Onko sun alahampaat siistissä rivissä vai sikinsokin?
Todella monella on nimenomaan alahampaat epämääräisessä järjestyksessä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Mä menin pilaamaan hampaani teettämällä oikomishoidon aikuisena vain lievän alahampaiden vinouden takia. Lopputulos on, että alahampaat on suorat, mutta ylähampaat voimakkaasti ulkonevat, mitä ne ei ennen oikomista olleet, ja nuo isot ulkonevat hampaat työntävät huuletkin hassuiksi töröhuuliksi mikä on erityisesti sivuprofiilissa koomisen näköistä. Odottelen tässä, että jos vähitellen hampaat palautuisi, kun en halunnut niitä retentiolankoja ollenkaan pitämään oikomistulosta, koska se on minusta rumempi kuin lähtötilanne.
Jep, retentiolanka siellä hampaiden takana on kamalan ruma🤦🏻 naapuritkin nauravat. Minullekin aina huudellaan, että kyllä se retentiolankasi siellä hampaiden takana on sitten niin maan perusteellisen ruma.
Vierailija kirjoitti:
Mä menin pilaamaan hampaani teettämällä oikomishoidon aikuisena vain lievän alahampaiden vinouden takia. Lopputulos on, että alahampaat on suorat, mutta ylähampaat voimakkaasti ulkonevat, mitä ne ei ennen oikomista olleet, ja nuo isot ulkonevat hampaat työntävät huuletkin hassuiksi töröhuuliksi mikä on erityisesti sivuprofiilissa koomisen näköistä. Odottelen tässä, että jos vähitellen hampaat palautuisi, kun en halunnut niitä retentiolankoja ollenkaan pitämään oikomistulosta, koska se on minusta rumempi kuin lähtötilanne.
No se sun hoito on toteutettu väärin...........minun oikoja varoitti tuosta ja keskustelimme alunperin, että ei missään nimessä tuollaista efektiä. Minun hampaat oli vi tun vinot ja sain purennastanikin migreenin ja vaikka mitä minulla oli leukaluun tulehdus ja mitä kaikkea...
Mutta hoitoni keskeytyi minun terveysongelmien takia ja mielenterveysongelmien
Kaikki hampaat suorassa rivissä - sama homma koko perheellä ja lapsuudenperheellä. En ollut tajunnut sitä, että joku kiinnittäisi tällaiseen huomiota mutta mulle on ekan kerran joku vieras nainen kommentoinut yökerhossa ohimennessään, että vitsit miten suorat hampaat sulla on o.O Ja tää on toistunut parikin kertaa. Okei - mulla on iso hymy ja iso nauru mutta tosi erikoista, että joku tsekkaa toisten hampaita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Jaahas, linjoilla on siis joku hml tai hygienisti, kun neuvoja satelee. Lapselta poistettiin hampaita v. 2015-2020 aikana. Että on kyllä myös ihan nykypäivää.
Lisäykseni: koska teksti katkeaa hassusti, niin lisään että lapselta poistettiin hampaita OIKOMISHOIDON takia.
Eivät nämä idiootit ymmärrä mikä on viisaudenhammas ja mitä tapahtuu, kun sitä ei oteta huomioon ja se sitten puhkeaa joskus vuosien päästä rivistöön, joka on jo täynnä. Aivan liian käsittämätön ajatus, että joskus täytyy ennakoida ja siksi poistaa muutama hammas. 🙄
No esimerkiksi mulla oli näin, alahampaat vähän ahtaat ja vinossa, ja viisaudenhampaat kasvoi ajallaan. Mahtuivat oikein hyvin suuhun, eikä alaetuhampaatkaan muuttunut siitä mihinkään. Viisaudenhampaat on vielä nelikymppisenäkin suussa, ei ole tarvinnut poistaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, retentiolanka siellä hampaiden takana on kamalan ruma🤦🏻 naapuritkin nauravat. Minullekin aina huudellaan, että kyllä se retentiolankasi siellä hampaiden takana on sitten niin maan perusteellisen ruma.
En mä sitä toki siksi ollut ottamatta että se retentiolanka olisi ruma, vaan ne hampaat oli oikomisen jälkeen rumemmassa asennossa kuin ennen.
Mä luulen että tuo yhden käyttäjän oikomishoidon kritisointi ei oikeastaan liity erityisemmin edes hänen tilanteeseensa, jota kukaan kommentoija ei edes tunne, vaan siihen kun jotkut ties mitkä somevaikuttajat yms. jotka markkinoi niitä Turkin yms. pimeässä hohtavan valkoisia kuorihampaita, ällöttelee pientäkin vinoutta hampaissa. Joten siihen varmaan tulee vähän vastareaktio, että hetkinen, ei näin ettei mitään yksilöllistä vinoutta hampaissa sallitaisi vaan se pitäisi aina jotenkin korjata. Itsekään en siitä trendistä tykkää ollenkaan. Mutta toki ei pitäisi kohdistaa yksittäiseen kommentoijaan kritiikkiä tällaista yleistä ilmiötä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lainaus: Jaahas, linjoilla on siis joku hml tai hygienisti, kun neuvoja satelee. Lapselta poistettiin hampaita v. 2015-2020 aikana. Että on kyllä myös ihan nykypäivää.
Lisäykseni: koska teksti katkeaa hassusti, niin lisään että lapselta poistettiin hampaita OIKOMISHOIDON takia.
