Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?
Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.
Kommentit (621)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat kyllä usein yllättävän hyvin säilyneitä. Johtunee puhtaasta ruuasta ja ulkoilmasta sekä hyvästä hammashygieniasta.
Katsokaapa vaikka jotakin jenkki- tai brittiohjelmaa jossa joku on esim 45- näyttää suomalaisittain 60- vuotiaalta
Johtuu geeneistä eikä mistään muusta. Ruokavaliolla tai ulkoilmalla ole mitään tekemistä asian kanssa.
Jenkkien hammashoito on 1000x parempi kuin meidän.
Valkaistut hampaat.
Ja muutenkin parempi. Suomalainen hammashoito on ihan tunnetusti huonoa globaalissa vertailussa
Onko? Onko tälle jotain lähdettä olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.
Entäs kun ovatkin keskustelleet tästä jonkun toisen kuin sinun itsesi kanssa? Eli kyse ei olekaan mistään kehusta f2f vaan ikä on tullut esiin jossakin yhteydessä ja sitä on ihmetelty jollekulle toiselle kuin sinulle? Eivät kaikki tilanteet katsos ole samanlaisia, täällä nyt jostain syystä jengi luulee että käsitykset muodostetaan pelkän itselle suoraan annetun palautteen perusteella.
Enhän minä sitä tiedä miten jonkun toisen kanssa käyty keskustelu on mennyt, mitä väliä sillä on? Yleensäkään iällä ei ole väliä enää aikuisuudessa, nämä tenttiajat ovat niitä, joista on hauska arvuuttaa. No arvailu ei ole hauskaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.
Joo joo ja tuota samaa tehdään ruokakaupoissa ja alkossa? Kun eihän kassalla ole parempaa tekemistä. 🙄
Ei sun kannata häitä järkestää enää 40-vuotiaana, kun olet jo ruma vanha akka. Ihan turha laittaa rahaa hääpukuun, ja meikkiin ja kampaukseen. Ei susta kaunista saa enää tekemälläkään.
Sukulaiset katsovat, että kyllä meni mies ruman naisen kanssa naimisiin.
Ruma 40-vuotiaan luusto.
Olen 43 ja saanut kuulla niin paljon ällistelyjä iästäni, että tiedän näyttäväni nuorelta. En arvuututa tai tee itsestäni numeroa enkä yritä näyttää nuoremmalta, olen vaan. Tilanteet eivät edes ole sellaisia, että niihin liittyisi mitään kohteliaisuus- tai ilahduttamisaspektia ja muutanan kerran tieto on tullut mulle kolmannen osapuolen kautta. Väärin arvioijia on ollut ihan kaikissa ikäluokissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet 40-vuotias ja on vain yksi elämä.
Nyt susta ei enää koskaan saa hienoa kaunista hääkuvaa.
Mä oon 45-vuotias. Miksi musta pitäisi saada hieno kaunis hääkuva?
Voi hitto. Sä olet jo vanha eikä susta saa enää hienoa hääkuvaa.
Nyt susta ei ole mitään hyvää kuvaa missään.
Hääkuva on se elämän tärkein kuva.
"Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla."
Jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa, pesee hampaat kaksi kertaa päivässä sähköhammasharjalla ja puhdistaa hammasvälit päivittäin (tai lähes päivittäin). Sitten tarvittaessa hammaskiven poistoon. Sieltä hammashoitolasta käsin eivät voi pitää yllä kenenkään hammashygieniaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun kannata häitä järkestää enää 40-vuotiaana, kun olet jo ruma vanha akka. Ihan turha laittaa rahaa hääpukuun, ja meikkiin ja kampaukseen. Ei susta kaunista saa enää tekemälläkään.
Ruma 40-vuotiaan luusto.
Kun astelet vihille niin vieraat katsovat, että onpa ruma morsian.
Kyllä se elämä on eletty, kun 30 - vuotta täyttää, sen jälkeen ei kuvia kannata ottaa itsestä enää lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 43 ja saanut kuulla niin paljon ällistelyjä iästäni, että tiedän näyttäväni nuorelta. En arvuututa tai tee itsestäni numeroa enkä yritä näyttää nuoremmalta, olen vaan. Tilanteet eivät edes ole sellaisia, että niihin liittyisi mitään kohteliaisuus- tai ilahduttamisaspektia ja muutanan kerran tieto on tullut mulle kolmannen osapuolen kautta. Väärin arvioijia on ollut ihan kaikissa ikäluokissa.
