Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan teillä kestää lukea 280 sivuinen kirja?

Vierailija
06.03.2025 |

Kaunokirjallinen teos, käännös suomeksi. Jos nyt aloitat lukemaan niin saatko kannesta kanteen luettua vuorokaudessa? 

Kommentit (122)

Vierailija
41/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neljä tai viisi sivua ennen nukkumaanmenoa normaalivauhti. 

Muistatko lukemastasi kirjasta mitään jos luet noin hitaasti? Lukunopeudet on erilaisia, mutta en voisi lukea noin hitaasti mitään. 

Minä nimenomaan nautin virkkeiden lyyrisyydestä ja saatan muistaa niitä hyvinkin jälkeenpäin. Mitä sinä pikalukija muka muistat hienosta rytmistä ja kielikuvista?

Se on kiva kuulla. Luen paljon, koska olen kirjailija ja haluan saada paljon aikaan. Olemme kaikki erilaisia, mutta muistini on täydellinen. 

Vierailija
42/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko lukemastasi kirjasta mitään jos luet noin hitaasti? Lukunopeudet on erilaisia, mutta en voisi lukea noin hitaasti mitään. 

Minä nimenomaan nautin virkkeiden lyyrisyydestä ja saatan muistaa niitä hyvinkin jälkeenpäin. Mitä sinä pikalukija muka muistat hienosta rytmistä ja kielikuvista?

Se on kiva kuulla. Luen paljon, koska olen kirjailija ja haluan saada paljon aikaan. Olemme kaikki erilaisia, mutta muistini on täydellinen. 

Juu juu, näitä av:n omakustannekirjailijoita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kirjasta, kielestä jolla se on kirjoitettu, aihepiiristä, sivujen koosta, fonttikoosta ja rivivälistä.

Romaani, jossa on paljon lyhyttä dialogia eli vain osittain täytettyjä rivejä, menee hyvin nopeasti.

Vierailija
44/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kirjasta, kielestä jolla se on kirjoitettu, aihepiiristä, sivujen koosta, fonttikoosta ja rivivälistä.

Romaani, jossa on paljon lyhyttä dialogia eli vain osittain täytettyjä rivejä, menee hyvin nopeasti.

Näytelmät menevät nopeammin kuin näyttämöllä. 

Vierailija
45/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa kirjoista on niin hölläkätisesti kustannustoimitettu, että niiden tiivistäminen kolmannekseen ei olisi mikään ongelma. Laatu paranisi. 

Vierailija
46/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan. Olet väärässä, koska en ole ikinä julkaissut yhtikäs mitään omakustanteisesti. 

Vierailija
47/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen runoutta vuosia. 

Vierailija
48/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa kirjoista on niin hölläkätisesti kustannustoimitettu, että niiden tiivistäminen kolmannekseen ei olisi mikään ongelma. Laatu paranisi. 

Kolmanneksen voisi jättää kokonaan julkaisematta ja mitään olennaista jäi jäisi pois. 

Vierailija
49/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat ei jaksa lukea kun ne kattelee temppareita ja hoitelee viidelle eri miehelle tehtyjä muksuja. 

Vierailija
50/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutte päivistä tai illoista, mutta kuinka monta tuntia menee kahlaamiseen? Huomasin tuon paksuiseen kirjaan menevä ainakin kaksi kokonaista päivää ja illat lisäksi.

Jossain oli luetun nopeuden testaaminen. Minulla oli sinä aikana 112 sanaa, mutta olisi hyvä tietää miten nopeasti te luette.

Hompsimalla menee dekkarit, silloin en lue edes kaikkia lauseita. Tuttava lukee yhdessä illassa, kolmessa tunnissa.  tuollaisen kirjan ja muista sen siällön.

Vierailija
51/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suinkaan. Olet väärässä,

Kokoajanhan sä julkaiset :D Ja nimenomaan omakustanteisesti. Ei sinullä täällä julkaistuista teksteistä kukaan kuitenkaan mitään maksa. 

Vierailija
52/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari iltaa, en yleensä välitä niin kovin pitkään yhdeltä istumalta lukea.

Onnistuisiko lukea yhteen putkeen jos oikein pinnistää?

Itsellä voisi onnistua, olen lukenut tuon paksuisia kirjoja päivän aikana, mutta en ilman taukoja.

Vierailija
53/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko kotimaista kirjallisuutta?

Vierailija
54/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri merkitys on tekstin koolla. Toiset kirjat ovat niin pienellä ja tiheällä tekstillä, että melkein saisi olla suurennuslasi lukiessa. Toiset ovat taas niin isolla ja harvalla tekstillä, että puolet jäisi kirjan paksuudesta pois, jos tekstin koko olisi pienempää.

Vierailija
55/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meillä parhaiksi valitut kirjailijat kirjoittavat ruotsin kilellä ja se sitten vielä käännetään suomeksi, on siinä sitten kaksinkertainen lukijamäärä.

Vierailija
56/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekstikoko ratkaisee,kirjan kyllä lukee parissa päivässä ,taikka yhdessä,riippuen kuinka paljon varaat aikaa siihen.

Yritäpä lukea isotekstistä kirjaa normaalinäköisenä. On aika pitkäveteistä.

Suosittelen käymään Specsaversilla.

Vierailija
57/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutte päivistä tai illoista, mutta kuinka monta tuntia menee kahlaamiseen? Huomasin tuon paksuiseen kirjaan menevä ainakin kaksi kokonaista päivää ja illat lisäksi.

Jossain oli luetun nopeuden testaaminen. Minulla oli sinä aikana 112 sanaa, mutta olisi hyvä tietää miten nopeasti te luette.

Hompsimalla menee dekkarit, silloin en lue edes kaikkia lauseita. Tuttava lukee yhdessä illassa, kolmessa tunnissa.  tuollaisen kirjan ja muista sen siällön.

Ei mulla ole lukunopeus joka kirjan kohdalla sama. Kirjoja ei on niin erilaisia. Parhaillaan lukemassani kirjassa on kymmeniä sivuja, joissa on tekstiä vain 2-5 riviä. Luonnollisesti tuollainen kirja tulee luettua nopeammin kuin kirja, jossa sivut on kirjoitettu laidasta laitaan täyteen, vaikka sivumäärä olisi sama. 

Vierailija
58/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee noin 4 tuntia. Jos siis semmoinen perusromaani. 

jotenkin surullista

Vierailija
59/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vinkistä. Pitääkin testata oma lukunopeus. Ap

Vierailija
60/122 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukunopeuteen vaikuttaa tosi moni asia. Millainen kirja, miten teksti on jaoteltu, millainen fonttikoko, millainen juoni, millainen kirjoitustyyli, millainen oma vireystila, millainen tila, jossa luet, millainen keskittymiskyky jne. jne. jne.