tekemään rikosilmoituksen kunnianloukkauksesta, mutta ei näitä tutkita kun ei siinä ole muuta tapahtunut kuin aspalle tullut vain mielipaha ei mitään rahallista menetystä ym. Julkisuuteen ei ole tuotu muita koeaikapurku syitä kuin tämä uinninvalvojan tuurausasia syynä oliko muita asioita? Viimeiseen 10 vuoteen yksi yli vuoden kestänyt työsuhde onko faktaa? Entä jos on tarjolla vain määräaikaista työtä tai vuokratyöta? Hyvät työtodistukset...okei harva mitään huonoja edes kirjoittaa

Koeaikapurku voidaan hoitaa helpommin kuin irtisanominen, syyksi voidaan keksiä jotain diipadaabaa. Olin sairauden vuoksi pois töistä koeaikana niin sitten ilmoitettiin että ei tarvitse enää palata töihin sairasloman jälkeen, työsuhde on purettu koeaikaan vedoten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täältä Lappeenrannasta, mutta en tunne kumpaakaan osapuolta. Omakohtaisesti olen saanut kokea, että kaupungin hyväveliverkosto toimii. Minun kohdalla muutamaan otteeseen. Kukaan ei uskoisi, jos kertoisin. Minut se hajotti.

Vierailija
204/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täältä Lappeenrannasta, mutta en tunne kumpaakaan osapuolta. Omakohtaisesti olen saanut kokea, että kaupungin hyväveliverkosto toimii. Minun kohdalla muutamaan otteeseen. Kukaan ei uskoisi, jos kertoisin. Minut se hajotti.

Minä rohkaisen sinua kertomaan kaiken! Näin vaalien alla on hyvä tuoda julkisuuteen suhmurointeja sieltä ja muualtakin.

Vierailija
205/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä rohkaisen sinua kertomaan kaiken! Näin vaalien alla on hyvä tuoda julkisuuteen suhmurointeja sieltä ja muualtakin.

Ei se mitään hyödytä, ei korppi korpin silmää noki. Olin yli 40 vuotta kaupungilla hommissa (eri kaupunki mutta sama joka puolella) ja muutamassa vuodessa huomasin, että parhaiten pärjää kun on siniset silmät ja ruskea kieli. Mitä kaikkea tulikaan nähtyä, väärinkäytösia, lahjontaa, suhmurointia jne. 

Vierailija
206/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikaa koeajan perään on laitonta. Ihmisestä tulee jossain kohtaa vakinainen vaikka kuinka koeaikaa koetetaan jatkaa. Tiedoksi vaan persuksi naamioitunut vassari joka ei näemmä työlaista tiedä mitään.

Ja mikäli oikeasti on noin toimittu, niin ei muuta kun Maritalle vaan lisää bensaa liekkeihin. Koeaika/määräaikas sopparit kun muuttuvat meinaan oikeiksi työsopimuksiksi olikihan vuoden jälkeen.

Vierailija
207/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minfossa näytti olevan sisältöä jonka perusteella arkijärjellä päätellen näyttäisi kyllä ihan totuuden jonkinverran muunneltuakin versiota jaellun tapauksen seli-seli-selittelyn yhteydessä. Mutta sujuva ns. totuuden muunteluhan (kun ehkä varakansanedustajankaan yhteydessä sitä v-sanaa ei ehkä tohdi käyttää) taitaa olla poliitikon ollessa kyseessä suorastaan vahvuus. 

Vierailija
208/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Varsinais-Suomessa on kunnanvaltuutetuilla sellainen todistus millä pääsee ilmaiseksi kaupungin urheilutapahtumiin ja urheilupaikkoihin. En tiedä Lappeenrannasta, mutta luulisi olevan joku lappu tai äppi jolla todistaa ilmaisen oikeuden esimerkiksi tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
209/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koeaikaa koeajan perään on laitonta. Ihmisestä tulee jossain kohtaa vakinainen vaikka kuinka koeaikaa koetetaan jatkaa. Tiedoksi vaan persuksi naamioitunut vassari joka ei näemmä työlaista tiedä mitään.

Ja mikäli oikeasti on noin toimittu, niin ei muuta kun Maritalle vaan lisää bensaa liekkeihin. Koeaika/määräaikas sopparit kun muuttuvat meinaan oikeiksi työsopimuksiksi olikihan vuoden jälkeen.

Nää hänen pätkätyönsä on kyllä kaikki eri firmoista, sekin kertoo omaa tarinaa tän ihmisen hankaluudesta työntekijänä.

Vierailija
210/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oma kampanja alkaa jo väsyttää niin kiva lukea täältä näitä kokoomuslaisten toilailuja. T. Toisen puolueen ehdokas 

Onko muuten se karla Karmala ketju poistettu? 

