Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän perheessänne joku sisaruksista selkeästi tyhmempi kuin muut?

Vierailija
09.02.2023 |

Voit miettiä lapsuudenperhettäsi ja/tai omia lapsiasi.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen

Vierailija
2/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on viisi ja yhdelle siunaantui kaikki mahdolliset ADHD:sta lukihäiriöön ja matemaattiseen hahmotushäiriöön. Ei meinaa tajuta asioita vaikka miten selittää, peruskoulu meni juuri ja juuri läpi, eskari sekä ysi kerrattuna.

Harmittaa hänen puolestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että yksi meistä ei ole saanut opiskeltua paljon peruskoulua pidemmälle mutta on työllistynyt hyvin kaupan alalle.

Vierailija
4/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa on.

Meitä on kaksi sisarusta joten automaattisesti toinen on toista tyhmempi. Minä olen siis tyhmempi kuin "muut" tai toinen sisarukseni.

Apropoo. Tuli tässä mieleeni, vaikka tyhmä olenkin, että olettekos muuten sellaista kuriositeettia huomanneet ikinä, että sisarus-sana viittaa naispuolisiseen otukseen ja on feminiiminen, vaikka sillä tarkoitetaan myös miehiä ja poikia.

Aika jännä poikkeus.

Vierailija
5/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki ollaan suunnilleen yhtä fiksuja. Toki jokaisella on omat erityisvahvuutensa ja heikkoutensa. Jokainen on valmistunut maisteriksi eri alalta.

Vierailija
6/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kieltämättä on, yksi meistä on kehitysvammainen.

Vierailija
7/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa on.

Meitä on kaksi sisarusta joten automaattisesti toinen on toista tyhmempi. Minä olen siis tyhmempi kuin "muut" tai toinen sisarukseni.

Apropoo. Tuli tässä mieleeni, vaikka tyhmä olenkin, että olettekos muuten sellaista kuriositeettia huomanneet ikinä, että sisarus-sana viittaa naispuolisiseen otukseen ja on feminiiminen, vaikka sillä tarkoitetaan myös miehiä ja poikia.

Aika jännä poikkeus.

Sisar viittaa naispuoliseen

Sisarus ei

Vierailija
8/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa on.

Aika jännä poikkeus.

Siksi aloituksessa lukikin "selkeästi tyhmempi".

Vierailija
9/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan minä 🤔

Vierailija
10/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt aloitukseen laittaa, että nyt ei tarkoiteta sitä, jos joku on kehitysvammainen ja muut eivät ole.

Vierailija
11/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kaikki ovat fiksuja, mutta minä olen jonkun verran fiksumpi kuin muut.

Vierailija
12/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kaikki ovat fiksuja, mutta minä olen jonkun verran fiksumpi kuin muut.

Luuletko, että myös muut pitävät juuri sinua sisaruksistanne fiksuimpana?

Vierailija
13/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä😮

Vierailija
14/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minä olen se tyhmä en 3 vuotiaana osannut kaikkea samaa, kuin 5 vuotta täyttänyt 1v 5kk vanhempi sisareni. Sisartani palkittiin nokkeluudesta liittyen aakkostehtäviin ja minä olin se tyhmä, enkä saanut palkintoja, vaan pelkästään tunteen, että minussa on jotakin vikaa.

Vierailija
15/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi pitänyt aloitukseen laittaa, että nyt ei tarkoiteta sitä, jos joku on kehitysvammainen ja muut eivät ole.

Miksi ei? Kehitysvammainen on selkeästi tyhmempi, ihan määritelmän pohjaltakin. Noissa kaipaamissasi "tavallisissa" selkeästi tyhmemmissä sisaruksissa voi olla myös heitä, jotka ovat rajatapauksia tai voisivat jopa saada kehitysvamma-diagnoosin, mutta ovat syystä tai toisesta jääneet ilman sitä.

Vierailija
16/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen huomattavasti älykkäämpi kuin muut. Siksi en kestäkään heidän seuraansa kovin pitkään, eivätkä he pysty minua koskaan ymmärtämään

Vierailija
17/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Olen vanhin kuudesta lapsesta. Minulla on lukihäiriö ja dyskalkulalia eli matematiikkahäiriö. Näiden vuoksi koulu meni miten meni, häiriöitä ei minun lapsuudessani tunnistettu.

Vierailija
18/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä tyhmyydellä tarkoitetaan.

Isosiskoni on aina ollut hyvin helposti asioista riippuvaiseksi jäävä, muiden vietävissä oleva ja vaikutuksille altis, naiivi ja hyväuskoinen sekä jollain tavalla melko lapsellinen. Koulusuorituksensa oli kuitenkin keskitasoa, ainoat ongelmat matemaattisissa aineissa. Hän oli myöhäisteini-ikäisestä alkaen huumeriippuvainen, ja kuolikin yliannostukseen parikymppisenä. Yliannostukseen syy oli ilmeisesti laskuvirhe, liian vahvaa ja liian paljon.

Vierailija
19/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisystäväni oppi kirjoittamaan äitinsä mukaan itse ilman mitään opetusta 5-vuotiaana. Hänen sisarukset vasta myöhemmin. Mistä ovat kateellisia.

Vierailija
20/40 |
09.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa on.

Aika jännä poikkeus.

Siksi aloituksessa lukikin "selkeästi tyhmempi".

Millä tyhmyys mitataan. Koulun arvosanoillako?

Esim. Kirsti Paakkanen on käynyt vain kansakoulun ja iltakoulussa jonkun markkinoin peruskurssin ja silti teki upean työuran ja varallisuuden.

Tai Toivo Sukari, hänellä pelkkä kansakoulu, eikä sekään mennyt hyvin ja julkisuudessa hän on kertonut, ettei osaa edes sähköpostia kirjoittaa.

Tai Vesa-matti Loiri, Seela Sella, Mariska

Tai Matti Nykänen, Teemu Selänne

Tai Jean Sibelius, Albert Edelfelt jne.

Ovatko he tyhmiä vai älykkäitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi