Ellen Jokikuntaan valtaisa pettymys: Ystäviltä saatu vanhemmuuslaatikko oli täynnä ympäripyöreitä lässytyksiä
Jokikunnas oli pyytänyt tuoreena vanhempana lahjaksi hyviä neuvoja, mutta oli saanut vain mielestään tyhmää lässytystä huumorista ja sen sellaisesta.
IS kertoo:
-JOKIKUNNAKSEN ystävät olivat kirjoittaneet neuvonsa postikortteihin, jotka oli pakattu kauniiseen puiseen laatikkoon. Jokikunnas avasi laatikon innolla juhlien jälkeen ja alkoi lukea kortteja, mutta pettymys oli suuri.
-Ne olivat ihan hirveitä, laimeita latteuksia!
-Siellä oli tällaisia, että huumori ja nauru auttaa kaikkeen. Yhdessä kortissa luki: hassutelkaa paljon, kaikki menee hyvin. Läsnäoloa, rakkautta ja yhdessä oloa ja koko muu maailma unohtuu, Jokikunnas kertoo.
-Olin tosi, tosi pettynyt. Olin silleen, että miten tämä on mahdollista? Mulla on käsittämättömän ihania ystäviä, älykkäitä, syvällisiä, upeita vanhempia kaikki.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no eipä nuo ystävät varmaan enää häiritse Jokikunnasta latteuksillaan.
Miten kehtaa sanoa noin julkisesti ihmisistä jotka todennäköisesti lukevat jutun?
Kannattaa lukea juttu ihan ajatuksen kanssa, niin syvin merkitys ehkä välittyy. Tajuat ehkä saman minkä Ellen tajusi.
"
Jokikunnas jäi miettimään, miksei hän saanut yhtään vinkkiä, vaikka pyysi niitä.
Kunnes mä tajusin, kun sain ventovieraalta ensimmäiset mielipiteet vanhemmuudesta. Sitten mulla räjähti pää ihan totaalisesti, Jokikunnas kertoo nauraen.
Paasonen komppaa vierellä.
Nimenomaan. Siihen on syynsä, että noi kaikki tuollaiset neuvot ovat todella ympäripyöreitä, koska mikäänhän ei vituta niin paljon kuin se, että ventovieras tai edes mikään tuttu antaa sulle mitään, mitään neuvoja siitä, miten kasvattaa sun lasta, Paasonen sanoo.
"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no eipä nuo ystävät varmaan enää häiritse Jokikunnasta latteuksillaan.
Miten kehtaa sanoa noin julkisesti ihmisistä jotka todennäköisesti lukevat jutun?
Kannattaa lukea juttu ihan ajatuksen kanssa, niin syvin merkitys ehkä välittyy. Tajuat ehkä saman minkä Ellen tajusi.
"
Jokikunnas jäi miettimään, miksei hän saanut yhtään vinkkiä, vaikka pyysi niitä.
Kunnes mä tajusin, kun sain ventovieraalta ensimmäiset mielipiteet vanhemmuudesta. Sitten mulla räjähti pää ihan totaalisesti, Jokikunnas kertoo nauraen.
Paasonen komppaa vierellä.
Nimenomaan. Siihen on syynsä, että noi kaikki tuollaiset neuvot ovat todella ympäripyöreitä, koska mikäänhän ei vituta niin paljon kuin se, että ventovieras tai edes mikään tuttu antaa
Joo, mutta kuten ketjussa on jo kommentoitu sehän on ihan eri asia pyytää neuvoja ja saada niitä kuin tulla pyytämättä neuvotuksi. Tietenkin jälkimmäinen vi*tuttaa, mutta eihän sillä ole mitään tekemistä ensimmäisen kanssa.
Mä olisin kirjoittanut että nuku aina kuin voit, älä ylisuunnittele, päivä kerrallaan, tee parhaasi, kyllä se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olisin kirjoittanut että nuku aina kuin voit, älä ylisuunnittele, päivä kerrallaan, tee parhaasi, kyllä se siitä.
