Mistä löytyisi nainen kumppaniksi?
Etsin siis kumppania, en rakkaussuhdetta, vaikka en vastaan laittaisi jos sellainen löytyisi. En vain usko, että minun aikatauluillani voisin olla hyvä puoliso.
Olen hyvätuloinen ja akateeminen 46-v mies jonka elämä on kiireistä ja hieman yksinäistä. Kavereita on, mutta työelämä on sen verran kiireistä meillä kaikilla, ja suurimmalla osalla on myös ruuhkavuodet, että emme ehdi kovin usein nähdä.
Minä haluaisin kotiini asumaan naisen, jonka kanssa voisin juoda aamukahvit, joskus käydä vaikkapa teatterissa tai pelaamassa sulkapalloa. Olisin valmis maksamaan hänen asumisensa ja ruokansa, pari lastakaan ei olisi este, pidän lapsista.
Sellainen mukava ja fiksu ihminen joka tekisi kodista vähän vähemmän tyhjän.
Minulla ei ole aikaa parisuhteen etsimiseen, ja suoraan sanottuna olen jo antanut sen suhteen periksi. Haluaisin kuitenkin ihmisen, jonka kanssa jakaa arkea ainakin jonkin verran.
Onko olemassa mukavia ja fiksuja, aikuisia naisia jotka eivät varsinaisesti ole parisuhteesta kiinnostuneita, mutta ovat ehkä siinä mielessä vastaavassa tilanteessa, että hekin myös haluaisivat jonkun aikuisen jonka kanssa kotona vaihtaa päivän kuulumiset ja ehkä joskus jotain yhdessä touhuta?
Missä heitä voisi tavata? Harrastuksissani (maastopyöräily ja sulkapallo) ei juuri ainakaan sellaisiin törmää. Ja miten edes tällaista järjestelyä voisi jollekin ehdottaa ilman, että vaikuttaa jotenkin omituiselta...? Se parisuhde tosiaan ei ole minulle se tärkein juttu, vaan aikuinen ihminen seurana, kodissani.
Olen eronnut, ex-vaimoni oli yksinäinen työaikataulujeni vuoksi ja löysi paremman elämän muualta. Ei lapsia.
Kysymys siis, mitä kautta tällaista kannattaisi lähteä etsimään?
Kommentit (142)
Nää on näitä joka keväisiä/kesäisiä soluttautujia viirusilmineen, terveisin jukka tyyppisiä feikkejä.
Minulla on jo oma asunto ja elämä. Muuten voisin hyvin ryhtyä taloudenhoitajaksesi. Hakusi kuulostaa juuri siltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä löytyy varmasti, kun olet rehellinen ja kerrot nuo samat asiat siellä.
Tinderissä olin hetken, mutta kokemukseni sieltä ei ollut kovin hyvä. Ehkä kävi huono tuuri, ja pitäisi yrittää uudelleen. Ehkä myös toisin sanavalinnoin. Minulle tarjottiin seksiä siellä elättämistä vastaan, ja sellainen ei ole haussa.
Ja sitten jos siellä mainitsee, että haluaisi jonkin parisuhteen välimuodon tai kevytversion tai juttuseuraa, niin luullaan olevan pelkästään seksin perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kaipaa siis vanhaa kunnon seuraneitiä.
Mielenkiintoinen aloitus ja aloittajalla on realiteetit itsensä kohdalla kunnossa. Realiteetit tuollaisen kumppanuuden löytämiseksi taas on myös hyvä hyväksyä, mutta toivon todellakin, että tämä kuvio onnistuisi.
Minustakin tämä on jotenkin symppis toivomus, vaikka monen mielestä ja omastanikin potentiaalisesti ongelmallinen. Todennäköistä tietenkin, että aloitus on trollausta. Mutta symppis trollaus kyllä.
En ole trolli. Aivan vakavasti mietin, että haluaisin elämääni enemmän vapaa-ajan ihmiskontaktia rajallisen aikani puitteissa. Ja oikeastaan ainoa tapa jonka siihen näen, olisi joku jonka kanssa asua.
Olisin sen myös valmis kustantamaan, jos sopiva ihminen kohdalle sattuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderistä löytyy varmasti, kun olet rehellinen ja kerrot nuo samat asiat siellä.
Tinderissä olin hetken, mutta kokemukseni sieltä ei ollut kovin hyvä. Ehkä kävi huono tuuri, ja pitäisi yrittää uudelleen. Ehkä myös toisin sanavalinnoin. Minulle tarjottiin seksiä siellä elättämistä vastaan, ja sellainen ei ole haussa.
Ja sitten jos siellä mainitsee, että haluaisi jonkin parisuhteen välimuodon tai kevytversion tai juttuseuraa, niin luullaan olevan pelkästään seksin perässä.
Oletko aloittaja? Jos kuvailisit asian kuten tässä aloituksessa etkä hötkyilisi tapaamisen kanssa, eli saisit asiasi teroitettua vastaajille kunnolla perille ennen mitään muita liikkuja, voisit löytää etsimäsi. Kuulostaa että olet luovuttanut helposti siellä Tinderissä.
Kiinnostaisi, mikä voi olla noin mielenkiintoinen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kaipaa siis vanhaa kunnon seuraneitiä.
Mielenkiintoinen aloitus ja aloittajalla on realiteetit itsensä kohdalla kunnossa. Realiteetit tuollaisen kumppanuuden löytämiseksi taas on myös hyvä hyväksyä, mutta toivon todellakin, että tämä kuvio onnistuisi.
Minustakin tämä on jotenkin symppis toivomus, vaikka monen mielestä ja omastanikin potentiaalisesti ongelmallinen. Todennäköistä tietenkin, että aloitus on trollausta. Mutta symppis trollaus kyllä.
En ole trolli. Aivan vakavasti mietin, että haluaisin elämääni enemmän vapaa-ajan ihmiskontaktia rajallisen aikani puitteissa. Ja oikeastaan ainoa tapa jonka siihen näen, olisi joku jonka kanssa asua.
Olisin sen myös valmis kustantamaan, jos sopiva ihminen kohdalle sattuisi.
Etkö maininnut, että naisella pitäisi olla oma elämä ja duuni? Jos hänellä olisi työ, mihin hän elatusta tarvitsisi?
Vierailija kirjoitti:
Mistä ne pari lasta tulisivat, jos suhde olisi pelkkä kumppanuus?
tiedätkö, kun on kukkia ja mehiläisiä ja sitten ne mehiläiset...
Suomen valtiolla on aina tapana houkutella ja kiristää töihin valtiolle jonkim seksuaalisuuden tai ihmissuhteen avulla tai viinapullon. Varmaan suunnittelevat palkkaavansa viimeistään kesäksi valtiolle töihin.
Mikä kumppanuus, liikekumppanuus? Hah hah haa. Miten epätoivoinen työnantaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko, että naiset vapaaehtoisesti asuvat miesten kanssa? Nainen asuu miehen kanssa vain, jos rakastaa miestä tai saa siltä tyydytystä tai on yhteisiä lapsia tai yhteinen asuntolaina / yhteisessä omistuksessa oleva asunto. Sinun kanssa naisella ei olisi mitään noista.
Tässähän se ydinongelma tuli.
Ymmärrän aloittajaa ja ymmärrän tasan tarkkaan mitä hän hakee. Tiedän kuitenkin, että mikäli nainen haluaa tuollaisen arjen kumppanuuden ilman parisuhdetta, hän muodostaa sen mieluummin toisen naisen kuin miehen kanssa. Ihan jopa niin, että tuo on jopa joissain määrin yleistyvä ilmiö. Täälläkin on joskus ollut aloitus missä nainen pohti haluaisiko joku nainen lähteä toisen naisen kanssa avioliiton kaltaiseen suhteeseen, jossa ei kuitenkaan olisi parisuhdetta ja seksiä. Elettäisiin yhdessä, otettaisiin yhteinen asuntolaina, matkusteltaisiin, hankittaisiin ehkä
Kiitos kun ymmärsit. (Paitsi että en tarvi asuntolainaa tai mökkiä toisen kanssa, vaan olisin valmis jakamaan omani.)
Realiteetti varmaan kuitenkin on se, että tällaisen löytäminen tulee olemaan hyvin, hyvin vaikeaa.
Alkuperäinen kysymys yhä kuitenkin vielä pätee: mistä tällaista kannattaisi etsiä?
Asun Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos siellä mainitsee, että haluaisi jonkin parisuhteen välimuodon tai kevytversion tai juttuseuraa, niin luullaan olevan pelkästään seksin perässä.Oletko aloittaja? Jos kuvailisit asian kuten tässä aloituksessa etkä hötkyilisi tapaamisen kanssa, eli saisit asiasi teroitettua vastaajille kunnolla perille ennen mitään muita liikkuja, voisit löytää etsimäsi. Kuulostaa että olet luovutt
Tämä en ollut minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten jos siellä mainitsee, että haluaisi jonkin parisuhteen välimuodon tai kevytversion tai juttuseuraa, niin luullaan olevan pelkästään seksin perässä.Oletko aloittaja? Jos kuvailisit asian kuten tässä aloituksessa etkä hötkyilisi tapaamisen kanssa, eli saisit asiasi teroitettua vastaajille kunnolla perille ennen mitään muita liikkuja, vois
Siis et ollut tuo parisuhteen välimuodosta ja kevytversiosta kirjoittaja. Neuvot oli kuitenkin tarkoitettu aloittajalle.
Vierailija kirjoitti:
Kaappihomo etsii kulissia? 😂
Mä elin tuollaista tietämättäni. FU.
Mä pystyisin olemaan tuollaisessa riippumattomassa tilanteessa, mulla on mun omat jutut ja työt joita teen ja priorisointi, paljon myös kotona.
Mutta ongelma olisi se, että silloin kun en ole yksin, haluan että hellitään ja lellitään, joten mikään platoninen homma ei kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Etkö maininnut, että naisella pitäisi olla oma elämä ja duuni? Jos hänellä olisi työ, mihin hän elatusta tarvitsisi?
En luvannut elättämään, vaan sen, että voisin maksaa asumisen ja ruoat. Oman palkkansa voisi sitten käyttää miten haluaa. Eri asioita täysin. Ruoka ja asuminen ei mielestäni ole elatus, vaan avustus ennemminkin.
Miksi ihmeessä mukava ja fiksu työssäkäyvä nainen haluaisi muuttaa jonkun vieraan miehen nurkkiin ja pakotettuna juoda aamukahvinsa vieraan miehen kanssa ja pelata joskus sulkapalloa? Miksi kukaan nainen haluaisi tuollaista ankeaa ja ahdistavaa elämää?
Miten voi yllättää, että joku on työorientoitunut ja nauttii siitä? Eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mukava ja fiksu työssäkäyvä nainen haluaisi muuttaa jonkun vieraan miehen nurkkiin ja pakotettuna juoda aamukahvinsa vieraan miehen kanssa ja pelata joskus sulkapalloa? Miksi kukaan nainen haluaisi tuollaista ankeaa ja ahdistavaa elämää?
Naurahdin. Voihan sen noinkin todeta. Eri
Tässähän se ydinongelma tuli.
Ymmärrän aloittajaa ja ymmärrän tasan tarkkaan mitä hän hakee. Tiedän kuitenkin, että mikäli nainen haluaa tuollaisen arjen kumppanuuden ilman parisuhdetta, hän muodostaa sen mieluummin toisen naisen kuin miehen kanssa. Ihan jopa niin, että tuo on jopa joissain määrin yleistyvä ilmiö. Täälläkin on joskus ollut aloitus missä nainen pohti haluaisiko joku nainen lähteä toisen naisen kanssa avioliiton kaltaiseen suhteeseen, jossa ei kuitenkaan olisi parisuhdetta ja seksiä. Elettäisiin yhdessä, otettaisiin yhteinen asuntolaina, matkusteltaisiin, hankittaisiin ehkä kesämökki jne, mutta kuitenkin ilman parisuhdetta. Aloitus sai valtavasti vastauksia ideasta innostuneilta naisilta ja muutamat jopa kertoivat elävänsä tuollaisessa suhteessa.