Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?
Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla se onkin niin että yleensä vanhenevat kuin piimä.
Miehillä useammin tuota että näytetään 40veenä vaikka 28-vuotiaalta. Kuten minä itse.
Siksi se hieno hääkuva otetaan nuorena ja hoikkana.
Kuka nyt viitsii mitään vanhan kurpan kuvaa katsoa kotona seinällä.
Ihan turha laittaa häihin rahaa tai järjestää häitä enää, kun on 40-vuotias vanha kurppa.
Käytännössä parturikampaajalla käynti ja vaatteiden ostokin on turhaa, ei sua kukaan enää katso.
Kun olet 40- vuotias vanha kurppa niin ei ketään enää sun elä
Voi voi, en mä elä elämääni niin, että jonkun muun pitäisi siitä kiinnostua, riittää, että itse koen sen mielekkääksi. Ja keski-iässä elämä on toistaiseksi ollut mukavampaa kuin koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisin luullut häntä 25-28 vuotiaaksi. Ilman tuota vaatetyyliäkin. Kasvot ovat rypyttömät ja nuorennäköiset, toisin kuin suurimmalla osalla nelikymppisistä.
Ihan on nelikymppisen näköinen. Yhdessä kuvassa vahva meikki eikä sekään yhtään nuorenna, päinvastoin. Kuvassa jossa mielestään näyttää teini-ikäiseltä, ihosta näkee, että teini-ikä on taakse jäänyttä aikaa.
Voi pojat..
Kyllä jää parhaat pillut nussimatta jos vain naamaa katsoo.
Niin se vaan menee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.
Joo joo ja tuota samaa tehdään ruokakaupoissa ja alkossa? Kun eihän kassalla ole parempaa tekemistä. 🙄
Varmaan joku kassatyöntekijä on parempi vastaamaan tähän. Kyllä mä aika helposti tekisin sitä sielläkin etten joudu vaikeuksiin siitä etten ole kysynyt.
On sulla outo logiikka.
Kyllä se outo logiikka on niillä, jotka väkisin haluavat arvion iästään ja suuttuvat kun sen saavat. Onnek
Miksi oletat heidän pyytävän arviota iästä?
Voi jeesus kun tietäisi. Viimeksi tämän teki naapurin rouva. Ei, hän ei ollut 80 kuten arvioin, vasta 74. Sanoin 70, melkein liian riskaabelia.
Olin vähän alle nelikymppisenä mukana poikani kutsuntatarkastuksessa ja hoitaja kysyi olenko pojan avustaja.
Samoihin aikoihin kävin nuoremman poikani kanssa päivystyksessä ja lääkäri kysyi huoneeseen kutsuessaan "tuleeko kaveri mukaan?" viitaten minuun.
Mutta ehkä hekin ovat vaan halunneet imarrella vanhaa mammaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla."
Jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa, pesee hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja puhdistaa hammasvälit päivittäin (tai lähes päivittäin). Sitten tarvittaessa hammaskiven poistoon. Sieltä hammashoitolasta käsin eivät voi pitää yllä kenenkään hammashygieniaa.
Säännöllinen hammaskivenpoisto on isoin osa suuhygieniaa. Sitä ei korvaa mikään kotihoito. Tuo harjaaminen ja lankaaminen (nyt kun suomalaisetkin vihdoin omaksuneet lankaamisen!) on ihan perusasioita, mutta ei ne riitä.
Minulta ei ole koskaan poistettu hammaskiveä, sitä ei ilmaannu. Olen 60-vuotias. Mistä se johtuu?
Et tiedä mistä hammaskivi johtuu? Terveyskirjastosta ihan eka googlen osuma:
Hampaan pinnoilla näkyvä hammaskivi on kellertävää, ja se muodostuu syljen kalsiumyhdisteistä. Varsinkin sylkirauhasten avautumistiehyiden läheisyydessä sijaitsevat hampaiston pinnat (alaetuhampaiden sisäpinnat ja yläposkihampaiden huulen puoleiset pinnat) ovat alttiina syljen mineraaleista peräisin olevan hammaskiven kertymiselle.
Hammaskiven muodostuminen on kovin yksilöllistä, ja muodostumistaipumukseen vaikuttaa muun muassa syljen suuri kalsiumpitoisuus. Pahimmillaan hammaskiveä voi syntyä parissa viikossa, mutta suurin osa mineralisoitumisesta tapahtuu kuukausien tai vasta vuosien mittaan.
Anoppi sanoi, että bikinit on alle 30-vuotiaille.
Vierailija kirjoitti:
Voi pojat..
Kyllä jää parhaat pillut nussimatta jos vain naamaa katsoo.
Niin se vaan menee..
Totta turiset. Elämäni parhaat kyydit olen saanut 54 v naiselta .
Vierailija kirjoitti:
Jotkut uskovat kun kehutaan nuoremman näköiseksi. Kuinka moni sanoo että näytät ihan ikäiseltäsi 😅 Kasvojen rakenne on nelikympisellä ihan eri kuin parikymppisellä vaikka ryppyjä tms. ei olisikaan
Tämä. Jo myös silmät paljastavat iän ja eletyt vuodet. Eikä kukaan ole onnistunut niitä "nuorentamaan". Samoin kädet. Vaikka kasvot olisi peitetty, silmät kertovat iän. Ja siksi, kun kysytään ikää, katsotaan silmiä, eikä lasketa ryppyjen tai hiusten määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla se onkin niin että yleensä vanhenevat kuin piimä.
Miehillä useammin tuota että näytetään 40veenä vaikka 28-vuotiaalta. Kuten minä itse.
Siksi se hieno hääkuva otetaan nuorena ja hoikkana.
Kuka nyt viitsii mitään vanhan kurpan kuvaa katsoa kotona seinällä.
Ihan turha laittaa häihin rahaa tai järjestää häitä enää, kun on 40-vuotias vanha kurppa.
Käytännössä parturikampaajalla käynti ja vaatteiden ostokin on turhaa, ei sua kukaan enää katso.
Kun olet 40- v
Ihan turhaan raadat töissä asuntosi eteen.
Ei se ketään kiinnosta. Ihan sama vaikka asuisit teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.
Joo joo ja tuota samaa tehdään ruokakaupoissa ja alkossa? Kun eihän kassalla ole parempaa tekemistä. 🙄
Varmaan joku kassatyöntekijä on parempi vastaamaan tähän. Kyllä mä aika helposti tekisin sitä sielläkin etten joudu vaikeuksiin siitä etten ole kysynyt.
On sulla outo logiikka.
Kyllä se outo logiikka on niillä, jotka väkisin haluavat arvion iästään ja suuttuvat kun sen saavat. Onnek
Kyllä nuoretkin suuttuu, jos muut ajattelevat, että he on lihavia.
No kai se realismi voi nuoriltakin olla kateissa. Ei kukaan ole onneksi tullut arvuuttelemaan että näyttääkö lihavalta. Joo, kyllä näyttää, jos on lihava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin luullut häntä 25-28 vuotiaaksi. Ilman tuota vaatetyyliäkin. Kasvot ovat rypyttömät ja nuorennäköiset, toisin kuin suurimmalla osalla nelikymppisistä.
Ihan on nelikymppisen näköinen. Yhdessä kuvassa vahva meikki eikä sekään yhtään nuorenna, päinvastoin. Kuvassa jossa mielestään näyttää teini-ikäiseltä, ihosta näkee, että teini-ikä on taakse jäänyttä aikaa.
Ikää arvioidessa harva alkaa syynätä ihoa suurennuslasilla vaan arvio tehdään olemuksen perusteella sekunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut uskovat kun kehutaan nuoremman näköiseksi. Kuinka moni sanoo että näytät ihan ikäiseltäsi 😅 Kasvojen rakenne on nelikympisellä ihan eri kuin parikymppisellä vaikka ryppyjä tms. ei olisikaan
Tämä. Jo myös silmät paljastavat iän ja eletyt vuodet. Eikä kukaan ole onnistunut niitä "nuorentamaan". Samoin kädet. Vaikka kasvot olisi peitetty, silmät kertovat iän. Ja siksi, kun kysytään ikää, katsotaan silmiä, eikä lasketa ryppyjen tai hiusten määrää.
Niin, kyllä sun äiti ja mummo on rumia ihmisiä. Eikä mene kauaa, kun olet itse samanlainen.
Taas yksi kateellinen tatuoitu pulleahko kolmekymppinen länkyttää täällä, ettei kukaan voi näyttää nuoremmalta, kun itse ei näytä :D voi voi, yritä pysyä perässä. Viisvitonen jota sanotaan oikeasti nelikymmpiseksi, tykkäsit tai et :)))) joillain on katos hyvät geenit.
On kyllä tosi kaunis tuo nuorena otettu hääkuva.
Vierailija kirjoitti:
Olin vähän alle nelikymppisenä mukana poikani kutsuntatarkastuksessa ja hoitaja kysyi olenko pojan avustaja.
Samoihin aikoihin kävin nuoremman poikani kanssa päivystyksessä ja lääkäri kysyi huoneeseen kutsuessaan "tuleeko kaveri mukaan?" viitaten minuun.
Mutta ehkä hekin ovat vaan halunneet imarrella vanhaa mammaa?
Hmm.. poikasi näyttää siltä, että hän tarvitsee henkilökohtaista avustajaa? Onko hän isänsä vaiko äitinsä näköinen?
Younger -sarja on todella kuvottava. Joku vielä uskoo "pääsevänsä sitten joskus" samaan luukkiin kuin oli 20 v. sitten....kunhan vain laihdutan ja kuntoilen. 😂🤣😂😭
"Ihan turhaan raadat töissä asuntosi eteen.
Ei se ketään kiinnosta. Ihan sama vaikka asuisit teltassa. "
Ei missään nimessä tarvitsekaan kiinnostaa muita! Riittää, että itseäni kiinnostaa. Minä asun mieluummin talossa kuin teltassa. Sinulle ei ole ehkä väliä, ripustatko hienon hääkuvasi teltan vai talon seinään, mutta minä tykkään lämpimästä ja kuivasta. Etenkin talvella on kivempi olla sisätiloissa.
Kun olet 57v ja sinua luullaan pienten lastenlasten äidiksi jatkuvasti, niin ei voi muuta kuin nauraa ääneen ja korjata asia 😁
Osa naisista laittaa rahaa kampaajaan, asuntoon ja vaatteisiin vielä 40-vuotiaana, vaikka ei heitä enää ketään katso eikä ketään kiinnosta heidän elämä.