Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toivon totisesti, että mun vaivat johtuu vain hiivatulehduksesta. Älä avaa jos et kestä alapää-juttuja!

Vierailija
05.03.2025 |

Pientä epämukavuutta taisin tuntea ekan kerran viime viikon keskiviikkona illalla, en niin kiinnittänyt huomiota. Torstaina jo vähän enemmän ja huomasin kipeän/kirvelevän kohdan välilihan seutuvilla. No ajattelin sen olevan vain taas joku näppylä koska mulle tulee lähinnä yläreisiin välillä finnin tapaisia näppyjä jotka todella kipeitä. No perjantaina jo kirveli virtsatessa ja pestessä tuota kohtaa. Vähitellen kirvely levisi ulompiin häpyhuuliin ja nyt myös pyllyvaossa tuntuu kirvelyä. Pahinta on kuitenkin ulommat häpyhuulet. Emättimessä ja virtsaputken suulla ei tunnu kirvelyä, ei ainakaan vielä ole tuntunut. 

Toivon totisesti, että kyse on vain hiivatulehduksesta enkä ole saanut jotakin tautia mieheltä josta erosin reilu viikko sitten. Seksiä meillä oli viimeisen kerran 22.2 eli tuosta muutama päivä niin alkoi oireet. Ennen tuota seksikertaa oli ollut parin viikon tauko koska emme olleet nähneet. 

Ahdistaa pirusti jos mies on tartuttanut muhun jotakin. Kortsu ei ollut enää käytössä koska mulla pillerit. Suhde kesti reilun vuoden. Loppui siihen kun mies jäi kiinni muiden kanssa viestittelystä. En alkanut katsomaan tuollaista pelleilyä, joten puhalsin pelin poikki heti kun tuo paljastui. En tiedä sitten onko pannut muita. Ihan sama kunhan nyt ei vain ole tartuttanut muhun mitään. 

Mä niin toivon, että tämä on vain hiivatulehdus! Aloitin eilen iltapäivällä laittamaan Canesten-voidetta. On muuten ärsyttävän pieni tuubeja, eihän tuollainen kauaa riitä jos pitää isommalta alueelta voidella kun tuntuu sitä kirvelyä tosiaan pyllyvaossakin.

Prkele. Toivon mukaan tämä aloitus saa olla täällä.

Kommentit (110)

Vierailija
61/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ME-NE LE-GU-RIIN.

OPETTELE LUKEMAAN. AP KIRJOITTI SOITTAVANSA HUOMENNA TERVEYSKESKUKSEEN. 

Ei taida ap:n tilanne niin paha olla, että tuon vuoksi pitäisi päivystykseen lähteä. Vähän nyt järkeä taas peliin kiitos.

Vierailija
62/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myös testiin, ettei tartuta eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla on herpes, niin se on sitten turha enää haaveilla uudesta parisuhteesta tai edes seksistä kenenkään kanssa. Loppuelämä pilalla tuon taudin vuoksi ja mun tuurilla uusiutuu monesti.

Ap

Vierailija
64/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin tuosta herpeksestä, että lievänä sitä ei kannata edes hoitaa. Sekö vain sitten paranee itsestään? Eikö tuollainen virus jää elimistöön? Tartuttaako sitten muita koko ajan vaikka ei olisi mitään rakkuloita tms.?

Niin ja onko mulla voinut olla tämä jo aiemmin, mutta on ollut oireeton? Mä siis epäilen, että mulla on herpes. Mietin, että olisiko tullut myös suuhun jos on sitä? Suussa ei ole mitään. Miehen peniksessä en huomannut mitään.

Voi tulla pimppiin ja suuhun jos olet silloin kun sait tartunnan laittanut peniksen molempiin.

Kun tartunnasta on mennyt 1-2 kk, et tuskin enää voi saada herpestä toiseen kohtaan koska sinulla on vasta aineita. Siis, jos kyseessä on sama herpes. Niitä taitaa olla 9 erilaista.

Vierailija
65/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä luin tuosta herpeksestä, että lievänä sitä ei kannata edes hoitaa. Sekö vain sitten paranee itsestään? Eikö tuollainen virus jää elimistöön? Tartuttaako sitten muita koko ajan vaikka ei olisi mitään rakkuloita tms.?

Niin ja onko mulla voinut olla tämä jo aiemmin, mutta on ollut oireeton? Mä siis epäilen, että mulla on herpes. Mietin, että olisiko tullut myös suuhun jos on sitä? Suussa ei ole mitään. Miehen peniksessä en huomannut mitään.

Voi tulla pimppiin ja suuhun jos olet silloin kun sait tartunnan laittanut peniksen molempiin.

Kun tartunnasta on mennyt 1-2 kk, et tuskin enää voi saada herpestä toiseen kohtaan koska sinulla on vasta aineita. Siis, jos kyseessä on sama herpes. Niitä taitaa olla 9 erilaista.

Penis oli sekä suussa että pimpissä. Peniksessä en tosiaan nähnyt mitään rakkuloita tms. 

Vierailija
66/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hoitaa. Muuten se voi ilmestyä uudestaan.

Voi tarttua ilman rakkuloita.

No täällä kyllä lukee, että ei sitä pois saada kokonaan millään. Kun se kerran tulee, niin se on siinä.

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00713

Jos ottaa estolääkityksen silloin kun on primääritartunta menossa, niin se on hyvin epätodennäköistä että se ilmestyy (oireilee) uudestaan. Ei kuitenkaan taida olla mitään täysin 100% varmuutta siitä ettei sitä pystyisi silloinkaan tartuttamaan toisille.

