Alempi amk-tutkinto ei ole nykypäivänä minkään arvoinen
Lähes joka hommaan toivotaan ylempää korkeakoulututkintoa ja jos ei vaadita, niin ainakin tehtävään valitaan se, jolta tuo löytyy.
Kommentit (75)
Onhan se harmi, että sait pakit AMK:laiselta, mutta yritä nyt jo päästä yli siitä.
Vierailija kirjoitti:
Lähes joka hommaan? Pieni otos on sinulla noista "hommista".
Niihin hommiin, joihin mulla olisi edes teoreettinen mahdollisuus päästä.
Ap
Tuollaista olen kuullut minäkin. Ekonomit pesevät tradenomit työnhaussa mennen tullen. Mutta mikä estää jatkamasta ylempään amk-tutkintoon tai maisteriopintoihin?
Onko se siis joskus ollut? Sehän on vain tutkinnon puoliväli. Miksi kukaan lopettaisi opintonsa siihen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niihin hommiin, joihin mulla olisi edes teoreettinen mahdollisuus päästä.
Ap
Eikö amkissa opeteta käytännön ja teorian kohtaamista? Minulla amis tutkinnossa kiitettävä ja töitä on riittäny.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaista olen kuullut minäkin. Ekonomit pesevät tradenomit työnhaussa mennen tullen. Mutta mikä estää jatkamasta ylempään amk-tutkintoon tai maisteriopintoihin?
Raha. Tai siis sen puute.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis joskus ollut? Sehän on vain tutkinnon puoliväli. Miksi kukaan lopettaisi opintonsa siihen?
Todellakin on! Vasta viime vuosina on tullut tuo YAMK-hulluus.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Koska ei ole sopivaa ylempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
YAMK tulisi lakkauttaa. On täysin ok, että osa haluaa opiskella 3v amkissa ja osa 5v yliopistossa. Ei pitäisi vaatia YAMK:n suorittamista, että voi työllistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
YAMK tulisi lakkauttaa. On täysin ok, että osa haluaa opiskella 3v amkissa ja osa 5v yliopistossa. Ei pitäisi vaatia YAMK:n suorittamista, että voi työllistyä.
3,5-4v on AMK.
Höpö höpö. Taas jotain mutu-tietoa, jolla ei ole mitään todellisuuspohjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ekonomit ja tradenomit hakevat aivan eri tehtäviin. Ekonomit asiantuntijatehtäviin ja tradenomit assistenteiksi. Miksi assistentiltä pitäisi vaatia myös ylempää korkeakoulututkintoa?
Onko se muka joskus ollut? Eihän se ole edes akateeminen tutkinto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekonomit ja tradenomit hakevat aivan eri tehtäviin. Ekonomit asiantuntijatehtäviin ja tradenomit assistenteiksi. Miksi assistentiltä pitäisi vaatia myös ylempää korkeakoulututkintoa?
Onneksi mun työnantaja ei tiennyt tota. T: tradenomi, spesialisti.
No se vanha jako on kyllä niin että ekonomit hakeutuu johtotehtäviin ja tradenomit manageriksi. Tosin nykypäivänä ekonomit hakee ihan toimistovirkailijankin hommia.
Nuoreni kävi amkia 3 v, suoraan harjoittelusta sai työpaikan, eikä ole ollut päiväkään työtön näiden 5 v aikana.
Miksi täällä joku mollaa AMK-koulutusta jatkuvasti? Antaa ihmisten opiskella, mitä haluaa. Ei oo vissiin itsellä koulutusasiat hyvin, kun on tarve muiden koulutuksia mollata.
Vierailija kirjoitti:
Nuoreni kävi amkia 3 v, suoraan harjoittelusta sai työpaikan, eikä ole ollut päiväkään työtön näiden 5 v aikana.
Tyttäreni olisi myös päässyt kahteen eri yliopistopaikkaan mutta valitsi AMK:n.
Hyvin oon ainakin itse töitä saanut aina. En ole ollut työttömänä valmistumisen jälkeen.