Kuinka kauan teillä kestää lukea 280 sivuinen kirja?
Kaunokirjallinen teos, käännös suomeksi. Jos nyt aloitat lukemaan niin saatko kannesta kanteen luettua vuorokaudessa?
Kommentit (122)
Neljänkin tunnin istuminen tuolissa on terveydelle hyvin haitallista.
En oo koskaan kellottanut. Hyvä kirja on sellainen, että sitä ei viitsi ahmia. Lukee pari kappaletta ja makustelee asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Mammat ei jaksa lukea kun ne kattelee temppareita ja hoitelee viidelle eri miehelle tehtyjä muksuja.
Tämä ketju on sairaiden mummojen ketju.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä tai viisi sivua ennen nukkumaanmenoa normaalivauhti.
Muistatko lukemastasi kirjasta mitään jos luet noin hitaasti? Lukunopeudet on erilaisia, mutta en voisi lukea noin hitaasti mitään.
Minä nimenomaan nautin virkkeiden lyyrisyydestä ja saatan muistaa niitä hyvinkin jälkeenpäin. Mitä sinä pikalukija muka muistat hienosta rytmistä ja kielikuvista?
Se on kiva kuulla. Luen paljon, koska olen kirjailija ja haluan saada paljon aikaan. Olemme kaikki erilaisia, mutta muistini on täydellinen.
Juu juu, näitä av:n omakustannekirjailijoita.
Miten tuo liittyy mitenkään a
Kaiken ei tarvitse täällä aina liittyä aloitukseen. Sitä varten on tuo "lainaa"-toiminto, että voi kirjoittaa viestin, joka liittyy lainattuun kommenttiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kirjoista on niin hölläkätisesti kustannustoimitettu, että niiden tiivistäminen kolmannekseen ei olisi mikään ongelma. Laatu paranisi.
Tarkoitatko kotimaista kirjallisuutta?
Kyllä ja Hilary Mantellia ja vastaavia myös.
Yritin lukea Kuin surmaisi satakielen ja ei saatana tyttöjen leikit oli niin puuduttavaa turinaa että hyppäsin yli puolenvälin jossa tarina alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi, että se 4 tuntia pitää istua yhteen menoon?
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi luenkin aina maaten sängyllä. Ei tule istumisesta aiheutuvia terveyshaittoja, vaikka lukisi 7 tuntia yhteen menoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee noin 4 tuntia. Jos siis semmoinen perusromaani.
jotenkin surullista
Joo niin on. Käytännössä täytyy lainata kirjastosta aina iso kasa kirjoja. Joku perusdekkari tms menee yhdessä illassa ja toki kirjan pitääkin olla niin hyvä, ettei sitä malta jättää kesken. Mutta jos sattuu vaikka olemaan kipeänä niin äkkiä iskee tylsyys kun kaikki luettu läpi. Toisaalta luen kyllä mielellään uudestaan parhaita kirjoja. Esim Agatha Christiet kestävät useita lukukertoja vaikka muistaisi ratkaisun ulkoa.
Jos kirjoittaja on 20-30-v suomalainen nainen ja tyylilaji autofiktio, kirjan lukee parissa minuutissa sillä kaikki on ennalta arvattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko lukemastasi kirjasta mitään jos luet noin hitaasti? Lukunopeudet on erilaisia, mutta en voisi lukea noin hitaasti mitään.
Minä nimenomaan nautin virkkeiden lyyrisyydestä ja saatan muistaa niitä hyvinkin jälkeenpäin. Mitä sinä pikalukija muka muistat hienosta rytmistä ja kielikuvista?
Se on kiva kuulla. Luen paljon, koska olen kirjailija ja haluan saada paljon aikaan. Olemme kaikki erilaisia, mutta muistini on täydellinen.
Ihminen, joka ei osaa kirjoittaa, osaa harvemmin lukea. Lukihäiriöön on saatavilla apua. Av on muuten palsta eikä kustannustoimittaja.
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Onneksi luen aina sohvalla istuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtykää muualle ja luokaa oma aloitus aiheesta jos ette pysy aiheessa.
Riippuu fontin koosta, mummolla on jo huono näkö
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lue omakustanteisia kirjoja vaan klassikoita. Ap
Satu Rämön kirjoista ei tarvitse lukea kuin takakansi niin on jo lukenut koko kirjan.
Vierailija kirjoitti:
Makuuasento on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Jaa ja se pitää tehdä istualtaan vai,no etsippä se sääntö ja laki että näin on,muuten kehotan älä höpötä,sitä kirjaa voi lukea vaikka kävellessä,maatessa selällään,mahallaan,kuntopyöräilemässä,pitämällä pienen veryttelytauon välillä ym,joko kuolin?
Miten tuo liittyy mitenkään aloitukseen? Kysyin aloituksessa 280 sivuisesta kaunokirjallisesta teoksesta, joka on käännöstektiä. Omakustanteesta ei ole kyse nyt. Ap