Vierailija
67/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ta on todennäköisesti petetty ja häntä ahdistaa tilanne. Miksi tässä jotkut syyllistää ap:ta ja tekee pilkkaa hänestä? Teidän toiminta on suoraan sanottuna sairasta.

On täysin normaalia, että parisuhteissa ei käytetä ehkäisynä kortsua sen jälkeen kun on saatu puhtaat testitulokset. Miten kukaan voisi edes lapsia yrittää saada jos koko ajan pitäisi kortsua käyttää? 

Lisäksi onhan ap:lla voinut olla herpes oireettomana jo paljon aiemmin, mutta nyt sitten aktivoitui oireiseksi.

Vierailija
68/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on herpes, niin se on sitten turha enää haaveilla uudesta parisuhteesta tai edes seksistä kenenkään kanssa. Loppuelämä pilalla tuon taudin vuoksi ja mun tuurilla uusiutuu monesti.

Ap

Herpeksessä tulee rakkuloita. Jos niitä ei ole, on kyseessä joku muu vaiva. Jos herpes uusiutuu usein, niin sitten kannattaa ottaa estolääkitys. Sukupuoliherpes on joka viidennellä suomalaisella ja huuliherpes suurimmalla osalla ihmisistä, useimmilla oireeton. Ja voi huonolla tuurilla tarttua oireettomasta kumppanista. Mutta ei se maailmanloppu ole.

Vierailija
69/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolitestissä käyminen on ilmaista, pissa- ja verinäyte, tulokset tulee usein jo seuraavana päivänä. Ei tarvitse arpoa onko vai eikö. Veikkaisin, että useimmiten on kyllä pidempi tarttumisaika kuin pari päivää, ehkä stressi edesauttoi sitä hiivaa. Mene testeihin kuitenkin, saat mielenrauhan!

Missä?

Vierailija
70/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kutisee?

Vierailija
71/110 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivussilsa

Vierailija
72/110 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin sain huomiselle lääkärille ajan! Onneksi. Kirvely on edelleen todella kovaa. Olen voidetta nyt vielä laittanut. Saa nähdä mitä lääkäri sanoo huomenna. 

Aloin kyllä tässä miettiä, että olenko itse nyt mokannut hoidon kanssa koska alkuun laitoin Bemetson K-voidetta. Siinä on haittavaikutuksia. Ja koska olen herkkäihoinen muutenkin ja tuo alue on kaikilla herkkä alue niin... No nyt on kyllä jotakin näppyjäkin, että voihan se olla jokin tauti kuten herpes. 

Toivon mukaan on hyvä lääkäri ja tietää mistä kyse. Ja, että saan helpotuksen tähän oloon! Etenkin virtsaaminen ja pesut on tuskallisia kirvelyn vuoksi. 

Ap

Vierailija
73/110 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:lla ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa? Miksi annatte paljaalla?

Vierailija
74/110 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja. Kauanko sitten pitäisi seurustella, että voi jättää kortsun pois?!? Haista paska oikeasti. 

Ap

Vierailija
75/110 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mulla on huomenna lääkäri. Epäilen herpestä. On joitakin näppyjä, kovaa kirvelyä ja nyt tuntuu kutinaa. Nyt illalla huomasin suussa lähellä huulia jonku verestävän jäljen. Ei siis vuoda, mutta näyttää kuin olisi verta. Siis aivan kuin olisi vahingossa puraissut siihen, mutta en ole. 

Pelottaa huominen tutkimus koska alapää niin arka. 

Vierailija
76/110 |
06.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua tämän kirvelyn kanssa kun pissaa! 😭😭 Miten tämä pystyy lievittämään 😭

Ap

Vierailija
77/110 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä ne kumit kaivetaan uudelleen esiin kun mies jää kiinni muiden naisten kanssa viestittelystä. Siinä vaiheessa ukko on jo muutenkin menossa luiskaan, eikä lisää ongelmia kaivata. Tsemppiä aloittajalle, toivottavasti selviät säikähdyksellä eikä mitään pahempaa harmia löydy.

Vierailija
78/110 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin lääkärissä käyty. Lääkäri sanoi, että näppylät ei oikein sovi herpekseen. Näppylät katteisia ja aivan kuin märkärupea. Paremminkin bakteeritulehdus. Sisätutkimuksessa ei näkynyt mitään. Sain kaksi eri antibioottia ja uudestaan yhteys jos ei ensi viikolla tilanne helpota. Parissa päivässä pitäisi alkaa vaikuttamaan jos niistä apua on tähän.

Illalla oli kuumeinen olo ja mittasin lämmön niin pientä lämpöä oli. Nyt taas kuumeinen olo, mutta lämpö on normaali. Toki töissä ja muualla riehuu kovaa flunssaa. Olen ottanut Buranan ja Panadolin yhden jälkeen, että neki toki voi estää lämmön nousun.

Ap

Vierailija
79/110 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja kun mä saan tämän tulehduksen hoidettua niin pyydän lähetteen testeihin missä katsotaan mm. klamydia. 

Ap

Vierailija
80/110 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllä ne kumit kaivetaan uudelleen esiin kun mies jää kiinni muiden naisten kanssa viestittelystä. Siinä vaiheessa ukko on jo muutenkin menossa luiskaan, eikä lisää ongelmia kaivata. Tsemppiä aloittajalle, toivottavasti selviät säikähdyksellä eikä mitään pahempaa harmia löydy.

Niin siinä vaiheessa kun mies jäi kiinni, niin ei todellakaan ollut enää seksiä sen jälkeen vaan suhde heti poikki. Mä en ala tuollaista pelleä katselemaan. Olen mielummin yksin. 

Kiitos sulle. 

Ap