Kenen se kapula kuuluu nyt sitte laittaa kassalla
Kommentit (116)
En ikinä laita kapulaa ja se saa tuntemaan itseni vahvaksi. En tee tätä ilkeyttäni, vaan tämä tekee hyvää mielenterveydelleni.
Mullistava paljastus! Hihnan loppumisen pelko on täysin turhaa! Se kiertää loputonta luuppia! Ei tarvitse tunkea omiaan edellisen sekaan. Kapulat voi työntää kakkoseen tai ykköseen. Muoto on kyllä huonosti suunniteltu, kulmikas ja ohut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnollisesti sen kuka on maksu vuorossa, tietää että tässä on nyt minun kaikki ostokset ja laittaa kapulan, ei pitäisi olla vaikeata.
Niinhän sitä luulis, mut ei. Lähes aina joudun itse laittamaan. Ei ne välitä varmaan edes ajatella semmosia.
Jätä laittamatta. Se on edellä menijän päänsärky, jos joutuu maksamaan muidenkin ostoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne pakkaamaan EI MENNÄ ennen kuin ostokset on maksettu! Sieltä maksamaan tuleminen kestää teillä ikuisuuden. Ja sitten aletaan näppäilemään jotain tunnuksia tai pahimmassa tapauksessa maksetaan käteisellä 🤦🏻
Ja sitten valitetaan, kun on niin hitaita pakkaajia, että kumpikin puoli kassahihnasta on täynnä ja kolmannen asiakkaan tuotteet olisivat tulossa jo kassasta läpi. Päättäkääs nyt pitääkö niitä ostoksia pakata jo ennen maksamista vai vasta maksamisen jälkeen...
Jos et pysty pakkaamaan nopeasti, tarvitset kuntoutusta tai hoitopaikan.
Taas näitä mene hoitoon -tyyppejä. Eivät esim. kaikki vanhukset pysty pakkaamaan nopeasti, samaten esim.reumaa tai nivelrikkoa sairastavat.
Mieti vähän noita ääliömäisiä kommettejasi. Voit olla itse jonain päivänä samassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Ja sinne pakkaamaan EI MENNÄ ennen kuin ostokset on maksettu! Sieltä maksamaan tuleminen kestää teillä ikuisuuden. Ja sitten aletaan näppäilemään jotain tunnuksia tai pahimmassa tapauksessa maksetaan käteisellä 🤦🏻
Kuulostaa ihan sinä-ongelmalta.
Tietääkseni siitä ei ole mitään lakia laadittu, pääasia että joku laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et mene ostoksille AJAN KANSSA? Mikä helkutin kiire muka on, että et jotain ylimääräistä minuuttia voi odottaa, jos joku muu asiakas on hitaampi kuin sinä? Toissapäivänä meidän kaupassa maksuvuorossa oleva mies tajusi yhtäkkiä ettei nähnyt pientä lastaan ympärillään ja alkoi huudella ja kurkistella. Kenelläkään meistä muista ei olleet suupielet alaspäin eikä kukaan mutissut mitään. Oltiin helpottuneita kun lapsi löytyi.
Muuten: sen kapulan laittaa kumpi vain. Ei tästä kannata keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten valitetaan, kun on niin hitaita pakkaajia, että kumpikin puoli kassahihnasta on täynnä ja kolmannen asiakkaan tuotteet olisivat tulossa jo kassasta läpi. Päättäkääs nyt pitääkö niitä ostoksia pakata jo ennen maksamista vai vasta maksamisen jälkeen...
En tarvitse. Minulla ei ole niin kova kiire ettenkö ehtisi pakata ihan rauhassa ja organisoidusti.
Vierailija kirjoitti:
OMAN OSTOKSEN perään!
Kyllä! Miksei voi tajuta tätä!
Vieras kirjoitti:
Jätä laittamatta. Se on edellä menijän päänsärky, jos joutuu maksamaan muidenkin ostoksia.
Kyllä. maksakoot muidenkin ostokset kun ei viitsi laittaa kapulaa.
Edellä oleva laittaa silloin kun on jonoa, koska:
1. Hän ylettyy siihen paremmin. Ne kapulat eivät kuitenkaan ole välttämättä aina kassahihnan peräosassa
2. Kapulan laitto toimii takana olevalle viestinä siitä että hän on nyt valmis, ja takana tuleva tietää että nyt voi alkaa itse laittaa ostoksia
Siitä kapulan laitosta ei kannata tehdä liian suurta asiaa, mutta jonossa ollessa edessä olevan pitäisi laittaa se, ihan sen mukaan että se käytäntö lopulta helpottaa kaikkien osapuolten elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän pääasiassa itsepalvelukassoja, joten en ole sulle tientukkona.
Niinpä, kyllä vtuttaa kun ährätään siinä ostosten kanssa kori tai kärry täynnä. Ne ei pääse kenellä yksi tai kaksi ostosta.
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Mä en enää laita muiden puolesta. Saa maksaa minunkin ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen, joka ehtii. Toki ihanteellista olisi, että se edellä menevä laittaisi, se olisi merkkinä siitä, että nyt on kaikki tuotteet hihnalla. Mutta mä en ota itse tästä stressiä, eli jos edellä menevä on lopettanut, eikä laita kapulaa, niin ei mun kroppa paljoa rasitu siitä, että nostan sen kapulan sekä ennen että jälkeen omien ostosten.
Nimenomaan näin. Normaali terve ihminen ajattelee tällä tavalla.
Hyi bakteeripesiä koko kapulat, en koske!!
Yhtä likaisia kuin ne ostoskärrysi tavarat sekä kärry. Kyllä niitä hyllyjen tuotteita on ihan samalla tavalla käpälöity ennen kuin sinä olet ne ottanut ja laittanut kärryysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Mä en enää laita muiden puolesta. Saa maksaa minunkin ostokset.
Tiedät itsekin, että se ei toimi noin. Joudut vain odottelemaan kauemmin, jos ostokset menevät sekaisin.
Se joka haluaa.
Se on vain yksi käden heilautus ja omaa tarvetta varten niille, jotka sen haluaa.
Mitä perkeleen väliä sillä on?