Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän tavarat, miehen kiintymys

Vierailija
06.03.2025 |

Onko normaalia että mies suuttuu kun otin taulun seinältä pois mikä oli hänen ja eksän saama? Tai taulun jonka eksänsä oli antanut hänelle? Nyt kyllä kummastuttaa kun oli vihainen siitä... saatiin meille tarkoitettu taulu minkä laitoin hänen ja eksän taulun tilalle

Kommentit (121)

Vierailija
81/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä itse haluaisi yhteiseen kotiin entisen suhteen tavaroita hyh.. sohvassakin on jättimäinen reikä muttei sitäkään saisi uusia! Ap

Osta uusi ja tunge sen vanhan reikäisen viereen.

Ehkä puolisosi huomaa silloin konkreettisesti, miten paljon paremmalta uusi, ehjä ja puhdas sohva näyttää ja tuntuu.

Jos ei hyväksy mitään sinun tuomaasi, miettisin sinuna suhteen laatua. Oletko sittenkin vain eksän korvike.

Vierailija
82/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni joskus hieman nyrpisti nenäänsä kun en suostunut poistamaan vihkikuvaamme (siis exän ja minun) seinältäni. Annoin kuulla kunniansa! Minulla on elettyä elämää takana samoin kuin hänelläkin. Nyt on jo ilmeisesti tottunut kuvaan. Omiaan käy katsomassa vuokramassaan varastolla.

Tarkoittaa, että exäsi on symbolisesti läsnä elämässänne. Ei mies ole kuvaan tottunut, mutta tietää nyt paikkansa. Jaettuun paikkaan kiinnittyy löyhemmin.

Tarkoittaa, että hääpäiväsi exän kanssa oli elämäsi onnellisin päivä ja haluat hieroa sitä nyxäsi naamaan.

Miksipä et ripustaisi kuvaa aviovuoteenne yläpuolelle. Kannustaisi ehkä nyxää "parantamaan suoritustaan", kun on kilpailija kaiken aikaa läsnä. Tai ehkä hän alkaa käy

"tuossa puhutaan nyt vihkikuvasta, ei mistä tahansa maisemataulusta."

Ja juuri se vihkikuvasta kirjoittanut on se provo johon viittasin. Vedetään siis äärimmäiseen päätyyn kun on pahoitettu mieli siitä, että muut eivät nähneetkään jotain vanhaa taulua suuren suurena ongelmana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä nojatuoleissa on luultavasti ajettu exää oikein kunnolla.

Pakko niitä on välillä nuuhkia ja fiilistellä.

Vierailija
84/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tietystä suomalaisesta taiteilijasta, ja eksä ostin sitten taulun mulle lahjaksi. Ei mikään halpa maalaus. En kyllä tykkäisi, jos se otettaisiin pois seinältä luvatta.

Vierailija
85/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään omakohtaista kokemusta tälläisestä miehestä?? Ap

Vierailija
86/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin olisi aina muuttaa yhdessä kotiin, joka ei ole kummankaan koti ennestään.

Itse asun miesystäväni kanssa vielä erillään, ja asun asunnossa, jossa asuin exäni kanssa ennen kuin erosimme. Kyllä minulla edelleen on suurin osa niistä vanhoista huonekaluista, mitä hankimme exäni kanssa, sekä taulut on myös suurin osa hankittu tähän asuntoon. Ne eivät kyllä millään tapaa muistuta minua exästäni, koska olivat ehkä ennemminkin minun valintojani alunperinkin.

Itse olen sen verran typerä, etten yksittäisistä tavaroista oikein edes muista, että keneltä ne sain (vaikka häälahjoja tuli paljon kerrallaan). En edes välttämättä muista, että oli juuri häälahja. En muutenkaan kiinny materiaan.

Mikään taulu seinällä ei siis haittaisi. Toki uudelle taululle pitäisi joku paikka löytyä, ja jos pitäisin uudesta enemmän, voisi se jopa korvata vanhan. Mutta taulu on taulu, enkä ajattelisi sitä häämuistona.

Mitään hääkuvaa tai muuta parisuhdekuvaa exän kanssa en missään nimessä säilyttäisi seinällä. Poistin kaikki exän kuvat seiniltä muutenkin heti eron jälkeen, vaikka olin vielä sinkku silloin. Kuvat on jossain kaapissa nätisti pinottuna.

Vierailija
87/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän tietystä suomalaisesta taiteilijasta, ja eksä ostin sitten taulun mulle lahjaksi. Ei mikään halpa maalaus. En kyllä tykkäisi, jos se otettaisiin pois seinältä luvatta.

Mä en ehkä kertoisi nyxälle, että taulu oli lahja exältä. Se olisi tarpeetonta ja voisi lietsoa tarpeettomia epävarmuusajatuksia juurikin siitä, että muistelisin exääni taulua katsoessani.

Sanoisin vain, että pidän paljon tästä taiteilijasta, joka on tehnyt tämän taulun, mikä mulla on. Nyxä sitten tietäisi, että pidän taulusta, eikä varmasti kokisi tarvetta ottaa sitä pois (koska asiaan ei liittyisi mitään sen kummempaa).

Vierailija
88/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ehkä kertoisi nyxälle, että taulu oli lahja exältä. Se olisi tarpeetonta ja voisi lietsoa tarpeettomia epävarmuusajatuksia juurikin siitä, että muistelisin exääni taulua katsoessani.

Sanoisin vain, että pidän paljon tästä taiteilijasta, joka on tehnyt tämän taulun, mikä mulla on. Nyxä sitten tietäisi, että pidän taulusta, eikä varmasti kokisi tarvetta ottaa sitä pois (koska asiaan ei liittyisi mitään sen kummempaa).

Onko tuo hyvä alku yhteiselolle, että alkaa heti pimitellä asioita. Pointti on se, että minä pidän maalauksesta eikä se kuka sen on ostanut. En todellakaan muistele eksääni maalausta katsellessani. 

Vierailija
89/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo hyvä alku yhteiselolle, että alkaa heti pimitellä asioita. Pointti on se, että minä pidän maalauksesta eikä se kuka sen on ostanut. En todellakaan muistele eksääni maalausta katsellessani. 

No mutta silloinhan siinä juuri ei oikeastikaan ole mitään sen kummempaa. Eli ei se nyt ole mitään pimittämistä. Ei vaan olisi mitään syytä mainita nykyiselle kumppanille, että tämäpä taulu on sitten saatu exältä. Miksi ihmeessä minä sellaisesta alkaisin puhumaan - varsinkaan, jos taulu ei edes millään tapaa exästä muistuta. Monet monesti ihan tarpeettomasti tekevät kumppaneistaan epävarmoja  mainitsemalla jotain exää joka käänteessä. Kaikki tietää, että se exä on ollut olemassa, ei siinä mitään. Ihan tarpeetonta exää mainita joka asiassa.

Itse saatan esim. kertoa joistakin lomakohteistakin tyyliin, että olen käynyt siellä ja täällä, ja siellä hienoa oli se ja tämä. Jos keskustelun aihe on lomakohteet, eikä matkaseura, ei minun tarvitse mainita, että olinpa siellä reissussa exäni kanssa. Sama juttu omistamieni tavaroiden suhteen. Voi keskustella tavarasta (vaikka maalauksen taiteilijasta), muttei nyt tarvitse mainita, että tämä oli sitten lahja siltä ja tältä.

Vierailija
90/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No mutta silloinhan siinä juuri ei oikeastikaan ole mitään sen kummempaa. Eli ei se nyt ole mitään pimittämistä. Ei vaan olisi mitään syytä mainita nykyiselle kumppanille, että tämäpä taulu on sitten saatu exältä. Miksi ihmeessä minä sellaisesta alkaisin puhumaan - varsinkaan, jos taulu ei edes millään tapaa exästä muistuta. Monet monesti ihan tarpeettomasti tekevät kumppaneistaan epävarmoja  mainitsemalla jotain exää joka käänteessä. Kaikki tietää, että se exä on ollut olemassa, ei siinä mitään. Ihan tarpeetonta exää mainita joka asiassa.

Itse saatan esim. kertoa joistakin lomakohteistakin tyyliin, että olen käynyt siellä ja täällä, ja siellä hienoa oli se ja tämä. Jos keskustelun aihe on lomakohteet, eikä matkaseura, ei minun tarvitse mainita, että olinpa siellä reissussa exäni kanssa. Sama juttu omistamieni tavaroiden suhteen. Voi keskustella tavarasta (vaikka maalauksen taiteilijasta), muttei nyt tarvitse mainita, että tämä oli sitten lahja siltä ja tältä."

Minusta tuo on kyllä vaikeaa, kun pitäisi alkaa tarkkaan miettiä sanomisia ettei vahingossakaan mainitse eksää. 

Eksän kanssa matkustettiin paljon yhdessä ja ne kuvatkin ovat Facebookissa. En ole alkanut mitään kuvia poistamaan eron takia, siellä ovat ja olkoot. Toinen voi kysyä, että mistä ostit taulun, niin pakkohan siinä on kertoa totuus. 

Ei noita asioita tietenkään tarvitse mainostaa, mutta kyllä minä ainakin kertoisin rehellisesti, jos asia tulee puheeksi. 

Toisekseen, en kyllä haluaisi olla ihmisen kanssa, jolle aiheuttaa ongelmia joku eksän ostama maalaus. Siinä on varmaan sitten muitakin ongelmia edessä. 

Vierailija
91/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään omakohtaista kokemusta tälläisestä miehestä?? Ap

Ei kenelläkään tietenkään ole kokemusta miehestä, jolla ollut elämä ennen nykyistä parisuhdetta. Pitää vaatia, että miehen muisti pyyhitään täysin puhtaaksi menneestä. Ota yhteyttä hyvinvointialueesi psykiatrian poliklinikalle ja varaa aika miehesi muistinpyyhkimiseen.

Vierailija
92/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No mutta silloinhan siinä juuri ei oikeastikaan ole mitään sen kummempaa. Eli ei se nyt ole mitään pimittämistä. Ei vaan olisi mitään syytä mainita nykyiselle kumppanille, että tämäpä taulu on sitten saatu exältä. Miksi ihmeessä minä sellaisesta alkaisin puhumaan - varsinkaan, jos taulu ei edes millään tapaa exästä muistuta. Monet monesti ihan tarpeettomasti tekevät kumppaneistaan epävarmoja  mainitsemalla jotain exää joka käänteessä. Kaikki tietää, että se exä on ollut olemassa, ei siinä mitään. Ihan tarpeetonta exää mainita joka asiassa.

Itse saatan esim. kertoa joistakin lomakohteistakin tyyliin, että olen käynyt siellä ja täällä, ja siellä hienoa oli se ja tämä. Jos keskustelun aihe on lomakohteet, eikä matkaseura, ei minun tarvitse mainita, että olinpa siellä reissussa exäni kanssa. Sama juttu omistamieni tavaroiden suhteen. Voi keskustella tavarasta (vaikka maalauksen taiteilijasta), muttei nyt tarvitse mainita

Meitä on moneen junaan. Itse poistin kyllä kaikki eksän kuvat facebookista jo erotessa (kun mitään uutta kumppania ei edes ollut vielä kuvioissa). Minua on yksi miesystävä aikanaan pettänyt exänsä kanssa (oli kuukausien ajan pyöritellyt meitä molempia. Virallisesti oli silloin minun kanssani, mutta exä olisi halunnut hänet takaisin ja heillä oli ollut jonkinlainen suhde n. puolen vuoden ajan ennen kuin exänsä löysi uuden). Minulla voi siis olla vähän tiukemmat vaatimukset vetää selkeä raja entisen ja nykyisen elämän välille myös itseäni koskien.

Vierailija
93/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni joskus hieman nyrpisti nenäänsä kun en suostunut poistamaan vihkikuvaamme (siis exän ja minun) seinältäni. Annoin kuulla kunniansa! Minulla on elettyä elämää takana samoin kuin hänelläkin. Nyt on jo ilmeisesti tottunut kuvaan. Omiaan käy katsomassa vuokramassaan varastolla.

Tarkoittaa, että exäsi on symbolisesti läsnä elämässänne. Ei mies ole kuvaan tottunut, mutta tietää nyt paikkansa. Jaettuun paikkaan kiinnittyy löyhemmin.

Tarkoittaa, että hääpäiväsi exän kanssa oli elämäsi onnellisin päivä ja haluat hieroa sitä nyxäsi naamaan.

Miksipä et ripustaisi kuvaa aviovuoteenne yläpuolelle. Kannustaisi ehkä nyxää "parantamaan suoritustaan", kun on kilpai

"tuossa puhutaan nyt vihkikuvasta, ei mistä tahansa maisemataulusta."

Ja juuri se vihkikuvasta kirjoittanut on se provo johon viittasin. Vedetään siis äärimmäiseen päätyyn kun on pahoitettu mieli siitä, että muut eivät nähneetkään jotain vanhaa taulua suuren suurena ongelmana.

Voi olla, että kaikki aloitukset ovat keksittyjä tarinoita, mikä ei sulje pois sitä, etteivätkö kuvatut asiat osuisi kohdalleen jonkun kommentoijan oikeassa elämässä.

En viitsi analysoida yksittäisten kirjoitusten todenmukaisuutta, mutta tiedän kyllä näitä erotodellisuuksia. Entisten puolisoiden/miniöiden/vävyjen kuvat häipyvät piironkien päältä, varsinkin vihkikuvat.

Oli kolkkoa mennä ensimmäistä kertaa vastaeronneen sukulaisen kotiin. Keskeisellä paikalla oleva kaunis vitriini ammotti lähes tyhjänä, kun edellisellä vierailulla olin ihastellut siinä nuoren perheen kivoja valokuvia.

Vierailija
94/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.

Sano miehelle, että ostetaan risojen tilalle uusia, on tämä minunkin kotini! 

Vierailija
95/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on sit oikeesti aivan totta... ei provo. Onko kellään vastaavaa tapahtunut? En saa edes huonekaluja uusia vaikka olemme olleet yhdessä vuosia ja lapsikin on..

Siis lapsiakin on?

Vierailija
96/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonekalut ovat rikkinäisiä ja hyvin vanhoja, sekundaa. En oo uskaltanut ottaa tätä esille kun mies alkaa heti raivota, siksi... mietin onko normaalia haluta säilyttää eksän kanssa hommatut tavarat? Itse hävitin kaikki eksään liittyvät erotessa.

Oletko antanut miehelle mahdollisuuden surra exää vai kielsitkö herättää kaiken yhteydenpidon, kuin miehelläsi ei koskaan olisi ollut aiempaa elämää? Kun elämästäsi häviää ihminen jonka kanssa olit vuosia, otatko sen kuin roskapussin viemisen? Ei enää mitään kuulumisten vaihtoa exän kanssa ei mitään?

Vierailija
97/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on sit oikeesti aivan totta... ei provo. Onko kellään vastaavaa tapahtunut? En saa edes huonekaluja uusia vaikka olemme olleet yhdessä vuosia ja lapsikin on..

Miksi huonekaluja pitäisi vaihtaa, jos vanhat ovat kunnossa? Tuhlausta ja ympäristön tuhoamista.

Jos yhdessä asuisin, enkä saisi mitään sanavaltaa sisustukseen tms, niin etsisin oman asunnon ja muuttaisin pois.

En muuttaisi ikinä kenenkään luo pitkäaikaiseksi kyläilijäksi, joka ei saisi tehdä asunnosta yhtään myös itseni kotia.

Kyllä, uusi rouva voi sisustaa asuntoa vapaasti,  heidän yhteinen elämänsä alkanut. Exä pois kummittelemasta. 

Vierailija
98/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes alkaisi seurustella, jos saisin tietää että kumppanikandidaatti olisi "hävittänyt kaiken exään liittyvän" erotessaan. Vaikuttaisi siltä, että hän yrittää lakaista eletyn elämänsä maton alle. Eletty elämä pitää pystyä hyväksymään, jotta siitä pääsee yli ja eteenpäin.

Vierailija
99/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meitä on moneen junaan. Itse poistin kyllä kaikki eksän kuvat facebookista jo erotessa (kun mitään uutta kumppania ei edes ollut vielä kuvioissa). Minua on yksi miesystävä aikanaan pettänyt exänsä kanssa (oli kuukausien ajan pyöritellyt meitä molempia. Virallisesti oli silloin minun kanssani, mutta exä olisi halunnut hänet takaisin ja heillä oli ollut jonkinlainen suhde n. puolen vuoden ajan ennen kuin exänsä löysi uuden). Minulla voi siis olla vähän tiukemmat vaatimukset vetää selkeä raja entisen ja nykyisen elämän välille myös itseäni koskien."

No niin on. En todellakaan viitsi alkaa käydä albumeita läpi ja poistamaan sieltä kuvia. Se on elettyä elämää ja sillä sipuli. 

Vierailija
100/121 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen tapaiin yhtä kumppania, jolla oli kolme eksänsä maalaamaa taulua. Ne oli ihan hienoja eikä kyllä yhtään haitannut minua. No siitä suhteesta ei tullut mitään, mutta en kyllä olisi pyytänyt tauluja ottamaan pois seinältä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi