Kuinka kauan teillä kestää lukea 280 sivuinen kirja?
Kaunokirjallinen teos, käännös suomeksi. Jos nyt aloitat lukemaan niin saatko kannesta kanteen luettua vuorokaudessa?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys.
Typerämpi vastaus.
Neljä tai viisi sivua ennen nukkumaanmenoa normaalivauhti.
Vierailija kirjoitti:
Typerä kysymys.
Ei se ole typerä mutta aikajana ihmisillä on erillainen,minäkin olen lukenut Raamattua 50 vuotta mutta vielä se on kesken ja kysymyksiä löytyy.
Että te muutamassa tunnissa lukijat lue mitään vaativaa postmodernia kirjallisuutta. tai varsinkaan modernistista.
Vierailija kirjoitti:
Että te muutamassa tunnissa lukijat lue mitään vaativaa postmodernia kirjallisuutta. tai varsinkaan modernistista.
Kyse olikin kaunokirjallisuudesta 😌
Vierailija kirjoitti:
Tekstikoko ratkaisee,kirjan kyllä lukee parissa päivässä ,taikka yhdessä,riippuen kuinka paljon varaat aikaa siihen.
Yritäpä lukea isotekstistä kirjaa normaalinäköisenä. On aika pitkäveteistä.
Hyvä kysymys. Puoli päivää arvioisin menevän jos keskityn vain lukemaan ja pidän tauot lyhyinä. Lukeminen kannattaa aina.
Viikonloppuna menisi kahdessa päivässä,jos kirja on hyvä. Arkena luen vähän vain iltaisin. Nyt luen Aulikki Oksasen elämänkertaa.
Vierailija kirjoitti:
4-5 kk. Yleensä pitää romaani palauttaa kesken jo kirjastoon kun ei pysty enää uusimaan
Älä vaan sano että sulla on korkeakoulututkinto?
Vierailija kirjoitti:
Muistatko lukemastasi kirjasta mitään jos luet noin hitaasti? Lukunopeudet on erilaisia, mutta en voisi lukea noin hitaasti mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistatko lukemastasi kirjasta mitään jos luet noin hitaasti? Lukunopeudet on erilaisia, mutta en voisi lukea noin hitaasti mitään.
Minä nimenomaan nautin virkkeiden lyyrisyydestä ja saatan muistaa niitä hyvinkin jälkeenpäin. Mitä sinä pikalukija muka muistat hienosta rytmistä ja kielikuvista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse olikin kaunokirjallisuudesta 😌
En tiennytkään että tietokirjat kuuluvat edellä mainittuihin luokkiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4-5 kk. Yleensä pitää romaani palauttaa kesken jo kirjastoon kun ei pysty enää uusimaan
Älä vaan sano että sulla on korkeakoulututkinto?
Olen maisteri nimenomaan taiteiden tutkimuksen koulutusohjelmasta.
No sehän riippuu täysin siitä, millainen kirja on kyseessä. Lukunopeus ei ole mikään vakionopeus, vaan kirja vaikuttaa hyvinkin paljon asiaan. Toiset kirjat ovat niin pitkäpiimäisiä, että niiden lukemiseen menee 10 kertaa enemmän aikaa kuin vastaavankokoisen kiinnostavan kirjan kanssa. Myös se, onko kyseessä "aivot narikkaan" kirja vai enemmän ajatustyötä vaativa kirja vaikuttaa paljon. Ja moni muu asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassu kysymys. Onko sulla dementia vai miksi et voisi muistaa jotain, mitä olet lukenut viikko sitten?
eri
Storygraphin mukaan minulla menee keskimäärin 4 päivää yhden kirjan lukemiseen. Luen pääsääntöisesti 250-450-sivuisia kirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista kun nukahdan kesken siksi en lue mitään ja olen tyhmä kuin saapas. Päiväsaikaan voin lukea enemmän.
Luen ammatti- ja tietokirjallisuutta. Jaan lukukerrat n. 80 tai enintään 100 sivun lohkoihin ja 1 lohko per päivä.