Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut naiset luulevat näyttävänsä reilusti ikäistään nuoremmalta?

Vierailija
11.03.2025 |

Taas on joku reilut nelikymppisen näköinen nainen iltapulussa ihmettelemässä, miten kaikki luulevat häntä pari-kolmikymppiseksi. No tuskin luulee, ihan ikäiseltään näyttää hänkin, kuten kaikki muutkin lehtien palstoilla samaa asiaa julistavat ikäkriiseilijät. Myötähäpeä.

Kommentit (621)

Vierailija
21/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä sama juttu.

Niin on. Johtuu siitä, että tuollaista ihastellaan. Niin tyhmää niin tyhmää kyllä. 

Vierailija
22/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon kaikille yli kolmikymppisille naisille noin, jos ikä tulee esille. Siis oikein silmät pyöreinä hämmästelen, että ei uskoisi, sinä näytät todella paljon nuoremmalta, wau, mikä sinun salaisuus on.... Tulevat siitä hyvälle niin hyvälle tuulelle.

Eihän tossa oo mitään järkeä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat kyllä usein yllättävän hyvin säilyneitä. Johtunee puhtaasta ruuasta ja ulkoilmasta sekä hyvästä hammashygieniasta.

Katsokaapa vaikka jotakin jenkki- tai brittiohjelmaa jossa joku on esim 45- näyttää suomalaisittain 60- vuotiaalta

Vastaavasti italialaisissa tv-ohjelmissa on 70-vuotiaita jotka, kiitos monien hoitojen, näyttävät 50-vuotiailta.

Vierailija
24/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi aikoja. Voi tapoja.

Ennen piti näyttää ikäistään kypsemmältä. Nykyisin joka mamma ja pappa yrittää vääntää itsestään instabeibeä tai popstaraa. 

Vierailija
25/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sanon kaikille yli kolmikymppisille naisille noin, jos ikä tulee esille. Siis oikein silmät pyöreinä hämmästelen, että ei uskoisi, sinä näytät todella paljon nuoremmalta, wau, mikä sinun salaisuus on.... Tulevat siitä hyvälle niin hyvälle tuulelle.

Eihän tossa oo mitään järkeä.

Kokeilepa joskus, niin huomaat, että todellakin on! 

Vierailija
26/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän jotkut näyttävätkin ikäistään nuoremmilta. Se liittyy osin tyttömäiseen tyyliin. Mutta suurelta osin siihen, milloin vaihdevuodet tulevat. Ne kun muuttavat ihon. Ja vaihtarit voivat olla jo 43 v, tai vasta 58 v.  15 vuotta on iso ikähaitari.

Vierailija
27/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset arvioivat ikäni usein noin 32-38 ja olen 45, ehkä tuossa on aina se pari vuotta jotka sanotaan kohteliaisuusyistä alakanttiin.

Ulkomaalaiset sen sijaan luulevat lähes poikkeuksetta minua ainakin 10-15 vuotta nuoremmaksi. Esim monet britit näyttää 30- vuotiaana 45- vuotiaalta (huono roikkuva iho ja surkeat hampaat).

Vierailija
28/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi näyttää nuoremmalta?

Et voi koskaan tietää mikä ihmistä on vanhentanut. Sairaus, surut, geenit, tupakka, aurinko, viina?

Vierailija
29/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset arvioivat ikäni usein noin 32-38 ja olen 45, ehkä tuossa on aina se pari vuotta jotka sanotaan kohteliaisuusyistä alakanttiin.

Ulkomaalaiset sen sijaan luulevat lähes poikkeuksetta minua ainakin 10-15 vuotta nuoremmaksi. Esim monet britit näyttää 30- vuotiaana 45- vuotiaalta (huono roikkuva iho ja surkeat hampaat).

Niin noh, sinä kuulostat juuri sellaiselta ikäkriiseilijältä, jolla on joku ihme tarve arvuuttaa omaa ikäänsä muilla ihmisillä. Näissä tilanteissa kohteliaisuussyistä muut tuntevat tarvetta arvioida ikä väh10v nuoremmaksi, jotta epävarman kyselijän egoa saadaan buustattua. 

Harvalla ihmisellä tulee normikanssakäymisessä ikä muutoin esille.

Vierailija
30/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ei! Facebookin ryhmissä tulee näitä oman naamansa kuvia julkaisevia, arvaa ikä - naisia milloin mihinkin ryhmään. Säälittävää.

Vierailija
31/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin noh, sinä kuulostat juuri sellaiselta ikäkriiseilijältä, jolla on joku ihme tarve arvuuttaa omaa ikäänsä muilla ihmisillä. Näissä tilanteissa kohteliaisuussyistä muut tuntevat tarvetta arvioida ikä väh10v nuoremmaksi, jotta epävarman kyselijän egoa saadaan buustattua. 