Sama juttu. Moni luullut mua kolmekymppiseksi, vaikka olen 49v. Hyvät geenit + urheilullisuus 👊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä monet näyttääkin, ei toki niin, että nelikymppinen kävisi parikymppisestä. Mä oon aina näyttänyt nuoremmalta. En omasta mielestäni - tiedän, miten vanha olen, joten vaikea on pitää itseäni jonkin muun ikäisenä. Mutta sen verran usein saan kuulla olevani nuoremman näköinen, että uskottava se on. Enkä ole mitenkään kaunis tai upea, tavallinen pallinaama. En myöskään panosta ulkonäköön esim. meikkaamalla.
Ystävä rakas, tämä on sitä nk. small talkia ja kohteliaisuutta. Yleensä käytetään juurikin heille, jotka eivät ole erityisen kauniita, tai laittaudu mitenkään. Heille puolestaan sanotaan, että näyttää upealta, tai aina yhtä kauniilta kuin ennenkin, tai kehutaan uutta kampausta jne.
Luulen kyllä, että tässä tapauksessa kommentoijalla on baby face. Baby facet näyttää aina nuoremmilta, koska naama on sellainen "pullea" ja sileä. Toki heissäkin ikä näkyy, mutta ei aivan samalla tavoin kuin muissa.
Todennäköisesti tässä ei olekaan kyse varsinaisesti kehuista, vaan hämmästyksestä. Olen itsekin näistä hämmästynyt.
Todella monet näyttävät myös ikäistään vanhemmilta. Varsinkin nuorissa on näitä. Työkaveri täytti juuri pyöreitä, ja ajattelin, että hän täytti 40, mutta täyttikin vasta 30. On niin elämäänsä kyllästynyt, että ajattelin, että on vähintäänkin 40.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran menin arvaamaan keski-ikäisen työkaverini iän ihan oikein ( tai itseasiassa vielä vuoden vanhemmaksi), sain ikuisen vihamiehen. Silloin opin, että aina jos keski-ikäisen naisen ikä tulee jotenkin esiin, niin täytyy esittää kuvitelleensa tämän 10-15 vuotta nuoremmaksi. AINA! Muistakaa tämä!
Joo sama. Kerran kun on saanut sen ryöpyn niin osaa jatkossa. Mä en myöskään enää koskaan onnittele ketään erittäin raskaana olevaakaan yhden arviointivirheen jälkeen, ellei raskaus tule hänen puheessaan jotenkin ilmi.
Niin, tiedätkö, että on ihmisiä joilla ei ole lasta vielä 30-vuotiaana eli rumia.
Ja kannattaa ottaa ne hääkuvat alle 30-vuotiaana niin ei ole ryppyjä eikä sitä 40-vuotiaan rumaa luustoa.
Eikä k
On kyllä merkillinen logiikka suolakin. Musta on otettu kahdesti hääkuva, molemmat alle kolmekymppisenä, olen molemmissa hoikka ja lapsi on tehty niiden välissä. Ja molemmilla kerroilla olen mennyt naimisiin muista syistä kuin kuvan takia. Välillä miehen kanssa nauretaan tuolle toiselle että mitä lapsukaisia siinä on, eikä se ole kuin 15 v vanha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta en ymmärrä, miksi musta pitäisi olla olemassa hieno hääkuva. En sitä itse kaipaa, joten miksi? En myöskään ymmärrä, miten kuvittelet tietäväsi, millaisia kuvia musta on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa katkeraa puhetta. Jäikö omat häät kokematta vai päättyikö eroon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo joo ja tuota samaa tehdään ruokakaupoissa ja alkossa? Kun eihän kassalla ole parempaa tekemistä. 🙄
Varmaan joku kassatyöntekijä on parempi vastaamaan tähän. Kyllä mä aika helposti tekisin sitä sielläkin etten joudu vaikeuksiin siitä etten ole kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Ruma 40-vuotiaan luusto.
En ole menossa kenenkään kanssa naimisiin. Olen ollut saman miehen kanssa naimisissa 15 vuotta. (Ei ollut hääpukua, -meikkiä ja -kampausta.) Luusto on minulla nelikymppisenä sama kuin nuorenakin.
Vierailija kirjoitti:
Oih,iik, ihanaa! Laita iltapuluun juttu itsestäsi, oot varmaan tosi upea ja nuorekas. Me muut ollaan aivan kateellisia....
Etkö ole sisustaja ihminen?
Hienoon sisustukseen kuuluu hyvät nuorena otetut hääkuvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa katkeraa puhetta. Jäikö omat häät kokematta vai päättyikö eroon?
Olen naimisissa ja hääkuvat on esille asunnossa.
No, tietenkin.
Jenkeissä medicaidin kautta alle 21-vuotiaat saa ilmaisen hammashoidon (sisältää myös ne oikomiset ja synnynnäisten hampaiden korvaamiset) ja aikuiset maksaa siitä Suomessakin, jos oikeasti haluaa suuhygieniansa pitää kunnossa. Ei julkiselle pääse eikä siellä hoideta kunnolla.