Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen se kapula kuuluu nyt sitte laittaa kassalla

Vierailija
12.03.2025 |

Maksamassa olevan vai takana tulevan asiakkaan?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, kumpi sen laittaa.

Vierailija
102/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä käytän itsepalvelukassoja, kaikenlaisia idi ootteja siellä kassajonossa löytyykin.

Meidän kaupungin muutamassa marketissa nimenomaan itsepalvelukassoille on jonot ja nuo hitaasti toimivat ovat juuri siellä. Normikassoilta pääsee aina nopeammin ulos.

Tämä on totta. Kassahenkilöt ovat ammattilaisia jotka vetävät viivakoodit nopeasti.

Tavikset pyörittelee tuotteita kun etsitään viivakoodia, maksamisessa menee aikaa kun etukortit pitää vetää ja maksukortti etsitään lompakosta. ( normikassoilla tämä tehdään samalla kun kassa vetää viivakoodit ).

Ja itsepalvelukassoilla ei ole tarpeeksi pitkää hihnaa nopeaan pakkaamiseen.

Puhumattakaan siitä, että ne prkeleen koneet skannaavat kaikki ostokset kahteen kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edellä oleva ei ole laittanut työnnän sen kapulan edellä olevan pill.uun.

Vierailija
104/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä kapula-asia on ihan henkilöstä riippuva asia.

Itse laitan omien ostosteni jälkeen myös kapulan. Mutta yleensä laitan sen myös edellä olevan ja omien ostosteni väliin, koska se edellä oleva ei yleensä itse kapulaa laita. Siitä voi vetää sen johtopäätöksen, että useimmat ajattelavat kapulan laittamisen kuuluvan takana tulevalle. Tai sitten useimmat ei vaan välitä koko kapulasta, eivätkä sen takia laita sitä itse.

Usein olen ainut kapulan laittaja jonossa.

Toinen asia on myös se ettei toiset laita sitä kapulaa ja ne jättää myös ostoskorin siihen tasolle johon ostoskori laitetaan ostoksien hihnalle noston ajaksi.  Laiskoja on ihmiset. Ostoskori tulis nostaa siihen telineeseen mihin kerätään tyhjiä ostoskoreja sen jälkeen kun on ostoksensa nostanut hihnalle.

Vierailija
105/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ww3 alkamassa ja vauvassa mietitään kassakapuloita

Då är Vauva på sitt rätta spår.

Vierailija
106/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassafröken kan lägga käppar mellan inköpen om hon anser det vara viktigt.

Vierailija
107/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, ei ole suuri vaiva mulle laittaa sitä olin sitten edellä tai takana.

Vierailija
108/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama, ei ole suuri vaiva mulle laittaa sitä olin sitten edellä tai takana.

Hyvä, minä en ikinä sitä laita.

Vierailija
109/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikäläinen ei pelkää ketään😡

Mars🕺mars🕺vaaroja päin 🤯

Vaikka karhu tulisi vastaan 😤🐻

Me tehdään sille näin 👊💥💥💥

Maa jo järkkyy ja järisee😵

Kaikki kohta tärisee 🥴

Vapisee😣hikoilee😰hytisee😬

Kyllä täältä pesee😡👊💥💥💥

Täältä pesee💀

Tältä pesee😈

Täältä pesee😤👊💫💫

Kyllä täältä pesee👊💥💥💥

Meikäläinen rynnii kuin nuori hirvi 😎

Metsässä rytisee 😬

Meikäläinen liitää ku Batman ja Robin 🤩

Ilmassa jyrisee 🤯

Täältä pesee 😡👊💫💫

Täältä pesee 🤣

Täältä pesee📢

Kyllä täältä pesee💀

Täältä pesee 👊💥💥💥

Täältä pesee😳

Täältä pesee😤👊💫💫

Täältä pesee👹👹👹

Täältä pesee 🥱📢

Täältä pesee👊👊👊

Kyllä täältä pesee 😈

Vierailija
110/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopein laittaa.

Vierailija
111/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksamassa olevan - tietenkin. Tässä on syynä se, että toisinaan kapuloita on paikalla yksi tai kaksi ja usein ne on vain sen maksamassa olevan asiakkaan ulottuvilla. Lisäksi on loogisempaa, että maksamassa oleva sen laittaa, koska aina ei voi tietää tai nähdä, että tuleeko vielä edellisesltä tavaraa liukuhihnalle. Se on ikäänkuin merkkkinä toiselle, että nyt voit laittaa omat tavarasi hihnalle.

Vierailija
112/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etummainen laittaa kapulan ja jos tavarat tulevat itseä lähinnä olevaan välikköön, voi niitä alkaa jo pakata kassiin, kunhan se ei viivästytä maksamista. Ei tarvitse hosua, mutta turha hidastelu vain kertautuu, kun takana tulevat eivät pääse pakkaamaan.

Itse tykkään käyttää itsepalvelukassaa, jossa saan useimmiten pakata ostokseni ihan rauhassa ja sovitella tavarat niin, että ne on helpointa kantaa (ei autoa). Varsinkin kun usein mukana on ostoksia eri kaupoista, menee vähän enemmän aikaa asetella painavimmat reppuun ja kevyet, herkästi hajoavat päällimmäiseksi kassiin. Miehitetyllä kassalla usein on jonoa, joten yleensä vain heitän tavarat jotenkin kassiin ja siirryn sivummalle asettelemaan ne paremmin. 

Vierailija
113/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinne pakkaamaan EI MENNÄ ennen kuin ostokset on maksettu! Sieltä maksamaan tuleminen kestää teillä ikuisuuden. Ja sitten aletaan näppäilemään jotain tunnuksia tai pahimmassa tapauksessa maksetaan käteisellä 🤦🏻

Ja sitten valitetaan, kun on niin hitaita pakkaajia, että kumpikin puoli kassahihnasta on täynnä ja kolmannen asiakkaan tuotteet olisivat tulossa jo kassasta läpi. Päättäkääs nyt pitääkö niitä ostoksia pakata jo ennen maksamista vai vasta maksamisen jälkeen...

Nehän ovat omia vasta maksamisen jälkeen. Eihän nyt jonkun toisen tavaroita voi ryhtyä kasseihinsa lataamaan.

Vierailija
114/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapulan laitta henkilö joka omaa kohteliaat ja sivistyneet tavat😊😊

Vierailija
115/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä kapulaa. 

Vierailija
116/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helkkarin sääntö pitää olla jonkun kapulan laittamisella, ei kait sillä ole väliä kumpi sen laittaa? Ei se mielestäni ole niin vaikea asia etteikö sitä voisi laittaa se joka kapulan puuttumisen huomaa. Ei ihme että puhutaan sääntö-Suomesta kun jostai kapulasta saadaan aikaan tämmönen vääntö 😅