IL: Uimahallikohu: Poliitikolla lippuongelma, kassatyöntekijälle potkut
Etsätiedäkukamäoon-tilanne? Mä järjestän sulle vaikeuksii. Mä oon tärkee ihminen. Kokoomuksen nouseva tähti. Että pistäs vaan etsien sitä lippua. Onhan se 4€.
www.iltalehti.fi/politiikka/a/c8a5105e-d3bf-4edc-b77a-1a14d085675e
Kommentit (839)
Tässä jäi lähinnä kiinnostamaan, että MITÄ KAIKKIA ILMAISIA SALAISIA ETUJA KUNNALLISPOLIITIKOILLA ON? Uimahalliin pääsevät ilmeisesti ilmaiseksi (paitsi ei vaalien aikaan), mitä muuta?
Vierailija kirjoitti:
tua elokuva idea on hyvä. olen jo tehnyt alustavia aihe valintoja. tapahtumat sijoittuvat laukkurannan kaupunkiin, kaupungin johtamiseen ja hyvä veli verkostoihin. siinä laukuistaan tunnettu linta seikkailee ja suhmuroi pääministerikin vierailee uimahallissa. päivitetty versio hunttaan matista.
Tuleeko elokuvan nimeksi KOVAA PELIÄ LAUKKURANNASSA?
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kolmanteen. On todella huvittavaa väittää jotain henkilö hyökkääväksi, kaikesta valittavaksi, jos valittaa asiallisesti, ehkä ihan lievästi närkästyneenä asiakaspalvelijalle jostain, silloin kun on syytä ja otetaan esimerkiksi tilanne, missä 99% on sitä mieltä, että valittamisen aihetta on eli ihan oikeasti aihetta.
Mitenköhän sitten pitäisi olla näiden arvostelijoiden mielestä? Kuvitellaan tilanne, missä oikeasti on valittamisen aihetta eli kassan puolelta toimittu niin, että syntyy haittaa asiakkaalle tai voisi väittää. että jopa tilanne on tahalleen hankala asiakkaille eli paremminkin voisi toimia tai vaikka korjata virheensä järkevämmin ja adiakadystävällisemmin.
Tässä vaihtoehdot miten yleensä toimitaan;Oma käytös:
Lievästi närkästyneenä ihan normiäänellä kuuluvasti mutta ei lähellekään huutaen, mutta ei hiljaa lässyttäenkään, kerron minkä vir
Mulla on sellainen asiallinen tyyli, että asiat riitelee, ei ihmiset, ja keskustelen vaan ihan normaalisti sattuneesta virheestä, en syytä ketään (enhän edes tiedä, mitä on tapahtunut, ja onko kys. aspa virheeseen syypää) ja yritän päästä molempia osapuolia tyydyttävään loppuratkaisuun virheen korjaamiseksi. Asiat sujuvat ja selviävät aina sitä helpommin ja nopeammin, mitä fiksummin jaksan itse käyttäytyä. Samoin saan aina hyvää palvelua, kun käyttäydyn itse hyvin. Vaikken ole edes mikään very important person.
Vierailija kirjoitti:
Asiasta kolmanteen. On todella huvittavaa väittää jotain henkilö hyökkääväksi, kaikesta valittavaksi, jos valittaa asiallisesti, ehkä ihan lievästi närkästyneenä asiakaspalvelijalle jostain, silloin kun on syytä ja otetaan esimerkiksi tilanne, missä 99% on sitä mieltä, että valittamisen aihetta on eli ihan oikeasti aihetta.
Mitenköhän sitten pitäisi olla näiden arvostelijoiden mielestä? Kuvitellaan tilanne, missä oikeasti on valittamisen aihetta eli kassan puolelta toimittu niin, että syntyy haittaa asiakkaalle tai voisi väittää. että jopa tilanne on tahalleen hankala asiakkaille eli paremminkin voisi toimia tai vaikka korjata virheensä järkevämmin ja adiakadystävällisemmin.
