Aiheuttaako jokin ruoka-aine sinulle fyysisesti huonon olon
Itsellä avokado. Kai se on hyväksyttävä, ettei sovi itselle.
Kommentit (228)
Kaura. Myöhemmin selvisi, että syynä oli kauran aiheuttama närästys. Se vain ei lievänä tuntunut poltteena, vaan pahoinvointina.
Vierailija kirjoitti:
Raaka kana ja kala.
Tarkoittanet järvikalaa? Lohtahan voi syödä raakana. Silakkakin on hyvä raakakyosentää, vaikka merikala onkin.
Vierailija kirjoitti:
Lanttu varsinkin laatikkona. Jos se näyttää paskalta ja haisee paskalta, se oletettavasti maistuukin paskalta.
Tässä oli kyse siitä, mikä elintarvike TEKEE HUONON OLON, tarkoittaa siis syötynä. Ei tässä kysytä sitä, mitä sinä epäilet pelkän hajun ja ulkonäön takia eli jätät täysin syömättä pelkän mielikuvan takia.
Myskikurpitsa. Varmaan ainoa ruoka joka aiheuttaa huonon olon, oksennan ja tunnen itseni sairaaksi. Makunsa puolesta voisin hyvin syödä, mutta jälkeenpäin tulee huono olo.
Vesimeloni. Haju ja maku kuvottaa. Samoin korianteri.
Kesäkurpitsa. Pitäisi olla mukamas vatsaystävällinen kasvis, mutta ei todellakaan ole ainakaan minulla.
Valkosipuli. Närästää ihan mielettömästi vaikka maistuu hyvältä.
Maa-artisokka ei aiheuta varsinaista huonovointisuutta, mutta maha turpoaa ja pierettää niin paljon etten voi syödä sitä muulloin kuin jos olen yksin kotona ja tiedän ettei kukaan tule kahteen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vesimeloni. Haju ja maku kuvottaa. Samoin korianteri.
Ai niin, lisään vielä päärynän. Sitä tykkäisin syödä kun pidän mausta, mutta siitä tulee etova olo.
Ksylitoli, vielä pahempaa vatsalle kuin edellisen mainitsema maa-artisokka, joka on toinen tosi paha.
Vierailija kirjoitti:
Pahin turvotus ja kuvotus koskaan tuli öljyssä marinoidusta maa-artisokasta.
Mulle tulee maa-artisokasta lähes yhtä kova kipu ruokatorveen kuin sienistä. Piti lopettaa syöminen. Sienet aiheuttaa järkyn kivun - liittyy gluteenuyliherkkyyteen.
Kahvista tulee välillä etova olo ja rasvasta myös.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä:
sokeri. Siksi en koskaan enää ota jälkiruokaa ravintolassa, koska olo on ihan hirveä sen jälkeen, enkä halua siihen pilata muuten hyvää iltaa.
Toinen on rasva/majoneesi. En tiedä ihan tarkkaan, mikä noissa triggeröi, enemmän ehkä se majoneesi. Mikä on harmi, koska rakastan majoneesia.
Saan tykytystä ja levottomuutta. Kasvot ja koko keho kuumottaa, sydän hakkaa ja ahdistaa.
Kananmunanvalkuainen
Kasler