Uskoisiko miljoonat ihmiset, jos nyt syntyisi Darwin ja keksisi yhtä hullun ja mielettömän teorian kuin evoluutio?
Uskoisiko miljoonat ihmiset, jos nyt syntyisi Darwin ja keksisi yhtä hullun ja mielettömän teorian kuin evoluutio.-satusedän satuteoria?
Kommentit (304)
Vierailija kirjoitti:
Jollei Darwin - tai joku muu - olisi evoluutioteoriaa luonut, tuskin näpyttelisimme viestejä keskustelu palstalle sunnuntai päivänä, vaan istuisimme kylmässä kivikirkossa kuuntelemassa saarnaa. Moni 1900 luvun keksintö olisi ehkä jäänyt tekemättä, tai kirkko olisi kertonut niiden olevan Saatanasta.
Keskustelupalsta, sunnuntaipäivä, 1900-luku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskikset sais kieltää lailla. Rangaistuksena joku pakkohoito mielisairauteensa.
Ilmoittaudutko ensimmäisenä, kun kerran itsekin olet uskovainen?
No kerropa mihin minä uskon
Oletan että uskot esimerkiksi evoluutio-oppiin ja alkuräjähdykseen. Pitääkö paikkansa?
Nuo eivät ole uskon asioita. Ne ovat tieteellisiä teorioita, jotka perustuvat tehtyihin havaintoihin.
Kuka ihminen on ollut havaitsemassa alkuräjähdyksen ja evoluutio-opin? Miten nämä toistetaan, kuten tieteen periaatteisiin kuuluu? Jos niitä ei voi toistaa, ne eivät ole tiedettä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan että uskot esimerkiksi evoluutio-oppiin ja alkuräjähdykseen. Pitääkö paikkansa?
Eihän nämä ole uskon asioita.
HUUTONAURUA
Sinulla on varmaan videotodistetta alkuräjähdyksestä ja yhden lajin muuttumisesta toiseksi, jotta voimme kaikki omin silmin havaita nämä tapahtumat?
Ai ei vai? No sitten kyseessä on uskon asia, uskis hyvä. <3
Montako videota sinulla on jumalan luomistyöstä?
No mutta alkuräjähdyksen todisteita voidaan havaita edelleen.
Ihmisille piti ensin myydä evoluutioteoria, jotta uskovat transhumanismiin, ihmisen ja koneen yhdistelmään. Että ihminen voisi muka kehittyä superihmiseksi ja saavauttaa jopa kuolemattomuuden.
Evoluutioteorian avulla saadaan ihmiset uskomaan ihmisen kehittämään Graalin maljaan. Perimmäinen tarkoitus on tietenkin saada ihmiset luopumaan Raamatun Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
ihminen on niin tyhmä olento, että jos nyt syntyisi pedofiili muhammed ja o ttaisi 6 vuotiaan aishan vaimokseen ja kertoisi että kaaban kiveä suutelemalla saa synnitkin anteeksi , niin suuri osa uskoisi silti islamiin! uskovathan ihmiset kommunismiinkin ja siihen satuun että Jumalaa ei ole, "kaikki on sattumaa!"
sä se saat asian kun asian käännettyä lasten rais kaamiseen
mietitkö koskaan mitään muuta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole uskosta siinä mielessä kuin uskonnollisten uskomusten kohdalla. Kyse on luottamuksesta tieteen metodiin. Olen itse tutkija (psykologia). En ymmärrä joka tieteenalan substanssia, enkä ole pätevä arvioimaan esim. molekyylibiologian tai astrobiolgian tutkimuksia, mutta ei minun tarvitsekaan. Luotan siihen, että on oman alansa asiantuntijoita, jotka ymmärtävät substanssinsa; minun tarvitsee vaan luottaa tieteen itseäänkorjaavaan luonteeseen.
Ja ei, ateismi ei ole uskonto. Uskonto edellyttäisi jonkinlaisen vakiintuneen, institutionalisoituneen oppijärjestelmän mukaista maailmankuvaa. Ateismiin an sich ei liity tällaista. Lakatkaa vänkäämästä tästä täysin triviaalista asiasta.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo eivät ole uskontoja. Usko tarkoittaa uskonnollista vakaumusta, jumalan tai muun yli-inhimillisen mahdin olemassaolosta. Ei evoluutioon uskota samalla tavalla. Jos joku kysyy uskomisesta alkuräjähdykseen tai vastaavaan niin yhtä hyvin voi puhua uskomisesta demokratiaan, prideen, hyvinvointivaltioon jne.
Kohti vahvempaa, parempaa, se on järkeenkäyvää. Heikot karsiutuu kuten luonnossa koko ajan kaikkialla. Julmempaa empatiavapaata aggressiotannerta ei ole kuin vapaa luonto ilman ihmisen kättä.
Vierailija kirjoitti:
No uskoisivatko ihmiset, jos tieteen nimissä kerrotaan, että sukupuolia onkin "löydetty" enemmän kuin kaksi? Kyllä kaikenlainen soopa menee läpi, kun se markkinoidaan tarpeeksi hienossa paketissa ja riittävän tieteellisin perustein. Ja jos tieteelliset perusteet vähän ontuvat, niin onhan tarpeeksi vaikutusvaltainen sakki huutamassa asian puolesta? Poliitikot, vallassa olevat henkilöt, julkkikset jne.
Kaikenlainen soopa menee läpi kun halutaan uskoa enemmän valheeseen kuin totuuteen. Just kuuntelin keskusteluohjelman liittyen lasten groomaamiseen ja sielläkin taustalla on olevinaan tieteellistä tutkimusta, joilla perusteltiin jopa järkyttävää hyväksikäyttöä. Paholainen on valheen isä.
