Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
11.03.2025 |

Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.

Kommentit (621)

Vierailija
101/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole sisustaja ihminen?

Hienoon sisustukseen kuuluu hyvät nuorena otetut hääkuvat. 

Olen sisustaja, mutta sisustukseemme ei todella kuulu hääkuvat.

Vierailija
102/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikkuus ja petrhostatuoinnit, teinikampaus ja 80-luvun hattu EI vähennä ikää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.

Entäs kun ovatkin keskustelleet tästä jonkun toisen kuin sinun itsesi kanssa? Eli kyse ei olekaan mistään kehusta f2f vaan ikä on tullut esiin jossakin yhteydessä ja sitä on ihmetelty jollekulle toiselle kuin sinulle? Eivät kaikki tilanteet katsos ole samanlaisia, täällä nyt jostain syystä jengi luulee että käsitykset muodostetaan pelkän itselle suoraan annetun palautteen perusteella.

Enhän minä sitä tiedä miten jonkun toisen kanssa käyty keskustelu on mennyt, mitä  väliä sillä on? Yleensäkään iällä ei ole väliä enää aikuisuudessa, nämä tenttiajat ovat niitä, joista

Miksi sitten avasit keskustelun ja vieläpä kommentoit typeriä, jos oli niin yhdentekevä aihe? Kyse ei siis tosiaan ole aina siitä, että uskotaan mitä joku hölmö omaksi huvikseen lähtee sulle läpättämään. Nyt sinäkin tiedät.

Vierailija
104/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli teillä on huonosti sisustettu asunto. 

Ja olette köyhiä, ei hääkuvaa, jossa kallis hieno hääpuku. 

Vierailija
105/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi peittää iho rumilla tatuoinneilla 20-vuotiaana tai leikkata lyhyt tätitukka. 

Vierailija
106/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla se onkin niin että yleensä vanhenevat kuin piimä.

Miehillä useammin tuota että näytetään 40veenä vaikka 28-vuotiaalta. Kuten minä itse.

Vierailija
107/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutos tapahtunut niin päin, että lapsesta asti minua on luultu vanhemmaksi kuin olen. Nyt yli nelikymppisenä on ollut hämmentävää jos on pyydetty kaupassa papereita tai baarissa luultu nuoremmaksi.

Vierailija
108/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 43 ja saanut kuulla niin paljon ällistelyjä iästäni, että tiedän näyttäväni nuorelta. En arvuututa tai tee itsestäni numeroa enkä yritä näyttää nuoremmalta, olen vaan. Tilanteet eivät edes ole sellaisia, että niihin liittyisi mitään kohteliaisuus- tai ilahduttamisaspektia ja muutanan kerran tieto on tullut mulle kolmannen osapuolen kautta. Väärin arvioijia on ollut ihan kaikissa ikäluokissa.

Oih,iik, ihanaa! Laita iltapuluun juttu itsestäsi, oot varmaan tosi upea ja nuorekas. Me muut ollaan aivan kateellisia....

En todellakaan haluaisi esitellä itseäni iltapäivälehdissä tai edes somessa. En ole mitenkään upea vaan harmaa hiirulainen, joka näyttää ikäistään nuoremmalta. Ei tässä ole mitään kadehdittavaa ja mieluummin olisin ikäiseni näköinen JA kaunis.

Vierailija
109/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä on minun tyyliini sisustettu asunto. Vaikea on meitä köyhänäkään pitää, kun on kuitenkin velaton talo, pari toimintakuntoista autoa pihassa eikä jatkuvasti tarvitse rahoja laskeskella. Ei toki olla mitenkään rikkaitakaan. Mutta häitä tai mitään niihin liittyvää en kyllä missään nimessä halunnut.

Vierailija
110/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin?

Vierailija
111/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla."

Jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa, pesee hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja puhdistaa hammasvälit päivittäin (tai lähes päivittäin). Sitten tarvittaessa hammaskiven poistoon. Sieltä hammashoitolasta käsin eivät voi pitää yllä kenenkään hammashygieniaa.

Säännöllinen hammaskivenpoisto on isoin osa suuhygieniaa. Sitä ei korvaa mikään kotihoito. Tuo harjaaminen ja lankaaminen (nyt kun suomalaisetkin vihdoin omaksuneet lankaamisen!) on ihan perusasioita, mutta ei ne riitä.

Vierailija
112/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.

Entäs kun ovatkin keskustelleet tästä jonkun toisen kuin sinun itsesi kanssa? Eli kyse ei olekaan mistään kehusta f2f vaan ikä on tullut esiin jossakin yhteydessä ja sitä on ihmetelty jollekulle toiselle kuin sinulle? Eivät kaikki tilanteet katsos ole samanlaisia, täällä nyt jostain syystä jengi luulee että käsitykset muodostetaan pelkän itselle suoraan annetun palautteen perusteella.

Enhän minä sitä tiedä miten jonkun toisen kanssa käyty keskustelu on mennyt, mitä  väliä sillä on? Yleensäkään iällä ei ole väliä enää

Miksi sitten avasit keskustelun ja vieläpä kommentoit typeriä, jos oli niin yhdentekevä aihe? Kyse ei siis tosiaan ole aina siitä, että uskotaan mitä joku hölmö omaksi huvikseen lähtee sulle läpättämään. Nyt sinäkin tiedät.

Vttu sä olet sekaisin. Mä kommentoin avaukseen enkö avannut keskustelua.

Vierailija
113/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä useammin tuota että näytetään 40veenä vaikka 28-vuotiaalta. Kuten minä itse.

Siksi se hieno hääkuva otetaan nuorena ja hoikkana.

Kuka nyt viitsii mitään vanhan kurpan kuvaa katsoa kotona seinällä. 

Vierailija
114/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä sitä tiedä miten jonkun toisen kanssa käyty keskustelu on mennyt, mitä  väliä sill

Vttu sä olet sekaisin. Mä kommentoin avaukseen enkö avannut keskustelua.

Avata keskustelu = klikata otsikosta keskustelu auki. Jos on yhdentekevä aihe, miksi osallistuit? 😅

Vierailija
115/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, meillä on minun tyyliini sisustettu asunto. Vaikea on meitä köyhänäkään pitää, kun on kuitenkin velaton talo, pari toimintakuntoista autoa pihassa eikä jatkuvasti tarvitse rahoja laskeskella. Ei toki olla mitenkään rikkaitakaan. Mutta häitä tai mitään niihin liittyvää en kyllä missään nimessä halunnut.

No, eipä ainakaan kukaan kadehdi sua, kun susta ei ole otettu sitä todella hyvää hääkuvaa. 

Vierailija
116/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla."

Jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa, pesee hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja puhdistaa hammasvälit päivittäin (tai lähes päivittäin). Sitten tarvittaessa hammaskiven poistoon. Sieltä hammashoitolasta käsin eivät voi pitää yllä kenenkään hammashygieniaa.

Säännöllinen hammaskivenpoisto on isoin osa suuhygieniaa. Sitä ei korvaa mikään kotihoito. Tuo harjaaminen ja lankaaminen (nyt kun suomalaisetkin vihdoin omaksuneet lankaamisen!) on ihan perusasioita, mutta ei ne riitä.

Mutta kun sitä hammaskiveä ei juuri kerry, kun harjaa hampaat sähköhammasharjalla ja lankaa ne. Esim. mä käyn suunnilleen kahden vuoden välein hammaskivenpoistossa, useammin ei tarvitse, koska näillä hampaanhoitomenetelmillä sitä ei kerry.

Vierailija
117/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo joo ja tuota samaa tehdään ruokakaupoissa ja alkossa? Kun eihän kassalla ole parempaa tekemistä. 🙄

Varmaan joku kassatyöntekijä on parempi vastaamaan tähän. Kyllä mä aika helposti tekisin sitä sielläkin etten joudu vaikeuksiin siitä etten ole kysynyt.

On sulla outo logiikka.

Vierailija
118/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä sitä tiedä miten jonkun toisen kanssa k

Avata keskustelu = klikata otsikosta keskustelu auki. Jos on yhdentekevä aihe, miksi osallistuit? 😅

Tuota, vauvapalsta on viihdettä. Miksi sitä kulutetaan on liian vakava pohdinta aamukahville.

Vierailija
119/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi se hieno hääkuva otetaan nuorena ja hoikkana.

Kuka nyt viitsii mitään vanhan kurpan kuvaa katsoa kotona seinällä. 

Ihan turha laittaa häihin rahaa tai järjestää häitä enää, kun on 40-vuotias vanha kurppa.

Käytännössä parturikampaajalla käynti ja vaatteiden ostokin on turhaa, ei sua kukaan enää katso. 

Vierailija
120/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kyllä usein yllättävän hyvin säilyneitä. Johtunee puhtaasta ruuasta ja ulkoilmasta sekä hyvästä hammashygieniasta.

Katsokaapa vaikka jotakin jenkki- tai brittiohjelmaa jossa joku on esim 45- näyttää suomalaisittain 60- vuotiaalta

Suomalaisilla ja kreikkalaisilla on Euroopan huonoimmat hampaat.

Nuorennäköisenä pysymiseen auttaa vähäinen altistuminen UV-säteilylle. Myös tupakointi on vähentynyt Suomessa huomattavasti.

Olisko jotain lähdettä tuolle väitteelle Euroopan huonoimmista hampaista?

Tämä kerrottiin ammattioppilaitoksessa, hammasteknikkokoulutuksessa. Äkkiseltään en löydä lähdettä, mutta Terve Suomi-tutkimuksessa on järkyttävää tietoa suomalaisten hammasterveydestä.

https://thl.fi/-/terve-suomi-tutkimus-hampaiden-eroosio-uhkaa-suomalais…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi