Exän tavarat, miehen kiintymys
Onko normaalia että mies suuttuu kun otin taulun seinältä pois mikä oli hänen ja eksän saama? Tai taulun jonka eksänsä oli antanut hänelle? Nyt kyllä kummastuttaa kun oli vihainen siitä... saatiin meille tarkoitettu taulu minkä laitoin hänen ja eksän taulun tilalle
Kommentit (121)
Minun tyttöystävällä oli kuva seinällä jossa hän ja exänsä oli jossain rannalla kaulallen. Ei se mua niin häirinnyt mutta aina kun katsoin sitä niin etäännyin meidän keskusteluista. Ihan tahdosta riippumatta. Laitoin sit vinkiksi (eihän nää naiset muuten ymmärrä) puhelimen taustakuvaksi valokuvan minusta ja exästäni. Kuva lähti seinältä mitään sanomatta seuraavana päivänä. Et kai nää jotenki vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
On ne tehneet ns. pahempiakin asioita keskenään.
Voi kauheeta sentään...
Niin. Pitäisikö seinälle nostaa ihan lähikuva exän sisään työntyvästä elimestä nii ei ainakaan keneltäkään pääse unohtumaan nämä kauniit muistot?
Vierailija kirjoitti:
No siis, jos haluat oikeasti uusia huonekalut siksi koska ne on rikkinäisiä tai eivät palvele käyttötarkoitusta, niin kyllä ne pitäis voida vaihtaa uusiin. Sitten mieti ihan rehellisesti oletko ollut mustasukkainen ja ottanut asian esiin niin, että kun nuo on sun eksän ostamia... Koska mä voisin kuvitella, että jos sun puolisosta tuntuu siltä, että oot mustasukkaisuuden takia hävittämässä niitä, niin kieltäytyy ihan vaan siksi, että mustasukkaisen ihmisen vaatimusta seuraa usein lisää vaatimuksia.
Tai voisko olla niin, että sun mies yksinkertaisesti tykkää niistä huonekaluista?
Esimerkiksi jos nyt tulisi ero, niin haluaisin ehdottomasti säästää ruokapöydän, sohvan ja pari vanhaa lipastoa. Mun nykyinen puoliso ei kuitenkaan liity millään tavalla siihen miksi haluaisin ne säilyttää, vaan puhtaasti siihen, että tykkään noista huonekaluista. Sohva on ihan vaan Ikeaa, mutta poistunut mallistosta useampi vuosi sitten.
Tämä. Tunsin itse exäni 20 vuotta. Hän ainakin kaikki nuo 20 vuotta piti puisista ja neutraalin värisistä huonekaluista ja vierasti täysivalkeaa. Tuli uusi kumppani, halusi hävittää kaikki "vanhat" kalusteet ja esineet ja toi tilalle omat valkoiset tavaransa. Exän työmatkoiltaan tuomat seinäkankaat ja taulut sai lähteä liian värikkäinä. Samoin villamatot. Olin jättänyt kaiken entiseen kotiin jotta edes joku säilyisi lapselle erossa ennallaan. No, tavarat olivat tuon tehtävänsä varmasti hoitaneet, mutta olisihan se ollut kohteliasta kysyä olisinko minä halunnut pitää jotain sitten itselläni tai lasta varten säilössä ennen kuin kaikki myytiin torissa..
Kumma juttu on se, että minun suunnittelemani talo kyllä kelpaa esitellä somessa saakka, ihme ettei se ahdista kun entinen elämä väijyy muistuttamassa joka seinälaatassa ja komerossa.
muutit kuitenkin loisimaan siihen taloon, joka on miehen omistama ja tarkoitettu alunperin miehelle ja sen eksälle?
ja sinulle kelpaa miehen rahat vaikka mies tienaa ne samasta työpaikasta, josta se aiemmin tienasi rahaa itselleen ja eksälleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.
Mun exäni uusi hävitti kaiken minuun etäisestikin liittyvän. Mm miehen vanhemmiltaan saamat lahjat. No, ei ole minun ongelma.
Siihen saakka siis kunnes alkoi minun lapseni muistojen hävittäminen koska ne "kuuluivat entiseen elämään". Siis kysymättä hävitti vanhasta kotipaikasta muistuttavan koriste-esineen ja jopa lapsen ristiäislahjaksi saamat kynttilänjalat meni myyntiin.
Jostain mystisestä syystä olisi kuitenkin halunnut pitää kiinni vanhaan kotiini jääneestä kalliista design valaisimestani, sen muistutuksen menneistä kanssa hän olisi sentään pystynyt elämään..
Ex on täysin munaton, siksi onki
Rikosilmoitus lapsen omaisuuden myymisestä.
Vierailija kirjoitti:
muutit kuitenkin loisimaan siihen taloon, joka on miehen omistama ja tarkoitettu alunperin miehelle ja sen eksälle?
ja sinulle kelpaa miehen rahat vaikka mies tienaa ne samasta työpaikasta, josta se aiemmin tienasi rahaa itselleen ja eksälleen.
Niinpä. Miehen ja sen ex-kumppanin hankkima auto ok. Exän maalaama, tapetoima, suunnittelema, hankkima talo ok. Sen pihalle istuttamat puut ja pensaat ok, yhdessä miehen kanssa rakentama terassi ok.. Mutta vaihdetaan vaan sisältä kaikki tavara pois niin sitten se exän muisto haihtuu. Huvittavinta meidän kohdalla oli se, että nainen laittoi kantamaan sisään tavarat, jotka oli itselle jääneet hänen aiemmasta liitostaan, niissä ei sitten vissiin ole huono karma :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.
Mun exäni uusi hävitti kaiken minuun etäisestikin liittyvän. Mm miehen vanhemmiltaan saamat lahjat. No, ei ole minun ongelma.
Siihen saakka siis kunnes alkoi minun lapseni muistojen hävittäminen koska ne "kuuluivat entiseen elämään". Siis kysymättä hävitti vanhasta kotipaikasta muistuttavan koriste-esineen ja jopa lapsen ristiäislahjaksi saamat kynttilänjalat meni myyntiin.
Jostain mystisestä syystä olisi kuitenkin halunnut pitää kiinni vanhaan kotiini jääneestä kalliista design valaisimestani, sen muistutuksen menneistä kanssa hän olisi se
"Rikosilmoitus lapsen omaisuuden myymisestä."
Lapsella on isäkin joka olis saanut hoitaa nuo rettelöt kun oli paikalla asiaa todistamassa.
Ex ajaa itseään jälleen kerran nurkkaan. Niin kauan kun rahaa on, menee hyvin. Jos iskee työttömyys, konkurssi, ylivelkaantuminen niin jää nähtäväksi kumpi ensin hyppää laidan yli. Pelkään pahoin, että ex löytää itsensä yksin tyhjästä talostaan, josta joutuu tuolle opportunistille vielä maksamaankin jotain, sen päälle, että kaikki irtainhan lähtee nyt tuon naisen mukaan. Tätä on ilmaissut lapsenikin pelkäävänsä, että isä jää yksin, katkeroituu ja alkaa juoda nykyistäkin enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Viestiketjun perusteella naiset haluavat omistaa miehensä tunteet. Miten te saatte sen muiston menneestä rakkaudesta pois, oikeastiko sillä, että vaaditte kodista pois jokaisen esineen, joka muistuttaa exästä?
Vain epävarma ihminen hermostuu siitä, että kodin seinällä on kuva puolison menneisyydestä. Vaaditteko poistamaan esim. kuva kuolleesta lapsesta, koska lapsi kuului miehen menneisyyteen?
Eiköhän puolison oman lapsen kuva ole täysin eri asia kuin hänen exänsä. Exä ei ole puolison lähisukulainen ja on varmasti ollut myös pätevä syy siihen, että ovat eronneet. Minä en haluaisi edes teoriassa heikentää nykyisen kumppanin asemaa elämässäni hilloamalla muistoesineitä exästä.
Eri asia, jos olisi lapsi tai lapsia tuon exän kanssa. Lapsilla olisi oikeus muistoihinsa, kuten juuri valokuviin vanhemmistaan yhdessä.