Vierailija
211/309 |
16.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se minun mielestäni kerro ihmisen hankaluudesta yhtään mitään vaikka olisikin ollut monessa eri yrityksessä määräaikaisia työsuhteissa. On vuorotteluvapaita on äitiysloma sijaisuuksia ja määräaikaisia projekteja tai joku kauppa laittaa ovensa lopultlisesti kiinni tai on vuokratyösuhteita. Syitä voi olla monia ja kaikenlaisia työsuhteita on nykyään tarjolla. Ei monella alalla ole edes yhtään vakituista työtä tarjolla vaikka kuinka etsit töitä.Voi olla, että työntekijä on vain sen aikaa töissä, että tulee ansiosidonnaisen työssäoloehto täyteen mikä oli ennen 6kk ja sen jälkeen on ollut omasta halusta työttömänä ja taas vähän ajan päästä hommannut uuden työn. Ei nykymaailma ole sellainen että valmistutaan ammattiin ja päästään töihin ja ollaan samassa firmassa eläkeikään asti.

Vierailija
212/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen vika pitää ylipäätäänkin ihmisellä olla päässä, että nostaa hirveän äläkän sen sijaan että maksaa 4€? Lindan talous tuskin kaatuu siihen. Miten tällaisen jälkeen voi katsoa itseään peiliin? 

Huutonaurua, olen 1300 euron netolla vauvan kanssa kotona ja ihan hyvin riittää rahat ostaa vauvalle valmispuuroa ja itselle silloin tällöin viiden euron alennussushia. 

Vierailija
213/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hurjat mittasuhteet koko homma saanut verrattuna mitä itse kuulin mitä tässä kävi. Tämä linda valitti kun hänen lippunsa eivät toimineet johon tämä aspa vastasi ettei se ole hänen ongelmansa ja sitä ei voi täällä selvittää. Missä se sitten olisi pitänyt selvittää? 😃olisiko aspassakin ollut omaa vikaa.. 

No siinä olet oikeassa, että asia on saanut hurjat mittasuhteet: työntekijä sai potkut ja jos kenelle, niin hänelle asian mittasuhde on hurja. Lindan kannalta asia sai hurjat mittasuhteet vasta siinä vaiheessa, kun tämä asia tuli julkiseksi. 

Ihanko totta asiakaspalvelija oli sanonut "ettei se ole hänen ongelmansa ja sitä ei voi täällä selvittää"?  Tämä lauseesi mielestäni kumoutuu sillä, että asiakaspalvelija nimenomaan selvitti Lindan lippuasiaa soittamalla esihenkilölleen ja tätä ei ole kukaan kiistänyt. 

Vierailija
214/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä panis.

Vierailija
215/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä panis.

Itse olen pannut ja panisin jatkossakin.

Vierailija
216/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysi psyko tämä kokoomuslainen poliitikko.

Vierailija
217/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisia psykoopaatteja jotka käyttävät valtaansa väärin ja usein mielivaltaisesti ovat suurinosa lastensuojelussa töissä olevia. 

Valta sokeuttaa. Sääliksi käy lapsia. Alalta poistuu kaikki asialliset, nämä jää.

Vierailija
218/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei toi Linda varmasti ollu syytön siihen että lippuluukulla nous myrski. Mutta yleensä riitelyyn tarvitaan kaks osapuolta ja onhan se nyt selvä että siinä kassassa oli jotain mätää.

Viimeiseen 10 vuoteen yks työsuhde kestäny yli vuoden kaikki muut menny katki alle vuodessa.

Tää kassahenkilö oli saamassa kenkää jo ennen tätä Linda casea. Sitten hänelle kävi tällainen onni että Linda tuli luukulle ja sai siitä itselleen oivan "syyn" potkuilleen.

Toki...

Tuskin hänen työsä jatkumista edisti se että tekee rikosilmoituksia asiakkaista kun tapahtuu vähän hankala asiakaspalvelutilanne.

Ja se hämmästyttää että miten tää ei oo haastanut Lappeenrannan kaupunkia noista potkuista. Eihän Linda hänelle kenkää antanut vaan Lappeenrannan kaupunki. Joten jos on kohdannut tässä kauhean vääryyden niin luulis että virittelis rikosilmoituksen

Pätkätyöt ja nollatuntisopimukset on arkipäivää, kun alkaa ikääntyä. Ikärasismiin ei puututa.

Vierailija
219/309 |
17.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuollaisia psykoopaatteja jotka käyttävät valtaansa väärin ja usein mielivaltaisesti ovat suurinosa lastensuojelussa töissä olevia. 

Valta sokeuttaa. Sääliksi käy lapsia. Alalta poistuu kaikki asialliset, nämä jää.

Juuri tuota mietin siinä Milo-rukan tapauksessakin. Alalle on hakeutunut liikaa ns. "kympin tyttöjä" hyvillä todistuksilla ja ehkä "suhteillakin". Työhaastatteluissa he on pärjänneet itsevarmuutensa ansiosta. Monet lastenhoitoalalle sopivammista, luonteeltaan empaattisista on jääneet niiden pyrkyreitten varjoon.  

Vierailija
220/309 |
19.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästähän oli suomipopillakin, siinä meni kerralla maine lindalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi