Aiheuttaako jokin ruoka-aine sinulle fyysisesti huonon olon
Itsellä avokado. Kai se on hyväksyttävä, ettei sovi itselle.
Kommentit (228)
Aiheuttaa joku mauste migreeniä. Pelkkä haju riittää. Joissakin ruokaloissa en ole voinut syödä kuin puuroa tai kalaruokaa, kun niissä sitä maustetta ei ole.
Pikakaurapuuro koskee vatsaan. Eli kattilassa keitetty puuro sopii hyvin, ja tykkään siitä, mutta en kehtaisi keittää.
Vierailija kirjoitti:
Aiheuttaa joku mauste migreeniä. Pelkkä haju riittää. Joissakin ruokaloissa en ole voinut syödä kuin puuroa tai kalaruokaa, kun niissä sitä maustetta ei ole.
Varmaan natriumglutamaatti. Monet liemijauheet ja mausteseokset ainakin aikoinaan sisälsi tätä ainetta.
Sokeri, karkit, suklaa, raksut, herkut. Saastaa.
Olipas yllättävän paljon samoja aineksia nimetty.
Itsellä lihatuotteet aiheuttavat kipeitä näppylöitä käsiin ja hiusrajaan, valkoisesta kalasta tai tonnikalasta tätä ei kuitenkaan aiheudu, lohesta kyllä.
Kihtiä olen miettinyt, mutta teettäiskö se pelkkiä näppylöitä, ilman nivelturvotusta..
Ei ole kosketuksesta johtuva allergia. Närästys loppui kun jätti lihatuotteet, joten se välttäminen on tässä nyt riittänyt hoidoksi.
Kaikki pavut, linssit, herneet, tofu, vähäinenkin määrä laktoosia, sienet.
Perunalastut. Seur pvä olen lisäksi vihainen. Tärkkelys, suola, rasva. Pää ei kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan natriumglutamaatti. Monet liemijauheet ja mausteseokset ainakin aikoinaan sisälsi tätä ainetta.
Mulle aiheuttaa lähes kaikkien "laitosruokaloiden" lounaat vatsanväänteitä. Ihan sama, mikä on ruokalaji. Olen ajatellut, että niissä kastikkeissa on varmaan jotakin, mikä vatsan saa sekaisin?
Kahvi. Tuoksuu ja maistuu hyvältä, mutta vartti kupillisesta meinaa oksu lentää. Teellä ei ole samaa efektiä. Go figure
Savulohi. Oli aiemmin herkkuani, mutta sappirakon poiston jälkeen vatsa ei pysty enää sulattamaan sitä. Liian rasvaista. Paistettu lohi sopii.
Savulohta on muuten kaikkialla, hankala vältellä. Aina täytyy varmistaa, että jos ruokalistalla on jotain lohta, onko se kenties savulohta. Sitä kun ei aina sanota.
Riisi, sipuli, valkosipuli, kananmuna, vehnä, laktoosi, kaikki sokerialkoholit (polyolit kuten xylitoki, mannitoli, sorbitoli), osittain peruna, kaikki tärkkelykset (kuten perunajauho, maissijauho), kala ml. seiti, lisäaineet kuten karrageeni.
Ongelma on pahentunut koronan jälkeen, voi liittyä rokotuksiin tai virukseen. Tautia en saanut.
Käytännössä em. ruoka-aineet vaikuttavat tulehduttava suoliston. Pahimmillaan polte on kurkusta persereikään saakka. Kananmuna ehkä pahin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lanttu varsinkin laatikkona. Jos se näyttää paskalta ja haisee paskalta, se oletettavasti maistuukin paskalta.
Tässä oli kyse siitä, mikä elintarvike TEKEE HUONON OLON, tarkoittaa siis syötynä. Ei tässä kysytä sitä, mitä sinä epäilet pelkän hajun ja ulkonäön takia eli jätät täysin syömättä pelkän mielikuvan takia.
Virkaintoiselle palstapoliisille tiedoksi, että en sanonut viime viestissä, etten ole lanttua maistanut. Koulussa sitä pakotettiin syömään, mutta sen jälkeen en ole siihen koskenut pitkällä tikullakaan. Oksennus meinaa tulla pelkästä ajatuksestakin.
Sienistä tullut vatsa kipeäksi ja olen oksentanutkin sen muutaman kerran, kun olen yrittänyt syödä niitä.
Vuohenjuusto kaikissa muodoissa inhottaa. Ei ole mitään allergiaa tms., on vaan niin pahaa.
Kahvi tyhjään vatsaan aiheuttaa etovan olon, kertaalleen jopa oksentamista.
Tosi monet ruuat (palkokasvit, pastat, leivonnaiset) ovat ok, kun syön niitä kohtuudella. Sen sijaan jos syön vaikka papupataa tai pullaa kolmena päivänä peräkkäin, palkintona on kivulias ummetus.
Härkäpavut saavat oksentamaan ihan kuin olisi joku paha oksennustauti kyseessä. Kaikki mahan sisältö tulee ylös.
Porsaanliha on pahin.