Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenen se kapula kuuluu nyt sitte laittaa kassalla

Vierailija
12.03.2025 |

Maksamassa olevan vai takana tulevan asiakkaan?

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä käytän itsepalvelukassoja, kaikenlaisia idi ootteja siellä kassajonossa löytyykin.

Meidän kaupungin muutamassa marketissa nimenomaan itsepalvelukassoille on jonot ja nuo hitaasti toimivat ovat juuri siellä. Normikassoilta pääsee aina nopeammin ulos.

Vierailija
62/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta olen laittanut kapulan itse ostosteni perään. Joskus on takana tulija ollut nopeampi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinne pakkaamaan EI MENNÄ ennen kuin ostokset on maksettu! Sieltä maksamaan tuleminen kestää teillä ikuisuuden. Ja sitten aletaan näppäilemään jotain tunnuksia tai pahimmassa tapauksessa maksetaan käteisellä 🤦🏻

Ja sitten valitetaan, kun on niin hitaita pakkaajia, että kumpikin puoli kassahihnasta on täynnä ja kolmannen asiakkaan tuotteet olisivat tulossa jo kassasta läpi. Päättäkääs nyt pitääkö niitä ostoksia pakata jo ennen maksamista vai vasta maksamisen jälkeen...

Jotkut ovat todella hitaita pakkaamaan, koska jokainen paketti pitää asetella tietyllä tavalla tiettyyn nurkkaan. Pahimmillaan henkilö saa raivarin, jos jonkun toisen ostoksia edes vilahtaa samalla puolella.

Olen nähnyt,  kun eläkeläiseukko melkein sekosi ja kävi heittelemään toisen ostoksia sivuun tällaisessa

Tyypillinen autistivajakkì. 

Vierailija
64/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapula on pidettävä housuissa, vaikka olisi kuinka söpö kassakaunotar palvelemassa.

Vierailija
65/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungin muutamassa marketissa nimenomaan itsepalvelukassoille on jonot ja nuo hitaasti toimivat ovat juuri siellä. Normikassoilta pääsee aina nopeammin ulos.

Täällä pääsee nopeasti itsepalvelukassan kautta. Normikassa on hidas.

Vierailija
66/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkseni siitä ei ole mitään lakia laadittu, pääasia että joku laittaa.

Niin varmaan. Mä en enää laita muiden puolesta. Saa maksaa minunkin ostokset.

Tiedät itsekin, että se ei toimi noin. Joudut vain odottelemaan kauemmin, jos ostokset menevät sekaisin.

Yhyy! Mulla ei ole kiire.

Vierailija
67/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän laittaa, joka haluaa. Itse en laita koskaan.

Vierailija
68/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka ei halua maksaa edes osaakaan takana tulevan ostoksista, laittaa kapulan omien ostoksiensa jälkeen hihnalle!

Vierailija
69/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se joka haluaa. 

Se on vain yksi käden heilautus ja omaa tarvetta varten niille, jotka sen haluaa.

Se on kyllä enemmän kassan tarvetta varten että kassa voisi tehdä oman hommansa miettimättä miten tilannetta pitää tulkita.

Sitä kannattaa ajatella vaikka samalla lailla kun vilkun käyttöä: Sun ei tarvitse käyttää sitä tietääksesi mitä sä aiot, mutta muitten elämä on paljon helpompaa jos sä kerrot heille omat aikomuksesi mahdollisimman selvästi ja yksiselitteisesti.

Vierailija
70/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi tietää, mutta naisella se kuuluu ainakin suuhun. Loppuu se helvetin jatkuva kälkätys.

Vierailija
71/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi tietää, mutta naisella se kuuluu ainakin suuhun. Loppuu se helvetin jatkuva kälkätys.

Mikä kälätys? Puhun kun on asiaa eli harvoin.

Vierailija
72/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuijien.

