Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytyisi nainen kumppaniksi?

Vierailija
10.03.2025 |

Etsin siis kumppania, en rakkaussuhdetta, vaikka en vastaan laittaisi jos sellainen löytyisi. En vain usko, että minun aikatauluillani voisin olla hyvä puoliso. 

Olen hyvätuloinen ja akateeminen 46-v mies jonka elämä on kiireistä ja hieman yksinäistä. Kavereita on, mutta työelämä on sen verran kiireistä meillä kaikilla, ja suurimmalla osalla on myös ruuhkavuodet, että emme ehdi kovin usein nähdä.

Minä haluaisin kotiini asumaan naisen, jonka kanssa voisin juoda aamukahvit, joskus käydä vaikkapa teatterissa tai pelaamassa sulkapalloa. Olisin valmis maksamaan hänen asumisensa ja ruokansa, pari lastakaan ei olisi este, pidän lapsista. 

Sellainen mukava ja fiksu ihminen joka tekisi kodista vähän vähemmän tyhjän. 

Minulla ei ole aikaa parisuhteen etsimiseen, ja suoraan sanottuna olen jo antanut sen suhteen periksi. Haluaisin kuitenkin ihmisen, jonka kanssa jakaa arkea ainakin jonkin verran.

Onko olemassa mukavia ja fiksuja, aikuisia naisia jotka eivät varsinaisesti ole parisuhteesta kiinnostuneita, mutta ovat ehkä siinä mielessä vastaavassa tilanteessa, että hekin myös haluaisivat jonkun aikuisen jonka kanssa kotona vaihtaa päivän kuulumiset ja ehkä joskus jotain yhdessä touhuta? 

Missä heitä voisi tavata? Harrastuksissani (maastopyöräily ja sulkapallo) ei juuri ainakaan sellaisiin törmää. Ja miten edes tällaista järjestelyä voisi jollekin ehdottaa ilman, että vaikuttaa jotenkin omituiselta...? Se parisuhde tosiaan ei ole minulle se tärkein juttu, vaan aikuinen ihminen seurana, kodissani.

Olen eronnut, ex-vaimoni oli yksinäinen työaikataulujeni vuoksi ja löysi paremman elämän muualta. Ei lapsia.

Kysymys siis, mitä kautta tällaista kannattaisi lähteä etsimään? 

Kommentit (142)

Vierailija
81/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeastaan ajattelemme melko rajoittuneesti ihmisten asumisen vaihtoehdot. On parisuhteita, oletuksena seksi, lapsia on tai ei ja sitten yksinasuminen. No  jotkut, lähinnä välivaiheena nuorina aikuisina asuvat ns. kommuuneissa. Miksei tosiaan enemmän aikuiset asu yhdessä kaveripohjalta? Edellyttäen että oikeasti viihdytään saman katon alla. Asumiskulutkin voi puolittaa. Maamme on täynnä yksinäisiä yksinasujia ( ei toki kaikki niin koe) joten vaihtoehtoja kaivattaisiin. Itse voisin vallan hyvin tarttua ap:n tarjoukseen. Jätän kertomatta oman asumistilanteeni.

Vierailija
82/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö maininnut, että naisella pitäisi olla oma elämä ja duuni? Jos hänellä olisi työ, mihin hän elatusta tarvitsisi?

En luvannut elättämään, vaan sen, että voisin maksaa asumisen ja ruoat. Oman palkkansa voisi sitten käyttää miten haluaa. Eri asioita täysin. Ruoka ja asuminen ei mielestäni ole elatus, vaan avustus ennemminkin. 

Okei. Ja mitään vaatimuksia ulkoisesta habituksesta ei ollut, ymmärsinkö oikein? Aika ihmeellistä, jos ei ketään löydy. Ongelmaksi voi muodostua, jos haluisit tästä ihan pysyvän järjestelyn eläkeikään saakka, ja nainen taas ei haluaisi kuin kokeilla tällaista järjestelyä. Olisi aina riski, että hän siinä omassa elämässään löytäisi jonkun joka haluaa enemmän kuin sinä.