Tässä vaihtoehdot miten yleensä toimitaan;Oma käytös:
Lievästi närkästyneenä ihan normiäänellä kuuluvasti mutta ei lähellekään huutaen, mutta ei hiljaa lässyttäenkään, kerron minkä vir
Kuule niitäkin ihmisiä on jotka huutaa kovaa suoraa huutoa jonkun 4 euron tähden, ja vaikka olisi omakin virhe. Mutta ei se huutaminen mitään asiaa auta, kun ei se toinen osapuoli pysty siinä sitä asiaa normaalisti selvittelemään sen katkeamattoman huudon takia. Itse olen vielä sen verran säikky, että menen ihan lukkoon, jos ventovieras ihminen aloittaa asiansa huutamalla. Vaikka olisin täysin syytön osapuoli.
Perinteinen ilmeetön ja mitään sanomaton pallonaama. Juntti noussut vaatimattomista oloista Kokoomuksen listoille ja nyt luulee olevansa jotain muuta kuin juntti. Tosi tyypillistä käytöstä kyseisen kaltaiselle sakille.
Kovasti ihmettelen myös mihinkäs Lappeenrantalaisten veronmaksajien rahoja oikein käytetään. Istuuko noin iso kööri kaupungin kovapalkkaisinta sakkia aina perus rivityöntekijöiden irtisanomisissa ja koeaikapuruissa? Ihmettelen kovasti käytäntöä, sillä tuohan vaikuttaa siltä, että heillä ei ole palkkansa eteen mitään oikeaa tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on sitä mieltä, että ei kannata ikinä valittaa työntekijälle, jos kaupan toiminnassa on jotsin häikkää ta huonoa toimintaa? Se vaan tekee työtään?
Joi, mutta se edustaa työnantajaa ja voi viedä eteenpäin terveset toimimattomista käytännöistä. Harvalla aina mahdollisuus tai harva asiakas jaksaa nähdä vaivaa ottaa yhteyttä ylöspäin, eikä kaikkiin pikku tapauksiin sovi se vaivannäkö.
Silti en ole samaa mieltä siitä, että asiallisesti vaikja vakavana ja närkästyneelläki. naamalla voi sanoa työntekijälle, että onpas typerä käytäntö teillä. Se on voi voi jos tuollainen pilaa työntekijän päivän tai tuosta saa hankalan maineen.
Olen ollut erään suuren työnantajan palveluksessa, jossa esimiehetkin neuvoivat asiakasta tekemään kirjallisen valituksen netissä, koska työntekijöiden tekemiä valituksia ei kuulemma johdossa otettu vakavasti. Esimiesten asenne perustui vuosien kokemukseen.
On ihmisiä, jotka valittavat itsepalvelukassankin huonoa palvelua ja osaamista. Tirsk.
Onhan toi ollut varsinainen aspan tulikoe. Olisi pitänyt tunnistaa paikallisen julkkiksen naama ja osata sanoa hövelisti, että tottakai päästän sut ilmaiseksi sisään ja selvitellään huomispäivän aikana, miten saadaan taas sun ilmaisliput toimimaan.
Ja vähän jutustella tulevista vaaleista ja luvata äänestää juurikin Lindaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni on sitä mieltä, että ei kannata ikinä valittaa työntekijälle, jos kaupan toiminnassa on jotsin häikkää ta huonoa toimintaa? Se vaan tekee työtään?
Joi, mutta se edustaa työnantajaa ja voi viedä eteenpäin terveset toimimattomista käytännöistä. Harvalla aina mahdollisuus tai harva asiakas jaksaa nähdä vaivaa ottaa yhteyttä ylöspäin, eikä kaikkiin pikku tapauksiin sovi se vaivannäkö.
Silti en ole samaa mieltä siitä, että asiallisesti vaikja vakavana ja närkästyneelläki. naamalla voi sanoa työntekijälle, että onpas typerä käytäntö teillä. Se on voi voi jos tuollainen pilaa työntekijän päivän tai tuosta saa hankalan maineen.
Pitkällä elämänkokemuksella voin sanoa, että aina kannattaa yrittää olla pilaamatta ihan kenenkään päivää. Siinä voitat itsekin.
Siis toi aspalle huutaminen on vielä suht normaalia, mutta noi pikaiset potkut tapahtuneen johdosta on kyllä taviksen mahdotonta järjestää kellekään, siinä on menty suhteilla. Ja siinä on se tutkinnan paikka. Jos ei poliisilla, niin poliitikan toimittajilla ainakin. Onko valtaa käytetty väärin?
Kaupungin henkilöstöjohtaja Päivi Savilampi-Oikkonen, liikuntajohtaja Pasi Koistinen, Maritan esihenkilö sekä työsuojeluvaltuutettu.
Miksi nuo kaikki olivat paikalla?!
Vierailija kirjoitti:
Kaupungin henkilöstöjohtaja Päivi Savilampi-Oikkonen, liikuntajohtaja Pasi Koistinen, Maritan esihenkilö sekä työsuojeluvaltuutettu.
Haluttiin varmistaa, että kaikki menee pykälien mukaan, koska pelättiin valitusta. Varmistusta ei olisi tarvittu, ellei olisi oltu epävarmoja ja vähän huono omatunto siihen päälle.
Paljastivat itse itsensä toiminnallaan. Samoin se lehtijutun estämisyritys. Se oli törkeää sananvapauden estämistä. Onneksi on asiallinen lehdistö.
Vierailija kirjoitti:
Tupperware-kestit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippukassan työ? Istut lasikopissa, mitään muuta et suostu tekemään. Ja kuinka moni tarvitsee lippukassaa kun useilla on sarjaranneke. Marita voi tulla omilla kasvoillaan esiin. Kiertävät työvuorot: kaikki tekee kaikkea.
Uimavalvojan työtä ei voi eikä saa tehdä kuka tahansa.
Siihen työhön on TOSI KOVAT VAATIMUKSET!!! Yksi tuttavani haki, ja pääsi. Mm uimataito pitää olla huippuluokkaa, samoin ensiapukurssit käytynä. Tuo uimataito testataan. Jos et läpäise tiettyjä rajoja, et pääse töihin. Samoin sukellustaito testataan. Ei siihen hommaan pysty, kuin harva.
Höpöhöpö. Kyllä uimavalvojaksi pääsee uimataidotonkin:
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010974915.html
Mutta kiinnostaisi k
Lainaamassasi jutussa ei sanottu, että uimataidoton pääsee uimavalvojaksi. Siinä sanottiin näin: "Jari Roiveen mukaan jokainen heillä työskentelevä uimavalvoja on suorittanut testiuinnit ja uimataitoa testataan säännöllisesti.
Hän on suorittanut testiuinnin hyväksytysti. Kaikki henkilöt meillä ovat suorittaneet testiuinnit, Roive toteaa."
Vierailija kirjoitti:
Linda on poistanut instasta julkaisun jossa kertoi joutuneensa huonosti kohdelluksi ilman syytä. Harmi etten ottanut kuvakaappausta. Sai kommenteissa tarjouksia uimalipuista. Kaverit vastapainoksi kannustivat kun Linda niin kovia joutui kokemaan.
Ai poisti sen "piiskatun-koiranpennun -katse" -kuvansa instasta? Olisi julkaissut kuvan hyvä sisko -verkostosta, niin tietäisivät Lappeenrannassa, keitä siihen kuuluu.
Poistettu julkaisu oli äärimmäisen nolo.
onko kenelläkään siitä kuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti en ole samaa mieltä siitä, että asiallisesti vaikja vakavana ja närkästyneelläki. naamalla voi sanoa työntekijälle, että onpas typerä käytäntö teillä. Se on voi voi jos tuollainen pilaa työntekijän päivän tai tuosta saa hankalan maineen.Pitkällä elämänkokemuksella voin sanoa, että aina kannattaa yrittää olla pilaamatta ihan kenenkään päivää. Siinä voitat itsekin.
Se, miten asia eteni hyvä veli -verkostoon ja yritykseen puuttua lehdistön vapauteen yrittämällä estää jutun julkaisun, kertoo kaiken. Täysin paljasti itse itsensä. Toivottavasti hyvä veli -verkosto älyää jatkossa irtisanoutua hänen sekoiluistaan. Pilaa puilueenkin maineen.
Nykyään voi tehdä naisetkin, kunhan oma uimataito on hyvä ja tarvittavat kurssit on käyty. Mun tytär kuin myös useampi hänen naispuolisista kilpauimarikavereistaan ovat uimavalvojan töitä tehneet.