Lapsettomat naiset kenelle jää teidän perintö kun ei ole omia lapsia?
Käytte koko ikänne töissä ja jotku omistaa asunnon ja tilille jää rahaa niin kenelle ne jää kun lähtö koittaa?
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perimässä lapsettoman sukulaisen ja katsoin perintöveron määrää. Jos ei ole rintaperillinen, niin kuuluu perijänä 2lk. ryhmään, jossa veroa lähtee reilummin kuin 1lk. perijänä. Jos varallisuutta on yhtään enemmän, niin lähtee kyllä aivan järkyttävä siivu valtiolle, käyttäkää nekin rahat mieluummin jo omana elinaikana.
Lisään tähän vielä, että perintövero 2lk:ssa on helposti 20-30 % koko perintösummasta jos perintöä on yhtään enemmän. Jopa oman sisaruksen periessä, perijä lasketaan 2.lk perijäksi. Mietikkää oikeasti haluatteko antaa valtiolle omaisuudestanne 20 %, jonka olette ehkä säästäneet jo kertaalleen rankasti verotetuista palkkatuloistanne.
Suvun ahnein sai miljoonan metsät. Muut sai nollan. Ahne miettii miten kiertää veroja, miten mahd. Vähän maksaa veroja mutta ei mieti hetkeäkään että hälle ei edes kuuluisi ne maat. Aivan hyvin ne voisi jakaa kaikkien kesken tai vaikka arpoa.
Huvittaa ihmiset, jotka Luojan metsää luulevat omistavansa, kun ovat nollan siitä maksaneet.
Jos sitä rahaa on ja lähisukulaisia ja heidän jälkipolveaankin on olemassa niin lajoittaisin rahaa jo eläessäni lähisukulaisten jälkipolvelle ja ja järjestäisin niin, että mahdolliset lahjaverotkin tulevat maksettua (itse nautin suuresti myös antamisen ilosta). Asunto melkein kannattaisi yrittää muuttaa rahaksi jo omana elinaikana ja itse voi vaikka muuttaa loppuajaksi vuokralle johonkin senioriasuntoon, siilä perillisten kannalta olisi paras tilanne jos jäljelle jäävä omaisuus olisi pelkkää rahaa tai helposti rahaksi muutettavissa olevina sijoituksina. Kuolla voi rahattomanakin, hautausmaalla ei enää rikkauksista kysellä mutta jos niistä haluaa vielä haudankin takaa huudella voi toki kaiverruttaa hautakiveensä kuolinhetkensä pankkitilin saldon ja muun varallisuutensa arvon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen perimässä lapsettoman sukulaisen ja katsoin perintöveron määrää. Jos ei ole rintaperillinen, niin kuuluu perijänä 2lk. ryhmään, jossa veroa lähtee reilummin kuin 1lk. perijänä. Jos varallisuutta on yhtään enemmän, niin lähtee kyllä aivan järkyttävä siivu valtiolle, käyttäkää nekin rahat mieluummin jo omana elinaikana.
Lisään tähän vielä, että perintövero 2lk:ssa on helposti 20-30 % koko perintösummasta jos perintöä on yhtään enemmän. Jopa oman sisaruksen periessä, perijä lasketaan 2.lk perijäksi. Mietikkää oikeasti haluatteko antaa valtiolle omaisuudestanne 20 %, jonka olette ehkä säästäneet jo kertaalleen rankasti verotetuista palkkatuloistanne.
Suvun ahnein sai miljoonan metsät. Muut sai nollan. Ahne miettii miten kiertää veroja, miten mahd. Vähän maksaa veroja mutta ei mieti hetkeäkään että hälle ei edes kuuluisi ne maat. Aivan hyvin ne voisi jakaa kaikkien kesken tai vaikka arpoa.
Huvittaa ihmiset, jotka Luojan metsää luulevat omistavansa, kun ovat nollan siitä maksaneet.
Jos kyseessä ei ole rintaperilliset, niin omaisuuden saa jakaa testamentissa ihan niinkuin itse haluaa etäisemmille sukulaisille, vainajan päätöshän tämä on ollut. Miljoonan metsistäkin verottaja ottaa kyllä siivunsa.
Järjestyksessä miehelle, pikkusiskolle ja jos he molemmat lähtevät ennen minua, niin WWF:lle.