Karla Karmala käski alokkaita hieromaan itseään
Kommentit (1976)
Ymmärrän Karlaa jotenkin, jos on kokenut kiusaamista joskus, että kostaa sen näin. Itselläni on vihaa välillä kiusaajiani kohtaan. Tietynlainen ärsyke aiheuttaa sen. En ole kuitenkaan ilkeä ja kosta tuntemattomille. Mutta kiusaajilleni toivon joskus näpsäytyksiä elämässä. Kyseessä oli ihan aikuiset ihmiset. Sen takia alkoivat haukkumaan ja kohtelemaan ilkeästi, kun kerroin, että en halua tehdä omia lapsia. Olin silloin hoitoalalla töissä. Ajattelivat vissiin, että pääsen helpommalla kuin he, kun en tee omia lapsia. Sain kuulla olevani laiska, itsekäs, lastenvihaaja, hunsvontti, epäsopiva hoitoalalle, trauma lapsuudessa, viallinen jne.
Mitenköhän on mahdollista, että tämä kyseinen nainen on valmentajana lasten voimisteluryhmässä? Ja vielä seurassa minkä arvot ovat ehdottoman tarkkoja nimenomaan asiallisen valmennuksen suhteen.
Jaa valmentaa lapsia?? Mitäköhän kaltoinkohtelua sieltä sitten paljastuukaan kun nämä lapset varttuvat kertomaan kokemuksistaan? Toivottavasti erotetaan tää sadistinen narsisti noista lapsista ja pian!
Instassa oli joitakin yhteiskuvia poistettu. Luokkakavereitten ja perheen yhteiskuvat jäi. Ainakin toistaseks.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on käynyt armeijan 30 vuotta sitten. Sanoi, että sellaista siellä oli. Että kuuluu asiaan. Karla ei ole poikkeus.
Itse kävin -86 ja simputusta oli ja joo se kuului siihen mutta ei siellä menty henkilökohtaisuuksiin. Kollektiivista simputusta !
Onpa kerrassaan ironista. Kyseinen voimisteluseura on vuosi sitten erottanut ammattivalmentajat lapsille sopimattoman valmennustavan vuoksi, menettänyt monta voimistelijaa näiden mukana ja nyt heillä on sitten tälläinen luikero valmentajana. Meinasin jo laittaa lapseni tuonne mutta mikä onni, että tämä juttu tuli ilmi ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän Karlaa jotenkin, jos on kokenut kiusaamista joskus, että kostaa sen näin. Itselläni on vihaa välillä kiusaajiani kohtaan. Tietynlainen ärsyke aiheuttaa sen. En ole kuitenkaan ilkeä ja kosta tuntemattomille. Mutta kiusaajilleni toivon joskus näpsäytyksiä elämässä. Kyseessä oli ihan aikuiset ihmiset. Sen takia alkoivat haukkumaan ja kohtelemaan ilkeästi, kun kerroin, että en halua tehdä omia lapsia. Olin silloin hoitoalalla töissä. Ajattelivat vissiin, että pääsen helpommalla kuin he, kun en tee omia lapsia. Sain kuulla olevani laiska, itsekäs, lastenvihaaja, hunsvontti, epäsopiva hoitoalalle, trauma lapsuudessa, viallinen jne.
Ymmärrät, että Karla kostaa viattomille. Minä en ymmärrä. Kiusattuja on paljon, mutta eivät he todellakaan kulje kostamassa viattomille. Karlan olisi pitänyt mennä terapiaan, jos kiusaamiskokemukset vaivasivat. Tosin en tiedä, olisiko terapiakaan auttanut, kun kyseessä on noin empatiakyvytön ihminen.
Käsittääkseni uhkaus uuden aukon tekemisestä kehoon tarkoittaa ampumalla tapahtuvaa toimenpidettä. Olenko käsittänyt väärin?
Vierailija kirjoitti:
Onpa kerrassaan ironista. Kyseinen voimisteluseura on vuosi sitten erottanut ammattivalmentajat lapsille sopimattoman valmennustavan vuoksi, menettänyt monta voimistelijaa näiden mukana ja nyt heillä on sitten tälläinen luikero valmentajana. Meinasin jo laittaa lapseni tuonne mutta mikä onni, että tämä juttu tuli ilmi ennen sitä.
Hahaa, luuletko että tuo seura on ainoa jossa on epäkohtia. Ei todellakaan ole. Ne epäkohdat vain lakaistaan maton alle ja ollaan hiljaa. Tätä tapahtuu ihan kaikissa lajeissa: lätkässä, futiksessa, voimistelussa... Lupaukset laadukkaasta valmennuksesta ja eettisesti kestävästä toiminnasta on ihan pelkkää sanahelinää ympäri Suomen.
Vierailija kirjoitti:
"Tämä prosessi on ollut minulle raskas ja opettavainen."
Sanoo näin instassa.
Mutta mikä siinä oli raskasta kun sehän oli vain hyymoria! Mitä hienoa se siinä oikeusprosessissa nyt sitten oppi? Sitä se ei kerro.
Raskasta vasta sen jälkeen, kun sai tietää, että joutuu vastuuseen teoistaan. Jos olisi ollut vain yksi kerta, mutta monta kertaa, joten kyllä ollut ihan tietoista ja tarkoituksellista toimintaa häneltä.
Mites ne varusmiehet? Onko ollut heille raskasta? Joutuneet koko palvelusajan kärsimään tästä simputuksesta. Heille on voinut jäädä elinikäiset vammat tuosta.
Älä vttu viitsi.
Tunneälyllä varustettu ihminen oppii kiusaamiskokemuksista sen, ettei tee sitä koskaan toisille, koska tietää miltä se tuntuu. Alokkaat eivät voineet kannella mihinkään, koska siitä olisi seurannut vielä pahempi simputus. Miespuolisilla alokkailla on asepalveluvelvollisuus, Karla meni vapaaehtoisesti sinne omaa itsetuntoaan pönkittääkseen tai ajatuksella, että siitä on hyötyä uralla.
Vierailija kirjoitti:
Tunneälyllä varustettu ihminen oppii kiusaamiskokemuksista sen, ettei tee sitä koskaan toisille, koska tietää miltä se tuntuu. Alokkaat eivät voineet kannella mihinkään, koska siitä olisi seurannut vielä pahempi simputus. Miespuolisilla alokkailla on asepalveluvelvollisuus, Karla meni vapaaehtoisesti sinne omaa itsetuntoaan pönkittääkseen tai ajatuksella, että siitä on hyötyä uralla.
En halua mitenkään puolustella tekoa. Mutta kiusaaminen kovettaa ja muuttaa ihmistä.
Toivakkalassa metsät sileenä. Arjuli moottorisahan kanssa terapioimassa itseään. Nyt laulaa vain moottorisaha. Hymy on hyytynyt.
Miten Karla on noin lihavaksi päästänyt itsensä?
On ainakin kahdenlaisia kiusattuja. Toiset haluavat kostaa ja toiset eivät missään nimessä. Voi olla tietenkin muitakin välimuotoja.
Nuo ovat juuri pelottavia tapauksia kun kostaja on saanut/hakenut valta-aseman millä voi kiusata ja alistaa. On kyllä väärin jos tämä henkilö naisena tai jostain muusta syystä saa pienemmän rangaistuksen kuin mies olisi vastaavasta saanut.
Ja olen itse nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ei kyllä yhtään näytä arjalta
Koska adoptoitu tänne suomeen muualta.
No se selittää kaiken.Itäblokin tytöt ovat tosi seksuaalisia. Matuskan näköinen.
Turhaa yhteiskunnan varojen tuhlausta koko hömppä. On se kumma kun joka v tun asiaa pitää nykyään oikeudessa puida. Mielensä pahoittavaa vellihousua pukkaa ovista ja ikkunoista ja tästä tulikin mieleen että "some on roskaväelle"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on käynyt armeijan 30 vuotta sitten. Sanoi, että sellaista siellä oli. Että kuuluu asiaan. Karla ei ole poikkeus.
Itse kävin -86 ja simputusta oli ja joo se kuului siihen mutta ei siellä menty henkilökohtaisuuksiin. Kollektiivista simputusta !
Nykypäivänä on jo erilaista eikä tuollaista käytöstä onneksi suvaita.
Ja taas minä, minä, minä, ei ajattele miten v-mäiset fiilikset nöyryyttämilleen jäi.