Exän tavarat, miehen kiintymys
Onko normaalia että mies suuttuu kun otin taulun seinältä pois mikä oli hänen ja eksän saama? Tai taulun jonka eksänsä oli antanut hänelle? Nyt kyllä kummastuttaa kun oli vihainen siitä... saatiin meille tarkoitettu taulu minkä laitoin hänen ja eksän taulun tilalle
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Mieheni joskus hieman nyrpisti nenäänsä kun en suostunut poistamaan vihkikuvaamme (siis exän ja minun) seinältäni. Annoin kuulla kunniansa! Minulla on elettyä elämää takana samoin kuin hänelläkin. Nyt on jo ilmeisesti tottunut kuvaan. Omiaan käy katsomassa vuokramassaan varastolla.
Tarkoittaa, että exäsi on symbolisesti läsnä elämässänne. Ei mies ole kuvaan tottunut, mutta tietää nyt paikkansa. Jaettuun paikkaan kiinnittyy löyhemmin.
Tarkoittaa, että hääpäiväsi exän kanssa oli elämäsi onnellisin päivä ja haluat hieroa sitä nyxäsi naamaan.
Miksipä et ripustaisi kuvaa aviovuoteenne yläpuolelle. Kannustaisi ehkä nyxää "parantamaan suoritustaan", kun on kilpailija kaiken aikaa läsnä. Tai ehkä hän alkaa käydä yhä useammin "varastollaan" ja jää lopulta sinne kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja lisäys että olen valmis maksamaan kaikki huonekalut ja irtorahaa niihin löytyisi 20 tuhatta. En saa en, kun eksänsä kanssa hankitut kymmeniä vuosia vanhat on paremmat
Olikohan eksän tavarakin parempaa? Anna nyt miehen fiilistellä. Ei taida hänellä paljoa iloa olla enään. Joskus on ihana palata edes muistoissa hyviin päiviin.
Meillä aluksi itseasissa makuuhuoneessa roikkui eksän kuva!!! Sängyn vieressä! :D mies ei sitä ite ottanut pois, olisi vieläkin jos minä en olisi ottanut! Samoin oli toinen iso kuva missä olivat eksänsä kanssa ja siitä mies hermostui kun pyysin hävittämään... Kai se olisi normaalia haluta katsella toisen eksän kuvia kotona? Ap
Vierailija kirjoitti:
Mieheni joskus hieman nyrpisti nenäänsä kun en suostunut poistamaan vihkikuvaamme (siis exän ja minun) seinältäni. Annoin kuulla kunniansa! Minulla on elettyä elämää takana samoin kuin hänelläkin. Nyt on jo ilmeisesti tottunut kuvaan. Omiaan käy katsomassa vuokramassaan varastolla.
Haha, no tää on jo sairasta, että on joku exän kuva seinällä. Tottahan sitä saa historiaa olla, mutta että oikein seinällä pitää exän kuvaa säilyttää (tai varsinkaan kuvaa, joka julistaa exän ja sinun ikuista rakkautta), niin ei ole ihan kaikki muumit laaksossa. Tuo olisi outoa, vaikket edes olisi uudessa parisuhteessa, eli sinkullekin olisi outoa pitää exän kuvaa seinällä. Ehkä ymmärtäisin, jos ex-puoliso olisi kuollut, eikä tosiaan olisi vielä uudessa suhteessa, ja varsinkin jos asunnossa asuu kuolleen exän kanssa yhteisiä lapsia. Mutta ihan vaan eron jälkeen en kyllä käsitä, miksi hääkuva olisi vielä seinällä. Ei sitä polttaakaan tarvi, mutta sen paikka olisi jossain kaapin perällä.
Mun miesystävä kyllä sanoi, että hänen exällään oli heidän hääkuvansa vielä seinällä, vaikka exä oli jo uudessa suhteessa. Mies piti sitä itsekin todella erikoisena. Nyt tuo miehen exä on menossa uusiin naimisiin. Jokohan sitten vaihtaa seinällä olevan hääkuvan lennosta uuteen. Haha.
Uskon että tunteita on vielä eksää kohtaan, eikai kukaan muuten olisi noin kiintynyt????? Ja uuden naiset tavarat on romuja... ap
Vierailija kirjoitti:
Meillä aluksi itseasissa makuuhuoneessa roikkui eksän kuva!!! Sängyn vieressä! :D mies ei sitä ite ottanut pois, olisi vieläkin jos minä en olisi ottanut! Samoin oli toinen iso kuva missä olivat eksänsä kanssa ja siitä mies hermostui kun pyysin hävittämään... Kai se olisi normaalia haluta katsella toisen eksän kuvia kotona? Ap
Mikä sai sinut jäämään suhteeseen, jos mies hermostuu siitä, että haluaisit exän kanssa otetun kuvan pois seinältä?
Sen takia jäin suhteeseen kun muuten huomioonottava, järkevä, jäsy mies. Ja hauskaa meillä on. Tämä on vaan se suhteen synkkä puoli, tämä ex. Ap
Hääkuva seinällä muistuttaa puolisoa siitä, että hänkin saattaa päätyä kuvaksi seinällä.
Niin, mitenkäs sille exälle onkaan mahtanut käydä? Vihkivaloissahan luvataan rakkautta siihen asti, kunnes kuolema erottaa.
Vierailija kirjoitti:
Hääkuva seinällä muistuttaa puolisoa siitä, että hänkin saattaa päätyä kuvaksi seinällä.
Niin, mitenkäs sille exälle onkaan mahtanut käydä? Vihkivaloissahan luvataan rakkautta siihen asti, kunnes kuolema erottaa.
Totta. Se on tavallaan nykyiselle puolisolle muistutus siitä, että se kuvassa oleva puoliso ei pidä mitään lupauksiaan. Exällekin lupasi loppuelämän, mutta kuinkas kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies säilyttää mallina työskentelevän exänsä jättämää puolityhjää parfyymipulloa ja luulee, etten tiedä asiasta mitään. Todennäköisesti hän käy nuuhkimassa sitä salaa, mutta kun on muuten kunnon mies, olen ajatellut, että tehkööt, mitä tahtoo.
Löysitkö exäni? Hänellä oli myös exänsä kosmetiikkaa, voiteita. Kun vanha loppui osti uuden.
Hän ei tosin ollut "muuten kunnon mies" kuin päällisin puolin.
Parfyymipullon omistaja on mieheni ensirakkaus, joten katson asiaa läpi sormien. Hän on muuten tosi hyvä mies, huolehtii viimeisen päälle läheisistään, kotityöt hoituvat puoliksi, menestyy työssään, jne.
Vierailija kirjoitti:
On ne tehneet ns. pahempiakin asioita keskenään.
Voi kauheeta sentään...
Se on täysin eri asia kuin se että kuinka paljon noita kauheita asioita tässä uudessa suhteessa vielä esille nostetaan. Mennyt on mennyttä tauluine ja muine kauheine asioineen.
Anna taulun olla mutta ala pukeutumaan öisin exän vanhaan, exälle tuoksuvaan t paitaan. Vanhat tavarat kun ovat niin ihania muistoineen.
Vierailija kirjoitti:
Tää on sit oikeesti aivan totta... ei provo. Onko kellään vastaavaa tapahtunut? En saa edes huonekaluja uusia vaikka olemme olleet yhdessä vuosia ja lapsikin on..
Parisuhteessa ja perheissä joudutaan tekemän kompromisseja, jos siitä haluaa onnellisen ja toimiva ja kysymään toisen mielipidettä.
Ja siksi kysyykseesi "en saa edes huonekaluja uusia" niin vastaus on Ei, vaan niistäkin joutuu keskustelemaan ja huomioimaan toisen mielipide.
Niin kuin täällä joku hyvin sanoi, jalkojen haaralleen levittäminen, ei vielä anna diktaattorin oikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.
Mun exäni uusi hävitti kaiken minuun etäisestikin liittyvän. Mm miehen vanhemmiltaan saamat lahjat. No, ei ole minun ongelma.
Siihen saakka siis kunnes alkoi minun lapseni muistojen hävittäminen koska ne "kuuluivat entiseen elämään". Siis kysymättä hävitti vanhasta kotipaikasta muistuttavan koriste-esineen ja jopa lapsen ristiäislahjaksi saamat kynttilänjalat meni myyntiin.
Jostain mystisestä syystä olisi kuitenkin halunnut pitää kiinni vanhaan kotiini jääneestä kalliista design valaisimestani, sen muistutuksen menneistä kanssa hän olisi sentään pystynyt elämään..
Ex on täysin munaton, siksi onkin ex.
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkään ei ole provo! Erosta 5 vuotta joten luulisi olevan toipunut. Sitäkin ihmettelen miksi pyysi eksäänsä kaveriksi facessa kun loi profiilin.. en tykkää. Tämä tosiaan tuntuu että olisin vieraana miehen ja eksänsä talossa.. talossa ei mitenkään vikaa ole mutta nämä huonekalut on se ongelma
Näinhän siinä käy, kun hairahtuu varattuun ja suhteessa olevaan mieheen, jolla siteitä vielä exäänsä, muutat heidän yhteiseen kotiinsa, jonka mies on sisustanut ex-puolison kanssa ja sinä olet lapsinern kuviossa kolmantena pyöränä.
Oma koti, oma sisustus ja parisuhde antaa enemmän liikkumatilaa, myös mielipiteisiin ja toiveisiin.
Ei koskaan pitäisi muuttaa toisen kotiin, vaan rakentaa se yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaa, että exäsi on symbolisesti läsnä elämässänne. Ei mies ole kuvaan tottunut, mutta tietää nyt paikkansa. Jaettuun paikkaan kiinnittyy löyhemmin.
Tarkoittaa, että hääpäiväsi exän kanssa oli elämäsi onnellisin päivä ja haluat hieroa sitä nyxäsi naamaan.
Miksipä et ripustaisi kuvaa aviovuoteenne yläpuolelle. Kannustaisi ehkä nyxää "parantamaan suoritustaan", kun on kilpailija kaiken aikaa läsnä. Tai ehkä hän alkaa käydä yhä useammin "varastollaan" ja jää lopulta sinne kokonaan.
Menit sitten jonkun sellaisen provokaatioon, joka pahoitti mielensä kun valtaosa ei pidä kovin terveenä jotain taulun hävittämistä vain siksi, että sitä on kumppanin ex joskus ollut ripustamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Se on tavallaan nykyiselle puolisolle muistutus siitä, että se kuvassa oleva puoliso ei pidä mitään lupauksiaan. Exällekin lupasi loppuelämän, mutta kuinkas kävi.
Uusimman miehen asemassa saattaisin hiukan miettiä, jos ihastuksen kämpässä olisi seinäkoristeina rivi hääkuvia, kussakin sama morsio, eri sulho.
Viestiketjun perusteella naiset haluavat omistaa miehensä tunteet. Miten te saatte sen muiston menneestä rakkaudesta pois, oikeastiko sillä, että vaaditte kodista pois jokaisen esineen, joka muistuttaa exästä?
Vain epävarma ihminen hermostuu siitä, että kodin seinällä on kuva puolison menneisyydestä. Vaaditteko poistamaan esim. kuva kuolleesta lapsesta, koska lapsi kuului miehen menneisyyteen?
Vierailija kirjoitti:
Sen takia jäin suhteeseen kun muuten huomioonottava, järkevä, jäsy mies. Ja hauskaa meillä on. Tämä on vaan se suhteen synkkä puoli, tämä ex. Ap
Miten tämä on exän syytä? Eikö ongelma ole miehen, kun rakastaa edelleen exäänsä ja haluaa exän olevan elämässään ja suhteessa sinä olet jäänyt toiseksi. Joko eroat tai hyväksyt tilanteen olla toinen nainen.
Viitaten viimeiseen virkkeeseen, kuinka monta persoonaa sinulla on?