Kuinka kauan teillä kestää lukea 280 sivuinen kirja?
Kaunokirjallinen teos, käännös suomeksi. Jos nyt aloitat lukemaan niin saatko kannesta kanteen luettua vuorokaudessa?
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kirjoista on niin hölläkätisesti kustannustoimitettu, että niiden tiivistäminen kolmannekseen ei olisi mikään ongelma. Laatu paranisi.
Tarkoitatko kotimaista kirjallisuutta?
Kyllä ja Hilary Mantellia ja vastaavia myös.
Aloituksessa mainittu teos ei ole kotimaista kirjallisuutta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kirjoista on niin hölläkätisesti kustannustoimitettu, että niiden tiivistäminen kolmannekseen ei olisi mikään ongelma. Laatu paranisi.
Tarkoitatko kotimaista kirjallisuutta?
Kyllä ja Hilary Mantellia ja vastaavia myös.
Aloituksessa mainittu teos ei ole kotimaista kirjallisuutta. Ap
Aloituksessa ei manita yhtään teosta. Eikä puhuta kotimaisesta kirjallisuudesta. Siinä puhutaan vain suomeksi käännetystä kirjallisuudesta. Sehän on täysin eri asia kuin kotimainen kirjallisuus. Toki kotimaistakin kirjallisuutta voi kääntää suomeksi, jos aluperäiskieli on vaikkapa saame.
Vierailija kirjoitti:
Jos kirjoittaja on 20-30-v suomalainen nainen ja tyylilaji autofiktio, kirjan lukee parissa minuutissa sillä kaikki on ennalta arvattavaa.
Kirjailija on ulkomaalainen mies, käännöstekstiä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päätalon Iiijokisarjan luin enkä edes kusella käynyt välillä ,aikaa meni kotvasen.
Miten paljon niissä muuten on seksiä kun Kalle oli kuulemma oikein panohullu?
No on niissä kyllä aika paljon seksiä ja vielä selostusta että mitenkä ,mutta kyllä siinä Kallen kaveritkin pukille pääsee jos illan jälkeen kummallakin on heila kainalossa,mutta kuitenkin sellaista hienotunteista kerrontaa niistä asioista.Sota ajoista myöskin kerrotaan ja naisista,sielläkin Kalle saa sitä itseään.Huumori on myöskin kirjoissa mukavaa.
Kaunko luette sota ja rauha teosta? on kuulemma vaikea luettava. Myös pikalukijalle.
Tulikin tärkeä asia mieleen. Kuinka kauan muistatte kirjan sisällön? Jakuinka paljon yksityiskohtia jää mieleen?
Vierailija kirjoitti:
Kaunko luette sota ja rauha teosta? on kuulemma vaikea luettava. Myös pikalukijalle.
Luin viidessä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
30 sekuntia. Enempää ei pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Tulikin tärkeä asia mieleen. Kuinka kauan muistatte kirjan sisällön? Jakuinka paljon yksityiskohtia jää mieleen?
Riippuu täysin kirjasta. Monista ei muista juuri mitään edes muutaman päivän päästä, osa jää hyvinkin tarkasti mieleen vuosikymmeniksi. Osaan vieläkin ulkoa kohtia Vihervaaran Annoista, joita luin 70-luvulla, kun olin lapsi. En ole lukenut niitä sen jälkeen. Sen sijaan en muista kuin pääpiirteittäin idean Kiltti poika nimisestä kirjasta, jonka luin viime viikolla. En muista edes kirjailijan nimeä. Mies oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30 sekuntia. Enempää ei pystynyt.
Muistan myös ensimmäisille sivuille se jäi. Pikalukijalta meni jaksoittain kirja ja se eteni muidenn kirjoen lomassa. Hänen piti todella paneutua, kun luki apua englanniksi. Ei olisi minusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu täysin kirjasta. Monista ei muista juuri mitään edes muutaman päivän päästä, osa jää hyvinkin tarkasti mieleen vuosikymmeniksi. Osaan vieläkin ulkoa kohtia Vihervaaran Annoista, joita luin 70-luvulla, kun olin lapsi. En ole lukenut niitä sen jälkeen. Sen sijaan en muista kuin pääpiirteittäin idean Kiltti poika nimisestä kirjasta, jonka luin viime viikolla. En muista edes kirjailijan nimeä. Mies oli.
Ihanko totta. Minulla jono kirjoja noin 20 talven aikan luin. Mutta on vaikea palauttaa mitään kirjasta mieleen jos en katso kirjan edes jotain sivua, missä esim. henkilöiden nimiä. Joistakin kirjoista nautin todella ja ne jäävät mieleen pitemäksi aikaa. Suurin osa, etten pystyisi keskustelemaan niistä.
Vierailija kirjoitti:
Yritin lukea luovutin,äänikirjana yritin luovutin.Mutta sellainen teos tai teokset,luin joskus 80 luvulla tuli aikoinaan myös TV-sarja ja varmaan elokuviakin on tehty.Hiljaa virtaa Don,oli kyllä ihan mielenkiintoista luettavaa...kasakka aikaa.Pitäisi katsoa sarja ja elokuvat jos vaan jostain löytäisin,se oli aikaa ennen tätä nykytilannetta, kuvaa vanhaa venäjää.
Antti Tuuria olen talvella lukenut reilusti ja Heikki Turusta, mlemmat kirjailijat jääneet mieleen, mutta elokuvat ovat olleet pitkäveteisiä. Mieluummin pelkkä kirja tai sitten vain elokuva.
Vanhat venäläiset ja muut klassikot eivät koskaan häviä - toivon mukaan niitä saa lukea aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanko totta. Minulla jono kirjoja noin 20 talven aikan luin. Mutta on vaikea palauttaa mitään kirjasta mieleen jos en katso kirjan edes jotain sivua, missä esim. henkilöiden nimiä. Joistakin kirjoista nautin todella ja ne jäävät mieleen pitemäksi aikaa. Suurin o
Monilla on nykyisin ongelma, että kirjoja kyllä luetaan, mutta niihin ei keskiytä kunnolla. Siksi eivät jää mieleen. Tietenkin on myös eroja ihmisen muisteissa ja toiset kirjat nyt vaan ovat mieleenpainuvampia kuin toiset. Mutta olen huomannut, että ihmiset, jotka lukevat todella paljon, muistavat yleensä lukemastaan vähemmän kuin ne, jotka paneutuvat lukemiseen kunnolla eivätkä siksi ehdi lukea esim. 50-100 kirjaa vuodessa. Äänikirjoista en edes aloita.
eri
Helposti,jos hyvä.Luen yleensä hyvän kirjan kannesta kanteen,jos aikaa.En pysty lopettamaan kesken.
Sen yhden alakoulun oppilaat luki ihan järjestään joka päivä tuhat sivua. Ottakaa oppia.
Vierailija kirjoitti:
Neljänkin tunnin istuminen tuolissa on terveydelle hyvin haitallista.
Minä luen kirjoja urakalla ja aina olen makuuasennossa.
Vierailija kirjoitti:
Sen yhden alakoulun oppilaat luki ihan järjestään joka päivä tuhat sivua. Ottakaa oppia.
Ymmärtävätkö oppilaat lukemaansa?
No opettele pitämään ne kädet järkevässä asennossa. Ei ole edes vaikeaa. Eikä lukiessa tarvitse koko ajan olla likkumatta, jos et vielä tiennyt. Välillä voi vaihtaa toiseen asentoon.