Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako jokin ruoka-aine sinulle fyysisesti huonon olon

Vierailija
10.03.2025 |

Itsellä avokado. Kai se on hyväksyttävä, ettei sovi itselle.

Kommentit (228)

Vierailija
101/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on maailman ainoa maa jossain ylpeillään sillä ettei syödä jotain ruokaa. 

#junttila

Miten niin ylpeillään?

Nämä kaikki on sitä saatana että Katsokaa olen erityinen, liha ällöttää. 

Mä olen viime vuosina vähentänyt lihansyöntiä, juurikin siksi, että se on alkanut etoa. Mulla ei ole mitään ideologista syytä tässä, vaan mulle tulee nykyään aina lihan syömisen jälkeen huono olo.

En tiedä mistä tämä johtuu, olen ennen syönyt esim. jauhelihaa melko usein. Kanaa ja kalaa kyllä syön. Silloin tällöin edelleen lihaakin ja joka kerta kaduttaa.

Porsaanliha on pahin.

Vierailija
102/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheuttaa joku mauste migreeniä. Pelkkä haju riittää. Joissakin ruokaloissa en ole voinut syödä kuin puuroa tai kalaruokaa, kun niissä sitä maustetta ei ole.

Vierailija
104/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakaurapuuro koskee vatsaan. Eli kattilassa keitetty puuro sopii hyvin, ja tykkään siitä, mutta en kehtaisi keittää.

Vierailija
105/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheuttaa joku mauste migreeniä. Pelkkä haju riittää. Joissakin ruokaloissa en ole voinut syödä kuin puuroa tai kalaruokaa, kun niissä sitä maustetta ei ole.

Varmaan natriumglutamaatti. Monet liemijauheet ja mausteseokset ainakin aikoinaan sisälsi tätä ainetta. 

Vierailija
106/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuohenjuusto.  

Vierailija
107/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri, karkit, suklaa, raksut, herkut. Saastaa.

Vierailija
108/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas yllättävän paljon samoja aineksia nimetty.

Itsellä lihatuotteet aiheuttavat kipeitä näppylöitä käsiin ja hiusrajaan, valkoisesta kalasta tai tonnikalasta tätä ei kuitenkaan aiheudu, lohesta kyllä.

Kihtiä olen miettinyt, mutta teettäiskö se pelkkiä näppylöitä, ilman nivelturvotusta..

Ei ole kosketuksesta johtuva allergia. Närästys loppui kun jätti lihatuotteet, joten se välttäminen on tässä nyt riittänyt hoidoksi.

Vierailija
109/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pavut, linssit, herneet, tofu, vähäinenkin määrä laktoosia, sienet. 

Vierailija
110/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunalastut. Seur pvä olen lisäksi vihainen. Tärkkelys, suola, rasva. Pää ei kestä.

Vierailija
111/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan natriumglutamaatti. Monet liemijauheet ja mausteseokset ainakin aikoinaan sisälsi tätä ainetta. 

Mulle aiheuttaa lähes kaikkien "laitosruokaloiden" lounaat vatsanväänteitä. Ihan sama, mikä on ruokalaji. Olen ajatellut, että niissä kastikkeissa on varmaan jotakin, mikä vatsan saa sekaisin?

Vierailija
112/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi. Tuoksuu ja maistuu hyvältä, mutta vartti kupillisesta meinaa oksu lentää. Teellä ei ole samaa efektiä. Go figure

Vierailija
113/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savulohi. Oli aiemmin herkkuani, mutta sappirakon poiston jälkeen vatsa ei pysty enää sulattamaan sitä. Liian rasvaista. Paistettu lohi sopii.

Savulohta on muuten kaikkialla, hankala vältellä. Aina täytyy varmistaa, että jos ruokalistalla on jotain lohta, onko se kenties savulohta. Sitä kun ei aina sanota.

Vierailija
114/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisi, sipuli, valkosipuli, kananmuna, vehnä, laktoosi, kaikki sokerialkoholit (polyolit kuten xylitoki, mannitoli, sorbitoli), osittain peruna, kaikki tärkkelykset (kuten perunajauho, maissijauho), kala ml. seiti, lisäaineet kuten karrageeni.

Ongelma on pahentunut koronan jälkeen, voi liittyä rokotuksiin tai virukseen. Tautia en saanut.

Käytännössä em. ruoka-aineet vaikuttavat tulehduttava suoliston. Pahimmillaan polte on kurkusta persereikään saakka. Kananmuna ehkä pahin.

Vierailija
115/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lanttu varsinkin laatikkona. Jos se näyttää paskalta ja haisee paskalta, se oletettavasti maistuukin paskalta.

Tässä oli kyse siitä, mikä elintarvike TEKEE HUONON OLON, tarkoittaa siis syötynä. Ei tässä kysytä sitä, mitä sinä epäilet pelkän hajun ja ulkonäön takia eli jätät täysin syömättä pelkän mielikuvan takia.

Virkaintoiselle palstapoliisille tiedoksi, että en sanonut viime viestissä, etten ole lanttua maistanut. Koulussa sitä pakotettiin syömään, mutta sen jälkeen en ole siihen koskenut pitkällä tikullakaan. Oksennus meinaa tulla pelkästä ajatuksestakin.

Vierailija
116/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sienistä tullut vatsa kipeäksi ja olen oksentanutkin sen muutaman kerran, kun olen yrittänyt syödä niitä.

Vuohenjuusto kaikissa muodoissa inhottaa. Ei ole mitään allergiaa tms., on vaan niin pahaa.

Vierailija
117/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito

Vierailija
118/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvi tyhjään vatsaan aiheuttaa etovan olon, kertaalleen jopa oksentamista. 

Tosi monet ruuat (palkokasvit, pastat, leivonnaiset) ovat ok, kun syön niitä kohtuudella. Sen sijaan jos syön vaikka papupataa tai pullaa kolmena päivänä peräkkäin, palkintona on kivulias ummetus.

Vierailija
119/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kermaperseitä

Vierailija
120/228 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Härkäpavut saavat oksentamaan ihan kuin olisi joku paha oksennustauti kyseessä. Kaikki mahan sisältö tulee ylös.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi