Exän tavarat, miehen kiintymys
Onko normaalia että mies suuttuu kun otin taulun seinältä pois mikä oli hänen ja eksän saama? Tai taulun jonka eksänsä oli antanut hänelle? Nyt kyllä kummastuttaa kun oli vihainen siitä... saatiin meille tarkoitettu taulu minkä laitoin hänen ja eksän taulun tilalle
Kommentit (121)
ihan normaalia miehelläni on vieläkin exänsä dildo ku erossa exä unohti sen tänne ja ollaan käytetty yhdessä sitä kun peuhattu toki olen pessyt sen ja käyttänyt välillä yksinkin mutta en vaan tajua miten se exä on saanut tuon pyllyyn kun itselläni tekee jo etupäässä tiukkaa tuntuu kyllä hyvältä sitä en kiistä haha
Vierailija kirjoitti:
Onkohan tämä sitten kuinka normaalia että nainen ei saa kodissa päättää yhtään sisustusta vaan mies määrää? Olen kuullut vain että miehiä ei yhtään kiinnosta millaiset huonekalut on. Harmittaa tämä tilanne :(. Olen tähän miehen taloon kuitenkin ostellut mm ilmalämpöpumpun ja yhden toisenki ison jutun ja silti en saa päättää mitään. Eksänsä oli loinen ja elätti ja silti parempi kun minä???? Työssäkäyvä osallistuva ja paljon nuorempiki...
On ihan normaalia, että mies saa päättää asioista, jotka ovat hänelle tärkeitä. Se, että ei saa laittaa seinälle lahjaksi saatua taulua, ei tarkoita sitä, että nainen ei saa päättää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on sit oikeesti aivan totta... ei provo. Onko kellään vastaavaa tapahtunut? En saa edes huonekaluja uusia vaikka olemme olleet yhdessä vuosia ja lapsikin on..
Miksi huonekaluja pitäisi vaihtaa, jos vanhat ovat kunnossa? Tuhlausta ja ympäristön tuhoamista.
Jos yhdessä asuisin, enkä saisi mitään sanavaltaa sisustukseen tms, niin etsisin oman asunnon ja muuttaisin pois.
En muuttaisi ikinä kenenkään luo pitkäaikaiseksi kyläilijäksi, joka ei saisi tehdä asunnosta yhtään myös itseni kotia.
Kyllä, uusi rouva voi sisustaa asuntoa vapaasti, heidän yhteinen elämänsä alkanut. Exä pois kummittelemasta.
Entä jos uuden rouvan mies on sitä mieltä, että se on hänenkin kotinsa? Vai ajatteletko, että aina kun vaihtaa naista, pitää olla rahaa vaihtaa sisustus? Tuossa sohvalla se exä istui -sohva vaihtoon, tuota telkkaria katsoi - laite vaihtoon, näillä lattioilla käveli- parketit vaihtoon, tuosta ikkunasta katsoi - ikkuna ja taloyhtiön piha vaihtoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.
Oletko antanut miehelle mahdollisuuden surra exää vai kielsitkö herättää kaiken yhteydenpidon, kuin miehelläsi ei koskaan olisi ollut aiempaa elämää? Kun elämästäsi häviää ihminen jonka kanssa olit vuosia, otatko sen kuin roskapussin viemisen? Ei enää mitään kuulumisten vaihtoa exän kanssa ei mitään?
Olen eri, mutten missään nimessä lähtisi suhteeseen ihmisen kanssa, joka suree exänsä perään. Se suruaika ja muu pitäisi elellä itsekseen, ja uutta parisuhdetta miettiä vasta kun edellisestä ollaan oikeasti yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma mies säilyttää mallina työskentelevän exänsä jättämää puolityhjää parfyymipulloa ja luulee, etten tiedä asiasta mitään. Todennäköisesti hän käy nuuhkimassa sitä salaa, mutta kun on muuten kunnon mies, olen ajatellut, että tehkööt, mitä tahtoo.
Löysitkö exäni? Hänellä oli myös exänsä kosmetiikkaa, voiteita. Kun vanha loppui osti uuden.
Hän ei tosin ollut "muuten kunnon mies" kuin päällisin puolin.
Parfyymipullon omistaja on mieheni ensirakkaus, joten katson asiaa läpi sormien. Hän on muuten tosi hyvä mies, huolehtii viimeisen päälle läheisistään, kotityöt hoituvat puoliksi, menestyy työssään, jne.
....mutta ikävöi exäänsä. Se tosiasia tekisi sen, etten itse voisi miettiä mitään yhteistä tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.
Mun exäni uusi hävitti kaiken minuun etäisestikin liittyvän. Mm miehen vanhemmiltaan saamat lahjat. No, ei ole minun ongelma.
Siihen saakka siis kunnes alkoi minun lapseni muistojen hävittäminen koska ne "kuuluivat entiseen elämään". Siis kysymättä hävitti vanhasta kotipaikasta muistuttavan koriste-esineen ja jopa lapsen ristiäislahjaksi saamat kynttilänjalat meni myyntiin.
Jostain mystisestä syystä olisi kuitenkin halunnut pitää kiinni vanhaan kotiini jääneestä kalliista design valaisimestani, sen muistutuksen menneistä kanssa hän olisi sentään pystynyt elämään..
Ex on täysin munaton, siksi onki
Sinäkin toisaalta puhut exäsi asunnosta yhä sanalla "kodissani", siellä olevasta valaisimesta sanalla "minun valaisimeni" jne. Eli ilmeisesti teillä ollut ero tosi tuore tai muutoin tilanne tosi epäselvä, että ollaanko erottu vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän tietystä suomalaisesta taiteilijasta, ja eksä ostin sitten taulun mulle lahjaksi. Ei mikään halpa maalaus. En kyllä tykkäisi, jos se otettaisiin pois seinältä luvatta.
Mä en ehkä kertoisi nyxälle, että taulu oli lahja exältä. Se olisi tarpeetonta ja voisi lietsoa tarpeettomia epävarmuusajatuksia juurikin siitä, että muistelisin exääni taulua katsoessani.
Sanoisin vain, että pidän paljon tästä taiteilijasta, joka on tehnyt tämän taulun, mikä mulla on. Nyxä sitten tietäisi, että pidän taulusta, eikä varmasti kokisi tarvetta ottaa sitä pois (koska asiaan ei liittyisi mitään sen kummempaa).
Onko tuo hyvä alku yhteiselolle, että alkaa heti pimitellä asioita. Pointti on se, että minä pidän maalauksesta eikä se kuka sen on ostanut. En todellakaan muistele eksääni maalausta katsel
Ei ole pimittämistä. Huoleton mainitsemattajättämättömyys. Toisin kuin mm. yhteydenpito exän kanssa josta ei kerrota.
Tarkoitatko sinä sitä, että mies ei saa omistaa mitään mikä voi muistuttaa hänen exästään? Mikä järki?
Siis oliko se taulu ongelma, vai se että se on miehen exältä? Jos mies ei olisi kertonut taulun alkuperää, haittaisiko ap:tä sen näkyvillä oleminen?
Jos et tykkää taulusta, koita löytää sille vähemmän näkyvä paikka. Jos koet exän uhaksi, ongelma on isompi ja sanoisin että se on ap:n, ei niinkään miehensä ongelma.
Heh, minä taas otin iloisena käyttöön mieheni ja exänsä häälahjaksi saaman design -maljakon. Ei se sen maljakon vika ole mistä on tullut. Olin tyytyväinen kun sain ilmaiseksi kalliin maljakon. Ihmettelin, miten ex-vaimo on sen jättänyt.
Sisustus on naaraiden tapa merkata reviirinsä. Urokset kuseskelee nurkkiin.
Vierailija kirjoitti:
Heh, minä taas otin iloisena käyttöön mieheni ja exänsä häälahjaksi saaman design -maljakon. Ei se sen maljakon vika ole mistä on tullut. Olin tyytyväinen kun sain ilmaiseksi kalliin maljakon. Ihmettelin, miten ex-vaimo on sen jättänyt.
Mä tuun hakeen sen vielä takas.
Vierailija kirjoitti:
"Meitä on moneen junaan. Itse poistin kyllä kaikki eksän kuvat facebookista jo erotessa (kun mitään uutta kumppania ei edes ollut vielä kuvioissa). Minua on yksi miesystävä aikanaan pettänyt exänsä kanssa (oli kuukausien ajan pyöritellyt meitä molempia. Virallisesti oli silloin minun kanssani, mutta exä olisi halunnut hänet takaisin ja heillä oli ollut jonkinlainen suhde n. puolen vuoden ajan ennen kuin exänsä löysi uuden). Minulla voi siis olla vähän tiukemmat vaatimukset vetää selkeä raja entisen ja nykyisen elämän välille myös itseäni koskien."
No niin on. En todellakaan viitsi alkaa käydä albumeita läpi ja poistamaan sieltä kuvia. Se on elettyä elämää ja sillä sipuli.
No jaa, mulla on ehkä 2 päivitystä vuodessa, että esim. 5v suhteen ajalta ne on aika nopeasti käyty läpi. Mulla on ollut 3 suhdetta, joiden aikana on laitettu yhteiskuvia nettiin (siis vain tyyliin pari kuvaa per suhde) ja kyllä mun exätkin on poistaneet ne kuvat sen jälkeen, kun on erottu. Mun mielestä someprofiili ei ole mikään mun historian esittelypaikka, vaan tämänhetkinen profiili, joten exän kuvat sieltä kyllä lähtee. Poistan toki paljon muitakin kuvia, mitkä ei ole enää ajankohtaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tuun hakeen sen vielä takas.
Tuskin. Et kymmenen vuoden erossa olon jälkeen enää muista koko maljakkoa. Kyllä se on meidän irtaimistoa nyt ja sen hakemista toisten kodista kutsutaan varkaudeksi.
Miksi ihmiset halutaan muistaa kaiken romun takia? Miehesi ei ole päässyt yli eksästään. Lähde omaan asuntoon tekemään oma koti
Onkohan tämä sitten kuinka normaalia että nainen ei saa kodissa päättää yhtään sisustusta vaan mies määrää? Olen kuullut vain että miehiä ei yhtään kiinnosta millaiset huonekalut on. Harmittaa tämä tilanne :(. Olen tähän miehen taloon kuitenkin ostellut mm ilmalämpöpumpun ja yhden toisenki ison jutun ja silti en saa päättää mitään. Eksänsä oli loinen ja elätti ja silti parempi kun minä???? Työssäkäyvä osallistuva ja paljon nuorempiki...