Lapsettomat naiset kenelle jää teidän perintö kun ei ole omia lapsia?
Käytte koko ikänne töissä ja jotku omistaa asunnon ja tilille jää rahaa niin kenelle ne jää kun lähtö koittaa?
Kommentit (188)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tämä on suunnattu vain naisille. Onhan lapsettomia miehiäkin.
Koska lapsettomat miehet rällää kaiken eläessään eikä niiltä jää mitään.
Höpöhöpö. Mun eno oli jännämies jolta ei ihme kyllä jäänyt lapsia, vaikka kaikki enon tunteneet oli satavarmoja että sukuselvityksessä niitä löytyy varmuudella pari. No, ei löytynyt. Enon omaisuus tuli äidille ja hänen kahdelle sisarenlapselleen eli veljelleni ja mulle. Erittäin merkittävä summa silloin 25-vuotiaalle itselleni. Ostin sillä asunnon ja sijoitin sen mitä jäi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysymys on vain naisille?
Aloittaja on mies ja näkee kirjoittelijoiden ip-osoitteet, joiden avulla selvittää henkilöiden nimet ym. Hän kartoittaa potentiaalisia huijattavia, joilla on omaisuutta, muttei lapsia.
Ei kannata vastata.
...
Eiköhän mun omaisuus pala hoivakustannuksiin. Se vähä siis mitä nyt yleensä oon onnistunut kerryttämään.
Miehiltä ei edes kysytä joten onko oletus, että he ovat persaukisia kuollessaan?
Teen testamentin kotikaupunkini Löytöeläintalolle. Muutoin omaisuuteni menisi kuolleen sisareni lapsille. Kaksi omissa yksiöissään kyyhöttävää nuorta aikuista. Molemmat mt - ongelmaisia, syrjäytyivät jo peruskoulun yläluokilta. Elävät käsi ojossa Kelan kassasta, mitään ei voi heiltä vaatia etteivät vaan ahdistu. Irvokasta.
Sukulaisille varmaan. Asia ei kovin paljon kiinnosta minua, koska se tapahtuu joka tapauksessa vasta sitten, kun olen jo kuollut, joten se ei vaikuta minuun.
Vierailija kirjoitti:
Miehiltä ei edes kysytä joten onko oletus, että he ovat persaukisia kuollessaan?
Ilmeisesti. Kai tämän ketjun tarkoitus on itkeä, kun ilkeät aivottomat naiset vie rehellisiltä miehiltä työt hu*raamalla. Joskus olisi ihan hyvä miestenkin miettiä vähän niitä pehmeiden alojen asioita, kuten liiketaloutta. Mutta akkojen höpötyksiä se vaan...
Tavoitteena on elää siten, että normaalin lähdön koittaessa tilillä olisi korkeintaan tonni-pari. Mutta onnettomuuksien/tmv. varalle olisi hyvä olla testamentti olemassa, jotta saa määrätä itse viimeisestä tahdostaan.
Sisarus on toki olemassa, mutta emme ole tekemisissä. Hänellä on lapsia (en ole ikinä tavannut), joten varmaankin heidät pitää sitten laittaa edunsaajiksi testamenttiin. Ovat kuitenkin sukulaisia valtion/kunnan sijaan.
Toivottavasti ehdin tehdä testamentin siltä varalta, että kuolisin, kun minulla vielä on kissa, sen loppuelämän turvaamiseksi.
Todennäköinen skenaario on, että olen joutunut luopumaan kissan pitämisestä jo vuosia ennen kuolemaani, ja rahat niin ikään ovat menneet hoivakodin maksuihin. Kun omaisia ei todellakaan ole.
Mä aion jättää kaiken mun yhdelle hyvälle ystävälle. Hän on mua nuorempi ja perheellinen. Eli tiedän omaisuuteni menevän tarpeeseen. Olisi toki muitakin läheisiä ihmisiä, mutta ovat varoissaan ja tulevat itse saamaan hyvät perinnöt.
Tosin testamentti vielä tekemättä.
En käyn töissä kun ei rahallisesti tarvitse. Ne lopetin jo kauan sitten, nykyään ainoastaan nautin elämästä ja vapaudesta. Asunnon myin pois muutama vuosi sitten koska halusin kiertää maailmaa, eikä huvittanut vuokrailu toiminta ja asetuin sen jälkeen tänne lämpimään pysyvämmin. Kesäisin käyn mökillä jonka vielä jätin itselleni juuri näitä kesien vierailuita varten. Varmaan myyn pois jossain kohtaa ja vuokraan ennemmin kesiksi jonkun paikan jota ei itse tarvitse kuin käyttää. Jos jotain sattuu jäämään (pyrin kyllä siihen ettei jää) niin ne on testamentattu Tampereelle, Kissojen katastrofi yhdistykselle jo vuosia sitten. Toimisin täysin samoin vaikka minulla olisi lapsia, nehän on minun rahat, minähän ne olen tienannut joten minun elämänlaatua niillä täällä parannetaan eikä muiden. En mä muille täällä omaisuutta ole ollut kerryttämässä, kyllä kaikki käyttäisin ihan vaan itseeni oli tilanne mikä hyvänsä. Niitä lapsisa kun on tietääkseni kuuluu KASVATTAA, jolla pyritään juuri siksi että ne pärjäävät omillaan. Vai?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän mun omaisuus pala hoivakustannuksiin. Se vähä siis mitä nyt yleensä oon onnistunut kerryttämään.
Mietin samaa. Olen ahkerasti säästänyt pienistä tuloistani ja ne varmasti kuluvat elämiseen sitten vanhempana. Jos työttömäksi jään ennen eläkeikää, niin mitään tukia en tule saamaan säästöjeni takia, niin ne kuluvat sitten siinä.
Eläinsuojeluun menee minun jäämistöni.
Vierailija kirjoitti:
Teen testamentin kotikaupunkini Löytöeläintalolle. Muutoin omaisuuteni menisi kuolleen sisareni lapsille. Kaksi omissa yksiöissään kyyhöttävää nuorta aikuista. Molemmat mt - ongelmaisia, syrjäytyivät jo peruskoulun yläluokilta. Elävät käsi ojossa Kelan kassasta, mitään ei voi heiltä vaatia etteivät vaan ahdistu. Irvokasta.
En minäkään tuollaisille jättäisi euroakaan. Olet tehnyt hyvän päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sai 12 serkusta ihan kivan määrän perintöä naimattoman ja lapsettoman setämme jälkeen. Että eivät kaikki rällää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sai 12 serkusta ihan kivan määrän perintöä naimattoman ja lapsettoman setämme jälkeen. Että eivät kaikki rällää.
Oletko noin varma ettei setäsi ole tehnyt testamenttia aivan muualle. Ei kannata nuolaista ennenkö tipahtaa.
Testamenttaan ainakin osan kummilapselle.
Hoivakustannuksiin.