Jos tuhansia vuosia jokin asia on ollut todistetusti X ja yhtäkkiä väitetään että muutenkin onkin N, niin ei niin halukkaasti kannattaisi ihan heti niellä näitä uusia ilmiöitä ja trendejä.
Epäselviä tapauksia sukupuolen suhteen on olemassa. Syntyy vauva eikä aluksi ole varmaa on hän tyttö vai poika. Lääkäri ja muu hoitohenkilökunta näkevät sen omin sillmin. Nykyaikana lapselle voi tehdä erilaisia testejä, mutta kaikkea ei ole mahdollista "korjata" leikkaussalissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisille piti ensin myydä evoluutioteoria, jotta uskovat transhumanismiin, ihmisen ja koneen yhdistelmään. Että ihminen voisi muka kehittyä superihmiseksi ja saavauttaa jopa kuolemattomuuden.
Evoluutioteorian avulla saadaan ihmiset uskomaan ihmisen kehittämään Graalin maljaan. Perimmäinen tarkoitus on tietenkin saada ihmiset luopumaan Raamatun Jumalasta.
Että mitenkä? Sähän oot ihan sekaisin.
Hei, meitä ei ole kutsuttu laittamaan päätä pusikkoon. Jo kirkkoisä Pyhä Augustinus sanoi 300 - 400 -luvulla että empiiriseen tutkimukseen perustuva tieto tulee hyväksyä, ja mikäli uudet tutkimukset tuottavat uusia löytöjä niin niillä mennään.
Modernit evoluutionkieltäjät ovat todella erikoista sakkia!
Onko tämän aloituksen pointti taas iänikuinen "ateisti on uskovainen"? Ymmärrä jo, että uskonto perustuu pelkästään siihen että uskoo, tuntee jotain, ja uskoo järjellä ajatellen jopa hölmöihin juttuihin, mutta uskoo kuitenkin. Ateisti kiistää tällaisen uskomisen mielekkyyden, uskonnoton ei usko näihin, agnostikko ei tiedä mitä uskoa. Ja useimpia näihin kategorioihin kuuluvia(myös uskovaisia) ei aihe suuremmin edes kiinnosta.
Välillä epäilen, että tämä evoluution kiistäjä on joku uskontojenvihaaja, joka haluaa leimata uskovaiset kaikki ihan tieteestä mitään ymmärtämättömiksi idiooteiksi...
"Ateistit" huvittavat minua. Palvovat itseään jumalina, mutta silti jollain tasolla tietävät olevansa vain säälittäviä toisen luomia rääpäleitä. Siispä vakuuttaakseen oman epävarman uskonsa yrittävät naamioida uskonsa tieteeksi. lol
Uskoisitko uuteen uskontoon, jos hiekka-aavikolta tulisi mies joka ottaisi 6 vuotiaan tytön vaimokseen ja sanoisi että palvokaaa Kaabaa!
Vierailija
09.03.2025 | 12:54
miksi sitten miljoonat palvovat muhammedia ja kaaban kiveäm, nykyään tyyppi laitettaisin mielisairaalaan tai vankilaan pedofiliasta
Vierailija kirjoitti:
Hei, meitä ei ole kutsuttu laittamaan päätä pusikkoon. Jo kirkkoisä Pyhä Augustinus sanoi 300 - 400 -luvulla että empiiriseen tutkimukseen perustuva tieto tulee hyväksyä, ja mikäli uudet tutkimukset tuottavat uusia löytöjä niin niillä mennään.
Kyllä. Ei edes meidän evlut- kirkkomme evoluutiota kieltä, vaan onneks ovat ihan järkevää sakkia. Nämä palstalla riehuvat hihhulit on sitten asia erikseen. Mitähän kuvittelevat sillä saavuttavansa, ei mulle aukea.
Vierailija kirjoitti:
Evoluutio-oppi ei perustu mihinkään empiriaan. Milloin te pseudotieteilijät koskaan opitte?
"Kyse ei ole uskosta siinä mielessä kuin uskonnollisten uskomusten kohdalla. Kyse on luottamuksesta tieteen metodiin. Olen itse tutkija (psykologia). En ymmärrä joka tieteenalan substanssia, enkä ole pätevä arvioimaan esim. molekyylibiologian tai astrobiolgian tutkimuksia, mutta ei minun tarvitsekaan. Luotan siihen, että on oman alansa asiantuntijoita, jotka ymmärtävät substanssinsa; minun tarvitsee vaan luottaa tieteen itseäänkorjaavaan luonteeseen.
Ja ei, ateismi ei ole uskonto. Uskonto edellyttäisi jonkinlaisen vakiintuneen, institutionalisoituneen oppijärjestelmän mukaista maailmankuvaa. Ateismiin an sich ei liity tällaista. Lakatkaa vänkäämästä tästä täysin triviaalista asiasta. "
Tämä on paras viesti mitä olen aikoihin täällä lukenut. Toivottavasti ap lukee sen ajatuksella.
Uskovaisen tiedevastaisuus johtuu siitä että tiede vie valtaa uskonnolta. Uskovaisilla on kova halu komennella muita kaikin tavoin ja jumala on niille vain väline siihen. Ei ole mitään jumalan tahtoa. Nämä vain väittävät että heidän käsityksensä asioista on kuvitteellisen jumalan tahto.
https://kaikenkoodi.com/ian-maaritysmenetelmat/
Lue tuosta, miten fossiilien iät määritetään. Vihje: tulos ei ole 6000 vuotta.b