Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiheuttaako jokin ruoka-aine sinulle fyysisesti huonon olon

Vierailija
10.03.2025 |

Itsellä avokado. Kai se on hyväksyttävä, ettei sovi itselle.

Kommentit (228)

Vierailija
81/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolukoita lapsena pakotettiin syömään koulussa, oksensin.

Vasta aikuisena pystyin muutaman vuoden syömään herukoita, nyt oksennan nekin.

Viimeksi näin kävi jo mustikoiden kanssa, onko niissäkin jotain happoa??!!

Kummallista kyllä tyrnimarjoja olen toistaiseksi pystynyt syömään??

Puolukoissa on sama happo kuin varsahapoissa. 

Vierailija
82/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi/lehtitaikina. Joskus hampurilaisateriat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastettu ja paistettu jauheliha. Se käry paistaessa on aivan käsittämättömän kuvottava, valmiista tuotteesta puhumattakaan. 

Vierailija
84/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selleri. Olen allerginen, se huomattiin vasta aikuisiällä, kun joku lääkäri "huvikseen" laittoi allergiakokeisiin myös sellerin. Siitäpä sitten selvisi miksi aina selleria sisältävien ruokien jälkeen minulle tuli hyvin outo ja poissaoleva olo ja saatoin vähän selvitellä kurkkuani  ja yskiä, joskus raapia ihoa. Lapsesta asti olen ollut allerginen, mutta eipä ollut kukaan koskaan tullut ajatelleeksi selleriallergiaa (en edes itse), kun ei sitä kotona juuri käytetty ja valmisruoista harvemmin tulin ainesosaluetteloa lukeeeksi  

Vierailija
85/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetystä kanamunasta tulee oksennusrefleksi, kun laitan sen suuhun. En tiedä mistä johtuu, en ole allerginen.

Vierailija
86/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilli

Vierailija
87/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mumman 👵 silakkalaatikko 🐟

Vierailija
88/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laktoosi - aiemmin seurauksena oli lähinnä kaasunmuodostus ja varpusparvi pönttöön, mutta nykyään seurauksena tuntuu olevan lamaannuttavat vatsakivut. Ei nyt enää sitten leikitä asialla...

Lehtisalaatti tuntuu myös aiheuttavan vatsakipuja ja tämä selvisi vasta vähän aikaa sitten. Ehkäpä seuraava "nyt alan syömään terveellisesti" -aloitus onnistuu paremmin, kun jättää lehtisalaatin kauppaan.

Kaikki ruuat joiden suutuntuma on jotenkin kumimainen - seurauksena voi olla oksennusrefleksi, jota pysty hallitsemaan. Esim. lihoista uppoaa varmasti vain jauheliha ja sisäfile - jos muunlaista lihaa ei ole renssattu kunnolla ja kypsennetty huolellisesti, niin varovainen saa olla.

Vierailija
89/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mumman 👵 silakkalaatikko 🐟

Pask parasta ruokaa 👴🏻👍

Vierailija
90/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suklaa/kaakao kaikissa muodoissa. Olen diabeetikko ja kun olin lapsi minulle usein syötettiin suklaata eri muodoissa jos minulla oli matala verensokeri. Oksensin sen lähes aina pois ja nyt en voi sietää mitään jossa on kaakaota. Suklaa/kaakao on ainut asia joka saa minut oksentamaan!

Vierailija
91/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on maailman ainoa maa jossain ylpeillään sillä ettei syödä jotain ruokaa. 

#junttila

Vierailija
92/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#junttila

Miten niin ylpeillään?

Vierailija
93/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin avokado - tulee ihan järkyttävä ylävatsakipu syömisen jälkeen.

Katkaravuista menee maha sekaisin aina, oli sitten millä tavalla tahansa valmistettu ja kotona tai ravintolassa. En usko, että joka kerta voisi olla ruokamyrkytyskään kyseessä, kun muut eivät saa oireita.

Seesamiöljystä ei tule niin selkeät oireet kuin edellisistä, mutta kumma kuvottava olo tulee usein, kun syön jotain, missä sitä on.

Harmi, koska maun puolesta tykkäisin näistä kaikista ja mielelläni söisin. Pitkään meni, että älysin näistä tulevan aina samankaltaiset oireet, enkä tiedä, minkä vuoksi juuri nämä aiheuttavat tällaisia vatsaoireita? Allergioitakin on, mutta ne aiheuttavat aina joko suun kutinaa tai iho-oireita.

Vierailija
94/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#junttila

Niin tätäkös sitä kysyttiinkään?! 

Vierailija
95/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#junttila

Kiva että tunnet kaikkien muiden 197 maan käytännöt näin hyvin! 👍

Vierailija
96/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#junttila

Miten niin ylpeillään?

Nämä kaikki on sitä saatana että Katsokaa olen erityinen, liha ällöttää. 

Kyllä se menee ennemminkin niinpäin, että jankutetaan miten kasvis/vegaaniruoka on kuvottavaa.

Vierailija
97/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sienet. Tulen niistä todella kipeäksi ja huonovointiseksi.

Sama

Vierailija
98/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapansilakka etoo

Vierailija
99/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#junttila

Miten niin ylpeillään?

Miksi toisten ruokatottumukset menevät sinulla tunteisiin?

Vierailija
100/228 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#junttila

Miten niin ylpeillään?

Mä olen viime vuosina vähentänyt lihansyöntiä, juurikin siksi, että se on alkanut etoa. Mulla ei ole mitään ideologista syytä tässä, vaan mulle tulee nykyään aina lihan syömisen jälkeen huono olo.

En tiedä mistä tämä johtuu, olen ennen syönyt esim. jauhelihaa melko usein. Kanaa ja kalaa kyllä syön. Silloin tällöin edelleen lihaakin ja joka kerta kaduttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi