Ellen Jokikuntaan valtaisa pettymys: Ystäviltä saatu vanhemmuuslaatikko oli täynnä ympäripyöreitä lässytyksiä
Jokikunnas oli pyytänyt tuoreena vanhempana lahjaksi hyviä neuvoja, mutta oli saanut vain mielestään tyhmää lässytystä huumorista ja sen sellaisesta.
IS kertoo:
-JOKIKUNNAKSEN ystävät olivat kirjoittaneet neuvonsa postikortteihin, jotka oli pakattu kauniiseen puiseen laatikkoon. Jokikunnas avasi laatikon innolla juhlien jälkeen ja alkoi lukea kortteja, mutta pettymys oli suuri.
-Ne olivat ihan hirveitä, laimeita latteuksia!
-Siellä oli tällaisia, että huumori ja nauru auttaa kaikkeen. Yhdessä kortissa luki: hassutelkaa paljon, kaikki menee hyvin. Läsnäoloa, rakkautta ja yhdessä oloa ja koko muu maailma unohtuu, Jokikunnas kertoo.
-Olin tosi, tosi pettynyt. Olin silleen, että miten tämä on mahdollista? Mulla on käsittämättömän ihania ystäviä, älykkäitä, syvällisiä, upeita vanhempia kaikki.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Joo no eipä nuo ystävät varmaan enää häiritse Jokikunnasta latteuksillaan.
Miten kehtaa sanoa noin julkisesti ihmisistä jotka todennäköisesti lukevat jutun?
Julkisuustemppu? Mainostaa siinä podcastiaan. No ei todellakaan aio kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo no eipä nuo ystävät varmaan enää häiritse Jokikunnasta latteuksillaan.
Miten kehtaa sanoa noin julkisesti ihmisistä jotka todennäköisesti lukevat jutun?
Julkisuustemppu? Mainostaa siinä podcastiaan. No ei todellakaan aio kuunnella.
Samat vibat tule itselleni tästä. Töksäytti tahallisesti, jotta ihmiset klikkaisi ja kuuntelisi jakson. Kyllä julkkikset tietää, millaisista kommenteista mediat tekee juttuja.
Karmeita latteuksia, mutta sitä saa mitä tilaa. Eihän tuollaisia pyydä kukaan äiti. Mitä neuvoja tuollaisiin nyt voi kirjoittaa, arvaahan sen, että ne on just tuollaisia latteuksia, ja saajasta tuntuu typeriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko, voisiko mitenkään toivoa, että tuo linssilude alkaisi keskittymään siihen lapseen. Yksityisesti. Ilman järjetöntä julkisuushakuisuutta. Ihan vaan niinkuin normaali aikuinen. Ilman ystävien tai "ystävien" haukkumista, kun ei oikeita lahjoja tule. Tässä on vuosikymmenet jouduttu kuuntelemaan sitä vinkumista kun lasta ei saa. Sitten kun se saa, vinkuminen jatkuu. Lopeta.
Onko sulle sitten jotenkin vaikeata olla kuuntelematta ja seuraamatta julkkista, josta et selvästikään pidä?
En minä ainakaan joudu kuuntelemaan ketään sellaista, joka ei minua kiinnosta.
Lopeta itse. Ihan helppoa se on.
Olen eri ja en ole seurannut Ellenin elämää ollenkaan. Tänään avasin tuon jutun missä Ellen oli niin pettynyt ystäviensä kortteihin. Piti lukea juttu kokonaan ja ihmettelin, mitä viisauksia Ellen ystäviltään oikein odottaa. Voihan olla, että ystävillä jäi viisauden kirjoittaminen viimeiseen iltaan ja sitten äkkiä sutaistiin jotain lapulle. Tuohan on aivan inhimillistä.
Minusta Ellen on kohtuuton, jos odottaa ystäviltään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko, voisiko mitenkään toivoa, että tuo linssilude alkaisi keskittymään siihen lapseen. Yksityisesti. Ilman järjetöntä julkisuushakuisuutta. Ihan vaan niinkuin normaali aikuinen. Ilman ystävien tai "ystävien" haukkumista, kun ei oikeita lahjoja tule. Tässä on vuosikymmenet jouduttu kuuntelemaan sitä vinkumista kun lasta ei saa. Sitten kun se saa, vinkuminen jatkuu. Lopeta.
Ellenin toimeentulo vain taitaa olla riippuvainen tuosta julkisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Okei. Pyydät lahjan, saat tismalleen sen lahjan, jonka pyysit ja ystäväsi ovat siihen panostaneet. Kerrot julkisesti pitäneesi sitä "hirveitä latteuksia" täynnä olevana ja kerrot suorasanaisesti pettyneesi lahjan saatuasi. Koska et itse ymmärtänyt, mitä olit pyytämässä.
Mitä spesifejä neuvoja Ellen sitten kuvitteli edes alkuun saavansa? Itsellänikään ei ole lapsia, mutta en edes minä kuvittele, että vanhemmuus hoituu kokonaan jonkun tietyn saman kaavan mukaan, koska tilanteita ja lapsia on niin erilaisia.
