IL: Naistentautien erikoislääkäri: Kuukausittainen verenvuoto ei ole luonnollista, nainen on kuin vuotava ämpäri
-Jos ämpäri vuotaa pohjasta, se korjataan.
Luonnehtii naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri ja dosentti naisten kuukautisia, jotka hänen mukaansa eivät ole luonnollinen, vaan täysin uusi, viime vuosikymmenten ilmiö.
Hänen mukaansa sitä ennen naiset ovat jatkuvasti olleet raskaana ja imettäneet, mikä on asioiden luonnollinen järjestys ja sen vuoksi kuukausittainen verenvuoto on luonnotonta. Hän mainitsee näiden luonnottomien verenvuotojen merkittävimpinä haittavaikutuksina matalan hemoglobiinin ja ferritiinin. Sen vuoksi ämpäri tulisi tilkitä. Joko hormonaalisella ehkäisyllä, tai muilla lääkkeillä ja/tai toimenpiteillä. Nekö sitten ovat luonnollisia?
Erikoislääkäri ja dosentti vaikuttaa nyt kokonaan unohtaneen monta asiaa: 1) Käytännössä kaikkien naisten hemoglobiini laskee raskaudessa. 2) Synnytyksessä myös menetetään aina verta, määrä voi olla jopa niin suuri, että tarvitaan verta luovuttajalta. Määrä voi olla jopa niin suuri, että lapsivuoteelle on menehdytty verenvuotoon silloin, kun elimme vielä luonnon järjestyksen mukaisesti. 3) Imetys myös lisää raudantarvetta.
Joten, naisten hemoglobiini ja rauta-arvot ei pysyisi hyvinä silloinkaan, jos eläisimme tämän dosentin luonnollisen järjestyksen mukaan ja olisimme raskaana, synnyttäisimme ja imettäisimme koko ajan. Vaikutus hemoglobiiniin ja ferritiiniin olisi silloinkin negatiivinen. Valitettavasti naisen elimistö on hieman monimutkaisempi kuin vuotava ämpäri.
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/5efe2e69-1c6d-4fc3-a3fc-e1665…
Kommentit (264)
Siksi olen välttänyt koko ikäni naisia.
Onkohan tää muija joku transaktivisti, kuulostaa niin luonnosta vieraantuneelta. Vai ei menkat ole luonnollinen vuoto, mutta hormonin vetäminen on. Miten tollanen kaistapää saa toimia lääkärinä, kysyn vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset halutaan alistaa lääkeyhtiöiden mannekiiniksi niin pitkään kuin vain on mahdollista.
On keksitty varsinainen rahasampo; naisten hormoonitoiminta.
Eihän luonnollista hormoonitoimintaa ole keksitty, on keksitty luonnottomia hormooneja ns.ehkäisyvalmisteita.
Sen takia on nurinkurista lääkäriltä leimata se, mitä keho luonnostaan tekee luonnottomaksi ja tarjota tilalle keinotekoisia hormoneja.
En itse vastusta näiden käyttöä, tai mitään lääketieteen toimenpiteitä, mutta tämmöinen narratiivi ei ole totuudenmukainen eikä eettinen.
On varmaan syönyt itse lapsesta asti hormoneita niin nuppi seonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raskausaikana monella on oikein hyvät rauta-arvot.
Kannattaako kommentoida, jos ei tiedä asiasta yhtään mitään.
Kun minä olin raskaana 1977, hemoglobiini oli 152. En saanut syödä rautaa. Synnytyksen jälkeen oli 136.
Joillain ihmisillä tosiaan rautaa voi myös kertyä elimistöön liikaa, mutta yleensä se on poikkeus eikä normi.
Synnyttäkää naiset, miehet haluu sotia! Sodat vaarantuu jos ei riitä ihmisiä!
Lääkäri viittasi luonnonkansojen elämään, mutta onhan kuukautiset olleet luonnollinen tila länsimaisessa yhteiskunnassa varmaan jo päälle tuhat vuotta, saa mennä aika kauas historiaan, kun sivilisaatio on ollut niin alkukantainen missä täysin pidäkkeettä on kaikkia naisia nusuteltu menemään kuin apinat, ilman avioliittoja tms. On iät ja ajat ollut vanhojapiikoja, nunnia ja lapsettomaksi jääneitä pariskuntia.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri viittasi luonnonkansojen elämään, mutta onhan kuukautiset olleet luonnollinen tila länsimaisessa yhteiskunnassa varmaan jo päälle tuhat vuotta, saa mennä aika kauas historiaan, kun sivilisaatio on ollut niin alkukantainen missä täysin pidäkkeettä on kaikkia naisia nusuteltu menemään kuin apinat, ilman avioliittoja tms. On iät ja ajat ollut vanhojapiikoja, nunnia ja lapsettomaksi jääneitä pariskuntia.
Luitko edes juttua? Viittasi aikaan ennen 1960 -lukua. Tuore viime vuosikymmenten ilmiö ovat hänen mukaansa naisten kuukautiset.
Öööö, mitä noin hulluun väitteeseen voi edes kommentoida. Sanattomaksi vetää.
Hyvä muistutus siitä, että lääkäriinkään ei voi aina luottaa. Jos vaisto sanoo että lääkäri on väärässä tai kaheli, etsi toinen lääkäri. Lääkärikunnassa on turhan paljon kaheleita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luitko edes juttua? Viittasi aikaan ennen 1960 -lukua. Tuore viime vuosikymmenten ilmiö ovat hänen mukaansa naisten kuukautiset.
Kannattais perehtyä vähän paremmin ihmiskunnan historiaan, jos on noin harhaiset käsitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun minä olin raskaana 1977, hemoglobiini oli 152. En saanut syödä rautaa. Synnytyksen jälkeen oli 136.
Ihmetyttää aina nämä , kun minäkin, niin sitten kaikki muutkin tyypit. Olet ennemmin poikkeus kuin sääntö. Tädilläni on ongelmana liian korkea hemoglobiini, mutta hän on ainoa jonka olen livenä tavannut. Ja laskihan se sinullakin, vaikka lähtötilanne olikin aika korkea.
Vierailija kirjoitti:
Pohdin kanssa eilen juttua lukiessa, että viittasiko luonnonkansoihin, mutta jos tarkastellaan näitä heimoja, joilla voi olla keskenään hyvinkin erilaisia tapoja suhtautua naisten synnytyksiin ja kuukautisiin, niin huomataan, ettei tuokaan voi pitää paikkansa.
Esim Masai-heimon naisilta on kokonaan kielletty seksi jopa 2 vuoden ajan synntyksestä, eli todennäköisesti heillä voi olla kuukautiset. Toisekseen, näiden heimojen naisilla ei ole valtavia lapsikatraita aina myöskään.
Vierailija kirjoitti:
Naiset halutaan alistaa lääkeyhtiöiden mannekiiniksi niin pitkään kuin vain on mahdollista.
On keksitty varsinainen rahasampo; naisten hormoonitoiminta.
Mä haluan hormonikorvauksen. Mulla kuivuu iho, hajoaa nivelsiteet, kirvelee limakalvot enkä nuku, hikoilen ja saan hikoiluekseemaa. Kainalot ja taipeet rikki.
Ei hormoneja helposti määrätä, joten tuo sun sakaliittoteoria meni päin vittya. Oon kaksi vuotta pyytänyt hormoneja, nyt vaadin niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattais perehtyä vähän paremmin ihmiskunnan historiaan, jos on noin harhaiset käsitykset.
Noin siinä jutussa tämä lääkäri sanoo. Minä en ole tätä keksinyt.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tää muija joku transaktivisti, kuulostaa niin luonnosta vieraantuneelta. Vai ei menkat ole luonnollinen vuoto, mutta hormonin vetäminen on. Miten tollanen kaistapää saa toimia lääkärinä, kysyn vaan.
Tottahan hän puhuu. Viime vuosisadan lopulle saakka ravitsemus oli niukka, joten kuukautiset puuttuivat jopa 2 vuotta synnytyksestä kun nainen imetti. Oltiin hoikkia.
Väki alkoi lihoa 1980-luvulla lihansyönnin lisättyä energiansaantia ja rasvakudoshan tuottaa estrogeenia.
Näistä syystä endometrioosikin on sangen uusi ilmiö. Sitä on tutkittu vasta noin 10 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60-luku toi e-pillerin, joka vähentää kuukautisvuotoa ja joskus lopettaa sen kokonaan. Jokin tässä lekurin jutussa ei nyt täsmää.
Onko lääkärin mielestä normaalia että nainen on raskaana koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillain ihmisillä tosiaan rautaa voi myös kertyä elimistöön liikaa, mutta yleensä se on poikkeus eikä normi.
Höpö höpö. Mun hg oli heti synnytyksen jälkeen 154 ja nyt vaihdevuosissa 170. Käyn luovuttamassa säännöllisesti. Perinnöllistä ja normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolestuttavaa on, että vaikuttaa ettei lääkäritkään tiedä. Suoria sitaatteja jutusta:
-Kuukausittainen verenluovutus ei ole Luiro-Helveen mukaan luonnollista, vaikka niin voidaan ajatella.
Tuore ilmiö
-Aiemmin naiset olivat usein joko raskaana tai imettivät, jolloin kuukautista verenvuotoa eli kuukautisia ei ollut.
-Vasta 1960-luvulta lähtien tilanne on radikaalisti muuttunut ehkäisymenetelmien myötä.
- Kuukausittaiset verenvuodot ovat viime vuosikymmenten ilmiö.
-Jos ämpäri vuotaa pohjasta, se korjataan. Runsaille kuukautisvuodoille on olemassa hoitoja, Luiro-Helve sanoo.
Onko koko ju
Eikö imettäessä tule kuukautisia? Ihan yhden lapsen äitinä kyselen😄