Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?
Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.
Kommentit (621)
"No, eipä ainakaan kukaan kadehdi sua, kun susta ei ole otettu sitä todella hyvää hääkuvaa."
Täytyy sanoa, että elämäni johtotähtenä ei ole se, että herättäisin kateutta muissa ihmisissä. Pidän tärkeänä ihan muita asioita.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä monet näyttääkin, ei toki niin, että nelikymppinen kävisi parikymppisestä. Mä oon aina näyttänyt nuoremmalta. En omasta mielestäni - tiedän, miten vanha olen, joten vaikea on pitää itseäni jonkin muun ikäisenä. Mutta sen verran usein saan kuulla olevani nuoremman näköinen, että uskottava se on. Enkä ole mitenkään kaunis tai upea, tavallinen pallinaama. En myöskään panosta ulkonäköön esim. meikkaamalla.
No jep. Minäkin olen omasta mielestäni ihan ikäiseni (36v) näköinen, silmien ympäryksestä esim näkee ettei ole ihan parikymppisen iho. Mutta järjestään ihmiset yllättyy kun kuulee iän tai esim sen että minulla on kouluikäisiä lapsia. Enkä tosiaan erityisemmin laittaudu. Ja tämä on ollut aina, kun valmistuin yliopistosta ja menin töihin, joku ihmetteli että otetaanko tänne nykyään alaikäisiä. Eikä se todellakaan aina ole mikään kohteliaisuus, luulla nuoremmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.
Joo joo ja tuota samaa tehdään ruokakaupoissa ja alkossa? Kun eihän kassalla ole parempaa tekemistä. 🙄
Varmaan joku kassatyöntekijä on parempi vastaamaan tähän. Kyllä mä aika helposti tekisin sitä sielläkin etten joudu vaikeuksiin siitä etten ole kysynyt.
On sulla outo logiikka.
Kyllä se outo logiikka on niillä, jotka väkisin haluavat arvion iästään ja suuttuvat kun sen saavat. Onneksi näitä ei ole tullut montaa vastaan.
Mua usein luullaan nuoremmaksi. Luulen että se johtuu käytöksestä eikä naamasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla se onkin niin että yleensä vanhenevat kuin piimä.
Miehillä useammin tuota että näytetään 40veenä vaikka 28-vuotiaalta. Kuten minä itse.
Siksi se hieno hääkuva otetaan nuorena ja hoikkana.
Kuka nyt viitsii mitään vanhan kurpan kuvaa katsoa kotona seinällä.
Ihan turha laittaa häihin rahaa tai järjestää häitä enää, kun on 40-vuotias vanha kurppa.
Käytännössä parturikampaajalla käynti ja vaatteiden ostokin on turhaa, ei sua kukaan enää katso.
Kun olet 40- vuotias vanha kurppa niin ei ketään enää sun elämä kiinnosta.
Voit ostaa uuden auton, mutta ei se ketään kiinnosta. Olet käytännössä jo kadonnut huomaamattomaksi maapallolla.
Vain 20-vuotiaat ja kauniit on kiinnostavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla."
Jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa, pesee hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja puhdistaa hammasvälit päivittäin (tai lähes päivittäin). Sitten tarvittaessa hammaskiven poistoon. Sieltä hammashoitolasta käsin eivät voi pitää yllä kenenkään hammashygieniaa.
Säännöllinen hammaskivenpoisto on isoin osa suuhygieniaa. Sitä ei korvaa mikään kotihoito. Tuo harjaaminen ja lankaaminen (nyt kun suomalaisetkin vihdoin omaksuneet lankaamisen!) on ihan perusasioita, mutta ei ne riitä.
Minulta ei ole koskaan poistettu hammaskiveä, sitä ei ilmaannu. Olen 60-vuotias. Mistä se johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla."
Jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa, pesee hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja puhdistaa hammasvälit päivittäin (tai lähes päivittäin). Sitten tarvittaessa hammaskiven poistoon. Sieltä hammashoitolasta käsin eivät voi pitää yllä kenenkään hammashygieniaa.
Säännöllinen hammaskivenpoisto on isoin osa suuhygieniaa. Sitä ei korvaa mikään kotihoito. Tuo harjaaminen ja lankaaminen (nyt kun suomalaisetkin vihdoin omaksuneet lankaamisen!) on ihan perusasioita, mutta ei ne riitä.
Mutta kun sitä hammaskiveä ei juuri kerry, kun harjaa hampaat sähköhammasharjalla ja lankaa ne. Esim. mä käyn suunnilleen kahden vuoden välein hammaskivenpoistossa, useammin ei tarvitse, koska näillä hampaanhoitomenetelmillä sitä ei kerry.