Minä haluan sisustaa kotini puolison kanssa meidän yhteisillä tavaroilla. Jos puoliso roikkuu mieluummin entisen kanssa hankitun tavaran tuomissa muistoissa niin ei se ihminen ole silloin mua varten 🤗
Monelle ihmiselle tunne on niin suuri asia ettei siitä haluta irti. Sairastahamn se on. Jos ihmisestä on pitänyt erota niin millä perusteella siitä pitäisi väkisin vaalia muistoja nykyisten kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan sisustaa kotini puolison kanssa meidän yhteisillä tavaroilla. Jos puoliso roikkuu mieluummin entisen kanssa hankitun tavaran tuomissa muistoissa niin ei se ihminen ole silloin mua varten 🤗
Joskus ne tavarat on ihan vaan tavaroita. Ei mitään representaatiota sen kultamussukan merkittävämmästä suhteesta ja sen haikailusta.
Mekin oltiin erotessa kuin sisko ja veli. Ei varmasti ollut tarvetta pitää kiinni yhdestäkään taulusta jonkun ikävöinnin vuoksi, duh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne tavarat on ihan vaan tavaroita. Ei mitään representaatiota sen kultamussukan merkittävämmästä suhteesta ja sen haikailusta.
Mekin oltiin erotessa kuin sisko ja veli. Ei varmasti ollut tarvetta pitää kiinni yhdestäkään taulusta jonkun ikävöinnin vuoksi, duh.
Selvä. Niiden tavaroiden lisäksi on hyvä omata myös hieman tilanneälyä ja pelisilmää. Sulle voi olla vain tavaroita, mutta toisessa voi aiheuttaa vaikka mitä (turhiakin) ajatuksia.
Sisko ja veli? 😂 Miten päädyitte parisuhteeseen vai onko sulla jo lähtökohdat siihen hieman "erilaiset"? Odotatko parisuhteesta enään rakkautta vai veljeyttä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessa kuin sisko ja veli? Ehkä teidän parisuhteessa on juuri keskitytty katselemaan niitä exien romppeita ja keskustelemaan niiden kanavoimista aiheista kuin keskitytty rakentamaan aitoa ja kestävää parisuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
No mitä jos ne on hyvää käyttötavaraa? Miksi niitä pitää vaihtaa vaikka eksän kanssa on yhdessä hankittu. Tuo sinä omaa tavaraa, mutta en kyllä omalta osaltani heittäisi mitää hyvää käyttökelpoista tavaraa pois. Kaikki pitäisi vaihtaa sinun mieliksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvä. Niiden tavaroiden lisäksi on hyvä omata myös hieman tilanneälyä ja pelisilmää. Sulle voi olla vain tavaroita, mutta toisessa voi aiheuttaa vaikka mitä (turhiakin) ajatuksia.
Sisko ja veli? 😂 Miten päädyitte parisuhteeseen vai onko sulla jo lähtökohdat siihen hieman "erilaiset"? Odot
Mitä ihmettä sinä höpiset? Miten jonkin hajonneen suhteen viimehetkien olosuhteet ja tunteet liittyy siihen mitä minä parisuhteelta odotan? Ehkä jotain muuta kuin platonista perheenjäsenyyttä sitten kun siitä kuitenkin erottiin, eh?
Aikuinen ihminenhän pystyy niitä omia ajatuksiaan ja tunteitaan jollain tapaa hallinnoimaan, eikö? Eli jos hanipuppelin entinen elämä aiheuttaa ahdistusta niin siitä kannattanee keskustella ja koettaa työstää niitä tunteita, eikä yrittää hävittää kaikkea vanhasta muistuttavaa siinä toivossa että se tunne unohtuisi. Monesti on kuitenkin se yhteinen lapsi, sitä kun alkaa häivyttämään taustalle on ongelmia varmasti luvassa.. on matkakohteita joissa tulee ilmi kultamurusen käyneen jo aiemmin... yhteiset tutut saattaa mainita inhottavan ikäviä tunteita aiheuttavan nimen jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Jos erottuaan ei pääse vanhoista tavaroista irti niin puhutaan jo ihan oman tason takertumisesta. Nää nykypäivän läheisriippuvaiset verhoaa sen "aikuismaiseksi" kun pystytään elämään historian kanssa yhdessä 😂😂😂
Siellähän nyt vaalitte niitä vanhoja romujanne. 😂😂😂😂😂
Hih, juuri näin🤭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erotessa kuin sisko ja veli? Ehkä teidän parisuhteessa on juuri keskitytty katselemaan niitä exien romppeita ja keskustelemaan niiden kanavoimista aiheista kuin keskitytty rakentamaan aitoa ja kestävää parisuhdetta.
Ymmärrän että on kaaosihmisille vaikeaa hahmottaa mutta valtaosa meistä muista ei heti säntää eroon jos intohimon liekki osoittaa sammumisen merkkejä. Moni tekee töitä suhteen eteen eikä, etenkin jos on lapsia, kiirehdi eroon vaikka tuo työ ei tuottaisi toivottua tulosta. Yhdessä siis voidaan elää tovi ihan niin kuin sellaiset perheenjäsenet, jotka eivät tunne romanttisia tunteitaan toisiaan kohtaan. Silloin on erotessa ainakin erottu 100% tietäen, ettei se rakkaus olisi enää minkään kiven alta löytynyt. Suotta sellaisesta tulevan kumppanin sitten kantaa niin suurta mustasukkaisuutta ja epävarmuutta, että vanhasta muistuttava taulukin on kuin päivittäinen piikki takalistossa.
En kyllä itse haluaisi yhteiseen kotiin entisen suhteen tavaroita hyh.. sohvassakin on jättimäinen reikä muttei sitäkään saisi uusia! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni joskus hieman nyrpisti nenäänsä kun en suostunut poistamaan vihkikuvaamme (siis exän ja minun) seinältäni. Annoin kuulla kunniansa! Minulla on elettyä elämää takana samoin kuin hänelläkin. Nyt on jo ilmeisesti tottunut kuvaan. Omiaan käy katsomassa vuokramassaan varastolla.
Tarkoittaa, että exäsi on symbolisesti läsnä elämässänne. Ei mies ole kuvaan tottunut, mutta tietää nyt paikkansa. Jaettuun paikkaan kiinnittyy löyhemmin.
Tarkoittaa, että hääpäiväsi exän kanssa oli elämäsi onnellisin päivä ja haluat hieroa sitä nyxäsi naamaan.
Miksipä et ripustaisi kuvaa aviovuoteenne yläpuolelle. Kannustaisi ehkä nyxää "parantamaan suoritustaan", kun on kilpailija kaiken aikaa läsnä. Tai ehkä hän alkaa käydä yhä useammin "varastollaan" ja jää lopulta sinne kokonaan.
"Menit sitten jonkun sellaisen provokaatioon, joka pahoitti mielensä kun valtaosa ei pidä kovin terveenä jotain taulun hävittämistä vain siksi, että sitä on kumppanin ex joskus ollut ripustamassa."
Tuossa puhutaan nyt vihkikuvasta, ei mistä tahansa maisemataulusta.
Jos uuden rakkauden rinnalla haluaa yhä muistella entisen suhteen huippuhetkiä hääkuvan äärellä, niin pidän vähintään epäkohteliaana sitä uutta puolisoa kohtaan. Erityisesti, jos tämä on ilmaissut epämukavuuden tunteensa asiasta.
No siis, jos haluat oikeasti uusia huonekalut siksi koska ne on rikkinäisiä tai eivät palvele käyttötarkoitusta, niin kyllä ne pitäis voida vaihtaa uusiin. Sitten mieti ihan rehellisesti oletko ollut mustasukkainen ja ottanut asian esiin niin, että kun nuo on sun eksän ostamia... Koska mä voisin kuvitella, että jos sun puolisosta tuntuu siltä, että oot mustasukkaisuuden takia hävittämässä niitä, niin kieltäytyy ihan vaan siksi, että mustasukkaisen ihmisen vaatimusta seuraa usein lisää vaatimuksia.
Tai voisko olla niin, että sun mies yksinkertaisesti tykkää niistä huonekaluista?
Esimerkiksi jos nyt tulisi ero, niin haluaisin ehdottomasti säästää ruokapöydän, sohvan ja pari vanhaa lipastoa. Mun nykyinen puoliso ei kuitenkaan liity millään tavalla siihen miksi haluaisin ne säilyttää, vaan puhtaasti siihen, että tykkään noista huonekaluista. Sohva on ihan vaan Ikeaa, mutta poistunut mallistosta useampi vuosi sitten. Tykkään sen muotokielestä ja pehmeydestä, joten en luopuisi siitä.