Minä osaan jättää hihnanlevyisen raon edellisen tavaroihin ja takanylkyttäjän pidän kärrylläni loitolla, kapulanne voitte työntää sinne minne...

Sun perseeseen?

Vierailija
73/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä toimin kassalla omalla tavallani, eikä mua muiden tavat vaivaa pätkääkään. Rajaan ostokseni kahden kapulan väliin. Joskus on jo valmiiksi edellisen asiakkaan kapula, joskus ei. Ei haittaa laittaa 1-2 kapulaa. Olen onnekas, kun olen joustava ihminen. 

Vierailija
74/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen, joka ehtii. Toki ihanteellista olisi, että se edellä menevä laittaisi, se olisi merkkinä siitä, että nyt on kaikki tuotteet hihnalla. Mutta mä en ota itse tästä stressiä, eli jos edellä menevä on lopettanut, eikä laita kapulaa, niin ei mun kroppa paljoa rasitu siitä, että nostan sen kapulan sekä ennen että jälkeen omien ostosten.

Nimenomaan näin. Normaali terve ihminen ajattelee tällä tavalla. 

Hyi bakteeripesiä koko kapulat, en koske!!

Kädet kannattaa pestä aina kaupassa käynnin jälkeen. Siellä on kosketeltu ja puristeltu muitakin tuotteita.  Ja ovenkahvat taitaa olla likaisimpia.

Vierailija
75/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sinä, mutta ne 99/100 muuta kälkättää niin sootanasti että meinaa verisuoni katketa päästä.

Vierailija
76/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä käytän itsepalvelukassoja, kaikenlaisia idi ootteja siellä kassajonossa löytyykin.

Tämä on totta. Kassahenkilöt ovat ammattilaisia jotka vetävät viivakoodit nopeasti.

Tavikset pyörittelee tuotteita kun etsitään viivakoodia, maksamisessa menee aikaa kun etukortit pitää vetää ja maksukortti etsitään lompakosta. ( normikassoilla tämä tehdään samalla kun kassa vetää viivakoodit ).

Ja itsepalvelukassoilla ei ole tarpeeksi pitkää hihnaa nopeaan pakkaamiseen.

Vierailija
77/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole niin pikkusieluinen ihminen, että suuttuisin jos edellä oleva ei ole sitä kapulaa siihen kassanauhalle laittanut. Takana tulevan joka tapauksessa kuuluu katsoa ettei työnnä ostoksiaan edellä olevan asiakkaan maksettavaksi. Hätähousut voisivat käyttää itsepalvelukassaa jos sellainen kaupassa on jolloin on vain itsestä kiinni miten nopeasti siinä kassalla asiat hoituu.

Vierailija
78/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaupat voisi otta työttömiä kapulanlaittajiksi 9e/päivä

USA:ssa on joissain kaupoissa erillisiä pakkaajia hihnan loppupäässä.

Vierailija
79/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sinä, mutta ne 99/100 muuta kälkättää niin sootanasti että meinaa verisuoni katketa päästä.

Kuvittelet vaan.

Vierailija
80/116 |
12.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan aina kapulan omien ostosteni jälkeen. Se helpottaa kassatyöntekijän työtä, kun ei tarvitse arpoa, mihin kenenkin ostokset loppuvat/seuraavan alkavat. Kun ostokseni tulevat hihnalta, siirrän ne saman tien ostoskärryyni ja pakkaan ne rauhallisemmassa paikassa. Maksukortti on aina valmiina kädessäni, kun kassa ilmoittaa summan. En ala siinä vaiheessa kaivaa lompakkoa laukun pohjalta, tai taskusta. Tarkistan kassakuitin sivummalla ja jos siinä on jotain epäselvää, käyn asiakaspalvelussa selvittämässä asian, en ala vääntää siitä kassalla muiden asiakkaiden odottaessa. Näin toimien kauppreissut sujuvat mallikkaasti ja toiset asiakkaat huomioonottaen.