Kenellä on sellainen vartalo, että farkut istuu täydellisesti, ilman mitään fiksauksia?
Sen kun vaan kaupasta hakee, laittaa päälle ja hyvältä näyttää. Tätä olen aina ihmetellyt, että miten voi olla juuri oikein kokoinen kaikinpuolin.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mulla onnistuu mutta olen mies.
Sama täällä pituus 173 cm ja painoa 86kg, eli jonkin verran faijamahaa. Hyvin löytyy sopivia farkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Farkkumalleja on vaikka kuinka paljon. Kaikki ei sovi kaikille. Itselleni lahkeet jäävät aina liian pitkiksi. Olisi kiva löytää farku, joita ei tarvitsisi lyhentää.
Tai mitkä tahansa muut housut, joita ei tarvitse lyhentää.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuu. 95-65-94, 60kg 169cm ikä 48, koko aikuisikä kokoa S. Pitkät jalat. Ei siis perssjalka.
Olin joskus tuon kokoinen mutta silloinkin kiristi reisiä ja jäi selän puolelle tyhjää. Nykyisin istuu paremmin vyötäröstä mutta reisiä ei saa sullottua enää kuin niihin lökäpöksymalleihon jousta en pidä.
Kaikille kyllä löytyy sopivat farkut.
Ihan kaikille vartalotyypeille ja jokaiselle käyttäjälle.
On vain osattava VALITA juuri ne itselle sopivat, ne oikeat ja omankokoiset.
Ennenkäytin lee coopefeita, piti lyhentää. Viimiset 10+ vuotta nextin lift, sllim, shape mallistoa, nää istuu kuin hanska.
Nykyisin onnistuu helpommin kuin ennen. Ennen jäi tyhjää vyötärölle selän puolelta ja reisistä kiristi. Nyt löytyy paremmin luontaiselle hyppyriperseelle housuja
Vierailija kirjoitti:
Farkkumalleja on vaikka kuinka paljon. Kaikki ei sovi kaikille. Itselleni lahkeet jäävät aina liian pitkiksi. Olisi kiva löytää farku, joita ei tarvitsisi lyhentää.
kyllä nykyään monilla merkeillä on lahkeenpituuksia jopa 27 tuumaisesta alkaen aina sinne 36 asti. Monella merkillä on petite mallistoa, jossa housut lyhyempiä etc. Eikun Zalandon sivuille katsomaan. Siellä monesti kerrotaan lahkeen sisäpituus tuotetiedoissa.
Mac Dreams istuu aina! Ei tarvi edes sovittaa, kun on kokonsa löytänyt.
Itselleni löytyy melko helposti farkkuja. Suosin joustavaa kangasta, ja mallina skinny jeans. Tuumakoko 26-27, lahkeen pituus 28 on lyhyehkö, 30 on normaali ja 32 myös ok, aavistuksen pitkä. Enpäs tiedä mittojani tarkkaan, mutta pituus on 163 cm ja paino 65-66 kg. Tiimalasivartalo, vyötärö n. 70 cm.
Jotkut farkut istuu, jotkut ei. Sen takia niitä niin miljoonaa eri mallia ja kokoa onkin, kun oikeaan farkkukauppaan menet.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni löytyy melko helposti farkkuja. Suosin joustavaa kangasta, ja mallina skinny jeans. Tuumakoko 26-27, lahkeen pituus 28 on lyhyehkö, 30 on normaali ja 32 myös ok, aavistuksen pitkä. Enpäs tiedä mittojani tarkkaan, mutta pituus on 163 cm ja paino 65-66 kg. Tiimalasivartalo, vyötärö n. 70 cm.
Niin joo, unohdin mainita, että mitään ihan halpismerkkkien farkkuja en käytä, vaan kyse on siis kalliista farkuista (jotka tosin ostan alennuksesta pilkkahintaan). Eli puhutaan 90-150€ farkuista, jotka ostan hintaan 10-20€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai mitkä tahansa muut housut, joita ei tarvitse lyhentää.
Olkaa nyt onnellisia kun saatte kuitenkin valita isosta määrästä housuja kun lyhentämällä selviätte niistä. Toista se on meillä joiden ongelma on kun housuissa on liian lyhyet lahkeet! Repikääpä siitä :o
Minulle käy lähes kaikki farkut hyvin! Minulla on lihaksikas takapuoli ja melko kapea vyötärö. BMI on 25. Joudun tosin ottamaan pituudeksi 30 tuumaa eikä yleisin 32 tuumaa, koska en ole kovin pitkä.
Jos on kapea vyötärö ja lihaksikkaat jalat ja pylly, niin senkun vaan hakee mitkä tahansa ihonmyötäiset farkut joissa on pari prosenttia elastaania. Ylipainoisten, varsinkaan omenavartaloisten naisten ei kannata farkkuja edes harkita.
Housujen ostaminen, ah... Mulle niin vaikeaa. Mulla on pitkät jalat, leveä lantio, kapea vyötärö ja ylhäältä paksut reidet. Reidet ovat tosiaan ylhäältä niin paksut, että ne ottavat yhteen, ja tämä tekee housujen ostamisen vielä vaikeammaksi, koska monet materiaalit eivät kestä hankausta. Mulla on tällä hetkellä kolmet housut, jotka sopivattäydellisesti, tai ainakin lähes: Pinewood-merkkiset vaellushousut (näitä on kahdet, joista toiset ovat kyllä kuluneet haaroista rikki, mutta näitä on käytetty vuosia erittäin kovaa kesät talvet), Carlingsin oman farkkumerkin (olisko Vaillent tmv.) korkeavyötäröiset alaspäin levenevät farkut sekä sattumalta Lindexistä ostetut vaaleanpunaiset leveälahkeiset vakosamettihousut. (Kesähousuja on myös, mutta puhun nyt tähän vuodenaikaan käytössä olevista vaatteista.)
Mulle menee ainoastaan petit malliston farkut. Ja näitä ei kovin paljoa ole. Olen 157cm ja 48kg.
Ei se miehenäkään helppoa ole, kun vyötärönympärys on alle 80 senttiä, pituutta 193 senttiä ja reidet ovat todella paksut ja lihaksikkaat. Perusfarmarihousut kaavoitetaan joko paskamahaisille isukeille tai tikkujaloille. Nykyään teetän lähes kaikki housuni, joskus löytyy joku summafarkkupari jonka saa vaatturin muutostoimenpiteillä istumaan.
En minäkään ymmärrä. Vatsa jäi pehmeäksi raskauksien jälkeen, eikä mitkään farkut enää sovi. Lisäksi kaikki puristava vatsan kohdalla tuntuu kamalalta. Olen varmaan mekkojen ja joustavien housujen vanki lopun ikääni.