Mistä löytyisi nainen kumppaniksi?
Etsin siis kumppania, en rakkaussuhdetta, vaikka en vastaan laittaisi jos sellainen löytyisi. En vain usko, että minun aikatauluillani voisin olla hyvä puoliso.
Olen hyvätuloinen ja akateeminen 46-v mies jonka elämä on kiireistä ja hieman yksinäistä. Kavereita on, mutta työelämä on sen verran kiireistä meillä kaikilla, ja suurimmalla osalla on myös ruuhkavuodet, että emme ehdi kovin usein nähdä.
Minä haluaisin kotiini asumaan naisen, jonka kanssa voisin juoda aamukahvit, joskus käydä vaikkapa teatterissa tai pelaamassa sulkapalloa. Olisin valmis maksamaan hänen asumisensa ja ruokansa, pari lastakaan ei olisi este, pidän lapsista.
Sellainen mukava ja fiksu ihminen joka tekisi kodista vähän vähemmän tyhjän.
Minulla ei ole aikaa parisuhteen etsimiseen, ja suoraan sanottuna olen jo antanut sen suhteen periksi. Haluaisin kuitenkin ihmisen, jonka kanssa jakaa arkea ainakin jonkin verran.
Onko olemassa mukavia ja fiksuja, aikuisia naisia jotka eivät varsinaisesti ole parisuhteesta kiinnostuneita, mutta ovat ehkä siinä mielessä vastaavassa tilanteessa, että hekin myös haluaisivat jonkun aikuisen jonka kanssa kotona vaihtaa päivän kuulumiset ja ehkä joskus jotain yhdessä touhuta?
Missä heitä voisi tavata? Harrastuksissani (maastopyöräily ja sulkapallo) ei juuri ainakaan sellaisiin törmää. Ja miten edes tällaista järjestelyä voisi jollekin ehdottaa ilman, että vaikuttaa jotenkin omituiselta...? Se parisuhde tosiaan ei ole minulle se tärkein juttu, vaan aikuinen ihminen seurana, kodissani.
Olen eronnut, ex-vaimoni oli yksinäinen työaikataulujeni vuoksi ja löysi paremman elämän muualta. Ei lapsia.
Kysymys siis, mitä kautta tällaista kannattaisi lähteä etsimään?
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun ymmärsit. (Paitsi että en tarvi asuntolainaa tai mökkiä toisen kanssa, vaan olisin valmis jakamaan omani.)
Realiteetti varmaan kuitenkin on se, että tällaisen löytäminen tulee olemaan hyvin, hyvin vaikeaa.
Alkuperäinen kysymys yhä kuitenkin vielä pätee: mistä tällaista kannattaisi etsiä?
Asun Helsingissä.
Kommentoija 106 tässä. Minäkin asun Helsingissä ja olen vuoden tarkkuudella saman ikäinen kuin sinä. Kehottaisin vain käyttämään sinnikkäästi sitä Tinderiä. Olen itse löytänyt kaikki tärkeimmät parisuhteeni nettideittisivuilta/sovelluksista. Näistä ensimmäinen, yli kymmenen vuoden suhde, löytyi kun vastasin kuvattomaan ilmoitukseen Deitti.netissä vuosituhannen alkupuolella. Olemme edelleen ystäviä koska tulemme niin hyvin toimeen. En olisi ikinä tavannut näitä ihmisiä tosielämässä, koska meistä kukaan ei vietä juurikaan aikaa baareissa tai vastaavissa matalan kynnyksen sosialisointitilanteissa.
Deittisovelluksissa on paljon täysin epäsopivia ihmisiä, mutta silti niiden avulla on mahdollista tavoittaa ne harvat itselle sopivat, kunhan jaksaa selata eikä jää tuhlaamaan aikaa huonosti yhteensopivien ihmisten kanssa. Tämän vuoksi on tärkeää kertoa itsestään riittävän seikkaperäisesti jo profiilitekstissä. Jos profiilisi on samanlainen kuin kaikilla muilla, oikeanlaiset ihmiset eivät tunnista yhteensopivuutta ja match jää syntymättä.
Kerro rehellisesti mitä olet etsimässä. Kehottaisin jättämään hieman avoimeksi tuon toiveen pelkästä ystävyydestä ellet jostain syystä ole täysin fanaattinen sen asian suhteen. Voit sen sijaan kertoa että pidät tällaistakin vaihtoehtoa kiinnostavana. Kerro etsiväsi kumppania, jolle kiireinen työelämäsi ei ole ongelma - ja jos sinulle on myönteinen asia että toisen työelämä on yhtä kiireistä, se kannattaa mainita. Kerro myös persoonallisuudestasi ja pyri tuomaan esille millainen huumorintajusi on (ei selittämällä/kuvailemalla vaan kirjoittamalla huumorintajuisesti). Haasteeksi muodostuu tämän tietomäärän mahduttaminen 500 merkkiin, mutta jos onnistut tekemään sen hauskasti ja myönteisen sävyisesti, löydät varmasti etsimäsi. Kaikkea ei tarvitse kirjoittaa auki monisanaisesti. Luota siihen että kaltaisesi henkilö lukee myös rivien välit oikein, koska hänen omat ajatuksensa kulkevat samoja ratoja. Laita kuva siitä kaakeliuunista jne.
Itse pyyhkisin sinut ilman muuta oikealle sen perusteella mitä olet kertonut tässä ketjussa. Ihmisiä, joilla on aito intohimo työtään kohtaan, on melko vähän. Tämä on kuitenkin yksi niistä kriteereistä joista en voi tinkiä. Elelen ennemmin sinkkuna kunnes tällainen helmi osuu kohdalle. Kaikki muukin kertomasi kuulostaa lupaavalta - sulkapalloa en ole pelannut mutta voisin kokeilla. Deittisovelluksissa tärkeintä on käyttää niitä niin, että ei pala loppuun vaan jaksaa olla aktiivinen pitkään. Älä tee siitä elämää suurempaa projektia vaan selaile laiskasti silloin tällöin. Tykkäyksiä jaa ainoastaan silloin, kun profiili vaikuttaa poikkeuksellisen sopivalta juuri sinulle. Jos vastatykkäystä ei tule heti, älä lannistu. Toinen osapuoli on todennäköisesti myös laiska selailija ja algoritmi tekee vielä omat mutkansa matkaan. Helsingin kokoisessa kaupungissa käyttäjiä ei kuitenkaan ole loputtomasti, joten sinulle sopiva nainen näkee profiilisi kyllä ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Tuota kutsutaan parisuhteeksi.
Ei kutsuta vaan kämppiksiksi.
Ap ei hakenut mitään romanttista, oman huoneenkin nainen saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kun ymmärsit. (Paitsi että en tarvi asuntolainaa tai mökkiä toisen kanssa, vaan olisin valmis jakamaan omani.)
Realiteetti varmaan kuitenkin on se, että tällaisen löytäminen tulee olemaan hyvin, hyvin vaikeaa.
Alkuperäinen kysymys yhä kuitenkin vielä pätee: mistä tällaista kannattaisi etsiä?
Asun Helsingissä.
Kommentoija 106 tässä. Minäkin asun Helsingissä ja olen vuoden tarkkuudella saman ikäinen kuin sinä. Kehottaisin vain käyttämään sinnikkäästi sitä Tinderiä. Olen itse löytänyt kaikki tärkeimmät parisuhteeni nettideittisivuilta/sovelluksista. Näistä ensimmäinen, yli kymmenen vuoden suhde, löytyi kun vastasin kuvattomaan ilmoitukseen Deitti.netissä vuosituhannen alkupuolella. Olemme edelleen ystäviä koska tulemme niin hyvin toimeen. En olisi ikinä tavannut näitä ihmisiä tosielämäss
Miksi Tinderiin? Siellä etsitään romanttista kumppania, ap halusi vain kämppiksen. Onhan näitä paikkoja, mistä voi löytää ihan ystävänkin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Tinderiin? Siellä etsitään romanttista kumppania, ap halusi vain kämppiksen. Onhan näitä paikkoja, mistä voi löytää ihan ystävänkin.
Oma neuvoni on Tinder, koska uskon olevani sellainen nainen jollaista ap etsii, ja minut löytää Tinderistä (tosin juuri nyt pidän taukoa koska työkiireet ovat poikkeuksellisella tasolla jonkin aikaa). En pidä Tinderin toimintaperiaatteesta mutta käytän sitä koska tärkeintä on tavoittaa mahdollisimman suuri määrä käyttäjiä. Minulle sopivia miehiä on niin vähän, että suuresta käyttäjämäärästä löytyy todennäköisemmin se yksi sopiva, kunhan jaksaa selata tarpeeksi pitkään. Aiemmin käytin OkCupidia, joka oli huomattavasti Tinderiä parempi. Match.com on kuitenkin tarkoituksella pilannut sen ja nykyään sen ainoa etu on mahdollisuus kirjoittaa pidempi profiiliteksti. Jos haluaisin edelleen käyttää sitä, minun pitäisi tehdä profiili alusta alkaen uudelleen, ml. vastaukset satoihin kysymyksiin, koska OKC poisti kysymyksistä sanalliset selitykset. Tämän seurauksena moni aiempi vastaukseni antaa minusta vääränlaisen kuvan. Vastauksia ei ole mahdollista poistaa. Koska OKC poisti myös mahdollisuuden lisätä kysymyksiin painoarvoja ja muutti algoritmia vähemmän osumatarkaksi, en koe aiheellisena nähdä niin paljon vaivaa että tekisin uuden profiilin - käytän siis nykyään lähinnä Tinderiä.
Se, minkä sovelluksen kautta uusi ihmissuhde syntyy, ei tietenkään määritä sitä minkälainen ko. ihmissuhteesta tulee. Sovellus ei ole kauppa josta hankintaan tietyt ennalta määritellyt speksit täyttävä tuote, vaan suhde muodostuu sellaiseksi mikä kyseisten kahden ihmisen välille on mahdollista muodostua. Parhaissa ystävissäni on yksi ex-kumppani ja kaksi deittisovelluksessa tavattua miestä joiden kanssa seurustelusuhde ei olisi toiminut, mutta kaverisuhde toimii loistavasti.
t. 106
Vierailija kirjoitti:
en ihan saanut selvää, millaisen naisen ap haluaa. Mites jos naisella on kiva koti, niin miksei ap voi muuttaa siihen asumaan?
Ap ei halunnut "naista"... Ap halusi ihmisen jonka kanssa juoda aamukahvit...
Ap voisi palkata henkilökohtaisen avustajan. Tai sokerisuhde, jossa näytellään tuota ap:n haluamaa kaavaa. GFE, tai mikä se nyt täsäsä tapauksessa sitten olisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tässä on seuraavat ongelmat:
- naiselle muutto tuntemattoman miehen kanssa yhteen on erittäin suuri riski
- tuo asumisen ja ruoan tarjoaminen hämmentää kuviota, koska ei ole tyypillinen kämppistapaus
Ratkaisuja:
- ehdota kuviota naiselle, joka on läheinen ystävä jo vuosien ajalta
- vaikka kommuuni tuntuu vieraalle, olisiko kolmen kämppä millainen? Esim pari eläkeläisrouvaa
- muistan kun uutisoitiin suomalaismiehestä, joka otti ukrainalaisperheen luokseen asumaan - tässä toki kielimuuri
- rahan suhteen: muotoilisin jotenkin niin, että "minulla on omistusasunto, joten jaettavaksi jää vain vesi ja sähkö" tmv
- ruoka tulisi jokaisen itse maksaa
Vaikeinta on ottaa tämä asia esiin niin ettei kuulosta kriipiltä. En korostaisi sukupuolta, sanoisin, että sukupuolella ei ole väliä, mutta kok
Aloituksessa puhutaan nimenomaan kuinka otaa asia esin ettei vaikuta ihan hullulta. Ei tule vaikutelmaa, että ensin tutustuttaisiin kuukausitolkulla.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa puhutaan nimenomaan kuinka otaa asia esin ettei vaikuta ihan hullulta. Ei tule vaikutelmaa, että ensin tutustuttaisiin kuukausitolkulla.
Mulle siitä just tulee vaikutelma että kysytään, ja sitten tutustutaan huolella jos kiinnostusta. Ap vaikuttaa ihan fiksulta, tuskin se ketään täysin tuntematonta kämpilleen ottaa elätettäväksi!
Työväenopiston erilaisilta kursseilta. Kielikurssit on oikein hyviä, kun niissä on ryhmätöitä,
Vierailija kirjoitti:
No haloo. Tällainen suhdetyyppi on poikkeuksellinen, joten totta kai jo sen esiin ottaminen aiheuttaa kielteisiä reaktioita. Näitä on jo kertynyt hyvä määrä tähän keskusteluunkin.
En ymmärrä lainkaan mistä osa keskustelijoista on keksinyt että tuntemattoman naisen pitäisi muuttaa suoraan ap:n luo asumaan. Eiköhän hän ihan normaalisti aio tutustua ihmisiin. Mutta ennen kuin alkaa pitkän kaavan mukaan tutustua johonkuhun, tällainen asia kannattaa ottaa puheeksi ettei se toinen osapuoli sitten parin kuukauden tutustumisen jälkeen pety kun ap kertoo haluavansa systeemiä jossa lähinnä ollaan kavereita ja tavataan joskus ohimennen töiden lomassa. On kohteliasta muita kohtaan olla rehellinen siitä mitä etsii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, että romantiikka on aika kaukana, kun on ollut sen 20 vuotta saman ihmisen kanssa saman katon alla.
Harvoin pitkissä parisuhteissa mitään romantiikkaa on. Osasta katoaa seksikin kokonaan.
Ap:n ehdotus olisi minulle täydellinen ehkä muutaman vuoden päästä. Asun tällä hetkellä ulkomailla ja täytyy miettiä haluanko Suomeen takaisin, luen uutisia ja maan suunta ja tilanne nyt pistävät epäröimään.
Käy lomalla Espanjassa. Naapurilla espanjalainen sairaanhoitajavaimo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin sanoa, että romantiikka on aika kaukana, kun on ollut sen 20 vuotta saman ihmisen kanssa saman katon alla.
Totta. Mutta harva myöntää😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään se, miksi kenenkin suhdetta kutsutaan, on parin oma asia. Ulkopuoliset eivät voi siitä määrätä.
Nosto. Onko ap vielä linjoilla? Entä onko palstalla muita ap:n kaltaisia? Minuakin kiinnostaa missä samanmielisiä voisi tavata.
Jotenkin tulee sellainen tunne, että aloittaja on masentunut, iloton ja itsekeskeinen ihminen. Ei tekisi hyvää asua sellaisen kanssa samassa asunnossa.
Joo, otin vaan kantaa sillä tietoa, kun sanoit, ettet ole juuri ollenkaan kotona. Aloittaja kun tosiaan on kertonut hakevansa sitä seuraneitiä joka istuu aamukahvipöydässä, jakaa yhteistä kotiarkea ja tulee välillä seuraksi hänen harrastuksiinsa, mutta jolla on kuitenkin oma elämä. Asia ei siis olekaan mikään ongelma, kerta olet melko normaalisti kotona.