Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sun alahampaat siistissä rivissä vai sikinsokin?

Vierailija
05.03.2025 |

Todella monella on nimenomaan alahampaat epämääräisessä järjestyksessä.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähampaita on oiottu raivokkaasti 90-luvulla. Ylähampaat on edelleen ihan miten sattuu. Alahampaille ei ole tehty mitään. Ne ovat kauniisti rivissä. 

Vierailija
2/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistissä rivissä. Kiitos hammaslääkäreiden, jotka oikoivat hampaani suoriksi, kun olin lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistissä rivissä, kiitos oikomishoidon.

Vierailija
4/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-90-luvulla oli vain ylähampaille oikomista osalla. Alahampaissa sojottaa yksi hammas hieman ylempänä, kuin pikkulapsella. Kaikilla aikuisilla ei ollut mahdollisuutta korjata sitä. Ellei joskus tule mahdollisuus.

Vierailija
5/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin naulapussi suuhun heitetty. Osa väleistä ahdas langata osan voi oksalla putsata😆

Vierailija
6/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin mitään väliä

Vierailija
7/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht siistissä rivissä, ei ole oiottu. Ylähamapaat enemmän sikinsokin, isoja rakoja, mutta muuten suorassa rivissä, ei oiottu niitäkään. Ei häiritse minua, harvalla kuitenkaan mitään viivasuoraa hohtavan valkoista riviä.

Vierailija
8/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko lailla sikinsokin. Tykkään silti hampaideni ulkonäöstä, täydellisyys on vähän tylsää. Nämä nykyajan laminaatit ihmisillä on ihan hirveän näköisiä, kaikkein kauhein on se mies Trivagon mainoksessa.

Vierailija
9/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiottu sekä ylä- että alahampaat. Silti alahampaat edelleen vähän sokin sokin. 

Vierailija
10/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylähampaat on oijottu alahampaat on päällekkäin. Ylhäältä piti myös poistaa hampaita että kaikki mahtui 

Vierailija
11/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään siistissä rivissä, kun aikuisiällä oiottiin. En tiedä miksi noita ei lapsena voitu oikoa, kun vinot ne oli silloinkin, toki vuosien myötä vain paheni. 

Itsekin olen kiinnittänyt huomiota, että monella alahampaat sojottaa sinne tänne. 

Vierailija
12/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistissä rivissä. Minulla on ollut raudat, mutta alun perinkin ongelma on ollut vain yhdessä ainoassa hampaassa, joka oli liian takana. Raudat sain siis tietysti sen hampaan takia, ja muutama hammas piti poistaa ahtauden takia, joten raudoilla kiskottiin isoimmat raot umpeen. Olen kyllä ollut tosi onnekas, kun hampaani ovat olleet todella hyvässä asennossa aina.

Vierailija
13/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut suorat hampaat.

Vierailija
14/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikinsokin, eikä haittaa pätkääkään. Minusta oikeastaan aika kivan ja persoonallisen näköistä. Aina ilahdun, jos jossain elokuvassakin vaikka on näyttelijällä hampaat vähän sikin sokin, tekee seksikkään ja luonnollisen näköiseksi, verrattuna niihin tylsiin yli-isoihin hollywood-laminaattihampaisiin.

Vierailija
15/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistissä rivissä. Ei ole tehty ylä- eikä alahampaille oikomishoitoja.

Vierailija
16/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siistissä rivissä. Minulla on ollut raudat, mutta alun perinkin ongelma on ollut vain yhdessä ainoassa hampaassa, joka oli liian takana. Raudat sain siis tietysti sen hampaan takia, ja muutama hammas piti poistaa ahtauden takia, joten raudoilla kiskottiin isoimmat raot umpeen. Olen kyllä ollut tosi onnekas, kun hampaani ovat olleet todella hyvässä asennossa aina.

Niin ja se hammas on ylhäällä. Alarivi on ollut lähellä täydellistä aina (miinus ne poistoista aiheutuneet raot.)

Vierailija
17/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko jotain järkevämpää tai hyödyllisempää keskusteltavaa?

Vierailija
18/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä joku ryhtyy työhön yksittäisen liian takana olevan hampaan takia, hampaiden poistoon yms. Itsellänikin on yksi hammas muutaman millin taempana kuin muut, ei haittaa kyllä yhtään.

Vierailija
19/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina tää sama hammashygienisti linjoilla. Varmaan kiva kaikkien täysi-ikäisten (tuskin täällä lapsia on) lukea, kun tää yksi moralisti saarnaa milloin mistäkin. Ja jos lapsena ei ole oiottu hampaita, niin luuletko, että on a) kovin halpaa b) kovin nopeaa saada hampaita oiottua aikuisiällä?

Ja kyllä, tuttavalla hampaat eivät ole suorassa, mutta lapsena oli yksityisellä ilmoitettu ettei tarvitse oikoa. Ja aikuisiällä hammaslääkäri (KUNNALLISELLA) kysyi, että oliko lapsena oikomista suositeltu. Oli, kunnallisella, mutta yksityisellä tosiaan sanottiin ettei tarvitse. Että näin!

Vierailija
20/79 |
05.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sikinsokin, eikä haittaa pätkääkään. Minusta oikeastaan aika kivan ja persoonallisen näköistä. Aina ilahdun, jos jossain elokuvassakin vaikka on näyttelijällä hampaat vähän sikin sokin, tekee seksikkään ja luonnollisen näköiseksi, verrattuna niihin tylsiin yli-isoihin hollywood-laminaattihampaisiin.

Makuja on monia. Minusta suora luonnollinen hammasrivistö on parhaimman näköinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän viisi