Aiheuttaako jokin ruoka-aine sinulle fyysisesti huonon olon
Itsellä avokado. Kai se on hyväksyttävä, ettei sovi itselle.
Kommentit (228)
Vierailija kirjoitti:
Kesäkurpitsa. Pitäisi olla mukamas vatsaystävällinen kasvis, mutta ei todellakaan ole ainakaan minulla.
Minua kesäkurpitsa närästää sitä enemmän, mitä vähemmän sitä on kypsennetty. Kypsäkin saattaa närästää, mutta raakana enemmän.
Nakkikastike, pinaattikeitto ja kananmunat jos syön enemmän kuin kaksi kerralla
Mulle tulee huono olo/päänsärkyä makkaroista (ei kuitenkaan leikkeleistä).
Sipuli. Suussa kirvelee, mahassa närästää, ja etenkin kalan, maidon ja munien kanssa aiheuttaa pahoinvointia. Isot määrät muutenkin. Koskaan ei ole etonut niin kuin sipulikeittolounaan jälkeen.
Pieniä määriä sipulia käytän mausteen tapaan, mutta en todellakaan niin paljon kuin resepteissä on. Sipuli on minulle siis mauste, ei vihannes.
Purjo, kevätsipulin varret ja ruohosipuli eivät ole ihan niin pahoja, mutta varovaisuutta etenkin purjon kanssa pitää silti noudattaa. Kumma kyllä, valkosipuli ei aiheta ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Maito- ja viljatuotteet. Sokeri. Prosessoitu liha. Einekset.
Tyypillinen pakko-oireisen, ortorektisen akan vastaus.
Kaikki yliprosessoitu kuten tofu, nakit, paistopistetuotteet ym.
Kyllä, sellaiset ruoka-aineet joille olen yliherkkä. Reaktion voimakkuus vaihtelee lievästä huonosta olosta vuorokauden rajuun oksenteluun ja osittaiseen tiedottomuuteen. Epipen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kommentti kertoo sinusta paljon.
Vierailija kirjoitti:
Possun liha. Söin sitä viimeksi 28 vuotta sitten. Silloin se nakui etoi niin paljon että tuli ylös. En ole kokeillut tuon jälkeen.
Se on sianliha. Jos et sitä kerran syö, miksi käytät markkinointiin suunniteltua termiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kommentti kertoo sinusta paljon.
Tyypillinen ortorektikko, alat väittämään vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Makeutusaineet
Ksylitoli ja sorbitoli, ah mitkä ihanat ilmavaivat. Siinä saa mahajumpankin samalla, kun vetää kropan kippuralle. Tuon takia mulla ei lennä varpusparvi, vaan kaikki aines pakkautuu yhä tiiviimmin suolenmutkaan. Sitä massaa saakin sitten vääntää seuraavan viikon ulos. Pikkuhiljaa olen oppinut karttamaan noita kahta makeuttajaa ainakin, muihinkin olen skeptinen.
Puolukoita lapsena pakotettiin syömään koulussa, oksensin.
Vasta aikuisena pystyin muutaman vuoden syömään herukoita, nyt oksennan nekin.
Viimeksi näin kävi jo mustikoiden kanssa, onko niissäkin jotain happoa??!!
Kummallista kyllä tyrnimarjoja olen toistaiseksi pystynyt syömään??
Öljytonnikala. Tulee jotenkin etova ja oksettava olo, vaikka en sitä makua nyt sinänsä vihaakaan.
Pari riviä Fazerin sinistä aiheuttaa euforisen olon, mutta kokonaisen levyn jälkeen teen tuttavuutta vessanpönttöön pyrähtävän varpusparven kanssa.
Tofu!