Eivät nämä idiootit ymmärrä mikä on viisaudenhammas ja mitä tapahtuu, kun sitä ei oteta huomioon ja se sitten puhkeaa joskus vuosien päästä rivistöön, joka on jo täynnä. Aivan liian käsittämätön ajatus, että joskus täytyy ennakoida ja siksi poistaa muutama hammas. 🙄
No esimerkiksi mulla oli näin, alahampaat vähän ahtaat ja vinossa, ja viisaudenhampaat kasvoi ajallaan. Mahtuivat oikein hyvin suuhun, eikä alaetuhampaatkaan muuttunut siitä mihinkään. Viisaudenhampaat
Liittyy minuun miten?!
Vierailija kirjoitti:
Herranen aika, tässä on kyllä mennyt oikomishoito ihan pieleen. Oiottiinko niitä ylähampaita ollenkaan?
Itselle tehtiin myös oikomishoito aikuisena. Alahampaat oli hiukan vinossa, ylähampaat siistissä rivissä, mutta myös ne oiottiin, koska vinot alahampaat olivat tavallaan työntäneet ylähampaita eteenpäin. Jos ylähampaille ei olisi tehty mitään, olisi tilanne varmaan vaan korostunut.
Nyt on siistit suorat hampaat ja olen tosi tyytyväinen lopputulokseen. Tosi harmi, ettei sulla onnistunut tuo oikominen.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että tuo yhden käyttäjän oikomishoidon kritisointi ei oikeastaan liity erityisemmin edes hänen tilanteeseensa, jota kukaan kommentoija ei edes tunne, vaan siihen kun jotkut ties mitkä somevaikuttajat yms. jotka markkinoi niitä Turkin yms. pimeässä hohtavan valkoisia kuorihampaita, ällöttelee pientäkin vinoutta hampaissa. Joten siihen varmaan tulee vähän vastareaktio, että hetkinen, ei näin ettei mitään yksilöllistä vinoutta hampaissa sallitaisi vaan se pitäisi aina jotenkin korjata. Itsekään en siitä trendistä tykkää ollenkaan. Mutta toki ei pitäisi kohdistaa yksittäiseen kommentoijaan kritiikkiä tällaista yleistä ilmiötä vastaan.
Joo, tulee mieleen sen Niko (en muista sukunimeä), jolle on tehty Trivago-hammaslaminaatit. Todella epäluonnolliset ja näyttävät tekareilta, kun ovat astetta liian isot ja feikkivalkoiset. Noita sitten osa porukasta ihailee
Vierailija kirjoitti:
Minä olen itse perfektionisti ja minulle oikomishoito on aina ollut itsestäänselvyys, vaikkei juuri mitään oiottavaa ollutkaan sen liian takana olevan hampaan lisäksi. Ei minulle olisi tullut mieleenkään jättää mitään rakoja hampaisiin jonkin "persoonallisuuden" takia, vaan ihan päivänselvästi halusin suorittaa oikomisen vimosen päälle. Sen sijaan inhoan liian muunneltuja hampaita. Sitä, että kaikki hampaat päällystetään vitivalkoisiksi, koska se on olevinaan niin hienon näköistä. Pakon edessä tehdyt korjaukset ovat tietysti ok. Itsellänikin on. Liian viimeisen päälle tehty on rumaa. Liian valkoiset hampaat yms.
Kaikki eivät ole niin onnekkaita, että perisivät suorat hampaat.
Hampaat siistissä rivissä ihan luonnostaan.
Ketju täynnä erittäin oleellista ja tärkeää tietoa, jonka globaalia merkitystä ei voi liiaksi korostaa. Tattis.
Ei, mutta tunnen montakin, joilla on.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki hampaat suorassa rivissä - sama homma koko perheellä ja lapsuudenperheellä. En ollut tajunnut sitä, että joku kiinnittäisi tällaiseen huomiota mutta mulle on ekan kerran joku vieras nainen kommentoinut yökerhossa ohimennessään, että vitsit miten suorat hampaat sulla on o.O Ja tää on toistunut parikin kertaa. Okei - mulla on iso hymy ja iso nauru mutta tosi erikoista, että joku tsekkaa toisten hampaita!
Sama. Sukuamme on tutkittu 1500 luvulle asti, ja merkittävin kaikkia yhdistävä punainen lanka on siistit hampaat siistissä rivissä. Enolla tosin oli ulkonevat kulmahampaat, mutta saattaa olla että on käynyt vieras käki pesällä, melko todennäköisesti.
Suvun hammasrivistöjä voi käydä ihastelemassa Turun linnan muotokuvatauluista ja kohtalaista korvausta vastaan voin toimittaa omasta kalustostani röntgenkuvat huomaamattomasti ja pieteetillä.
Mulla on pieni suu ja paljon hampaita. Ovat kuin huolimattoman halot liiterissä. Mutta ovat ehjät ja puremaan pystyy näin vanhanakin.
Vierailija kirjoitti:
Ylähampaat on oijottu alahampaat on päällekkäin. Ylhäältä piti myös poistaa hampaita että kaikki mahtui
Oijottu🙄🥱
Lainaus: Minä en voi sille mitään, että joku ventovieras kokee tarpeelliseksi kyseenalaistaa toisen ventovieraan oikomishoidon. Aivan järjetöntä. Minä olen vain kertonut omasta oikomishoidostani, ja saanut siitä hyvästä hirveän pas-kamyrskyn osakseni ja alanuolia, koska minulla on ollut hyvin helppo oikomishoito ja lähes kaikki hampaat oikeissa kohdissa ja asennoissa🙄 voi anteeksi siitä vaan🙄🙄
Vastaus: Älä välitä, täällä on joku wannabe-hammalääkäri ja tulee ihan sekavaa tekstiä. Itse en kyseenalaista yhtään.