Saako hyvännäköinen ihminen parempaa kohtelua?
Onko hyvältä näyttävän ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että hyvännäköinen ihminen saa aina erityiskohtelua. Pitääkö väittämä mielestäsi paikkansa?
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Tuoreena sairaanhoitajana allekirjoitan täysin. Etenkin kaksi myrkyllistä porukkaa valmiinakin kohteli ikävästi ja puhui selän takana.
Minua on kuvattu suloiseksi, olen siro ja hyvin vaalea (painan 45 kiloa.), tunnolliseksi, fiksuksi. Asenteeltani olen positiivinen ja verrattain menestynyt. Ja olen se kiltti tyttö.
Kateus, työhön kyllästyminen ja pirtsakan seuraaminen + jatkuvat laihdutuskeskustelut viestii ehkä kateudesta ja sijainen on helppo kohde. Tosin lääkäreiden keskuudessa ei tätä tapahtunut, vaan hoitajien!
Minun kokemukseni hoitoalalta on kyllä se, että ylipäätään hymyileväinen ihminen joka tykkää työstään, joutuu kiusaamisen kohteeksi. Jos sattuu olemaan näppynaamainen, huonohiuksinen tai lihava, niin siitä jauhetaan selän takana tai jopa puolisuorasti päin naamaa. Hyvännäköinen sitten varmaan saa kuittailua ulkonäöstään jotenkin käänteisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen komea iso mies. Omasta Mielestäni saan naisilta selkeästi parempaa kohtelua kun tavikset. Vaikka käyttäydyn itse neutraalisti. Varsinkin hoitohenkilöstöön selkeästi teen vaikutuksen joka tuntuu jopa joskus menevän vähän ylikin
Hoitohenkilöstöön? Oletko joku sairaalan siivooja tai suljetun vakiopotilas?
Kyllä saa. Ainakin vaateet vaikuttavat paljon. Olin aikoinaan töistä jollain kurssilla Helsingissä toisen naispuolisen työkaverin kanssa. Itse olin pukeutunut siististi, mutta varsin tavallisesti. Kaverillani oli hieno punainen villakangastakki ja samanvärinen pillerihatuntapainen jne. Muutenkin itsevarman oloinen. Jo menomatkalla bussissa huvitti kun senaikainen rahastaja vai mikä bussiemäntä hääri ja kyseli häneltä tarviiko kenties apua. No jos tämän kassin ja hatun saisi tuonne ylähyllylle. No toki se tapahtui miltei niiaillen. Itse sain punkertaa kassini, hattua ei ollut. Ei kysytty tarviinko apua.
Menimme silloiseen Forumin karkkikauppaan tuliaisia ostamaan. Sielläkin myyjät pokkailivat ja tarjoilivat auliisti maistiaisia kaverilleni. Tämä kyseli eri laatuja ja kaikista sai maistiaiset ja ylikin. Minä sain kyllä karkkiostokseni hoidettua, ilman pokkailuja tai maisteluita kylläkin, ei yhtä karamellia tarjottu.
Huvitti katsella ja kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoreena sairaanhoitajana allekirjoitan täysin. Etenkin kaksi myrkyllistä porukkaa valmiinakin kohteli ikävästi ja puhui selän takana.
Minua on kuvattu suloiseksi, olen siro ja hyvin vaalea (painan 45 kiloa.), tunnolliseksi, fiksuksi. Asenteeltani olen positiivinen ja verrattain menestynyt. Ja olen se kiltti tyttö.
Kateus, työhön kyllästyminen ja pirtsakan seuraaminen + jatkuvat laihdutuskeskustelut viestii ehkä kateudesta ja sijainen on helppo kohde. Tosin lääkäreiden keskuudessa ei tätä tapahtunut, vaan hoitajien!
