Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenellä on sellainen vartalo, että farkut istuu täydellisesti, ilman mitään fiksauksia?

Vierailija
05.03.2025 |

Sen kun vaan kaupasta hakee, laittaa päälle ja hyvältä näyttää. Tätä olen aina ihmetellyt, että miten voi olla juuri oikein kokoinen kaikinpuolin. 

Kommentit (75)

Vierailija
21/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on aina istunut farkut ihan sellaisenaan. Varmaan juuri oikeanlainen vartalo sitten.

Vierailija
22/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuo onnistui. Sitten joku keksi matalavyötäröiset farkut, varmaan säästääkseen kangasta, sen jälkeen ei ole onnistunut.

Mitä ihmettä? Farkut on olleet korkeavyötäröisiä viimeiset 10 vuotta.

Eivät niin korkeavyötäröiset kuin 80 -luvulla. Jos farkut ylettyvät hädintuskin napaan, ne eivät ole korkeavyötäröiset, vaan normaalivyötäröiset.

Et vissiin ole muutamaan vuoteen käynyt vaatekaupoissa? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla! Olen hoikka ja 175cm. Ikinä ei ole tarvinnut lyhentää lahkeita eikä tehdä mitään muutakaan. Jalkaan vaan uudet housut ja menoksi!

Mulla muuten sama, mutta lahkeet yleensä aina liian lyhyet. Onneksi on poikkeuksia, ja joitain housuja olen itse pidentänyt. Tall-mallistosta myös ostanut jotkut. 

En kyllä varsinaisesti hoikka ole, enempi normaalivartaloinen. Mutta sama homma ollut aina lahkeiden kanssa, vaikka olen ollut ihan laihakin. Ja matalavyötäröiset on parhaat, sillä valmisvaatteiden istumakorkeus on yleensä minulle liian suuri. 

Vierailija
24/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasarilla oli yhdet Beaversit, mitkä istuivat täydellisesti, kun muotia olivat korkeavyötäröiset farkut, sellaiset porkkanamalliset, ylähäältä leveät ja kapenevat lahkeet..

Kun löytäisi edes sellaiset farkut, mitkä sopisivat edes jotenkin.

Aina on ollut ongelma löytää minun malliset farkut. Olen saanut aikoinaan farkkuliikkeen myyjänkin epätoivoiseksi, aikaan kun käytin farkkuja koko 28 tai 29 tuumaa, kun heidän valikoimastaan ei löytynyt minulle sopivia farkkuja. Ongelma on minun korkeat lantioluuni. Sen ajan muodin mukaan housun kapein kohta eli vyötärö ei noussut luiden yläpuolelle, vaikka sen kuului nousta. Matalistakin malleista on löytynyt paremmin sopivia, tosin ei ole mukava, kun se vyötärönauha on jossain vesirajan kohdalla ja takamuksen vakokoin jää esiin housun vyötärön yläpuolella.

Vierailija
25/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen tuo onnistui. Sitten joku keksi matalavyötäröiset farkut, varmaan säästääkseen kangasta, sen jälkeen ei ole onnistunut.

Eivät niin korkeavyötäröiset kuin 80 -luvulla. Jos farkut ylettyvät hädintuskin napaan, ne eivät ole korkeavyötäröiset, vaan normaalivyötäröiset.

Et vissiin ole muutamaan vuoteen käynyt vaatekaupoissa? 

Joo vaikea on löytää matalavyötäröisiä normaalikaupoista. Kirppareilta olen löytänyt 2000-luvun alun matalavyötäröisiä farkkuja. 

Vierailija
26/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Newsflash: on muitakin vaatteita kuin farkut. 

Vierailija
27/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii useimmat kyllä. Haluatko siis mittoja tietää, vai ylipäänsä että sopiiko ne kenellekään? 

En mittoja kyttää, vaan ihan ihmettelen, että kaikinpuolin heti istuu. Itsellä aina jokin paikka on vinksallaan. Vyötärö ei istu, jos takapuolesta istuu tai ihan mitä vaan lahkeista alkaen. 

Ap.

Vierailija
28/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on yhtään korkeampi vyötäröltä, siitä jää helposti löysäksi. Samaa paidoissa, olen mallia X. 

Vierailija
29/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla leveät lantioluut ja 80 luvulla farkut oli kuin tehty minulla, koska nousivat reilusti yli lantioluiden ja vyötärö oli vyöllä kiristettävissä. Jo yli 20 vuotta ongelmana ollut, että housut jää lantioluiden korkeudelle ja pönkäävät siitä sitten alas kun vaikka kyykistyn. 

Vierailija
30/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missinmittaiset kehuu kuinka heille sopii kaikki kuin hanska. Kaikki ei vaan ole tyyliin 175/91/65/90. 

Vierailija
31/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kysymystä. Farkkujahan on lukemattomia eri malleja.

mammoilla on uniikki lumihiutaleperse, joten tarvittaisiin miljoonia uniikkeja farkkuja

Vierailija
32/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikinä korkeavyötäröisiä farkkuja. 

Vierailija
33/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stretched farkut istuu hyvin ja muita en käytä. 

Vierailija
34/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten tämä, että jos on vähänkin isot tissit ja leveät hartiat, siis vähänkin. Niin takit ei mene kiinni. Enkä mene mihinkään "Madam X" liikkeisiin. Olen harteikas, isohko tissinen ja kapea lanteinen. 

Vierailija
35/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

14 vuotta sitten löysin Gina Tricotista täydelliset pillifarkut. Ne olivat jopa mukavat ja kestävät! Niissä oli aika korkea vyötärö ja tuumakoko 26. Omat mitat oli tuolloin 161/58, vyötärö 62 cm, lantio 84 cm ja reiden ympärys 50 cm. 

Vierailija
36/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, kyllä lahkeita joutui lyhentämään aina. Muuten kasarilla mulle sopi hyvin silloin muodissa olevat Leviksen 501set. Naisten mallisista farkuista mulla vyötärö ei mee kiinni ja lantiolle jää isot pussit. En voi käyttää. 

Vierailija
37/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuja on eri mallisia. Jotkut sopii jotkut ei. Minun on kyllä suht helppo löytää farkkuja, mutta ei tietysti kaikki istu. 

Vierailija
38/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla leveät lantioluut ja 80 luvulla farkut oli kuin tehty minulla, koska nousivat reilusti yli lantioluiden ja vyötärö oli vyöllä kiristettävissä. Jo yli 20 vuotta ongelmana ollut, että housut jää lantioluiden korkeudelle ja pönkäävät siitä sitten alas kun vaikka kyykistyn. 

Viimeiset 10 vuotta on ollut helppo löytää tarpeeksi korkeita farkkuja, kun semmoiset kainalomalliset on muotia. Esim Leviksen mile high super skinny sopii tuon malliseen tosi hyvin (itsellä vähän sama, että farkkujen pitää olla joko tosi matalat tai tosi korkeat että istuu). 

Vierailija
39/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittävän hyvin istuu Vero Modan perus kapeat farkut stretchillä. Mitat 162 cm/51 kg. Lahkeita joutuu joskus taittamaan hieman. Tykään keskikorkuisesta tai matalasta vyötäröstä, korkeavyötäröiset on kauheita. Mut oonkin ysärin nuori, eli nykyinen keski-ikäinen täti.

En tosin oo ehkä niin hifistelijä istuvuuden suhteen, kun mulle riittää että näytän suht normaalilta ja housut pysyy paikoillaan ilman vyötä jne 

Vierailija
40/75 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, miten missään housuissa ei ole omena-mallia eli suurempaa vyötärönympärystä. Joo, voidaan kaikki laihduttaa mutta silti vyötärö on itsellä aina suhteessa suurempi. Aina housut kiristää vyötäröltä, on paino alkanut numerolla 5 tai numerolla 7. En voi olla ainoa? Nykyisin kuminauhavyötäröt vähän jeesaa.

Tämä. Täytyisi tehdä kuten miehet: jättää mahan alle se vyötärön kohta. Persaus kyllä näkyy ja housut lötköttää mutta sehän on muotia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi