Minne ovat kadonneet hyppynaru ja jojo? Mitä muistoja teillä on omanaikanne leluista lapsena?
Kommentit (117)
Me leikittiin lapsena kirkonrottaa.
Hyppynaru olisi vielä todella terveellinen ihmiselle lasna ollessa
Mä oon syntynyt 70-luvulla. Mulla oli frisbee ja hyppynaru ja toki jojokin. Mun lapset on syntyneet 00-luvulla: heillä myös on frisbeen lisäksi sekä hyppynaru että jojo. Et ihan en saa kiinni sun aloituksesta ap. Vistiä en oo nähnyt kenenkään enää hyppivän nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Hyppynaru olisi vielä todella terveellinen ihmiselle lasna ollessa
Hyppynaruja myydään lelukaupoissa ja tavaratalojen leluosastolla keväällä ja kesällä. Niitä oli viime vuonna ainakin Sinsayn leluosastolla (pieni nurkkaus vaatemyymälässä), halpakaupoissa, esim. Normalissa ja tosiaan lelukaupoissa. Kannattaa etsiä niitä huhti-kesäkuussa. Jojoja saa lelulkaupoista vuodenajasta riippumatta.
Markkinapallo oli vekkuli kapine. Niin kauan pomputeltiin, kunnes se ohut kumilanka katkesi.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon syntynyt 70-luvulla. Mulla oli frisbee ja hyppynaru ja toki jojokin. Mun lapset on syntyneet 00-luvulla: heillä myös on frisbeen lisäksi sekä hyppynaru että jojo. Et ihan en saa kiinni sun aloituksesta ap. Vistiä en oo nähnyt kenenkään enää hyppivän nykyään.
Twist-kuminauhoja oli myynnissä viime kesänä.
Twist kuminauha vai mikä sen nimi oli. Ja tietysti hyppynaru. 10 tikkua laudalla ja vaikka mitä muita leikkejä. Ulkona oltiin suurin osa päivästä.
Vierailija kirjoitti:
Markkinapallo oli vekkuli kapine. Niin kauan pomputeltiin, kunnes se ohut kumilanka katkesi.
Hauskoja lapsuudenmuistoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Twist-kuminauhoja oli myynnissä viime kesänä.
Hieno homma! Tosiaan omat lapset on poikia, niin voi vaan sitä johtua että en ole tuohon juttuun enää törmännyt. Kiva juttu jos se on vielä voimissaan, oli hauskaa liikuntaa.
Hyvä stressinhallinta lelu tuo jojo.
Twist, pakkis, polttopallo, 10 tikkua laudalla, kuka pelkää mystaa miestä, peili, väri, hippa ja vaikka mitä.
Meillä on aikuisten hyppynaru treenukassissa ja lasten hyppynaru esikoisen huoneessa. Jojoja ei ole. Katuliidut löytyy kohta voi hyppiä ruutua.
Antakaapa nykylapselle Viewmaster käteen ja kertokaa, että tämä oli lapsuutenne jännin lelu. Ilmeet ovat taatusti ikuistamisen arvoisia.
Hyppynaru ja jojo ovat tuttuja, meillä oli myös sellainen todella pitkä kuminauhalenkki, meidän murrealueella vistiksi kutsuttu. Oli noin 2-3 metrinen lenkki, kaksi ihmistä seisoi "pylväinä" ja se lenkki oli ensin heidän nilkoissaan, sitten polvissa ja nousi siitä asteittain ylöspäin. Pelaajien piti lorun tahdissa hyppiä kuminauhan päälle ja siirrellä sitä hypätessään jaloillaan eri tavoilla. Ensin piti muistaakseni hypätä kummankin nauhan päälle ja pois, piti hypätä hajareisin nauhojen ohi yms.
En tiedä meneekö varsinaiseen leluosastoon, mutta muoviset pelikortit ja pyykkipojat kuuluivat polkupyörään😀
Vierailija kirjoitti:
Antakaapa nykylapselle Viewmaster käteen ja kertokaa, että tämä oli lapsuutenne jännin lelu. Ilmeet ovat taatusti ikuistamisen arvoisia.
Entisajan YouTube😄
Miten niin kadonneet, meidän lapsilta ainakin löytyy molemmat. Jojoja toivoivat joululahjaksi, kun kavereillakin oli.
Twistiä sen sijaan en ole oman lapsuuden jälkeen nähnyt.
Millä ihmeen logiikalla jotkut kirjoittavat joitakin täysin sattumanvaraisia sanoja yhteen. Kuten "omanaikanne"? Voisiko joku tätä harrastava selittää?
Ritsalla ammuttiin kiviä, henkarin putkella marjoja, tussillä paperimällejä ja pinniritsalla tapsikoukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Ritsalla ammuttiin kiviä, henkarin putkella marjoja, tussillä paperimällejä ja pinniritsalla tapsikoukkuja.
Niin ja nuo kaikki olivat itse tehtyjä leluja.
Tai ei pelata. Lapset ei leiki tai pelaa enää ulkona.