Kenen se kapula kuuluu nyt sitte laittaa kassalla
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä käytän itsepalvelukassoja, kaikenlaisia idi ootteja siellä kassajonossa löytyykin.
Meidän kaupungin muutamassa marketissa nimenomaan itsepalvelukassoille on jonot ja nuo hitaasti toimivat ovat juuri siellä. Normikassoilta pääsee aina nopeammin ulos.
Tämä on totta. Kassahenkilöt ovat ammattilaisia jotka vetävät viivakoodit nopeasti.
Tavikset pyörittelee tuotteita kun etsitään viivakoodia, maksamisessa menee aikaa kun etukortit pitää vetää ja maksukortti etsitään lompakosta. ( normikassoilla tämä tehdään samalla kun kassa vetää viivakoodit ).
Ja itsepalvelukassoilla ei ole tarpeeksi pitkää hihnaa nopeaan pakkaamiseen.
Ei pyörittele kauan kun on niin monet kerrat maksettu itsepalvelukassalla. Siinä oppii nopeasti nopeaksi.
Eikä pakkaaminen ole hitaampaa.
Ei ole maksaminen ja etukortin näyttäminen hitaampaa itsepalvelukassalla.
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaampi laittaa sen kapulan.
Taikka se joka aina muistaa sen panna paikalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohteliaampi laittaa sen kapulan.
Taikka se joka aina muistaa sen panna paikalleen.
Epäkohtelias ja itsekäs ei huomaa laittaa kapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne pakkaamaan EI MENNÄ ennen kuin ostokset on maksettu! Sieltä maksamaan tuleminen kestää teillä ikuisuuden. Ja sitten aletaan näppäilemään jotain tunnuksia tai pahimmassa tapauksessa maksetaan käteisellä 🤦🏻
Hitaammin se kassalta poistuminen tapahtuu siten, että siinä maksupäätteen vieressä odotetaan niin kauan, että kaikki ostokset on piipattu ja vasta maksamisen jälkeen aletaan pakata. Kyllä se nopeuttaa, jos edes osan tuotteista saa pakattua ennen maksamista, vaikka sitä pankkikorttia ja bonuskorttia joutuisikin lompakosta kaivelemaan.
Jos ei kierrätys, niin sitten kapula...jospa sovittaisitte sitä itseenne.
Vierailija kirjoitti:
Heikompi laittaa.
Itse sanoisin fiksumpi jos toinen ei tajua.
Normaalisti se laitetaan omien ostosten eteen, mutta taaksekin voi laittaa.
Kyllä on ihmisillä ongelma! Itse laitan kapulan jos edelläovela ei ole sitä laittanut ja ostosteni taakse laitan kapulan vaikka ketään ei olisi takanani. Ei ole vaivaa.
Ärsyynnyn, jos edellä oleva menee laittamaan kapulan minun ostoksieni eteen. Luuleeko edellä oleva, että minä yritän maksattaa omat ostokseni hänellä, jos ei laita kapulaa ? Kyllä mulla rahaa on!!!
Laittanut itse jos edelläoleva ei ole laittanut. Kovasti vaihtelee laittaako ne vai eivät. Tosin on sitäkin käynyt että, mulle on tullut jonkun toisen ostoksia kun on alkanut siirtelemään niitä kapuloita. Niin olen ottanut kaikki mitä olen maksanutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne pakkaamaan EI MENNÄ ennen kuin ostokset on maksettu! Sieltä maksamaan tuleminen kestää teillä ikuisuuden. Ja sitten aletaan näppäilemään jotain tunnuksia tai pahimmassa tapauksessa maksetaan käteisellä 🤦🏻
Pahimmassa tapauksessa käteisellä?? Mikä vaikeus siinä on? Sehän on nopeampaa maksaa käteisellä kuin alkaa näpyttelemään pankkinumeroita.
Pankkinumeroita ? ?
Niitä kolikoita kaivellaan pussin perältä , nopeaa ? Minä maksan lähimaksuna, kortin vilautus maksupäätteelle
Mielestäni tämä on aivan selvä. Ei ole takanatulijan homma kurotella käsi pitkänä sitä kapulaa edellisen ostosten yli.
Eihän siinä ole mitään järkeä.
En koske kapulaan. Saavat kaikki muut ottaa noronsa siitä. Jätän väliin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä syystä käytän itsepalvelukassoja, kaikenlaisia idi ootteja siellä kassajonossa löytyykin.
Meidän kaupungin muutamassa marketissa nimenomaan itsepalvelukassoille on jonot ja nuo hitaasti toimivat ovat juuri siellä. Normikassoilta pääsee aina nopeammin ulos.
Tämä on totta. Kassahenkilöt ovat ammattilaisia jotka vetävät viivakoodit nopeasti.
Tavikset pyörittelee tuotteita kun etsitään viivakoodia, maksamisessa menee aikaa kun etukortit pitää vetää ja maksukortti etsitään lompakosta. ( normikassoilla tämä tehdään samalla kun kassa vetää viivakoodit ).
Ja itsepalvelukassoilla ei ole tarpeeksi pitkää hihnaa nopeaan pakkaamiseen.
Missä sitä etukorttia pitää vetää ? Minulla riittää kun korttia vilautaa , sekä bonuksien saamiseen, että maksamiseen. Samalla kertaa saan ne laukusta kaivelematta, tai puhelimen suojakuoresta. Bonuskortin voi näyttää maksupäätteelle jo kesken kassan ostosten lukemista
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti se laitetaan omien ostosten eteen, mutta taaksekin voi laittaa.
Justiin päinvastoin. Jos laitat kapulan eteen, joudut useimmissa tapauksissa ronkkimaan sen edeltäjän kainalon alta. Edelläkulkija voi epäillä sinua vaikka taskuvarkaaksi. Mistäpäs sen tietää, vaikka olisitkin? Yrität vain peittää tekojasi olevinaan kohteliaalla kapulan käytöllä.
Vierailija kirjoitti:
En koske kapulaan. Saavat kaikki muut ottaa noronsa siitä. Jätän väliin
Se noro iskee sulle jo kärrystä ja omista ostoksistasi, puhumattakaan niistä lonimistasi irtokarkeista. Kapula on yksi hyttysen paska noihin muihin verrattuna.
Kyllä tämä kapula-asia on ihan henkilöstä riippuva asia.
Itse laitan omien ostosteni jälkeen myös kapulan. Mutta yleensä laitan sen myös edellä olevan ja omien ostosteni väliin, koska se edellä oleva ei yleensä itse kapulaa laita. Siitä voi vetää sen johtopäätöksen, että useimmat ajattelavat kapulan laittamisen kuuluvan takana tulevalle. Tai sitten useimmat ei vaan välitä koko kapulasta, eivätkä sen takia laita sitä itse.
Usein olen ainut kapulan laittaja jonossa.
Pahimmassa tapauksessa käteisellä?? Mikä vaikeus siinä on? Sehän on nopeampaa maksaa käteisellä kuin alkaa näpyttelemään pankkinumeroita.