Minun kokemukseni hoitoalalta on kyllä se, että ylipäätään hymyileväinen ihminen joka tykkää työstään, joutuu kiusaamisen kohteeksi. Jos sattuu olemaan näppynaamainen, huonohiuksinen tai lihava, niin siitä jauhetaan selän takana tai jopa puolisuorasti päin naamaa. Hyvännäköinen sitten varmaan saa kuittailua ulkonäöstään jotenkin kä
Onpas raadollista, tosi ikävä kuulla. Tuli paha mieli kaikkien ihanien hoitajien puolesta. Valtavasti voimia ja työn iloa kaikille sydämestään hoitotyötä tekeville, olette suuresti arvostettuja ja toivon teille sydämestäni työrauhaa!
Vierailija kirjoitti:
Paljon katkeruutta tässä ketjussa.
Paljon arjen realismia tässä ketjussa
M47, kenkä 43, tavis
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköiset sopivan ikäiset ainakin odottava saavansa hyvää kohtelua, apua, kohteliaisuuksia, tarjoilua jne. He laskevat paljon ulkonäkönsä varaan. Mutta kauneus on katoavaa ja totuus iskee kyllä aikanaan vastaan. Tietyn ikäiset naiset ei enää kiinnosta ja tavalllisten kuolevaisten maailma odottaa.
Markkina-arvo alkaa laskea jyrkästi 40 jälkeen ja 50 nainen ei ole enää kovinkaan kiinnostava millään tavalla. Lopunviimen se "prime time" on aika lyhyt naisella, noin 18-35
Vierailija kirjoitti:
Menestynyt sairaanhoitaja? Salli minun nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Itse hoitoalalla olleena nostan esiin myös seksuaalisen ahdistelun, jota kohtaa lähes päivittäin potilaiden taholta, jos on kaunis nainen. Ei ollut kivaa ja olikin yksi syistä, miksi vaihdoin alaa.
Vierailija kirjoitti:
Saa ja ei. Kateellisuus nostaa aina päätään kauniin ihmisen kohdalla. Varsinkin naisten keskuudessa.
Naisten keskuudessa ainoastaan. Kukaan mies ei kohtele toista miestä ikävästi sen takia, että joku mies on komea. Kateutta on, mutta se ei yleensä näy myrkyllisenä käytöksenä selän takana tai päin naamaakaan.
Ja kauneudessa on jotakin negatiivisia puolia, mutta kokonaisuus jää REILUSTI plussalle. Kun kaunis nainen valittaa miten se on "vaikeeta olla kaunis", se muistuttaa vähän miljardööriä, joka ulisee siitä että ihmiset aina haluavat hänen rahojaan. Miljardööri ei voi ikinä tietää onko tapaamansa uudet ihmiset ainoastaan hänen rahojen perässä. Todellisten ystävien löytäminen on vaikeampaa. Ja hän joutuu hankkimaan ehkä paremman hälytysjärjestelmän taloonsa.
Joten joo, miljardöörillä on kyllä nuo ongelmat... mutta silti hän on miljardööri, jossa on niin paljon hyviä puolia että iniseminen vaikuttaa naurettavalta.... kauneus on samanlainen asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen komea iso mies. Omasta Mielestäni saan naisilta selkeästi parempaa kohtelua kun tavikset. Vaikka käyttäydyn itse neutraalisti. Varsinkin hoitohenkilöstöön selkeästi teen vaikutuksen joka tuntuu jopa joskus menevän vähän ylikin
Hoitohenkilöstöön? Oletko joku sairaalan siivooja tai suljetun vakiopotilas?
Jarmo vaan onnistui livahtamaan hoitajien toimiston koneelle (taas).
Kokoomuslainen suorastaan vaatii parempaa palvelua esim. uimahallissa tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse hoitoalalla olleena nostan esiin myös seksuaalisen ahdistelun, jota kohtaa lähes päivittäin potilaiden taholta, jos on kaunis nainen. Ei ollut kivaa ja olikin yksi syistä, miksi vaihdoin alaa.
Sittemmin, se ei ole ollut enää ongelma kun et enää ole kaunis nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei. Mistä ihmeestä tämmönen ajatus on syntynyt. Mä en ole (enää) mikään kaunis enkä hyvännäköinen, saan pääsääntöisesti hyvää kohtelua/palvelua. Itse palvelen asiallisesti kaikkia, ulkonäöstä riippumatta. Enkä ole koskaan kenenkään lähipiiristäni kuullut kertovan että ulkonäöllä olisi ollut merkitystä siihen minkälaista kohtelua saa.
Palveluammatissa palvellaan kaikkia samalla tavalla. Lääkärikin hoitaa, tuli vastaanotolle millainen paskahousu tahansa. Pieni suloinen kaunis lapsi huomataan, hellitään. Pahansisuinen tuittupää rääväsuu saa erilaisen kohtelun. Okävä kyllä omassa perheessäänkin
Eipä lääkäri hoida samoin. Ennen papereissani luki ammatti. Nyt työtön. Ei saa palvelua sanoisinpa, että ollenkaan. Havaitsin ihan selvän muutoksen. Tilanteet tietty muuttuneet hallituk
Itse olen työttömänä saanut oikein hyvää palvelua yksityisellä. Ei voi valittaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen päälle vielä työkavereiden kateus siitä, että saa huomiota (jota ei edes haluaisi). Itsekin vaihdoin alaa. Minua ei ainakaan ne seksuaaliset vihjaukset imartele millään tavalla.
Opiskeluaikana myös miespuolinen harjoittelun ohjaaja ihastui minuun. Se oli todella vaivaannuttavaa. Sain siitä harjoittelusta hirvittävän hyvät arviot. Tiesin kyllä, etten ihan niin naurettavan hyvin kaikesta suoriutunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvännäköiset sopivan ikäiset ainakin odottava saavansa hyvää kohtelua, apua, kohteliaisuuksia, tarjoilua jne. He laskevat paljon ulkonäkönsä varaan. Mutta kauneus on katoavaa ja totuus iskee kyllä aikanaan vastaan. Tietyn ikäiset naiset ei enää kiinnosta ja tavalllisten kuolevaisten maailma odottaa.
Markkina-arvo alkaa laskea jyrkästi 40 jälkeen ja 50 nainen ei ole enää kovinkaan kiinnostava millään tavalla. Lopunviimen se "prime time" on aika lyhyt naisella, noin 18-35
Aika pitkään sitä on kuitenkin jonkun mielestä nuori. Itse olen lähempänä neljääkymppiä. Ne 60-70-luvulla syntyneet miehet pyörii kimpussa edelleen. Ollaan kaikki vanhennuttu. Ja kaunishan voi olla kaiken ikäisenä. Hullua puhua markkina-arvoista. Kauniille naisille on ihailijakuntansa iästä riippumatta.
Varmaan kauneudellakin saa parempaa palvelua, mutta olen myös huomannut, että huoliteltu ulkonäkö myös vaikuttaa miten sinua liikkeissä palvellaan ja huomioidaanko sinua yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sittemmin, se ei ole ollut enää ongelma kun et enää ole kaunis nainen.
Yllä oleva kommentti tiivistää hyvin sen kohtelun mitä saa toisilta naisilta, kun on kaunis. Yritetään painaa alas ja ollaan ilkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menestynyt sairaanhoitaja? Salli minun nauraa.
Voi olla menestynyt muissa asioissa. Vaikka urheilussa tai jossain muussa. Usein ihmisillä on muutakin elämää kuin ammattinsa.
Ei ulkonäkö, mutta ootko pukeutunut nukkavierusti vai yläluokkaisesti. Tosielämän testi: menin lomalle toppatakissa, ei erityistä palvelua. ostin lomalla liian kalliin duffelin citystä ja laitoin päälle paluumatkalle , lentokentällä sai heti erityistä huomiota, haluttiin nostaa palvelu seuraavalle tasolle. Kyllä mä huomasin.