Ihan suoraan nyt sanon, etten pitänyt tästä jutusta eikä minusta siitä saanut positiivista kuvaa Ellenistä, vaikka asiaa tarkastelisi ihan miten päin vaan.
En tiedä pelastaako joku puolivillainen "oivallus" edes tätä. Eihän se edes ollut mikään oikea oivallus. Ellenin on vähän huono moittia ystäviää, kun ei itsekään ole mikään ajatusten Tonava.
Vierailija kirjoitti:
SIIS halus BABYshowerin ilman BABYA??? lapsihan oli jo 7 tai 8 kun ne sn haki ??? MITÄ??
outoa....mitä ihmeen lahjoja tuossa tilanteesa voi antaa, niin kun oikeessa baby dhowerissa annetaan, vauvan vaippoja, vaatteita...??
No mitäs luulet annetaanko 8-vuotiaalle vaippoja??? Tietenkin ikätason mukaista kamaa. Kai sitä nyt oman lapsen tuloa saa juhlia, vai onko se muka jotenkin kielletty adoptioäidiltä? Ja lapset on aina äidin vauvoja, oli ikä mikä hyvänsä.
On se vaikeaa kun aivot on narikassa sen kertoo jo se että on reikää jakanut Nikulalle kas kuin ei köllis härkimölle.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jotenkin surullista, että äiti pyrkii pysymään julkisuudessa käyttämällä lasta välineenä...
M42
Tämän kun olisit sinne laatikkoon laittanut, niin ei olis ollut latteaa ja laimeeta!
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Ei oikein muita kuin ympäripyöreitä latteuksia voi neuvoksi antaa.
Eihän ne kaverit tunne sitä lasta tai tiedä minkälainen persoona se on, toimiiko tämä vai tuo juttu. Kun ei ole mitään keinoa tai neuvoa joka tasan varmasti joka lapseen tepsisi.
Jos lasta ei huvita pukea niin mitä siihen voi neuvoa jos ei tunne lasta, eri keinot tepsii ja vanhempien pitää vain opetella millä sen oman lapsen saa pukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Se kertoo hänen tyhmyydestä,on tietoa mitenkä toimia lapsen kanssa ja tuo poika on kohta karvakulli iässä,valvoo vain ettei mene poju huume hommiin.Miljoona vuotta tehty kirjoija miten toimia vanhempana mutta eihän julkkistyyppiä kiinnosta lukea osaako edes.Somesta apua ,heh heh.lähetä se poju takaisin ja jatka bailaamista.
Siitä saa sit hyvän poikaystävän... Ei olis eka julkkisvanhempi joka menee naimisiin adoptiolapsensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä jotenkin surullista, että äiti pyrkii pysymään julkisuudessa käyttämällä lasta välineenä...
M42
Tämän kun olisit sinne laatikkoon laittanut, niin ei olis ollut latteaa ja laimeeta!
:DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Jepulis. Aina voi mennä vauva.fi ja lukea tulikivenkatkuisia ja teräviä kommentteja, ei tarvi lukea mitään muka-kivoja ja kohteliaita "latteuksia". Täällä töräytetään asiat tasan, miten ne on. Ja myös neuvotaan ihmisiä, usein ihan pyytämättäkin. Sekä korjataan kielioppia.
Ystävät olisi voineet tehdä vauva-ketjun: Mitä mieltä Ellenin vanhemmuudesta, ja laittaa linkin sinne lahjaboksiin.
Tää muikkeli on mielestään jotenkin ainutlaatuinen, joka ansaitsee helpot, täydelliset ohjeet lapsen kasvatukseen. Jotain salaisia uniikeja ohjeita, joilla saa taatut hyvät tulokset.
Toi on kyl vaikee tilanne. Noin iso adoptiolapsi, ja ihan vieraasta kulttuurista. Miten tuo Janakkalan missi pärjää sen kanssa, kun ei ole kokemusta lapsista? Siinä vaiheessa, kun Ellen oppii olemaan lapsen kanssa, se onkin jo teini, ja sillä on teinien ongelmat. Ja adoptioäidillä tod.näk. vaihdevuodet. Voi olla aikamoista sirkusta. Toivottavasti adoptioisä handlaa tilanteen.
Jokikuntaan? Mikä heleveti taivutus tämä on? Opettele suomea, Igor!
Mä olisin kirjoittanut, että rakastat sitä niin kuin niitä hillereitä, vai mitä näätiä ne nyt sillä olikaan, kun joskus toi julkisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kivaa varmaan olla Ellenin kaveri ja lukea iltapuluista, että on ihan lattea ja paska.
No ei nyt sentään sanonut ystäviään latteiksi ja paskoiksi, vaan syvällisiksi, älykkäiksi, upeiksi ja ihaniksi ihmisiksi.
En kommentoi siihen oliko ok sanoa viestejä latteiksi, mutta vähän luetun ymmärtämistä kaivattaisiin.
Ellen voi ostaa Anna Walgrenin Lapsikirjan. Vaikka kirjoittajaa onkin kritisoitu henkilökohtaisen elämänsä valinnoista, kirjassa on monia hyviä vinkkejä, toki harkiten valiten itse kullekin.