Lapsettomat naiset kenelle jää teidän perintö kun ei ole omia lapsia?
Käytte koko ikänne töissä ja jotku omistaa asunnon ja tilille jää rahaa niin kenelle ne jää kun lähtö koittaa?
Kommentit (188)
Ime munaa, valkororos'ka-yhmamma!
Vanhemmat kuoli ei niiltä jäänyt muuta kun vanhoja tavaroita, omaisuuden käyttivät kaikki ite.
Miksi kysymys on vain naisille?
Vierailija kirjoitti:
Miksihän tämä on suunnattu vain naisille. Onhan lapsettomia miehiäkin.
Koska lapsettomat miehet rällää kaiken eläessään eikä niiltä jää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Harmi jos ei ole omia lapsia, en antaisi rahojani muille.
Omituinen asenne. Minusta on nimenomaan ihanaa että voin antaa rahani johonkin oikeasti tärkeään sen sijaan että se menisi vain sukulaisten tapeltavaksi.
Mitä se sulle kuuluu? Eivät ole sun omaisuuttasi. En elä muiden kautta.
Die with zero.
Eikö rahan tarkoitus ole että se käytetään elämän aikana.
Vierailija kirjoitti:
#naisvihanäkyväksi
Jep
Vaikka olis omia lapsia, ei se automaattisesti tarkoita että he olisivat perinnön ansainneet. Silti saa perintönsä lahjoittaa vaikka jollekki säätiölle. Tai käyttää itse eläessään kaikki ja jättää jälkeensä vaan asunnon täynnä rojua.
En rakenna perintöä tai omaisuutta. Käytän rahani elämänlaatuni parantamiseen.
Eikö muka miehet voi olla lapsettomia? Niitä on puolet kaiketi määrällisesti. Ap on täysi tollo.
Hyville ystävilleni, jotka ovat olleet tukenani aina.
Perintökaaren mukaisesti, ei ole minun murhe siinä vaiheessa.
Vanhemmille jos ovat elossa, jos eivät ole niin sisaruksilleni.
Ihan hyvä tämä oletus, en tarvitse testamenttia.
Mä olen tehnyt ensinnäkin hoivatestamentin jossa määrätään käyttämään varallisuuteni elämäni loppupuolella kaikin puolin hyväkseni ja vain minun hyväkseni ja mukana on pitkä lista elämän mukavuutta helpottavia asioita. Olen laskenut että jos joudun hoivaan noin 75-vuotiaana, siihen mennessä jäljellä on sen verran että voin elää kymmenkunta vuotta mukavasti rahalla maksaen. Kuollessani jaettavaa ei ole joten ei tarvitse huolehtia, kenelle omaisuus menee.
Tietenkin on hyvin mahdollista ja todennäköistäkin, että kuukauden suorilta jaloilta heti huomenna. Äkkikuoleman varalta testamentissani lukee että kaikki omaisuuteni jaetaan sisarusteni lapsille ja jos joku heistä ei ole enää elossa, niin hänen lapsilleen. Jos lapsia ei ole, osuus jaetaan jäljellä olevien sisarusten tai heidän lastensa kesken.
Minulla on 3 sisarusta ja heillä yhteensä 8 lasta, joilla taas on tähän mennessä 2 lastenlasta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysymys on vain naisille?
Aloittaja on mies ja näkee kirjoittelijoiden ip-osoitteet, joiden avulla selvittää henkilöiden nimet ym. Hän kartoittaa potentiaalisia huijattavia, joilla on omaisuutta, muttei lapsia.
Ei kannata vastata.
Testamentillakin ne voi valua vääriin taskuihin.