Kyllä sitä kertyy suurimmalle osalle kotihoidosta huolimatta. Tuo kotihoito on ihan peruskauraa (tosiaan kun suomalaisetkin vihdoin ruvenneet lankaamaan, esim omille vanhemmilleni tää oli ihan vieras juttu), eikä vaikuta syljen koostumukseen sinänsä mitenkään, eli sitä kiveä tulee kyllä. Eikä sitä kotona mitenkään poista. Siksi suuhygienistikäynti on tärkein mahdollinen suuhygienianhoitokeino.
Jenkeissähän on langattu aina. Oikeasti niiden hammashoitokäytänteet on kaikkiaan ihan valovuosia meitä edellä.
Nuoruuden ihannointi -kulttuurissa elelemme... Miksi???
Vierailija kirjoitti:
Todella monet näyttävät myös ikäistään vanhemmilta. Varsinkin nuorissa on näitä. Työkaveri täytti juuri pyöreitä, ja ajattelin, että hän täytti 40, mutta täyttikin vasta 30. On niin elämäänsä kyllästynyt, että ajattelin, että on vähintäänkin 40.
Ylen uutisessa oli muutama päivä sitten joku 17-vuotias nuori mies. Näytti 5-kymppiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.
Joo joo ja tuota samaa tehdään ruokakaupoissa ja alkossa? Kun eihän kassalla ole parempaa tekemistä. 🙄
Varmaan joku kassatyöntekijä on parempi vastaamaan tähän. Kyllä mä aika helposti tekisin sitä sielläkin etten joudu vaikeuksiin siitä etten ole kysynyt.
On sulla outo logiikka.
Kyllä se outo logiikka on niillä, jotka väkisin haluavat arvion iästään ja suuttuvat kun sen saavat. Onneksi näitä ei ole tullut montaa vastaan.
Kyllä nuoretkin suuttuu, jos muut ajattelevat, että he on lihavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat kyllä usein yllättävän hyvin säilyneitä. Johtunee puhtaasta ruuasta ja ulkoilmasta sekä hyvästä hammashygieniasta.
Katsokaapa vaikka jotakin jenkki- tai brittiohjelmaa jossa joku on esim 45- näyttää suomalaisittain 60- vuotiaalta
Suomalaisilla ja kreikkalaisilla on Euroopan huonoimmat hampaat.
Nuorennäköisenä pysymiseen auttaa vähäinen altistuminen UV-säteilylle. Myös tupakointi on vähentynyt Suomessa huomattavasti.
Olisko jotain lähdettä tuolle väitteelle Euroopan huonoimmista hampaista?
Tämä kerrottiin ammattioppilaitoksessa, hammasteknikkokoulutuksessa. Äkkiseltään en löydä lähdettä, mutta Terve Suomi-tutkimuksessa on
"Hakemasi sivu on väliaikaisesti poissa käytöstä, tai sivua ei ehkä enää ole."
Ihmettelen vain, kun olen ollut työssäni tekemisissä paljon entisen Neuvostoliiton sekä sen entisistä satelliittimaista tulleiden ihmisten kanssa, ja monella on jo nuorena näkyvästi huonot hampaat sellaisella tavalla, mitä Suomessa ei näe. Tämän valossa on vaikea uskoa, että Suomessa olisi Euroopan huonoin tilanne hampaiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla outo logiikka.
Joo, mäkin käyn kaupassa vain saadakseni arvion iästäni 😅😂
Vierailija kirjoitti:
Mua usein luullaan nuoremmaksi. Luulen että se johtuu käytöksestä eikä naamasta.
Teistä separeista on usein vaikea sanoa ja arvioida ikää. Se on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sulla outo logiikka.
Miksi oletat heidän pyytävän arviota iästä?
^^ Syljen koostumus vaikuttaa hammaskiven kertymiseen.
Jos on tottunut, että 57-vuotias näyttää tältä https://www.hs.fi/suomi/art-2000011070473.html
niin on luonnollista, että tämän näköinen 57-vuotias näyttää ikäistään nuoremmalta https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leffat/a/0af55e26-2d5d-433c-bc59-1738191…
elämä on suhteellista. Myös tässä asiassa.
Mitä väliä jos apina peiliin katsoessaan iloitsee että olen ihan kaunis apina ja vilauttaa ikenet kera hampaiden esiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut kassatyöntekijä ja sen jälkeen apteekissa töissä (eli nähnyt ihmisten iän siitä järjestelmästä). Siksi tiedän hyvin, että iän arviointi on tosi vaikeaa ja jotkut todella näyttää nuoremmille kuin on. Ja jotkut toisaalta vanhemmille.
Nelikymppinen nainen on jo melko rupu vaikka meikkaisi ja laittaisi itseään miten tahansa. Naisilla on vain taipumus uskoa yksisarvisiin ja metsän keijuihinkin.
.