Aika lattea :D!
Vierailija kirjoitti:
Nukkumisneuvo pätee vauvoihin, ei 8-vuotiaaseen. Päivä kerrallaan, tee parhaasi ja kyllä se siitä jne. ovat puolestaan juuri niitä kaikkein karmeimpia latteuksia. Oikeasti Ellen se teki virheen, kun pyysi tällaisia.
Itse olisin kieltäytynyt kirjoittamasta mitään tai kirjoittanut/sanonut, ettei mitään neuvoa voi antaa, ellei sitten halua sitä johonkin spesifiin ongelmaan, ja mitään sellaistahan ei vielä siinä vaiheessa ollut.
Tuo varmasti tuntui, kuin olisi saanut päälleen viisi litraa siirappia. Mutta oma vika, kun ei ajatellut yhtään pidemmälle pyyntöään. Ajatteli varmaan vain siihen asti, ettei halua turhaa tavaraa tarkkaa sisustustaan pilaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän sen Ellenin päässä oikein surraa? Kaikkia ei jaksa puolta tuntia enempää kiinnostaa mökkihommelit Italiassa tai lapsen tuottaminen jostain mistä lie kaukaa. Kiva että sai lapsen, mutta eiköhän tämä haloo asian tiimoilta ole jo ihan riittävää. Ystävätkään eivät enää taida tätä showta jaksaa, joten latteuksilla mennään.
Nyt kun asiat ilmeisesti ovat kohtuullisella mallilla, niin olisi varmaankin aika jo poistua julkisuuden valokeilasta ja keskittyä enemmän rauhalliseen kotielämään sen uuden perheenjäsenen kanssa, ettei hänestä vasten omaa tahtoaan tehdä jotain somejulkkista. Lastenkodin kasvatille soisi jo rauhallista ja yksityisyyttä kunnioittavaa perhe-elämää. EEE = ei enempää Elleniä. Kiitos.
No sitten pois julkisuudesta myös ikuisesti tv:ssä retkeilevä, melova, hiihtävä, samoileva ja patikoiva Peltsi ja hänenkin lapsensa!!!!!!!!!!
Peltsi ei lähde teeveestä kulumallakaan, ikävä kyllä
Naurettavaa. Iso poika. Ei valvota eikä tarvi imettää. Mikä on ongelma?
E leikkii kotileikkiä. Joko rasittaa elämänmuutos?
Klikkasin keskustelun auki, kun ihmettelin mikä ihme ja kumma on vanhemmuuslaatikko. Olisin kyllä pärjännyt ilmankin tätä tietoa. Ei hyvän tähen nyt taas!
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa. Iso poika. Ei valvota eikä tarvi imettää. Mikä on ongelma?
E leikkii kotileikkiä. Joko rasittaa elämänmuutos?
Lapsi 8-vuotias.
Klassikkoja:
"Päivä kerrallaan."
"Kyllä se siitä."
"Se mikä ei tapa vahvistaa."
"Elämä on laiffii."
"Ainahan *se* on mielessä, mutta hypätään nyt ensin."
"Nauru pidentää ikää."
"Koskaan ei pidä mennä nukkumaan vihaisena."
"Eteenpäin, sanoi mumma lumessa."
"Paistaa se päivä risukasaankin."
"Elämä on kuin suklaarasia, yllätyksiä täynnä."
"Ei makiaa mahan täydeltä."
Pikkasen aikaa seurasin näitä, mutta nyt alkaa riittää. Koira oli ok. mutta nyt vetävät viattoman lapsen mukaan, rahaa kerätäkseen. Ei tuo halpaa hubaa ole, kummallakaan ei mitään kunnon koulutusta ja ammattia. Nyt ammattina kyhätä lahosta talosta upea talo TOSITOOSASSA! Jättäkää edes se lapsi rauhaan!
Tämähän on ihan hyvä neuvo. Lapsi on vähän kuin lemmikki, mutta se oppii itse hoitamaan itseään, kun se kasvaa.