Itse kun mietin miehiä, joihin suhtaudun platonisesesti, en kyllä mitenkään voisi ajatella että muuttaisin heidän kanssaan asumaan, ellemme olisi vähintään todella hyviä ystäviä. Ehkä sun kannattaisi panostaa ensin sellaiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että naiset vapaaehtoisesti asuvat miesten kanssa? Nainen asuu miehen kanssa vain, jos rakastaa miestä tai saa siltä tyydytystä tai on yhteisiä lapsia tai yhteinen asuntolaina / yhteisessä omistuksessa oleva asunto. Sinun kanssa naisella ei olisi mitään noista. 

Tässähän se ydinongelma tuli.

Ymmärrän aloittajaa ja ymmärrän tasan tarkkaan mitä hän hakee. Tiedän kuitenkin, että mikäli nainen haluaa tuollaisen arjen kumppanuuden ilman parisuhdetta, hän muodostaa sen mieluummin toisen naisen kuin miehen kanssa. Ihan jopa niin, että tuo on jopa joissain määrin yleistyvä ilmiö. Täälläkin on joskus ollut aloitus missä nainen pohti haluaisiko joku nainen lähteä toisen naisen kanssa avioliiton kaltaiseen suhteeseen, jossa ei kuitenkaan olisi parisuhdetta ja seksiä. Elettäisiin yhdessä, otettaisiin yhteinen

Kiitos kun ymmärsit. (Paitsi että en tarvi asuntolainaa tai mökkiä toisen kanssa, vaan olisin valmis jakamaan omani.) 

Realiteetti varmaan kuitenkin on se, että tällaisen löytäminen tulee olemaan hyvin, hyvin vaikeaa.

Alkuperäinen kysymys yhä kuitenkin vielä pätee: mistä tällaista kannattaisi etsiä?

Asun Helsingissä. 

Tulee olemaan hyvin, hyvin vaikeaa, se on totta.

Itseäni ihan vilpittömästi kiinnostaa mikä työ on noin intohimoa herättävä. Ei tarvitse sanoa, jos on spesifi ja pelkäät sen myötä anonymiteetin mahdollista häviämistä. Itse nimittäin olen täysin leipääntynyt työhöni ja työelämään ylipäätään. Tuollainen kuvio kuulostaa sen takia omaan korvaani ihan houkuttavalta. En toki elätettäväksi alkaisi ja työtäni jättäisi, mutta jo pelkästään jaetut asumis- ja arkikulut mahdollistaisivat minulle työajan pudottamisen. Ainoa vaan, että koska olen koti-ihminen, minulle on tärkeä rakentaa sitä kotia itselleni, ei ns. asua toisen nurkissa.

Uskoisin, että paras tapa yrittää etsiä sopivaa naista tähän, on toteuttaa etsinnät netissä. Kuvio on sen verran poikkeuksellinen, ettei se oikein toimi minään ns. baarireplana. Sanallistat kuitenkin hyvin sen mitä olet hakemassa ja sen takia jokin nettiyhteisö, joka antaa deittiappeja enemmän tilaa kirjalliselle viestinnälle. En sitten tiedä ovatko nämä jotain ystäväsaitteja vai mitä mistä kannattaa lähteä etsimään. Vai voisiko jonkun itseä kiinnostavan asian ympäriltä löytyä nettiyhteisö minkä kautta avata tätä ideaa?  

Vierailija
84/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaappihomo etsii kulissia? 😂

En ole homo, vaikkei minulla mitään homoja vastaan olekaan. Lesbonainen voisi myös olla mieluinen kumppani. Silloin ainakin rajat olisi selvät molemmille eikä tulisi väärinkäsityksiä. 

Olen vain realisti siitä, mitä voin toiselle tarjota. 

Mieti nyt tarkkaan miksi haluaisit lesbon? Lesbolta et saa seksiä, useimmat lesbot eivät halua lapsia ja lesbot muutenkaan eivät halua millään tavalla heteromiehen seuraa. Et tulisi saamaan seksiä, et tipan tippaa, miksi sellaisen naisen haluaisit?  Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa lesbo?

Minä en ole hakemassa seksiä, enkä jälkikasvua. Se, mitä haluan on koti joka ei ole tyhjä. Kotia, jossa voi aamuisin juoda kahvit yhdessä ja sitten molemma

Mikset pyydä jotain mieskaveriasi kämppikseksi? Miksi sen nainen täytyy olla?

Vierailija
85/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä vaikka omaa äitiäsi muuttamaan luoksesi. 

Vierailija
86/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole homo, vaikkei minulla mitään homoja vastaan olekaan. Lesbonainen voisi myös olla mieluinen kumppani. Silloin ainakin rajat olisi selvät molemmille eikä tulisi väärinkäsityksiä. 

Mieti nyt tarkkaan miksi haluaisit lesbon? Lesbolta et saa seksiä, useimmat lesbot eivät halua lapsia ja lesbot muutenkaan eivät halua millään tavalla heteromiehen seuraa. Et tulisi saamaan seksiä, et tipan tippaa, miksi sellaisen naisen haluaisit?  Etkö ymmärrä mitä tarkoittaa lesbo?

Minä en ole hakemassa seksiä, enkä jälkikasvua. Se, mitä haluan on koti joka ei ole tyhjä. Kotia, jossa

Mikset pyydä jotain mieskaveriasi kämppikseksi? Miksi sen nainen täytyy olla?

Aloittaja on tämän jo avannut. Mieskin periaatteessa kävisi, mutta kokee saaneensa aina enemmän kumppanuutta naisten kanssa, mikä on myös ihan pääteltävissä oleva juttu.

Vierailija
87/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole hakemassa seksiä, enkä jälkikasvua. Se, mi

Jaaha. Mitä v*tun kumppanuutta on aamukahveissa ja sulkiksen peluussa? Siis sellaista, mikä ei miehen kanssa onnistuisi? Kuulostaa ihan saatanan pervolta.

Vierailija
88/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako, jos nainen tuo omia kavereitaan viettämään naisteniltaa yhteiseen kotiinne ja juttelevat innokkaasti? Entäpä kolistelu myöhään illalla tai aikaisin aamulla? Saako sisustaa yhteistä kotianne omaan tyyliinsä? Saako kokata mitä haluaa keittiössä? Saako katsoa tv:stä jumalanpalvelusta silloin kun haluaa? Entä musiikin kuuntelu, Saako kuunnella poppia kaiuttimella? Onko omaa suihkua vai pitääkö sopia suihkuvuorot? 

Vierailija
89/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö maininnut, että naisella pitäisi olla oma elämä ja duuni? Jos hänellä olisi työ, mihin hän elatusta tarvitsisi?

En luvannut elättämään, vaan sen, että voisin maksaa asumisen ja ruoat. Oman palkkansa voisi sitten käyttää miten haluaa. Eri asioita täysin. Ruoka ja asuminen ei mielestäni ole elatus, vaan avustus ennemminkin. 

Okei. Ja mitään vaatimuksia ulkoisesta habituksesta ei ollut, ymmärsinkö oikein? Aika ihmeellistä, jos ei ketään löydy. Ongelmaksi voi muodostua, jos haluisit tästä ihan pysyvän järjestelyn eläkeikään saakka, ja nainen taas ei haluaisi kuin kokeilla tällaista järjestelyä. Olisi aina riski, että hän siinä omassa elämässään löytäisi jonkun joka haluaa enemmän kuin sinä.

Itse kun mietin miehiä, joihin suhtaudun pl

Pitää vielä lisätä, että jos kirjoittamasi on totta, niin olet hyvin harvinaislaatuinen mies. Et mene seksi edellä. Luulisi että naisia olisi parvittain jonossa, jos vielä lapsetkaan eivät olisi este. Onnea sinulle etsintään, todella toivon että löydät jotain ihanaa tai ainakin mukavaa.

Vierailija
90/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä etsit kämppistä etkä mitään kumppania. 

Vierailija
91/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Milloin naisella on loma?

Vierailija
92/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä haluaisin kotiini asumaan naisen, jonka kanssa voisin juoda aamukahvit, joskus käydä vaikkapa teatterissa tai pelaamassa sulkapalloa. Olisin valmis maksamaan hänen asumisensa ja ruokansa, pari lastakaan ei olisi este, pidän lapsista."

Kannattaisi ehkä harkita kahden asunnon suhdetta miehen ja naisen välillä, niin että yhdessä voisi sitten viettää laatuaikaa ja olla välillä omissa oloissaan ilman sen suurempaa kriisiä jos siltä tuntuisi. Molemmilla olisi omat taloutensa eikä kumpikaan varsinaisesti elättäisi toista. Jos asuntoon kaipaa lisää elämää, niin on helpompaa hankkia kissa tai koira kuin alkaa kasvattamaan lapsia.

Vierailija
93/142 |
10.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo poikkeaa parisuhteesta?

Vierailija
94/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tässä on seuraavat ongelmat:

- naiselle muutto tuntemattoman miehen kanssa yhteen on erittäin suuri riski 

- tuo asumisen ja ruoan tarjoaminen hämmentää kuviota, koska ei ole tyypillinen kämppistapaus

Ratkaisuja:

- ehdota kuviota naiselle, joka on läheinen ystävä jo vuosien ajalta

- vaikka kommuuni tuntuu vieraalle, olisiko kolmen kämppä millainen? Esim pari eläkeläisrouvaa

- muistan kun uutisoitiin suomalaismiehestä, joka otti ukrainalaisperheen luokseen asumaan - tässä toki kielimuuri

- rahan suhteen: muotoilisin jotenkin niin, että "minulla on omistusasunto, joten jaettavaksi jää vain vesi ja sähkö" tmv

- ruoka tulisi jokaisen itse maksaa

Vaikeinta on ottaa tämä asia esiin niin ettei kuulosta kriipiltä. En korostaisi sukupuolta, sanoisin, että sukupuolella ei ole väliä, mutta kokemuksesi ystävyyssuhteista on naisten kanssa paremmat.

Vierailija
95/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sieltä vxmmaiskurssilta päiväkeskuksesta, jossa te vxmmaiset päivänne vietätte.

Vierailija
96/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- tuo asumisen ja ruoan tarjoaminen hämmentää kuviota, koska ei ole tyypillinen kämppistapaus

Ratkaisuja:

- vaikka kommuuni tuntuu vieraalle, olisiko kolmen kämppä millainen? Esim pari eläkeläisrouvaa

- muistan kun uutisoitiin suomalaismiehestä, joka otti ukrainalaisperheen luokseen asumaan - tässä toki kielimuuri

- rahan suhteen: muotoilisin jotenkin niin, että "minulla on omistusasunto, joten jaettavaksi jää vain vesi ja sähkö" tmv

Vaikeinta on ottaa tämä asia esiin niin ettei kuulosta kriipiltä. En korostaisi sukupuolta, sanoisin, että sukupuolella ei ole väliä, mutta kokemuksesi ystävyyssuhteista on naisten kanssa paremm

Itse en jaksa uskoa, että tässä haetaan vaan jotain naista ja sen myötä kaksi toisilleen tuntematonta ihmistä muuttaa yhteen. Jos haetaan jotain kämppiksen ja parisuhdenkumppanin välillä, oletettavasti joku ihan random nainen ei kelpaa, vaan etsitään riittävää molemminpuolista henkilökemiaa.

Muuten kyllä hyviä pointteja.

Vierailija
97/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse en jaksa uskoa, että tässä haetaan vaan jotain naista ja sen myötä kaksi toisilleen tuntematonta ihmistä muuttaa yhteen. Jos haetaan jotain kämppiksen ja parisuhdenkumppanin välillä, oletettavasti joku ihan random nainen ei kelpaa, vaan etsitään riittävää molemminpuolista henkilökemiaa.

Muuten kyllä hyviä pointteja."

&&&&&&&&

Mietin samaa... Ei tää tyyppi varmaan ketä tahansa ottais vaan puhuu jostain sopivasta... Tutustuminen varmaan ennen ku mitään... 

Vierailija
98/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haittaako, jos nainen tuo omia kavereitaan viettämään naisteniltaa yhteiseen kotiinne ja juttelevat innokkaasti? Entäpä kolistelu myöhään illalla tai aikaisin aamulla? Saako sisustaa yhteistä kotianne omaan tyyliinsä? Saako kokata mitä haluaa keittiössä? Saako katsoa tv:stä jumalanpalvelusta silloin kun haluaa? Entä musiikin kuuntelu, Saako kuunnella poppia kaiuttimella? Onko omaa suihkua vai pitääkö sopia suihkuvuorot? 

Tässäpä oli monta johon vastata:

Kotiinsa saa tietysti kukainenkin ystäviään tuoda kunhan ottaa muut asukkaat huomioon. 

Kolistelu samoin. Taloyhtiössä on järjestyssäännöt, jos erityisiä kolisteluja haluaa järjestää niin taloyhtiön ilmoituslistalle sitten niin naapuritkin tietävät. 

Sisustaminen... Sovittavissa, mutta tästä talosta ei saa mitään sliikkiä ysäri/nollarikämppää. Vanhat kakluunit ja muutama minun taide-esine täytyy sopia sisustukseen. Ja sopimuksen mukaan. Pidän huonekaluistani, mutta olen avoin parannuksille.

Omalle huoneelle saisi tietysti tehdä mitä vaan kunhan vanha kakluuni siellä pysyy koskemattomana. 

Kämppikset kokkaillevat keittiössä mitä haluavat, ajattelin että ruoat tulisi mukaan, eli tilaisin pari kertaa kuussa Mustapekasta ja sieltä tulisi enimmät ruokatarpeet. Tuoreita tarvittaessa voisi niitä tarvitseva hakea lähikaupasta. Jos ei ruokavalio aivan muikunmädistä koostu niin tilaisin sen mitä pyydetään. Kerran kuussa vaikka niille kavereillekin. Molemmat kokkasi tietysti omansa, jollei erikseen jotain muuta joskus sovittaisi. 

Jumalanpalvelus valitettavasti ei ole tervetullut minun korviini. 

Minulla on hyvä äänentoistosysteemi olohuoneessa jota saa käyttää tarvittaessa, ei kuitenkaan jatkuvasti, tarvin työrauhan. 

Yksi suihku, kaksi vessaa. En vietä pitkiä aikoja suihkussa, suihkuvuorot varmaankin olisi sovittavista asioista kaikkein helpoimmasta päästä.

Pahoittelut myöhäisestä vastaamisesta. 

Sille, joka kyseli että mikä työ on tämän intohimon ja ajan arvoista:

Olen mukana projektissa (tai projektien osissa) jonka uskon oikeasti tekevän vaikutuksen. Se ei tule mullistamaan koko maailmaa, mutta tulee suojelemaan ja tekemään merkityksen siihen maailmannurkkaan jota se koskee.

Vierailija
99/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jopas oli tarkkaan mietitty profiili. Puuttui enää vaan pitkä, tumma ja laatikkoleuka. Todellisuudessa olet luultavasti 160 cm/120 kg työtön kaljamaha, jolta jäi peruskoulu kesken.

On se aina jännä huomata miten erilaisen vastaanoton mies saa kun tällaisen asiallisen aloituksen postaa. Mies kivitetään, nainen saa sympatiaa

Vierailija
100/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisuja:

Vaikeinta on ottaa tämä asia esiin niin ettei kuulosta kriipiltä. En korostaisi sukupuolta, sanoisin, että sukupuolella ei ole väliä, mutta kokemuksesi ystävyyssuhteista on naisten kanssa paremm

No eiköhän se tarkoita että sitten vasta muuttaa kun tuntee toisen paremmin. En minä ainakaan ketään tuntematonta naista ottaisi taloani valtaamaan