Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytyisi nainen kumppaniksi?

Vierailija
10.03.2025 |

Etsin siis kumppania, en rakkaussuhdetta, vaikka en vastaan laittaisi jos sellainen löytyisi. En vain usko, että minun aikatauluillani voisin olla hyvä puoliso. 

Olen hyvätuloinen ja akateeminen 46-v mies jonka elämä on kiireistä ja hieman yksinäistä. Kavereita on, mutta työelämä on sen verran kiireistä meillä kaikilla, ja suurimmalla osalla on myös ruuhkavuodet, että emme ehdi kovin usein nähdä.

Minä haluaisin kotiini asumaan naisen, jonka kanssa voisin juoda aamukahvit, joskus käydä vaikkapa teatterissa tai pelaamassa sulkapalloa. Olisin valmis maksamaan hänen asumisensa ja ruokansa, pari lastakaan ei olisi este, pidän lapsista. 

Sellainen mukava ja fiksu ihminen joka tekisi kodista vähän vähemmän tyhjän. 

Minulla ei ole aikaa parisuhteen etsimiseen, ja suoraan sanottuna olen jo antanut sen suhteen periksi. Haluaisin kuitenkin ihmisen, jonka kanssa jakaa arkea ainakin jonkin verran.

Onko olemassa mukavia ja fiksuja, aikuisia naisia jotka eivät varsinaisesti ole parisuhteesta kiinnostuneita, mutta ovat ehkä siinä mielessä vastaavassa tilanteessa, että hekin myös haluaisivat jonkun aikuisen jonka kanssa kotona vaihtaa päivän kuulumiset ja ehkä joskus jotain yhdessä touhuta? 

Missä heitä voisi tavata? Harrastuksissani (maastopyöräily ja sulkapallo) ei juuri ainakaan sellaisiin törmää. Ja miten edes tällaista järjestelyä voisi jollekin ehdottaa ilman, että vaikuttaa jotenkin omituiselta...? Se parisuhde tosiaan ei ole minulle se tärkein juttu, vaan aikuinen ihminen seurana, kodissani.

Olen eronnut, ex-vaimoni oli yksinäinen työaikataulujeni vuoksi ja löysi paremman elämän muualta. Ei lapsia.

Kysymys siis, mitä kautta tällaista kannattaisi lähteä etsimään? 

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auervaara vai pelkkä kaappihomo?

Vierailija
102/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas oli tarkkaan mietitty profiili. Puuttui enää vaan pitkä, tumma ja laatikkoleuka. Todellisuudessa olet luultavasti 160 cm/120 kg työtön kaljamaha, jolta jäi peruskoulu kesken.

On se aina jännä huomata miten erilaisen vastaanoton mies saa kun tällaisen asiallisen aloituksen postaa. Mies kivitetään, nainen saa sympatiaa

Täh? Mä just tätä luin ja mietin että onpa kerrankin harvinaisen ihana ketju, nainen ois ollu estoinen ja huono jos ei pildeensä jaa. Ja sit ois ollu kommenttia ku et hakee jotain laatikkoleukaa ja muu ei kelpaa! 

Huippu ketju! Ja miestä kohdellaan silkkikäsin ku vähänkään fiksummin kirjottaa! Nainen olis ollu laatikkoleukahoro. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin sun kans juoda aamukahvia milloin vain... Ihana ku on mies joka kirjoittaa ees semihyvin!

(sry, ihan hyvin sää kirjotit, vähempiki mulle riittäis) 

Vierailija
104/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ottaa ap:n ja maksella sen asumiset ja ruuat... Hottis! 

Vierailija
105/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haittaako, jos nainen tuo omia kavereitaan viettämään naisteniltaa yhteiseen kotiinne ja juttelevat innokkaasti? Entäpä kolistelu myöhään illalla tai aikaisin aamulla? Saako sisustaa yhteistä kotianne omaan tyyliinsä? Saako kokata mitä haluaa keittiössä? Saako katsoa tv:stä jumalanpalvelusta silloin kun haluaa? Entä musiikin kuuntelu, Saako kuunnella poppia kaiuttimella? Onko omaa suihkua vai pitääkö sopia suihkuvuorot? 

Tässäpä oli monta johon vastata:

Kotiinsa saa tietysti kukainenkin ystäviään tuoda kunhan ottaa muut asukkaat huomioon. 

Kolistelu samoin. Taloyhtiössä on järjestyssäännöt, jos erityisiä kolisteluja haluaa järjestää niin taloyhtiön ilmoituslistalle sitten niin naapuritkin tietävät. 

Sisustaminen... Sovittavissa, mutta tästä talosta ei saa mitään sliikkiä ysäri/nollarikämppää. Vanhat kakluunit ja muuta

Tässä on tosi kapeat raamit sille naiselle.

Hän muuttaa osaksi sinun elämääsi. Hän muuttaa sinun kotiisi, eli ei edes yhteiseen kotiin, hän istuu aamukahvipöydässäsi kuuntelemassa työjuttujasi ja välillä tulee seuraksi harrastuksiisi. Naisella ei siis käytännössä olisi omaa kotia ja hän asuisi toisen ihmisen kanssa niin, että hänen oma minuutensa olisi käytännössä hänen yksityisasiansa. Uskon, ettei kukaan aikuinen, täysipäinen nainen tartu tähän diiliin vain sen takia, että saa ilmaiset seinät ja sapuskat.

Vierailija
106/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Tavallaan tunnistan tuosta entisen itseni. Kuvittelin vuosikausia olevani aseksuaali ja aromantikko, mutta en todellakaan kuvittele enää. Tarvittiin vaan oikea mies. Niin että, ei missään nimessä kannata tyytyä tuollaiseen mitä tuossa kuvasit vaikka sen oikean löytymiseen menisikin aikaa. 

Tämä ei olisi minulle tyytymistä vaan aikalailla ideaalitilanne. Olen romantikko, enkä todellakaan aseksuaali, mutta työni vie aikani ja nautin siitä. Olen vain realistinen siitä, mitä voin toiselle ihmiselle tarjota, ja myös siitä mitkä ovat omat prioriteettini. Työ ensin.

Parisuhdetta en välttämättä tarvi, vaikka kuten sanoin, niin ei sekään väärin olisi jos kohdalle sattuisi. Tiedän kuitenkin, että minulla ei ole aikaa parisuhteelle, ei nyt eikä tulevaisuudessa niin kauan kuin työtäni voin tehdä. 

Oliko tämä siis ap? Täällä samanlainen nainen, sillä erotuksella että minä en etsi pelkkää kaverisuhdetta. Minulle sopisi sellainen elämä, jossa suurin osa molempien ajasta menee työhön. Jos törmäisimme Tinderissä, tutustuisin sinuun mielelläni vaikka olisit avoin tästä kaveruus-ideasta. Tosiasiassahan et voi tietää että et tulisi ikinä rakastumaan. Suhteen rakentaminen ystävyyden pohjalta on minulle tärkeää ja haluan tutustua uuteen ihmiseen täysin kiireettömästi, joten siksikin olisin kiinnostunut tutustumaan näin ajattelevaan mieheen.

Missäpäin Suomea asut?

Vierailija
107/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sopiva.

Vierailija
108/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän muuttaa osaksi sinun elämääsi. Hän muuttaa sinun kotiisi, eli ei edes yhteiseen kotiin, hän istuu aamukahvipöydässäsi kuuntelemassa työjuttujasi ja välillä tulee seuraksi harrastuksiisi. Naisella ei siis käytännössä olisi omaa kotia ja hän asuisi toisen ihmisen kanssa niin, että hänen oma minuutensa olisi käytännössä hänen yksityisasiansa. Uskon, ettei kukaan aikuinen, täysipäinen nainen tartu tähän diiliin vain sen takia, että saa ilmaiset seinät ja sapuskat.

Mun mielestä noi on aikas vaatimattomat vaateet! Siis jos joku maksais ruoan ja asumisen, se on jotain pari tonnia kuussa verotonta. Tuommoset jutut ku safka asuminen kun saa antaa verottomana... (haarukoin ap:n asuinpaikan, ja tiiän että oon oikeilla mestoilla) 

Jos ite maksaisin jolleki tuommosia summia ni tod vaatisin jotain supermallia! 

Vierailija
109/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tarttuisin tähän ilman muuta, sillä edellytyksellä että pidän miehestä (pidemmän tutustumisenkin jälkeen).

Minulla on oma, kiireinen elämä jolle oma asumisjärjestelyni on alisteinen. Olen ollut sinkku melko pitkään enkä halua käyttää rahaa siihen, että ylläpidän ns. normaalia kotia, jossa kuitenkin asuisin yksin ja jossa en juuri koskaan ole paikalla. Olisin oikein mielissäni jos voisin viettää vapaa-aikaa toisen asunnolla - etenkin jos siellä on vanha kaakeliuuni ja saisin lisäksi halutessani vaikuttaa sisustusratkaisuihin. 

t. 106

Vierailija
110/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jopas oli tarkkaan mietitty profiili. Puuttui enää vaan pitkä, tumma ja laatikkoleuka. Todellisuudessa olet luultavasti 160 cm/120 kg työtön kaljamaha, jolta jäi peruskoulu kesken.

On se aina jännä huomata miten erilaisen vastaanoton mies saa kun tällaisen asiallisen aloituksen postaa. Mies kivitetään, nainen saa sympatiaa

Luit vissiin vaan yhden kommentin... 

Vierailija
111/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä tarttuisin tähän ilman muuta, sillä edellytyksellä että pidän miehestä (pidemmän tutustumisenkin jälkeen).

Minulla on oma, kiireinen elämä jolle oma asumisjärjestelyni on alisteinen. Olen ollut sinkku melko pitkään enkä halua käyttää rahaa siihen, että ylläpidän ns. normaalia kotia, jossa kuitenkin

Ketjun perusteella aloittaja vaan ei etsi naista joka ei ole juuri koskaan kotona, vaan sitä arjen jakajaa aamukahvipöytään.

Vierailija
112/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella aloittaja vaan ei etsi naista joka ei ole juuri koskaan kotona, vaan sitä arjen jakajaa aamukahvipöytään.

Juuri aamukahvit ovat minullekin se hetki, jolloin olisi kiva olla samaan aikaan kotona. Seuraavan kerran olisin paikalla illalla päivän pääaterian aikoihin, seitsemän-kahdeksan maissa illalla.

Ap kertoi ex-vaimon olleen yksinäinen kun ap on niin harvoin kotona. Tästä syystä tullut ero. Tuskinpa hän toivoo kumppanin kykkivän asunnolla yksinään silloin kun hän ei itse ole siellä.  

t. 106

Vierailija
113/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota alivuokralainen, mies, kyllä joku varmasti haluaa asua ilmaiseksi. Nainen ei lähde vieraan miehen kotiin asumaan. Se on liian creepyä.

Vierailija
114/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miten hoitaisitte omat seksitarpeenne? Jos nainen haluaa tuoda kumppaneitaan asuntoosi?

Vierailija
115/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten iso asuntosi on? 

Olen asunut kahden miehen kanssa kaksiossa, siis kaveripohjalta, toinen homo ja toinen kaveri, jolta meni asunto alta ja ihan hyvin se meni. Silti ei ollut kauhean kiva kuunnella toisen seksiähinää, kun kämppiksillä oli omat kumppaninsa ja minulla omani. 

Kaikki muut asiat menivät hyvin. Mutta kyllä se mielestäni vaatii, että on ystävyys pohjalla. En lähtisi ventovieraan miehen kanssa samaan asuntoon, ellei se sitten olisi niin iso, että olisi käytännössä kaksi asuntoa. Vanhoissa huonejaon säilyttäneissä asunnossa voi tuollaisia ollakin eli alivuokralaisasunto ent. palvelijan asunnossa.

Vierailija
116/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri aamukahvit ovat minullekin se hetki, jolloin olisi kiva olla samaan aikaan kotona. Seuraavan kerran olisin paikalla illalla päivän pääaterian aikoihin, seitsemän-kahdeksan maissa illalla.

Ap kertoi ex-vaimon olleen yksinäinen kun ap on niin harvoin kotona. Tästä syystä tullut ero. Tuskinpa hän toivoo kumppanin kykkivän asunnolla yksinään silloin kun hän ei itse ole siellä.  

t. 106

No olethan sä sitten ihan päivittäin kotona, etkä juuri koskaan. Aika monet ihmiset ovat päiväsaikaan kotoa poissa ihan normaalistikin.

Vierailija
117/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baarista? Oikeestaan mistä vaan, missä käy ihmisiä. Työväenopistosta? Kirjaston jostain tapahtumasta? Joillain kaupoilla oli jotain, että ota tähän aikaan eri värinen kori ja ole sinkkuna parinetsinnässä..

Sun pitää vaan uskaltautua sanoon toiselle, että hei, tässä minä, tahtoisitko tavata. Suurin osa ei tahdo, koska on miljoona syytä, mutta kun tapaat sen yhden, se on menoa.

Älä häpeä. Ei ole mitään syytä. 

Vierailija
118/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. 106

No olethan sä sitten ihan päivittäin kotona, etkä juuri koskaan. Aika monet ihmiset ovat päiväsaikaan kotoa poissa ihan normaalistikin.

Pidän melko todennäköisenä että ap on itsekin kotona aamukahvin aikaan - kertoohan hän toivovansa siihen hetkeen seuraa. 

Olen saanut melko monilta treffikumppaneilta palautetta että minulla ei ole riittävästi aikaa "oikeaan" parisuhteeseen. Ap:n ex on varmaan myös ollut tämän tyyppinen ihminen. Tunnistin avauksesta itseni ja uskon meidän etsivän melko samanlaista kumppanuutta. Sillä erolla että itse uskon ilman muuta löytäväni rakkauden (sitten kun on vähän enemmän aikaa deittailla..) enkä siis näe mitään syytä rajata toiveitani jo etukäteen pelkän ystävyyden tasolle.

t. 106

Vierailija
119/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun perusteella ap hakee juuri sellaista joka ei kotona kökötä, vaan on menossa myös itse. Sellaista, joka ehtii aamukahvilla aloittaa päivän mukavasti toisen ihmisen kanssa. Sanoi moneen kertaan että ei halua mitään piikaa!

Minusta ap vaikuttaa ihanalta! 

Vierailija
120/142 |
11.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ihan saanut selvää, millaisen naisen ap haluaa. Mites jos naisella on kiva koti, niin miksei ap voi muuttaa siihen asumaan?