En ole tuo, jolle vastasit, mutta ei sitä omaa ikää tarvitse arvuuttaa saadakseen tuon palautteen. Mä opetin entisessä työssäni suomen kieltä ulkomaalaisille ja ikä tuli esille jatkuvasti, kun harjoiteltiin numeroita, päivämääriä jne. Tai ylipäätään ikä voi tulla keskusteluissa esiin epäsuorasti, esim. kun puhuu, milloin oli koulussa, mitä teki 20 vuotta sitten jne.

Vierailija
32/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuulostat katkeralta nillittäjältä, jolla on tarve lytätä kaikki.

En ole ikinä, koskaan pyytänyt ketään arvaamaan ikääni. Itse asiassa vihaan sellaista lässytystä. En meikkaa (paitsi ripsiväri) enkä laita itseäni mitenkään. Usein pukeudun farkkuihin ja t-paitaan sekä tennareihin. En mieti ikääni mitenkään.

Kriiseile sinä rauhassa- katkeruus vanhentaa.

Vierailija
33/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo, jolle vastasit, mutta ei sitä omaa ikää tarvitse arvuuttaa saadakseen tuon palautteen. Mä opetin entisess

Juuri näin. Ei siitä tarvitse kenenkään tehdä numeroa. Riittää kun työpaikan kahvipöydässä aletaan jutella vaikka kunkin lukioajoista ja milloin kukakin on sen sitten käynyt. Tuon tyyppisissäkin keskusteluissa joku saattaa vaikka sanoa käyneensä lukion 90-luvulla jolloin ikä tulee puheeksi.

En ole kuullut kenenkään kyselevän/ arvuuttelevan omaa ikäänsä. Olisipa noloa.

Vierailija
34/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän jotkut näyttävätkin ikäistään nuoremmilta. Se liittyy osin tyttömäiseen tyyliin. Mutta suurelta osin siihen, milloin vaihdevuodet tulevat. Ne kun muuttavat ihon. Ja vaihtarit voivat olla jo 43 v, tai vasta 58 v.  15 vuotta on iso ikähaitari.

Tää on ihan totta.

Suunnilleen alle 45- vuotiaat yleensä voi näyttää nuoremmalta, koska ne vaihdevuodet eivät ole vielä tulleet. Sitten tulee se ikä ryöpsähdys.

Olen kuullut monet kerrat kun kuulemma monille on sanottu, että näyttävät ikäistään nuoremmilta.

Sitten toiset viettävät aikaa sisällä enemmän ja tunnetusti aurinko ja juhliminen vanhentaa ihoa. 

Vierailija
35/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin kaverilta tästä nyt itseään mainostavasta naisesta, että minkä ikäinen. Kaveri sanoi, että 50-52 -vuotias. Itsekin ajattelin hänen olevan siinä viidenkympin tietämillä. Olin yllättynyt, että olikin vasta 44-vuotias. Tuo, että yrittää olla selkeästi jotenkin nuoremman näköinen vanhentaa ihmistä. 

Vierailija
36/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa sekin, että on vaikeaa arvioida kovin paljon itsensä kanssa eri ikäisten tarkkaa ikää. Minä olen nykyään yli nelikymppinen ja monet 20-vuotiaat näyttävät lapsilta. Muistan myös hyvin kun olin noin 22 enkä pitänyt 27-vuotiaita oman ikäisinäni. Heistä myös näki, että ovat selvästi vanhempia. Myös siitä ihosta ja alkaneista rypyistä. Ne muutokset eivät tapahdu yhtäkkiä joskus sitten kun omaan tämän hetkiseen ikään lisätään kymmenen vuotta. Nykyään 27-vuotias voisi mennä minulle läpi 22-vuotiaana, mutta pitää olla todellinen poikkeustapaus, että hämäisi muita nuoria.

Vierailija
37/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin luullut häntä 25-28 vuotiaaksi. Ilman tuota vaatetyyliäkin. Kasvot ovat rypyttömät ja nuorennäköiset, toisin kuin suurimmalla osalla nelikymppisistä. 

Vierailija
38/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Vierailija
39/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä monet näyttääkin, ei toki niin, että nelikymppinen kävisi parikymppisestä. Mä oon aina näyttänyt nuoremmalta. En omasta mielestäni - tiedän, miten vanha olen, joten vaikea on pitää itseäni jonkin muun ikäisenä. Mutta sen verran usein saan kuulla olevani nuoremman näköinen, että uskottava se on. Enkä ole mitenkään kaunis tai upea, tavallinen pallinaama. En myöskään panosta ulkonäköön esim. meikkaamalla.

Sama täällä ja en yritä näyttää nuoremmalta. 

Mutta täällä vauvalla ei ole uskottu kun on ollut puhe siitä. 😄

Vierailija
40/621 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet uskovat, kun heitä kehuu nuoren näköiseksi. Mä arvaan päässäni jotain kohteliasta,.turvallisesti alakanttiin ja sanon ääneen siitä vielä 10 v pienemmän luvun. Kivahan se on ilahduttaa ihmisiä, ei se totta ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme